Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=6655
1. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  bacey [ 09 Tem 2013 14:29 ]
Mesaj Başlığı:  LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Arkadaşlar malumunuz Coltu sattık Civic aldık...1.8 CC 140 HP olanlardan...Şu anda şehiriçi 7,5 lt benzin ortalaması ile geziyorum... Ortalama iyi ama zamanla LPG taktırmam gerekecek diye de düşünüyorum...

Bu durumda seçeneklerim şöyle:

1- işçiliklerini defalarca gördüğüm onayladığım bir ustada LANDI RENZO EVO KIT 1850 TL (önceki versiyonlarında şıkırtılı enjektör sesine son vermişler )

2- Ustalığı ile meşhur bir başka yerde PRINS (Sılverline 1900, diğeri 2450 TL)

3- Yine ustalığı ile meşhur bir başka yerde Kit MTM (KEIHIN enjektörlü fiyatı da sanırım 2250 TL)


LANDI RENZO EVO kit (1850 TL) ile PRINS VS 2 (2450 TL) arasında verimlilik, yakıt ekonomisi ve performans anlamında hiçbir fark yoksa aslında gidip 600 TL fazladan vermenin bir anlamı yok ... bu dediğim kriterler açısından gerçekten bir fark yok mu ? Varsa nedir ? Bu açıdan bakıldığında Atiker mi taktırayım :)

KEIHIN faktörünü göz önüne alınca SILVERLINE versiyon Prinsi eleyip, Kit MTM mi taktırsam diyorum ? ama LPG konusunda sırf KEIHINi yok diye Hollanda faktörünü es geçemiyorum...Hollandalılar bu işin piri sanırım ?...Hollanda ve KEIHIN 2450 TL oluyor :)

burada asıl sorunum şu; italyan kit + KEIHIN mi yoksa Hollandalı kit + prins enjektör mü yoksa italyan kit + kendi enjektörü mü ? yani kit mi daha önemli yoksa enjektör mü ? Hollandalıların EMU vs konusunda en iyi olduğunu KEIHIN ile birlikte muhteşem bir uyum gösterip zirvede olduğunu söylüyorlar...

Bakınız TYPE-Ra Prins takmışlar :) http://www.youtube.com/watch?v=fTMYxZfgIeA

Şu açmazdan çıkmazdan çıkarın beni :)

Özellikle yüksek beygirli araçlarda yüksek devirlerde bu enjektörlerin milisaniye tepkileri önemliymiş... EMU yazılım, şamandıra kalitesine dikkat edilmeliymiş...

Hadi herkes bildiğini yazsın da Ramazanda miskin miskin yatmasın :D

bu arada bana tavsiyede bulunacak olan varsa ayda 1000 km civarı kullanıyorum aracı ve bu araca en az 5 yıl binerim ki hedefim 10 yıl... :D

Yazar:  akerimoglu [ 09 Tem 2013 15:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Yaptığın KM' ye ve arabanı kullanmayı düşündüğün 5 yıla bakarsak, yarın sabah ilk işinin LPG kiti taktırmak olduğunu söyleyebiliriz.

Ben ısrarla kite takılma diyorum. Benim bugün taktırdığım Wentgaz, sülalene yeter. İşçilik iyi olduktan sonra Atiker, Prins' ten daha memnun bırakmıştır, bunu da unutma.

Keihin enjektör olmadıktan sonra 2.000 TL veren zihniyete BAN derim :)

Yazar:  Evo34 [ 09 Tem 2013 15:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Güzel konu olmuş... İzlemedeyim.

Yazar:  bacey [ 09 Tem 2013 15:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

akerimoglu yazdı:
Yaptığın KM' ye ve arabanı kullanmayı düşündüğün 5 yıla bakarsak, yarın sabah ilk işinin LPG kiti taktırmak olduğunu söyleyebiliriz.

Ben ısrarla kite takılma diyorum. Benim bugün taktırdığım Wentgaz, sülalene yeter. İşçilik iyi olduktan sonra Atiker, Prins' ten daha memnun bırakmıştır, bunu da unutma.

Keihin enjektör olmadıktan sonra 2.000 TL veren zihniyete BAN derim :)


Alicim benim sıkıntım şu : 1000 liralık kit için de 2450 Tllik kit için de aynı kalitede işçilik ve ustalık tecrübe ve referanslarım var...

Landi renzo ile Prins silverline (KEIHIN olmayan) aynı fiyat ? tercihini alayım ?

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins Silverline ; Kit MTM 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ?

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins (KEIHIN) ; Prins 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ?

Antalya için elde ettiğim kaliteli usta ve kit seçeneklerim bunlar...belki orada senin için wentgaz ideal ama burada yani Antalyada seçenekler bunlar...

Öte yandan buradaki amacım sadece bana hangisini alayım noktasında tavsiyeler başlığına dönmesi değil aksine herkes, EMUdan tut map sensörüne, şamandıradan, enjektöre, bildiklerini paylaşsın...

Burada benim aracım Colt olsaydı; bu seçenekleri pek düşünmezdim ama hem 1.8CC 140 HP olması hem de Colta göre daha uzun yıllar binecek olmam sebebiyle KİT çıtasını da yükseltiyorum...


Alicim ?

CVT şanzıman doğası gereği 1500 devirler üzerine çıkmıyor, sen de sert kullanıcı değilsin, bu durumda sen kendi açından doğru bir tercih yapmışsın...çünkü senin enjektörlerinin bilmem kaç milisaniyelik tepkimeleri hakkında titiz olmana gerek yok... Ancak kiti takınca sendeki o agresif kullanım tarzının geri geleceği kanaatindeyim..yine de ustaya iyice bir sor bu enjektörleri ve milisaniyeleri :)

Yazar:  bacey [ 09 Tem 2013 15:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Bu arada şu KİT MTMe ait güncel fiyat bulamıyorum...Var mı bir bilen bulan...

Yazar:  akerimoglu [ 09 Tem 2013 15:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

bacey yazdı:
akerimoglu yazdı:
Yaptığın KM' ye ve arabanı kullanmayı düşündüğün 5 yıla bakarsak, yarın sabah ilk işinin LPG kiti taktırmak olduğunu söyleyebiliriz.

Ben ısrarla kite takılma diyorum. Benim bugün taktırdığım Wentgaz, sülalene yeter. İşçilik iyi olduktan sonra Atiker, Prins' ten daha memnun bırakmıştır, bunu da unutma.

Keihin enjektör olmadıktan sonra 2.000 TL veren zihniyete BAN derim :)


Alicim benim sıkıntım şu : 1000 liralık kit için de 2450 Tllik kit için de aynı kalitede işçilik ve ustalık tecrübe ve referanslarım var...

Landi renzo ile Prins silverline (KEIHIN olmayan) aynı fiyat ? tercihini alayım ?

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins Silverline ; Kit MTM 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ?

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins (KEIHIN) ; Prins 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ?

Antalya için elde ettiğim kaliteli usta ve kit seçeneklerim bunlar...belki orada senin için wentgaz ideal ama burada yani Antalyada seçenekler bunlar...

Öte yandan buradaki amacım sadece bana hangisini alayım noktasında tavsiyeler başlığına dönmesi değil aksine herkes, EMUdan tut map sensörüne, şamandıradan, enjektöre, bildiklerini paylaşsın...

Burada benim aracım Colt olsaydı; bu seçenekleri pek düşünmezdim ama hem 1.8CC 140 HP olması hem de Colta göre daha uzun yıllar binecek olmam sebebiyle KİT çıtasını da yükseltiyorum...


Alicim ?

CVT şanzıman doğası gereği 1500 devirler üzerine çıkmıyor, sen de sert kullanıcı değilsin, bu durumda sen kendi açından doğru bir tercih yapmışsın...çünkü senin enjektörlerinin bilmem kaç milisaniyelik tepkimeleri hakkında titiz olmana gerek yok... Ancak kiti takınca sendeki o agresif kullanım tarzının geri geleceği kanaatindeyim..yine de ustaya iyice bir sor bu enjektörleri ve milisaniyeleri :)

Landi renzo ile Prins silverline (KEIHIN olmayan) aynı fiyat ? tercihini alayım ? Prins derim,

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins Silverline ; Kit MTM 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ? Kesinlikle Keihin enjektörlü MTM,

Kit MTM (KEIHIN) ile Prins (KEIHIN) ; Prins 200-300 TL daha pahalı ? tercihini alayım ? 200-300 ucuz olsun, MTM derim.

Enjektörler hakkında Ustam' ın dediği şu arabanın kendi enjektörleri 2 ohm' da çalışıyor, benim gaz kitinin enjektörleri ise 1,7 ohm. Fakat bak bu çok önemli değil, yani bizim araçlarda önemli değil, en azından bizim araçlarda çok önemli değil. Ha sende evo, bende mustang olsaydı o zaman daha bi detaya inerdik.

DH' de bir otogaz ustası güncel binek araçların değerlerini şöyle vermiş,

araç markası regülatör basıncı kullanılan meme ucu map basıncı benzin mili gaz milisaniyesi
honda civic 2012- - -- 101--------- 2,0------- 35-------------- 2,9 -------------- 5,2
honda civic 2010 ---- - 105 --------- 1,8 -------- 32 ------------- 2,7--------------- 4,6
renault clio1,4 2005----103---------- 1,8----------34 ------------- 3,2--------------- 4,8
renault clio1,2 2012----105---------- 1,5 ----------32-------------- 2,5 --------------4,2
toyoto coralla 2008 ---102---------- 1,8 ----------26-------------- 3,0---------------5,5
toyoto auris 2012----95 -----------1,8-----------29---------------2,5---------------4,0
cruse 2011 -------100----------- 2,2----------35 -------------- 2,7---------------5,1

Omaj düştükçe çalışabilidiği minimum milisaniye aralığı düşüyor anladığım kadarıyla. Görüldüğü üzere en düşük milisaniye 4,0, buna göre piyasadaki 3 ohm' luk enjektör bile düzgün ayarla mis gibi verimli çalışır. Ha biz gittik en düşük omajı taktırdık, niye dersen "ne bileyim, iyisi olsun dedim" derim :roll:

Keihin ise en geniş aralığa sahip 1,2 ohm değerine sahip. Yani enjektörün ferrarisi diyebiliriz. Fakat bana o da gereksiz pahalı geliyor. Ha aldığım kitle 150 TL farkı olsaydı, varsın o da iyisi olsun derdim.

Yazar:  bacey [ 09 Tem 2013 16:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Kit MTM; bu serinin fiyat performans ürünü gibi duruyor ...

Bu arada forumumuzda oldukça kullanıcısı olan BRClileri de katkıya davet ediyorum..

Yazar:  akerimoglu [ 09 Tem 2013 16:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

bacey yazdı:
Kit MTM; bu serinin fiyat performans ürünü gibi duruyor ...

Bana göre f/p Wentgaz' dı. Sen bu kiti olduğun yerde bulamıyorsan, senin f/p cihazın MTM oluyor.

Fakat hemen karar verme şu aşağıdaki özelliklerin bu kitte olup olmadığını iyi etüt edelim,

- Sıcak motorda direkt gazda çalışma,
- İstenilen devir üzeri benzinde çalışma (bu ayarlanabilir olmalı, piyasadaki birçok kitte bu özellik var fakat 4.500 rpm sabit olabiliyor. Benim arabamda bu değerin 3.000 - 3.500 rpm olması gerekiyor),
- Belirli aralıklarla benzin püskürtme (bu özelliğin subab ömrüne katkısı olacağını düşünüyorum nedense),
- OBD II destekli olma (aracın ekusu ile entegre çalışarak, aracın ekusundaki değerleri anlık olarak kendi ekusuna yazabilme),

benim önceliklerim bunlar olur. Tabi yukarıda onca sözünü ettik, bari enjektörleri de 2,5 ohm altı değerinde olsun :)

Yazar:  bacey [ 09 Tem 2013 16:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Hımm, 2. ve 4.maddeler haricindekiler hiç düşünmediğim noktalar ..bunları da araştıralım...LPGyi yaz bittikten sonra taktırmayı düşünüyorum....karar beklesin, etüte devam...

Yazar:  akerimoglu [ 09 Tem 2013 16:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

_opeth yazdı:
muayene yaklaştığında yani otomatikman garanti de biterken FS otogaza gideceğim heralde bende :) tabi o zamana kadar fırsat aracı bulmazsam :)

Test edilmiş onaylanmış Ontaş varken, ne işi ne var ula FS' de?

Yazar:  yba_05 [ 09 Tem 2013 16:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Kit MTM zaten BRC Nin kitlerindeki enjektörlerdir. Benimkinde BRC var ama enjektör üzerinde yanılmıyorsam Kit-MTM yazıyor. Bencede kite takılıp çok para verme.o 600 tl'ye gazda kaç km yol yaparsın bir düşün? Git taktır BRC yi bütün masraflar sana en çok 2bin tl olur. Birdahada ardına bile bakmazsın :) Servis ağı desen zaten çok. Enjektörleri zaten dediğim gibi kit-MTM. hocam yok yağlama sistemi yok bilmem ne takılma sen bunlara. Subap korumaya yardımcı olacaksa BRC de VSR menüsü var ayarlıyorlar yüksek devirlerde benzinde kullanabiliyor.

Yazar:  akerimoglu [ 09 Tem 2013 19:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

_opeth yazdı:
akerimoglu yazdı:
_opeth yazdı:
muayene yaklaştığında yani otomatikman garanti de biterken FS otogaza gideceğim heralde bende :) tabi o zamana kadar fırsat aracı bulmazsam :)

Test edilmiş onaylanmış Ontaş varken, ne işi ne var ula FS' de?

O da test edilmis onaylanmis ula

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ula bunun yolu var yol masrafı var.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yazar:  militar [ 09 Tem 2013 21:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Ben bu konuda kitten ziyade işcilik diyorum.kit en iyisi olsun işçilik iyi olmasın neye yarar...aracımda brc var hicbir problem yaşamadım. Ama ankarada kendini kanıtlamis ve sadece tek markada uzmanlaşmış mocan otogazda taktırdım.bence taktirdigin yer tek marka takiyor olsun, bu da önemli bir kriter..çevremde hemen her markadan kullanan arkadaş var. Montaj iyi yapıldıktan sonra problem yaşayan duymadım...

Yazar:  kaan20 [ 10 Tem 2013 00:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Yavru köpek balığımda BRC(my07 sanırım) var, eski sahibi taktırmış 47bin km'dir araç lpg'de; ilk yaptırdığında arıza ışığı yakma derdi olmuş, düzgün bir yerde ayarlatınca düzeldi bir daha yakmadı dedi. 1500-1600km yol yaptım aldığımdan beri, memnunum, yakıt olarak da iyi gidiyor. Tek derdim, tanktaki bir şey arızalı imiş kalan yakıtı ölçmüyor lpg bitince gel dedi, araç durmuyor, tank da boş durmuyor bir türlü denk getiremedim. Fulle deyince pompacılar basıyor o zaman problem oluyor ses gelir gelmez durdurun diyorum artık :)

Yusuf hocamızın da dediği gibi enjektörler kit MTM benim de, BRC'lerde öyle bildiğim kadarıyla.

ben oyumu kit MTM + KEIHIN enjektör diyorum. Sonuçta civicten bahsediyoruz ve 5yıllık kullanım, olmuşken iyisi olsun enjektörler :) ben arada deniyorum lpg/benzin çekiş farkı var mı diye brc(kit mtm enjektör) ile fark etmiyorum bile :) Daha yeni bir mjet puntoya haddini bildirdim lpg ile :)

Yazar:  Aes08 [ 10 Tem 2013 00:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Bende istanbul da işini iyi yapan LPG ci arıyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Ayar otogazı çok övdüler deneyen var mıdır ?

Koray hocam fs otogazı tavsiye ediyor ancak o kadar yol gidip gelmek istemiyorum. İstanbul içi olursa daha iyi olur.

Yazar:  seyo [ 10 Tem 2013 01:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Aes08 yazdı:
Bende istanbul da işini iyi yapan LPG ci arıyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Ayar otogazı çok övdüler deneyen var mıdır ?

Koray hocam fs otogazı tavsiye ediyor ancak o kadar yol gidip gelmek istemiyorum. İstanbul içi olursa daha iyi olur.

ayar otogaz bizim burda kocasinan sanayiinde. arkadaş 2007 civic ine brc taktırdı orda herhangi bir şikayetini duymadım.
bende bayramdan önce taktırmayı düşünüorum atiker taktırıcam ben ya ayar yada ontaş oto gazda.

Yazar:  akerimoglu [ 10 Tem 2013 07:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Aes08 yazdı:
Bende istanbul da işini iyi yapan LPG ci arıyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Ayar otogazı çok övdüler deneyen var mıdır ?

Koray hocam fs otogazı tavsiye ediyor ancak o kadar yol gidip gelmek istemiyorum. İstanbul içi olursa daha iyi olur.

Ontas Cemil Usta' yi gözüm kapalı tavsiye ederim. Bana da vaktiyle Yildizlar Mitsubishi tavsiye etmişti. Bu oradalar taktirdigim 5. arabam. Araçta lpg var mi yok mu anlamazsiniz.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yazar:  bacey [ 10 Tem 2013 09:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Evet Arkadaşlar,

Katkılar için teşekkürler...Bu arada bu subap kapağı yakma olayını ve masraflarına da değinmek lazım...Bu işin maximum maliyetini, bu maliyetin hangi sürüş karakterinde kaç kmde olabileceğini de konuşalım...Aramızda uzun süredir LPG kullanan arkadaşlarımız olduğu gibi, bu konuda başka araçlarda bire bir tecrübe yaşayan ya da bilgi sahibi olan arkadaşlarımız da var...Euro 5 motorlardaki sıkıntı nedir?...Pikachu kasa Colttan bahsedilmişti forumda, yanlış hatırlamıyorsam 250.000 KM ya da 350.000 KMdeydi...Bunun ne kadarı LPGde yapıldı emin değiliz ama araç LPGliydi...

ayda kaç TL tasarruf için LPG takılmalıdır?

Örneğin ben:

100 kmde 7,5 lt benzin 1000kmde 75 lt benzin --> 75 x 4,84= 363 TL şu anki benzin maliyetim

100 kmde 9 lt LPG 1000 kmde 90 lt LPG --> 90 x 2,7 = 243 TL + benzin 20 TL = 263 TL (LPG + Benzin maliyetim)

sonuç olarak aylık 100 TL için LPG takmaya değer mi ?

burada LPG kitini ne kadar sürede amorti edeceğim konusuna girmeyeceğim...en az 5 yıl binecek olmayı düşündüğüm için bunun benim açımdan çok da bir önemi yok...nasılsa amorti eder :)

Tabi burada aslında hesaplamadığımız gizli bir şey var...LPGli araçla daha fazla gezildiği ve gaza daha fazla basıldığı...yani aylık yakıt masrafı açısından LPG öncesi ve sonrası arasında pek de fark olmuyor...100 Kmde 7,5 Lt yakan araç kullanım tarzı gidiyor yerine 9 lt yakan kullanım tarzı geliyor :) ve lpgde 100 kmde 9 lt yakarken 10,8 Lt yakmaya başlanıyor ve aylık kullanım 1000 Kmyi geçince ekonomik gider açısından pek de bir anlamı kalmıyor :)

Öte yandan bazı şehirlerde LPG litre fiyatı avantajı var, mesela Antalyada 2,7 TL/Lt... Bi de bu var :)

Yazar:  Evo34 [ 10 Tem 2013 09:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

Ayda benim senin gibi 500-1000km yapan adamlar için gerekli değil diye düşünüyorum Cihat kardeşim.

Yazar:  akerimoglu [ 10 Tem 2013 10:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG KİTLERİNE GENEL BAKIŞ...

CihatJIĞIM,

Bu hesap senin yaptığın gibi olmuyor maalesef.

Ben arabayı aldım alalı ortalamam 9,6 LT (Aldığım gün sıfırlamıştım). Demek ki ben KM' de ortalama 9,6 x 4,85 = 46,56 KRŞ yakıyorum. Peki katettiğim mesafe aylık? O da şöyle, 6 gün işe gidip geliyorum. Ev - İş arası 9 küsür km, hadi 10 diyelim. 6x2x10x4=480 KM aylık. Pazar günü ise hadi ortalama 40-50 KM geziyorum desen, 4x50=200 aylık, toplamda 680 - 700 KM aylık yolum var. Dolayısıyla 700x46,56=325,92 TL yakıt giderim olması lazım. 12.05.2013 tarihinde Android Yakıtmetre uygulamasını indirdim, ondan sonra aldığım benzinleri kaydetmeye başladım. Oradaki ortalamam 44,00 KRŞ ve litre bazında 9 litre. Yani tüketim neredeyse birebir tutuyor. Fakat yapılan km? Aylık ortalama litre bazında tüketimim 150 LT' yi aşağıya hiç düşmemiş ve 700,00 TL' den az yakıt parası hiç ödememişim...

Yani senin gibi matematiksel hesabı inceden inceye yapınca hep kendimi avutmuşum. İşe gidiş gelişte uğradığın bir market, sabah işe giderken uğradığın bir börekçi, gün içi kargonu almak için uğradığın bir kargocu, gittiğin bir banka vs... Bunları ölçemiyoruz, ölçmüyoruz. Reel olarak kredi kartındaki akaryakıt tüketimine bakarsan, hesabın bizi yanılttığını göreceksin :D

Ben diğer 4 arabamda LPG kullandım. Benzin dahil ekonomisinin %30 olduğunu söyleyebilirim. Yani reel olarak bana şu an getirisi 700,00x0,3=210,00 TL olur, bu rakam azalmaz, artar. 210x12=2.520,00 TL, yıllık katkısı, hiç düşünmeden dönüşüm servisine gittim sabah :kart:

Üstelik benim benzinde %8 indirimim de var, yani 700,00 TL değil 644,00 TL çıkıyor cebimden. 210,00-56,00=154,00 TL, bu da yılda 1.848,00 TL yapıyor, hiç az değil...

1. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/