Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=5601
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  bacey [ 24 Ara 2012 14:51 ]
Mesaj Başlığı:  Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Arkadaşlar,

Hele şu işi bir açıklığa kavuşturalım...Eski kasa Coltlar Çelik sübaplı deniliyor...Doğru ise delili nedir?...BU durumda yeni kasalar Magnezyum mu , öyleyse delili nedir?...PEki 2009 hattaa 2010 model ilk makyaj görmüş ama önceki kasa ile aynı motoru taşıyan yeni kasalar hangi sübaplara sahip ?

Yazar:  ommar [ 24 Ara 2012 15:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Bu soruya net bir cevap zor olsa gerek. Belki mitsubishi ye mail atılarak cevap beklenebilir.

Şehir efsanesi değilse ben de eski yeni ayırt etmeksizin bütün coltların magnezyum subaplı olduğunu duymuştum. Hatta bir yerlede sanki okumuştum.

Yazar:  bacey [ 24 Ara 2012 15:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Bir paylaşım vardı forumda, burada, kim paylaştı hatırlamıyorum...LPG ile sorun yaşayan araç marka model sıralamasıydı...Sanırım yabancı bir kaynaktı...Orada Mitsubishi Colt hiç de sorunsuz değildi ?...Eğer önceki kasalar Çelik ise Coltun o listede olmaması lazımdı...Öte yandan bu forumda 300.000 kmlik Colt vardı veya bu Coltu gören vardı, ve yaklaşık 230.000 kmdir LPGde kullanıldığı yazıyordu ve sorun yok deniyordu...Şİmdi eğer ömrü 1 Milyon Km olan motor LPG yüzünden değil 500.000, 300.000 km dayanabilecekse sübaplar ister magnezyum olsun ister çelik farketmez...Öte yandan bu LPG sorunu listesini yapanlar ve bu işin istatistiğini çıkaranlar kaç araca kaç km LPGli yol yaptırdılar da bu verileri oluşturdular bu da ayrı bir konu...Kaldı ki Colt 2004ten beri piyasada...Dünyadaki satış miktarları ortada...LPGnin tüketici kullanım tercihi haline gelmesinin üzerinden çok da geçmedi...Yani bahsettiğim değerlerde km yapabilecek kadar yol giden kaç LPGli Colt var merak ediyorum doğrusu!...Evet beyin fırtınasına devam :) :MCT:

Yazar:  toşu [ 24 Ara 2012 23:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Cihat hocam bu konu baya takıntı oldu sende galiba.

Yazar:  hakanov07 [ 25 Ara 2012 02:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Bende de takıntı oldu bu sübap meselesi. LPG konusunda taktırma yönünde kararımı verdim. Cihat'ın taktırdığı yerde aynı kiti taktıracağım. Üzgünüm aracımı potansiyel belalara bulaştırdığım için ama bizim sübaplar çelikse biraz daha rahatlayacağım.

Yazar:  serkan_83 [ 25 Ara 2012 08:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

hocam ben çelik subab oldugunu yetkili servisten ogrendim E4-E5 motor farkı varmış, arayın yetkili servisteki tanıdıklarınızı illa bilen birileri cıkar ne oldugunu soyler, ben Yükselişten ogrendim, oradaki servis yetkili gayet bilgili biri.

Yazar:  catalyst [ 25 Ara 2012 10:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Yeter ki gaz ayarini duzgun yaptir devam et isterse subaplar plastik olsun :Yahoo!:

Yazar:  bacey [ 25 Ara 2012 11:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

toşu yazdı:
Cihat hocam bu konu baya takıntı oldu sende galiba.


Yok abi takıntı değil be yaa :) Merak ettim doğrusu, özellikle kendi aracımı...E4 ama yeni kasa olunca...Asıl mesele bu da değil, planlarım tutarsa bir Mercedes alana kadar Colta binmeyi düşünüyorum :) Bu da demektir bu Colta uzun yıllar bineceğiz :) o bakımdan yani :)

Yazar:  serkan_83 [ 28 Oca 2013 07:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

bacey yazdı:
toşu yazdı:
Cihat hocam bu konu baya takıntı oldu sende galiba.


Yok abi takıntı değil be yaa :) Merak ettim doğrusu, özellikle kendi aracımı...E4 ama yeni kasa olunca...Asıl mesele bu da değil, planlarım tutarsa bir Mercedes alana kadar Colta binmeyi düşünüyorum :) Bu da demektir bu Colta uzun yıllar bineceğiz :) o bakımdan yani :)



hocam servisi arayın bakalım ne diyecekler :) E4 ve E5 motorlar arasındaki genel fark olarak çelik subab olayı oldugunu baska bi yerde daha okudum, hatırlarsanız bi ara Opel motor garantili lpg taktırıyordu, yeni çıkan araclarda bunu artık yapmıyor nedeni gene aynı

vede aynı fikirdeyim ilerde ya Mitsu yada Merco düsünüyorum logoları da benziyor :crazy:

yeni cıkan ticari Mercedes Citan modelini tanıtım yapan bir avm de inceledim çok hosuma gitti 1.6 dizel motoru var tuketimi gayet uygun fiyatı da 53 bin cviarı idi.
o paraya L200 yerine alınırmı tartısıl ama sehirici kullanım aile arabası icin bence gayet ideal

Yazar:  precious [ 14 Şub 2013 21:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

citan denilen araba.renonun kango modelinin aynısıdır.motoruda reno motorudur.hatta frransada reno tesislerinde üretilmektedir.motor 1.6 değil bildiğimiz 1.5dci motor.sonuçta pekde sorunlu olmayan tutumlu motordur.ancak 53bin sırf mercedes logosu için verilirmi düşünmek lazım.

Yazar:  serkan_83 [ 27 Şub 2013 17:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

precious yazdı:
citan denilen araba.renonun kango modelinin aynısıdır.motoruda reno motorudur.hatta frransada reno tesislerinde üretilmektedir.motor 1.6 değil bildiğimiz 1.5dci motor.sonuçta pekde sorunlu olmayan tutumlu motordur.ancak 53bin sırf mercedes logosu için verilirmi düşünmek lazım.


hocam ben arabayı internette arastırdım biraz ve dedigin gibi Reno ile ortak yapım bir aracmış. Dedigine katılıyorum sadece logosu icin o fiyat verilmez..varsa yoksa L200 :)

Yazar:  av.ilhami [ 29 Ağu 2013 20:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

"lpgli motor" sübapları için ürün buldum ama kullanmadım. tavsiye mahiyetinde değildir!!!
http://www.autonmarket.com/1010-LPG-Yak ... PR-35.html

Yazar:  erkann35 [ 22 Eyl 2013 12:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Arkadaslar bende arastirdim 2011lancer invite icin yukselisten ayrilma usta gel yuz yuze goruselim bndede lancer var takgirdim dedi ama yukselis mitsu servisini kapatinca kapanlara goturdum 20000 bakimi icn orda sordum 60000 km de subablari eline alirsin dedi usta kafam karisti sehir ici cok kullaniyorum ama yakit az olmasina ragmen insana fazla gelmeye basladi napcam karar veremihorum biyandan araca kiyamiyorum lpg takmaya bi yandan cep durumu zor bi durum yani

Yazar:  drkimble [ 09 Kas 2013 21:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

euro 5 motorlarda çelik subap kullanılmıyor yanılmıyorsam. Arkadaşın 2010 insignia 1,6 180bg aracı 60000 de lpg ile subapları yedi. Garanti kapsamında lpg firması çelik subapla değiştirdi.

Yazar:  av.ilhami [ 10 Kas 2013 20:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Magnezyum-Çelik Sübap Meselesi..

Euro5 motor olması subapların çelik olmayacağı anlamına gelmeyebilir. bunu araştırmak lazım. opel ve bazı markaların magnezyum kullanması Euro5 dışında markanın tercihi olabilir. magnezyum sübaplarda benzin daha iyi yanma ve dolayısıyle performans ve tasarruf sağlıyor diye kullanılıyor. tabii karbon salınımı da düşüyor bu açıdan euro5 dğerlerini yakalamak içinde kullanılabilir ama şart değildir galiba herhalde sanırsam....

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/