Zaman: 20 Ara 2025 10:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2012 20:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
souldemon yazdı:
Aylık yakıt tüketimin yaklaşık 150,00 TL civarı olmalı. Ben şahsen taktırmazdım



daha ayı doldurmadım ama ayın 22 günü çalışıyorum. Git-gel 20 km den 440 km. 60 km de öylesine yapsam, izin günümde falan 150 tl lik hesabınız doğru kesinlikle. İş yerim ayda 132 tl yakıt yardımı yatırıyor zaten maaşımın üzerine :) yine de ilk 100 tl lik yakıtla menzilim belli olunca kararım kesinleşecek ama 330 km gibi birşey bekliyorum.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2012 10:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
mesuttgur yazdı:
Landirenzolu Coltu olan arkadaşlar,

Bu aralar benim araçta bi dengesizlik mevcut,
1-Sabah çalıştırıyorum, 3-4 dk ısıtıyorum (ıstmadan da denedim) yola çıkıyorum ve yaklaşık 8-9 km sonra gaza geçiyor.Geçiş ısısı 30-35 arası olması gerekirken 28 derecede. Önce 25 yaptım ama soğuk havalarda motor çok tekliyor, 30 yaptım 10-15 km ye çıkıyor :)
2-son zamanlarda gaz vermeden bile, kırmızı ışıkta rolantideyken gaza geçiyor ve gaza dokununca bakıyorumki stop etmiş :( normalde 2000 devirin üstünde geçmesi gerekir.
3-Yeşil otodaki ustalar tek tek işten ayrılıyor, dünkü çırağı usta diye karşınıza çıkarıyolar.

Bu sorunlar çerçevesinde neler yapabilirim? eminim ilk gazcıya ilk gittiğim zaman stop problemi bizden kaynaklı değil diyecekler.


Arkadaşlar yukarıdaki bahsettiğim problemi çözdüm gibi, ilerde benzer sorunu olabilecek arkaşdaşlara bilgi amaçlı söyleyebilirimki LPG taktırmak konusunda en önemli husus olan "İYİ-KÖTÜ USTA" problemiymiş benimkisi. Landiyi İkitelli Yeşil Oto da taktırmış ve tavsiyede etmiştim. Fakat son zamanlarda ustaları işten çıktığı için eski çıraklarını usta diye karşıma çıkardı ve onlarda habire geçiş derecesiyle oynadılar, başka hiçbir şeye müdahale etmiyorlar, hatta 25 dereceye kadar düşürdüler dereceyi. Geçen hafta Olgun LPG yi aradım buradan Kocasinan san.sit deki Ayar Oto ya yönlendirdiler ve gerekirse uzaktan bağlanırız dediler. Gerek kalmadı Ayar oto da Serdar usta var. Gittiğimde emin olun ekrandaki tüm rakamları değiştirdi :D hatta geçiş ısısını 40 derece yaptı. Rolanti, kalibrasyon ayarlarını değiştirdi. Belli bir süre takip edilmesi gerektiğini söyledi. Geçişteki gecikmeninde ısı müşüri kablosunun gergin olduğu için olabileceğini söyledi ve sabitledi. Bu ayarların üzerine arıza ışığı yanınca 2 defa daha gittim ve Dün eve gittim ve sabah -2 derecede arabayı çalıştıp işe geldim şuan ilk günki gibi ne devirde dalgalanma var, nede geç geçiş ve geçiş sırasında sarsılma var, inşallah sorunlarım nüksetmez :beer:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2012 19:44 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
mesuttgur yazdı:
mesuttgur yazdı:
Landirenzolu Coltu olan arkadaşlar,

Bu aralar benim araçta bi dengesizlik mevcut,
1-Sabah çalıştırıyorum, 3-4 dk ısıtıyorum (ıstmadan da denedim) yola çıkıyorum ve yaklaşık 8-9 km sonra gaza geçiyor.Geçiş ısısı 30-35 arası olması gerekirken 28 derecede. Önce 25 yaptım ama soğuk havalarda motor çok tekliyor, 30 yaptım 10-15 km ye çıkıyor :)
2-son zamanlarda gaz vermeden bile, kırmızı ışıkta rolantideyken gaza geçiyor ve gaza dokununca bakıyorumki stop etmiş :( normalde 2000 devirin üstünde geçmesi gerekir.
3-Yeşil otodaki ustalar tek tek işten ayrılıyor, dünkü çırağı usta diye karşınıza çıkarıyolar.

Bu sorunlar çerçevesinde neler yapabilirim? eminim ilk gazcıya ilk gittiğim zaman stop problemi bizden kaynaklı değil diyecekler.


Arkadaşlar yukarıdaki bahsettiğim problemi çözdüm gibi, ilerde benzer sorunu olabilecek arkaşdaşlara bilgi amaçlı söyleyebilirimki LPG taktırmak konusunda en önemli husus olan "İYİ-KÖTÜ USTA" problemiymiş benimkisi. Landiyi İkitelli Yeşil Oto da taktırmış ve tavsiyede etmiştim. Fakat son zamanlarda ustaları işten çıktığı için eski çıraklarını usta diye karşıma çıkardı ve onlarda habire geçiş derecesiyle oynadılar, başka hiçbir şeye müdahale etmiyorlar, hatta 25 dereceye kadar düşürdüler dereceyi. Geçen hafta Olgun LPG yi aradım buradan Kocasinan san.sit deki Ayar Oto ya yönlendirdiler ve gerekirse uzaktan bağlanırız dediler. Gerek kalmadı Ayar oto da Serdar usta var. Gittiğimde emin olun ekrandaki tüm rakamları değiştirdi :D hatta geçiş ısısını 40 derece yaptı. Rolanti, kalibrasyon ayarlarını değiştirdi. Belli bir süre takip edilmesi gerektiğini söyledi. Geçişteki gecikmeninde ısı müşüri kablosunun gergin olduğu için olabileceğini söyledi ve sabitledi. Bu ayarların üzerine arıza ışığı yanınca 2 defa daha gittim ve Dün eve gittim ve sabah -2 derecede arabayı çalıştıp işe geldim şuan ilk günki gibi ne devirde dalgalanma var, nede geç geçiş ve geçiş sırasında sarsılma var, inşallah sorunlarım nüksetmez :beer:


siz forumdonanım sitesinde de yazdınız galiba bu konuyu?
nişanlımı ikna ettim gibi benzini kendisi odedigi icin lpg ye sıcak bakmaya basladı sorun şu ki nette bayagı arastırdım sıkıntı cekenler de var cok memnun olanlar da..
ben arabistan da calısıyorum ben yokken nişanlımın sıkıntı cekmesini istemem yılda en az 20-25 bin km yol yapıyorum lpg gerekli oldu son zamlarda.
Landirenzo kitini 20-30 bin km den daha fazla kullanan varmı? Landirenzo aklıma en cok yatan marka Prins haricinde..BRC icin ise yeni kitlerde yerli parcalar kullanıdıgını ve kalitesinin dustugunu okudum dogrulugunu bilemiyorum.
Şikayetvar sitesinde BRC ve Prins, Telefex ile ilglili şikayet çıkmıyor diger markalarda şikayetler var uzun vadeli kullanmayı ve aracla nişanlım ilgilenecegi icin sorunsuz kit arıyorum en az 20 bin km dir rutin bakımlar haricinde servise ugramayan birileri var ise lutfen marka tavsiyesinde bulunsun cok kararsız kaldım.

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2012 01:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Abi arabistandan gelirken zemzem bidonlarında benzin getir :)

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2012 10:09 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Aes08 yazdı:
Abi arabistandan gelirken zemzem bidonlarında benzin getir :)



hırsızlık yapanın kolunun kesildiği yerde uçağa zemzem diye benzin bidonu sokanın, o bidonu neresinde patlatırlar artık sen düşün Ahmetciğim :)

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2012 15:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
serkan_83 yazdı:
Aes08 yazdı:
Abi arabistandan gelirken zemzem bidonlarında benzin getir :)



hırsızlık yapanın kolunun kesildiği yerde uçağa zemzem diye benzin bidonu sokanın, o bidonu neresinde patlatırlar artık sen düşün Ahmetciğim :)



abi sen tam olarak nereden ikamet ediyorsun ?

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2012 16:17 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Kabe nin tam karşısında JODB isimli buyuk bir proje var Kabenin sol tarafındaki değil de alt tarafında az bir kısmı görünen yerdeyim
hergün zemzem içiyorum :)

Resim


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=75225659

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2012 16:21 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
hatta bu resim biraz eski youtube da saat kulesi Kabe diye arat geceleri manzarasını gör mükemmel

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2012 14:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
hakanov07 yazdı:
Motor ısınıp LPG ye geçene kadar zaten yolun %20 sini yemiş olmaz mıyım? Her sene LPg bakım maliyeti de var. Üstelik bizim araçlar çelik sübaplı değil sanırım. LPG kitini amorti etmeden veya ettiken sonra bir de sübap değiştirmek zorunda kalırsam üzülürüm.



Hocam bizim eski kasa Colt lar çelik subablıdır. Yetkili servisten ogrenmiştim, yeni kasa motoru ile eski kasa motoru arasında Euro 4 ve 5 norm uyumu farkı var, bu da Seramik yataklar, magnezyum subablar ve daha bir kaç değisiklige gidildigi yonunde.. Anlayacagınız yakıt tasarrufu ve performans olarak yeni kasalar bir adım daha onde.

her iki araca da sahip oldugum icin yakıt tuketimi konusunda 0,2-0,4 lt/100 km.ort fark var, hızlanma olarak yeni kasa biraz daha seri..
ben lpg taktırmaya karar verdim sizin icin de hayırlısı diyelim :)

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2012 18:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
Bizim araçlar çelik subapli mi yani simdi. Iyiymis. Ben de LPG taktirmaya karar verdim. Cihat´in taktirdigi Uludag otogaza gidip atikerII kit taktiracagim.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2012 08:54 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
çelik subab olayını ogrenmeniz icin en garantili yontem yetkili servisi arayıp ogrenmeniz olacaktır, ben servise sormustum.

lpg taktırmadan once arastırın derim, Landirenzo ile Prins silverline hakkında cok iyi yorumlar okudum.

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2013 10:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
Cuma günü gazlandım. Atiker Safefast OBD II taktırdım. Antalya Uludağ otogazda. 1100 TL + 50 TL simit tank farkı. Tank 35 lt. Montaj 6-7 saat sürdü. LPG ye geçiş ısısını 30 olarak ayarlamış. Ustaya "millet 35-40 öneriyor" dedim. "Sen bana güven" dedi (çok bilimsel açıklama). Montaj esnasında aldıkları 20 TL lik gazla 2-3 gün gezdim. Zaten aracı teslim aldığımda kırmızı yanıyordu. 20 km sonra motor arıza ışığı yandı. Ctesi taktırdığım yere gittim. El terminaline bağladılar, "yakıt tanımlama arızası" gibi bir şey yazıyordu, tam hatırlamıyorum. Sildiler, bir daha da yanmadı. Sabah soğukta bile çalıştırdıktan 300-400 metre sonra "çıt" sesinden 3 saniye sonra gaza geçiyor. Kırmızıda dururken devir oynaması, stop etme falan olmuyor. Hareket halindeyken de geçiş hissedilmiyor bile. Bu sabah işe gelirken OPET e gidip fullettim. Tam 31 lt aldı. Deponun dibini görmüşüm yani. MOGAZ satıyor istasyon 2.70 lt fiyatı.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2013 14:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Deponun %20'si boş kalmalı LPG'de. Dolayısı ile 35 Lt.lik depoya maksimum 28 Lt lpg almalısınız. Daha fazla alıyorsa şamandıra görevini yapmıyordur. Bir kontrol ettirin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2013 14:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
souldemon yazdı:
Deponun %20'si boş kalmalı LPG'de. Dolayısı ile 35 Lt.lik depoya maksimum 28 Lt lpg almalısınız. Daha fazla alıyorsa şamandıra görevini yapmıyordur. Bir kontrol ettirin.



Ok baktırayım, teşekkürler... Aşağılık şamandıra :x

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2013 22:11 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Lpg bakımı için fiyat aldım. 40 TL. Yaptıranlar var mı şu ara, doğru mudur acep?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2013 13:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ara 2010 11:16
Mesajlar: 432
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: 3008
Meslek: Information Technology
Yaş: 31
20 gün önce 40 TL yaptırdım pazarlık yapsan en fazla 5 tl düşerler o kadar .
35 Lt tankın 31 lt alması pekde doğal değil bende 32 lt tank var ve 23 lt alıyor. Lpg geçiş ısısını yinede bir sorun derim ben yaz aylarında 35 kış aylarında 40 olarak ayarlatıyorum

_________________
"Taş merdivenler gibi, aşınmış ayaklardan, secde yerine çarpa çarpa alnım aşınsa!"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2013 02:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2012 14:01
Mesajlar: 89
Şehir: izmir
İsim: ilhan
Araç: 1986 mutsuhishi colt glx
Meslek: serbest
Yaş: 27
deponun yüzde 20 neden boş kalması gerekli basınç patlama sanırım.. çok düz kullanıcıymışım ben bee sözde kullanıyorum ilk defa baktım gecem boş die buralara iyi yapmışım yarın ilk işim net olarak kaç lt olduğunu öğrenmek deponun başka napmam lazım kim bilir

_________________
Adı Konulmuş ATA GLX : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2013 02:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
'Boş kalması gerekli' den ziyade, istesen de deponun tamamına gaz basamıyormuşsun sanırım. %20 kadarı boş kalıyormuş. Benim pompacı ya hava bastı, ya da inatçı bir yapıya sahipmiş.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2013 02:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2012 14:01
Mesajlar: 89
Şehir: izmir
İsim: ilhan
Araç: 1986 mutsuhishi colt glx
Meslek: serbest
Yaş: 27
anladım ozaman nasıl anlıcakam ben onun 20lik kısmını 40 ise 30 doldurucam desek bu dolmaya yakın olan ses geliyor depodan ozaman mı dur dicem pompacıya

_________________
Adı Konulmuş ATA GLX : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2013 02:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
LPG taktıralı 1 hafta oldu benim de ve daha 1 defa doldurttum. Ama bildiğim kadarı ile pompanın otomatikman atması lazım. Tanktaki şamandıra zaten tamamen doldurulmasına izin vermiyor sanırım. Çünkü bu sayfanın az üstlerinde ilk depo fulleme mesajımı okursan 35 lik depoya 31 lt aldığımı yazdığımda Levent arkadaşımız şamandıramın arızalı olabileceğini yazmıştı

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye