Zaman: 27 Nis 2024 11:21

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2013 18:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Merak edilen verileri paylaşayım,

Bayram dönüşü 979 Km katettiğim Giresun / İstanbul güzergahında (İzmit içerisinde 2 saatlik trafikte sıkışıp kalmama rağmen) 95 km/h sabit hız (CC ile) 194,97 TL yakıt tüketimim oldu. Litre bazında 0,079 lt/km... TL olarak 0,199 TL/km.

Bu değeri 2 saatlik sıkışma olmasaydı 18 KRŞ' lara rahatlıkla çekebileceğimi düşünüyorum. Ayrıca 95 km yerine 80 km/h sabitlense tüketim yine daha düşük olacaktı.

Aldığım günden bu yana ise ortalamam aşağıdaki gibi oldu 0,26 TL/100 km,

Resim

Yaptığım yol bilgisayarı testinde ise yol bilgisayarının LPG tüketimini doğru ölçtüğünü tespit ettim. fotoğraflamayı unutmuşum fakat yol bittiğinde 7,8 Lt ortalama tüketimi gösteriyordu. Yuvarlak hesap LPG' yi 2,5 TL desek 2,5 x 7,8 = 0,195 TL ediyor. Neredeyse birebir tutacak.

İstanbul / Giresun ortalamam ise TL değerinden 247,00 TL oldu. Sürüş şeklim ise Otoban boyunca 140 civarı ortalama hız (yer yer 180-200), otoban harici 600 km' yi ise 125 KM sabit hız (CC) ile katettim.

Şehiriçinde değişken LPG fiyatlarına rağmen 30 KRŞ' larda bir ortalamam vardı en son. Yukarıdaki tüketim grafiğinden konuyu teyit edebilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2013 23:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
1.6 hdi gibi yakmissin. Güzel değerler bence. Program da güzelmiş. Usenmeden girmen harika.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 09:49 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Çok güzel veriler... Eline sağlık Ali.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 10:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
ooo maaşAllah...daha ekonomik sıfır sorunlu sürüşler inş...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 10:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Dün arabanın enjektörleri değişti.

İlk takılan 3 ohm enjektörden memnun kalmamıştım. Bunun üzerine deneme maksatlı 2 ohm Atiker takıldı. Yukarıdaki verileri 2 ohm Atiker enjektörle yaptım.

Dün tekrar Cemil Usta' ya uğradım. Enjektör montaj sıralamasını 2+2 yapalım demişti. 2+2 şeklinde sıfır 2 ohm Atikerler geldi ve montajlandı resimler aşağıda,

Bu enjektörlerin fason olduğu her halinden belli, yani yaftası Atiker fakat Atiker üretimi değil.

Montaj yapıldıktan sonra enjektörlerin sesli çalıştığı ortaya çıktı. Bunun üzerine sessiz enjektör aranmaya başlanıldı. Sonunda Cemil Usta bu iş bugün bitsin, çok uğraştık ve uğraştırdık deyip kendi aracındaki Prins Silver enjektörleri söküp benim araca taktı. Ne kadar para teklif ettiysem de sözü bile olmaz dedi montajı yaptı.

Resim

Resim

Montajdan sonraki fotoğrafları çekmeyi unutmuşum. Son tahlilde memnuniyetimi sorarsanız fevkalade memnunum. Prins enjektörlerin farkı çok bariz ortada. Önceki 2 ohm ve 3 ohm Atiker enjektörlere nazaran araba fişek gibi oldu. Bir kez daha kit alırken kitin kalitesinden ziyade takıldığı yerin ne kadar önemli olduğunu anlamış olduk.

Buradan Ontaş Otogaz Cemil Usta' ya teşekkürlerimi sunarım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 10:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
biri prins mi dedi :D

Vallaha Alicim, talihsizlik mi kısmet mi bu bilemedim :) Enjektörde neredeyse top-level yapmışsın...ama bu geçişi yaşaman bizim için de çok iyi bir referans oldu...Prinse fazladan para mı veriyoruz sorusuna bir nevi cevap oldu kendimce :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 11:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Cihatcığım işin açıkçası böyle bir tecrübe yaşamamış olsaydım bile KEİHİN aklımdaydı. 3 Ohm' dan 2 Ohm hızlı enjektöre geçtiğimde arabada epeyce bi fark oluşmuştu (özellikle motor yüksek devire çıktığında yakıt yetiştiremediği için sadece motor gürültüsü dinlediğimi farketmiştim). Bunun üzerine ne pahasına olursa olsun KEİHİN taktıracağım dedim. Kısmet de böyle birşey herhalde :)

Kitin geri kalan aksamına verilen farkı ben halihazırda gereksiz buluyorum. Edindiğim tecrübeye göre sıradaki aracıma yapacağım konfigürasyon OBD' li bir ucuz kit + KEİHİN enjektör olacak.

Yakıt tüketim verilerini de izleyen günlerde bi görelim bakalım neymiş bu keyn 8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 11:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
tekrar hayırlı olsun...

enjektör elbette ki önemli olmakla beraber ECU yazılımı da önemli tabi...ucuz kit+ OBD + Keihin iyi bir kombinasyon gerçekten ancak KEIHIN kadar uzun ömürlü olsa daha iyi olur diğer bileşenler...e tabi uzun yıllar binmek düşünülüyorsa...

Bu arada Silverline enjektörleri KEIHIN firmasınca üretilen ama PRINS olarak tescillenen enjektörler...Yani bu işin zirvesinde KEIHIN varsa Silverlinedaki enjektörler ömür ve ms tepkimeleri bakımından zirvenin biraz altında kalıyor...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 17:28 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
bacey yazdı:
tekrar hayırlı olsun...

enjektör elbette ki önemli olmakla beraber ECU yazılımı da önemli tabi...ucuz kit+ OBD + Keihin iyi bir kombinasyon gerçekten ancak KEIHIN kadar uzun ömürlü olsa daha iyi olur diğer bileşenler...e tabi uzun yıllar binmek düşünülüyorsa...

Bu arada Silverline enjektörleri KEIHIN firmasınca üretilen ama PRINS olarak tescillenen enjektörler...Yani bu işin zirvesinde KEIHIN varsa Silverlinedaki enjektörler ömür ve ms tepkimeleri bakımından zirvenin biraz altında kalıyor...

O kadarcık farkı biz anlayamayız yav :oops:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye