Zaman: 27 May 2024 00:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 150 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 19:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Arkadaşlar maalesef, yine çalıştıktan ve lpgye geçtikten sonra araç durma derecesi hzıdayken stop etti...35 dereceyi Synthejiimin de dediği 45 C mi yapsam?...Ama bu sefer eminim ki raç LPGYE GEÇTİKTEN sonra stop ett, yani geçiş esnasında değil...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 19:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Cihat hocam, özelden yazmıştım, burdan da yazayım. AMT Colt'un LPG'ye geçme anında stop etmesinin mantığı şu..

Araç benzinle gidiyor.. O sırada ayak gazda değil.. AMT debriyajı çekmiş.. Otomatik jikle devrede.. O sırada araç LPG'ye geçiyor.. işte bu anda otomatik jikle araca LPG cinsinden gaz vermiyor.. Çünkü LPG henüz yeterince ısınamamış devir daim sistemi yüzünden motora gitmiyor..

Çözüm:

Motorun LPG'ye geçtiğinde sıcak olması gerekiyor yada sizin tarafınızdan gaz verilmesi gerekiyor.. Bakın motor iyice ısınsa (LPG filtreleri tertemiz farzediyorum) istediğiniz kadar frene basın motor stop etmiyor. Ama hava soğukken bunu yapıyor bu meret. Ben -8 derecede bile stop ettirmiyorum çünkü tık sesini duyar duymaz ayağım gazda değilse basıyorum gaza.. Eğer trafik izin vermiyorsa.. elle geçirtilebilinir.

Geçiş ısısı 45 olsun dedim çünkü LPG'ye ne kadar geç girerse, otomatik jikleden kaynaklanan bu mesele ortaya çıkma riski o kadar azalır. Benim geçiş ısısı 43.. LPG'ye geçtikten sonra 5-10 saniye içinde motor ısınmış oluyor. Çok nadir şekilde stop etme oluyor. Genelde ypkuş aşağı inerken oluyor. Geçen gece başıma gelmeseydi diyecektim ki temiz filtre ve 45 derecede hiç sorun yok.. ama geçen gece yoku inerken (hava 7-8 derece) önümdeki durunca bende durdum bi baktım stop etmiş..

Filtre değişmeden önce LPG geçtiğini hissediyordum.. titreme oluyordu.. filtre değişti o da yok.. o yüzden tık sesini iyi dinliyorum..

Kışın durum böyle..

Prinsde olduğu gibi ayak gazda olmadığında LPG'ye geçmeyi önleyecek bir özellik olsa.. bu durum olmaz.. Mesela 2500dd'in altında LPG'ye geçmesini önleyecek bir ayar olsa olacak.. ama atiker,Landi ve hatta BRC'de bile böyle bi ayar yok sanırım.. Çünkü bu dediğim olayı BRC, Landi de yaşayabiliyor.

Sen yine 45 derece yap.. filtren kirlendiye değiştir..ve kulağın tıkda olsun yada elle geçirt.. havalar iyice soğuyunca ben öyle yapıcam.. Aşağıya, sahil yoluna inince basarım düğmeye ısınmışsa anında geçer.. ısınmamışsa da akan trafik olduğundan çabucak geçer.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 20:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
EyvAllah Kardeşim...Yarın 45 C yaptırıp filtreleri bir kontrol ettireyim inş...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 20:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2010 23:34
Mesajlar: 1300
Şehir: Aydin
İsim: ergün
Araç: Astra H
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
hocam 45 oldumu senin ki yoksa yıl itibariyle mi 45 diyorsun?
yokeger 45 olduysan lpg iyi olmuş derim :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 20:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
45 C = santigrat derece mansında hocam km değil :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 20:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2010 23:34
Mesajlar: 1300
Şehir: Aydin
İsim: ergün
Araç: Astra H
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
:kır: yaw hocam sanıyorum senin konunun ya bi altında yada bi üstünde 45 bin bakımı yaptırdım diye bişey vardı
onu okuduktan sonra 45 i görünce bilinçaltında oluşan bu algılama neticesinde ... :oops:

hem biz fizikçimiyiz 45 c falan yazıyorsun c varsa işareti nerede :evil:

neyse pardon
buluşmada bakarım ben 45 c ye :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2011 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Nis 2011 16:37
Mesajlar: 497
Şehir: istanbul
İsim: Fırat Ilgazlı
Araç: Colt 1.3 elegance amt Hematit gri
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Arh-
Yaş: 31
benimde bugune kadar şimdilik yapmadı bazen sabahları soğuk oluyor oluyor direksiyonu bile tutmak istemiyorum ama şimdilik stop yok. ama korkuyorum buraya yazdım ya başımada gelir zaten filitre içinde gidemedim servise 14000 civarı oldu kışda geldi diye artık 27lt ile 270-275 km gidebiliyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 10:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Arkadaşlar Allah nazardan saklasın yaklaşık 20 bin Km dir kullanıyorum Landirenzoyu tık yok. İlk ayar yapılırken geçiş ısısı baya bi yüksek tuttular (42 diye hatırlıyorum) hatta yaz ayında bile çok geç LPG ye geçtiği için ustaya götürdüm ama "abi boşver hiç değiştirmeyelim ayarını" diye geri gönderdi beni. Şimdide önce evin önünde 1-2 DK rolatide ısıtıyorum ve sonra yola çıktığımda yaklaşık 3-4 km sonra LPG ye geçiyor. LPG ye geçişide genelde ışıkların olduğu yere denk geliyor :) kalkış esnasında 2.vitesten 3e geçerken yaklaşık 3000 devirde önce bir yekinme yapıyor sonra tekrar zıplıyor :D ilginç bir geçiş durumu ama bu benim çok gaz vermemden kaynaklı galiba. Bunun dışında hiçbir sorun yaşamıyorum. Geçiş ısısını yükseltin ve totem yapıp aracı o ayara alıştırmak için biraz zaman tanıyın diyorum :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 14:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2011 16:59
Mesajlar: 703
İsim: mustafa
Araç: mıtsubıshı colt 1,5 instyle florit yeşil
Meslek: çalışan
Kan grubu: Arh+
Yaş: 29
hocam landiyi nerde taktınız bende mart ayı gibi taktırmayı düşünüyorym landirenzo yada brc yapan birisi ben bolu da iyi usta görmedim adamlar daha colt un ne olduğunu bilmiyor :))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 16:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
mesuttgur yazdı:
Arkadaşlar Allah nazardan saklasın yaklaşık 20 bin Km dir kullanıyorum Landirenzoyu tık yok. İlk ayar yapılırken geçiş ısısı baya bi yüksek tuttular (42 diye hatırlıyorum) hatta yaz ayında bile çok geç LPG ye geçtiği için ustaya götürdüm ama "abi boşver hiç değiştirmeyelim ayarını" diye geri gönderdi beni. Şimdide önce evin önünde 1-2 DK rolatide ısıtıyorum ve sonra yola çıktığımda yaklaşık 3-4 km sonra LPG ye geçiyor. LPG ye geçişide genelde ışıkların olduğu yere denk geliyor :) kalkış esnasında 2.vitesten 3e geçerken yaklaşık 3000 devirde önce bir yekinme yapıyor sonra tekrar zıplıyor :D ilginç bir geçiş durumu ama bu benim çok gaz vermemden kaynaklı galiba. Bunun dışında hiçbir sorun yaşamıyorum. Geçiş ısısını yükseltin ve totem yapıp aracı o ayara alıştırmak için biraz zaman tanıyın diyorum :)


Sizin aracı bana verin, LPG geçişte çok rahat stop ettirebilirim. Araç dururken LPG'ye geçer, bi sıkıntı yok. Bizim burda uzunca bir yokuş var. Aracı 3-5dk ısıtırım, o yokuşa giderim, aşağıya inerken LPG'ye geçsin. Eğer geçiş ısısı 25-30 ise.. durduğumuzda yüksek ihtimal stop edecektir.

Dediğim gibi sizin şansınıza LPG'ye dururken geçtiğinden sıkıntı yok. Burda eşimin bir arkadaşında da Colt var. Geçen akşam bu stop etmelerden bıktığından satmaya karar vermiş. Yakın bi zamanda alıp test edicem. Kitin markasını bilmiyorlar. Aldıklarında varmış.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 17:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
SynTheSizer yazdı:
mesuttgur yazdı:
Arkadaşlar Allah nazardan saklasın yaklaşık 20 bin Km dir kullanıyorum Landirenzoyu tık yok. İlk ayar yapılırken geçiş ısısı baya bi yüksek tuttular (42 diye hatırlıyorum) hatta yaz ayında bile çok geç LPG ye geçtiği için ustaya götürdüm ama "abi boşver hiç değiştirmeyelim ayarını" diye geri gönderdi beni. Şimdide önce evin önünde 1-2 DK rolatide ısıtıyorum ve sonra yola çıktığımda yaklaşık 3-4 km sonra LPG ye geçiyor. LPG ye geçişide genelde ışıkların olduğu yere denk geliyor :) kalkış esnasında 2.vitesten 3e geçerken yaklaşık 3000 devirde önce bir yekinme yapıyor sonra tekrar zıplıyor :D ilginç bir geçiş durumu ama bu benim çok gaz vermemden kaynaklı galiba. Bunun dışında hiçbir sorun yaşamıyorum. Geçiş ısısını yükseltin ve totem yapıp aracı o ayara alıştırmak için biraz zaman tanıyın diyorum :)


Sizin aracı bana verin, LPG geçişte çok rahat stop ettirebilirim.


Bi buluşmada dene Doğan hocam, stop ettirmek için özel bir uğraşım olmadı benim. LPG den çok memnunum ama uyum konusunda (işçilik vs) denk geldi diye tahmin ediyorum. Dengeyi bozmiyim diye bakıma bile gitmiyorum :D ama filtre değişim zamanım geldi yine gitmem gerekecek...


@yenibirdünya İkitelli yeşilotoda taktırmıştım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 20:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Nis 2011 16:37
Mesajlar: 497
Şehir: istanbul
İsim: Fırat Ilgazlı
Araç: Colt 1.3 elegance amt Hematit gri
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Arh-
Yaş: 31
doğan hocam bizim buralardada 1-2 km lik yokuş var hemen evin yanından başlıyor yarın bir deneyeyim orada stop olayını şimdi iki sorum var :
yokuşa gelmeden mi gaza geçmeliyim yoksa yokuşta geçecek şekildemi gitmeliyim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2011 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Nis 2011 16:37
Mesajlar: 497
Şehir: istanbul
İsim: Fırat Ilgazlı
Araç: Colt 1.3 elegance amt Hematit gri
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Arh-
Yaş: 31
mesuttgur yazdı:
SynTheSizer yazdı:
mesuttgur yazdı:
Arkadaşlar Allah nazardan saklasın yaklaşık 20 bin Km dir kullanıyorum Landirenzoyu tık yok. İlk ayar yapılırken geçiş ısısı baya bi yüksek tuttular (42 diye hatırlıyorum) hatta yaz ayında bile çok geç LPG ye geçtiği için ustaya götürdüm ama "abi boşver hiç değiştirmeyelim ayarını" diye geri gönderdi beni. Şimdide önce evin önünde 1-2 DK rolatide ısıtıyorum ve sonra yola çıktığımda yaklaşık 3-4 km sonra LPG ye geçiyor. LPG ye geçişide genelde ışıkların olduğu yere denk geliyor :) kalkış esnasında 2.vitesten 3e geçerken yaklaşık 3000 devirde önce bir yekinme yapıyor sonra tekrar zıplıyor :D ilginç bir geçiş durumu ama bu benim çok gaz vermemden kaynaklı galiba. Bunun dışında hiçbir sorun yaşamıyorum. Geçiş ısısını yükseltin ve totem yapıp aracı o ayara alıştırmak için biraz zaman tanıyın diyorum :)


Sizin aracı bana verin, LPG geçişte çok rahat stop ettirebilirim.


Bi buluşmada dene Doğan hocam, stop ettirmek için özel bir uğraşım olmadı benim. LPG den çok memnunum ama uyum konusunda (işçilik vs) denk geldi diye tahmin ediyorum. Dengeyi bozmiyim diye bakıma bile gitmiyorum :D ama filtre değişim zamanım geldi yine gitmem gerekecek...


@yenibirdünya İkitelli yeşilotoda taktırmıştım...


hocam bende sizden sonra orada taktırmıştım landiyi benimde neredeyse 15000 oldu gidemedim bir türlü filtre değişimi için


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2012 20:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
arkadaşlar merhaba,

epey oldu buraya yazmadım...dediğim gibi gidip geçiş ısısını 45 C yaptım ama stop etmeye devam etti...farkettim ki sorunun kaynağı geçiş ısısı değilmiş...sorun benim kullanım tarzım : epeydir manuel modda kullanıyordum aracı, sonrasında da bir müddet A modunda kullandım, bir de ne göreyim araç aynı güzergahta aynı hava soğukluğunda stop etmiyor...Bir ayı aşkın süredir A modunda devam ediyorum...sadece 1 kez stop etti, o da nasıl olduysa :D neyse LPGli olarak geçirdiğim 5500 kmlik süreçte şunu içtenlikle söyleyebilirim ki LPG ve Atiker ile mutluyum...pişman değilim olsa bir daha yaparım...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2012 20:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
cihad hocam biz burada boş yere uğraşıyoruz geçtiğimiz 10 gün arabistandaydım medine mekke arası otobusle seyahat ettım sofor 207 lt mazot aldı arabaya ve 51 riyal ödedi türk parası 25 küsür TL yapıyor adamlar hiç arabaları stop ettikleri yok bizde uğrasıyoruz ki az yaksıınn araba :D

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2012 21:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Ahmedim Eminim, Muhammedül Eminmizi ziyarete gittin de bize haber mi vermedin ?

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2012 00:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2011 20:35
Mesajlar: 75
İsim: Baycan
Araç: Colt 2012 Elegance MT
Meslek: Özel
Yaş: 30
Güle güle Kullan Cihat hocam.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2012 00:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Gittim valla cihat hocam hakkını helal et bütün ümmeti muhammede dua ettim sana da eminim gelmiştir

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 14:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
bayci yazdı:
Güle güle Kullan Cihat hocam.


teşekkür ediyorum Sevgili Kardeşim,

Aes08 yazdı:
Gittim valla cihat hocam hakkını helal et bütün ümmeti muhammede dua ettim sana da eminim gelmiştir


neyssse :D

Bu arada aracın LPGsini yarın ruhsata işletiyorum inş...başlığı "baceyden LPGsi artık ruhsata işli, 2 yıl Muayene derdi olmayan, MTVsi taze ödenmiş satılık Colt" olarak değiştirecektim de başlık karakter limiti izin vermiyor :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 22:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Hadi bakalım cihat hocam ne oldu bı ara vaGecmistin satmaktan kesin kararlimisin satmaya

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 150 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye