Zaman: 27 Nis 2024 12:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Sevgili arkadaşlar bugün itibariyle ASX'in ilk bakımı yapıldı. İşini severek yapan değerli Erdal ustamdan rica ettim sizlerle paylaşmam için bu fotoğraflarıda çekiverdi. Sonuç 12bin km LPG ile kullanımdan sonra şuan için subaplar temiz arkadaşlar. Erdal ustam hocam hiçbir sıkıntı yok dedi.
Sitemiz hakkında da bazı çalışanları bilgilendirdim.Siteye üye olmanızı ve görüşlerinizi paylaşmanızı bekliyoruz dedim. Denizli Özpam servisinde çalışan gerek satıştakiler, gerek servistekiler gerçekten işlerini seven insanlar.Hepsine ilgilerinden dolayı çok teşekkür ederim.

Resim

Resim

Resim

Resim

29 bin km sonrası subaplar;
Resim

Resim

SUBAP ERİMESİ;
Asıl amaç Supap ayarlarını kontrol etmek supap ayarları normal ise aracın supaplarında sorun yoktur ama supap ayarlarında sıkma var ise supaplar yanma başlamış hatta yanmıştır. dıger kontrol ise kompresyon testidir. bujiler sökülerek yapılır normal degeri Yaklasık 10 kg/cm küp tür eger degerler bunun altında çıkarsa supaplar yanmış demektir.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


En son yba_05 tarafından 26 Nis 2013 21:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
gözün aydın diyelim o zaman.gerçi subap arızası için 12bin km erken.45-50 bin olduğunda sorun olacak mı onu görmek lazım.ama sen hesabını yapmıştın zaten :)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Evet aynen hesabı yaptık önceden ama forumdaki arkadaşlar bunu bekliyorlardı.Sağolsun servistekiler fotoğraf isteğimide kırmadılar.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
precious yazdı:
asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış


Evet okumuştum o yazılanlarıda.Tabi bu kul yapısı birşey bozulabilir.Birde kullanımdan kullanmada çok fark eder bence. Yani aracı düşük viteste 3500-4500 devirlerde bağırta bağırta kullanırsanız elbet ona subap dayanmaz.Neyse 30bin bakımında yine fotoğraf isteyeceğim inşallah.O zaman herşey biraz daha netleşir.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
Hocam, sübapların durumu nasıl kontrol ediliyor, silindir üst kapağını sökmeden fiziki olarak kontrol etme şansımız yok sanırım. Ne tür testler uyguluyorlar serviste? Bir de bu konu başlığını okuyup ta bilgisi olan arkadaşlar 2003-2007 eski kasa lancer'da kullanılan eksoz sübapları magnezyum alaşımlı mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
zeybek yazdı:
Hocam, sübapların durumu nasıl kontrol ediliyor, silindir üst kapağını sökmeden fiziki olarak kontrol etme şansımız yok sanırım. Ne tür testler uyguluyorlar serviste? Bir de bu konu başlığını okuyup ta bilgisi olan arkadaşlar 2003-2007 eski kasa lancer'da kullanılan eksoz sübapları magnezyum alaşımlı mı?


Evet sindir üst kapağı açılmadan sübapları görme şansımız yok. Ne tür testler uyguluyorlar sormadım ve bilgim de yok zaten. Ama usta üst kapakğı söküp açıp bakmış incelemiş bana sadece hocam subaplarda sıkıntı yok dedi o kadar.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 00:01
Mesajlar: 212
Şehir: Buldan/DENİZLİ
İsim: ERDAL
Araç: 2009 1.5 İNVİTE YAKUT KIRMIZI LANCER
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Brh+
Yaş: 42
Yusuf hocam,gözün aydın.Bu gün bende ÖZPAM a uğradım akşam saatlerinde Erdal ustam bahsetti.Yusuf hocam vardı,subabları kontrol ettik sorun yok dedi.Servise uğramadan öncede lpg için Köseoğluna mustafa beyin yanına uğramıştım montaj için.tavsiyeni ilettim,yusuf hocamın tavsiyesi üzerine geldim dedim.İnşallah çarşamba günü bende BRC taktırıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2012 10:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Teşekkür ederim Erdal hocam, İnşallah hayırlısı olur ve bir sıkıntı yaşamazsınız. Walla yukarda Selim beyinde dediği gibi biz bunun hesabını çoktan yapmıştık forumda da var.Gültekin Beyin bu konuda daha detaylı hesaplamasıda yine bu forumda mevcut. Yani kısacası 50bin km lpg ile kullansak elde edeceğimiz kar 5bin tl gibi bir rakam.Bunun 2bin'i lpg montajına 1500 tl sinide hani subap erirse subap parasına ayırsanız dahi yine 1500tl karda olursunuz. Tabi hesabımıza göre en az 50bin km sıkıntısız binmeniz lazım :))) Bu akaryakıt fiyatlarıylada artık yapacak birşey yok Hayırlısı olsun diyelim...

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2012 13:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
yalnız subaplar 1500 değil 2500 tl hesabı artık buna göre yapın

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2012 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
o zaman 500 tl kardayız :)

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2012 22:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
peki bu subaplarin celik olanlari yok mudur?

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2012 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
İyi de bu fotoda subaplar yok ki gerçekten subapları görmek için bir kademe daha sökmek lazım egzantirik milini sökmek lazım zor iş sırf bakmak için sökenini görmedim henüz.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2012 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
adres63 yazdı:
peki bu subaplarin celik olanlari yok mudur?


Hakan bey bu bizim subaplar zaten çelik. Sıkıntıda burda başlıyor. Çelik çabuk ısınıyor geç soğuyor. Oysaki eski araçlardaki gibi döküm olsa. Döküm subaplar Geç ısınıp hemen soğurdu. Serviste bu konu hakkında ustalar böyle söylediler. Hatta işini severek yapan Erdal ustam eğer bir subap yakıp gelen araç olursa onda döküm subap deneyeceğini ve sonuçlarını görmeyi geliştirip uygulamayı ve bu sorunu çözme hedefinde.Şimdi demeyin koca mitsu mühendisleri bunu düşünemedi mi diye!!! Adam ülkemiz şartlarına uyarlama peşinde idealist bir usta. Sıradan bir usta değil bence. İnşallah başarılı olur.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2012 00:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
catalyst yazdı:
İyi de bu fotoda subaplar yok ki gerçekten subapları görmek için bir kademe daha sökmek lazım egzantirik milini sökmek lazım zor iş sırf bakmak için sökenini görmedim henüz.


Subaplar evet tamamı yok ama üstten görünüyor.Tamamen de yok demeyin... O kadar açıp bakmalarıda bir ilerleme bence...:)

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2012 01:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
Sübaplardaki aşınma dış değil iç kısımda oluşur. Silindirin hava-yakıt girişindeki boğazı ilgili zaman (emme-sıkıştırma-yanma-eksoz) geldiğinde tıkama performansına göre anlaşılır. Bunun için de silindir sıkıştırma oranı bunu anlamanın bir yolu olabilir. Yanma sistemi aktif değilken, yani araç yakıt ile çalışamaz durumdayken sadece marş motoru ile krank milinin döndürülmesi sırasında eksoz veya emme boğazlarından manometre ile ölçüm yapılır.

Bu değerler 4 silindir için aynı ise sorun yoktur veya stok sıkıştırma basınç değeri ile aynıysa sorun yoktur aksi halde sübapların dairesel bölgeleri (ki tıkamanın yapıldığı bölge) aşınmış ise değişim veya tamir edilmesi gerekir... Sübaplar bu şekilde çalışırsa zaman kayması :) yani kaçaklar olur ki bu istenmeyen bir durumdur. Motor bariz bir şekilde farklı çalışır, performans düşer.

12 bin km bu aşınmanın görünmesi için çok çok az ki zaten sübapların sökülüp bakılması gerekir.

Bendeki Colt ben satıncaya yaklaşık 80 bin km LPG (landi renzo) ile kullanıldı sübap sorunu görülmemişti.

Saygılar.

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2012 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
atayum yazdı:
Sübaplardaki aşınma dış değil iç kısımda oluşur. Silindirin hava-yakıt girişindeki boğazı ilgili zaman (emme-sıkıştırma-yanma-eksoz) geldiğinde tıkama performansına göre anlaşılır. Bunun için de silindir sıkıştırma oranı bunu anlamanın bir yolu olabilir. Yanma sistemi aktif değilken, yani araç yakıt ile çalışamaz durumdayken sadece marş motoru ile krank milinin döndürülmesi sırasında eksoz veya emme boğazlarından manometre ile ölçüm yapılır.

Bu değerler 4 silindir için aynı ise sorun yoktur veya stok sıkıştırma basınç değeri ile aynıysa sorun yoktur aksi halde sübapların dairesel bölgeleri (ki tıkamanın yapıldığı bölge) aşınmış ise değişim veya tamir edilmesi gerekir... Sübaplar bu şekilde çalışırsa zaman kayması :) yani kaçaklar olur ki bu istenmeyen bir durumdur. Motor bariz bir şekilde farklı çalışır, performans düşer.

12 bin km bu aşınmanın görünmesi için çok çok az ki zaten sübapların sökülüp bakılması gerekir.

Bendeki Colt ben satıncaya yaklaşık 80 bin km LPG (landi renzo) ile kullanıldı sübap sorunu görülmemişti.

Saygılar.


Aynen katılıyorum.

Ben de colt'u 40bin km kadar LPG'li kullanıp hiçbir sorun görmemiştim. Lancer ile de sorun çıkacağını sanmıyorum. Hatta ve hatta 1.8 lancer ile sorun çıkacağını hiç sanmıyorum çünkü araç zaten normal kullanımda 2bin deviri hiç geçmiyor :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2012 13:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
yba_05 yazdı:
precious yazdı:
asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış


Evet okumuştum o yazılanlarıda.Tabi bu kul yapısı birşey bozulabilir.Birde kullanımdan kullanmada çok fark eder bence. Yani aracı düşük viteste 3500-4500 devirlerde bağırta bağırta kullanırsanız elbet ona subap dayanmaz.Neyse 30bin bakımında yine fotoğraf isteyeceğim inşallah.O zaman herşey biraz daha netleşir.


O arkadaş benim:) Çok sert ve devirli kullandım ancak servis (Şeref oto) bununla alakası olmadığını sübapların yanma odalarındaki sıcaklığın fazla olmasından ve sübap tolerans değerlerinin düşük olmasından kaynaklandığını söylüyor, 60.000 km.'de iflas etmesi benim için kabul edilebilir bir4 durum sonuçta 60.000x 0.15 = 9.000 Tl gibi bir rakam yapıyor 2.000-2.500 TL masraf göze görünmez ama benim sorunum TEMSA'nın adiliği başka bişey deil. Benim size tavsiyem 30-45 bin aralığında sübapları gözden geçirtmeniz en azından ayarı bozulmuşsa sübap ayarı ile ömrünü uzatabilirsiniz ve sübaplatı yanmaktan kurtarırsınız.

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2012 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 00:01
Mesajlar: 212
Şehir: Buldan/DENİZLİ
İsim: ERDAL
Araç: 2009 1.5 İNVİTE YAKUT KIRMIZI LANCER
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Brh+
Yaş: 42
ve sonunda bu gün itibariyle bende BRC taktırdım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2012 22:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
hayirli olsun

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 36 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye