Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

LPG sübap eritmesi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=7576
1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  earnest [ 08 Ara 2013 23:52 ]
Mesaj Başlığı:  LPG sübap eritmesi

Ankara Mitsibushi bayinde tüp taktırma durumunda muhtemel sorunları sordum. Sübapları eritir dedi kaçarı yok dedi. Eritirse kaç para dedim, 3200 tl orjinal dedi. LPG kullanan arkadaşlar 3200 tl ye mi sübap yeniliyor ? Bunun başka alternatifi var mıdır ? Ayrıca 30000 km'de teklemeye başlar, 40000-45000 km'de tamamen erir sübaplar dedi.

Başka servisten farklı yorumlar alan var mıdır ?

Yazar:  İmas [ 09 Ara 2013 00:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Benzin 5
LPG 3,5 doğru gidiyor
hiç uğraşma bence..

Yazar:  4g92p [ 09 Ara 2013 03:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Sübaplar neden ısınır ? Fakir karışım yüzünden.
Eğer doğru bir ayar kullanılırsa, olmadı biraz zengin karışım yapılırsa bu sorunun önüne geçilir.
70.000 km'e yakın ASX'imiz var ve LPG'li. (Atiker OBD'li sistem)
Ankara'dasınız bir de. Merak ettiğiniz ne varsa Şaşmaz'daki Quattro Garage Gürsel Bey'e sorarsınız.
Aklınıza yatarsa da sistemi taktıracağınız en iyi yerlerden biri orasıdır benim gözümde.

Yazar:  toygun [ 09 Ara 2013 11:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

4g92p yazdı:
Sübaplar neden ısınır ? Fakir karışım yüzünden.
Eğer doğru bir ayar kullanılırsa, olmadı biraz zengin karışım yapılırsa bu sorunun önüne geçilir.
70.000 km'e yakın ASX'imiz var ve LPG'li. (Atiker OBD'li sistem)
Ankara'dasınız bir de. Merak ettiğiniz ne varsa Şaşmaz'daki Quattro Garage Gürsel Bey'e sorarsınız.
Aklınıza yatarsa da sistemi taktıracağınız en iyi yerlerden biri orasıdır benim gözümde.

Bunun dışında bir birim LPG ile bir birim benzinin yanma sonrası açığa çıkarttığı ısı farkı da göz ardı edilmemeli.

Yazar:  kaan20 [ 20 Oca 2014 20:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Kesinlikle Toygun beye katılıyorum. Bu yüzden problem çıkabiliyor. Bugün colt için ön balataları değiştirmeye gittim, ustanın dükkanında lancer vardı.
Sorduğumda ise aracın alındığı ilk günden beri lpg'li olduğunu söyledi ve 70-75bin km'de sorun çıkmış. Araç 2011 model 1.5 otomatik invite ve brc lpg vardı.

Yazar:  militar [ 20 Oca 2014 23:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Ne gibi bir çıkmış? Sübaplar mı erimiş?

Yazar:  bacey [ 21 Oca 2014 09:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

militar yazdı:
Ne gibi bir çıkmış? Sübaplar mı erimiş?


+1 ?

Arkadaşlar,

forumda yaklaşık 235.000 KMye gelmiş en iyi ihtimalle en az 150.000 Km LPGde kullanıılmış ve geçenlerde sübap yakmış Colt var...yine Synthejiimin araç neredeyse 60.000-70.000kmdir LPGli kullanılıyor...Keza kendi aracım 40.000-45.000 kmdir LPGli...Öte yandan sağlam kmlerde LPGli ASXler de var forumda...bu kadar olumlu örnek varken neden kötü işçiliklerin bedelini araçlarınıza dolayısı ile kendinize ödetiyorsunuz bunu anlamıyorum...ayda 300 - 500 km yapıyorsanız bir şey diyemem ama en az 1000 km yapan biri ya arabasını satacak ya da eninde sonunda LPGlenecek...O yüzdendir ki zararın neresinden dönerseniz kardır...dertsiz sürüşler...

Yazar:  faruk_sarac [ 21 Oca 2014 11:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

aynen katılıyorum size cihat bey...
dizel araçtada mazot pompası,turbo,enjektörler daha sık değişiyor benzinliye göre min.6-7000 tl tutuyor trigeri saymıyorum bile ama kimse bunu takmıyor.
subap yaksa bile 1500 tl ye yapılıyor.sıkıntı yok:).ayrıca ben 2,80 den alıyorum lpg yi nasıl 3,5 yaklaştı diyorlar bilmiyorum...

Yazar:  yuxus [ 21 Oca 2014 15:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

faruk_sarac yazdı:
... ayrıca ben 2,80 den alıyorum lpg yi nasıl 3,5 yaklaştı diyorlar bilmiyorum...

Resmi olarak 3,10-3,20 periyodunda satılıyor. Ondan bahsediliyor sanırım.
Kendi kararlarını mutlak doğru sayıp herkesin aynısını yapmasını isteyen/bekleyen bir anlayış da var bu lpg konusunda. Bu iş tamamen hesap işi. Amcam gibi "aracın orijinalliği bozulmasın" kaygısını güdenler de yok değil ama ne kadar avantajlı, hesap yaparken onu da göz önünde bulundurmalı insanlar.

Yazar:  faruk_sarac [ 21 Oca 2014 17:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

valla ben lpg taktırıpta zarar eden veya memnun kalmayan görmedim sonuç olarak.
ama taktırmadan önce kulaktan duyma bilgilerden ötürü çok çekiniyorlar çoğu kimse takmak istemiyor.
aynı durumda ben vardım lpg takan araçlarla alay edip ölsem takmam diyordum.şimdi ise lpg siz araca binmiyorum.hele yeni sistemde avm otoparklarınıda serbest yaptılar tadından yenmez:).
ayrıyetten şu anda istanbulda da 2,07 tl den yüksek fiyat aradım bulamadım istasyonlarda yok daha pahalısı.

Yazar:  souldemon [ 21 Oca 2014 20:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Ben de aracı yaklaşık 30-32.000 km'dir LPG ile kullanıyorum. Hesabıma göre bu sürede en az 2.500-2.600 TL tasarrufta bulundum (Üstü vardır,altı yoktur.) Bunun 1.500 TL'si kite gitse cebime nerden baksan 800-1000 Tl kaldı bile. Daha da maaşallahı var hiçbir problem yaşamadım. Dolayısıyla en kötü ihtimal bir bu kadar daha gitsem sübap yakmadan karım eder 3.500-4.000 TL. eder (Ki kesin yakacak diye birşey de yok). Sübapa 1500 TL harcasam yine kardayım yine kardayım.
Bu tasarruf edilirken 90 yerine 110 ile gitmeyen başlamam, bazen daha da basmam, zamandan ettiğim tasarruf ise komple kar.

Yazar:  mhmt_trn [ 21 Oca 2014 22:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

colt ile 68 binde LPG'ye geçtim.
şuan 142binde.sorun yok yola devam.

Yazar:  levent yavuz [ 22 Oca 2014 09:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: LPG sübap eritmesi

_opeth yazdı:
Alıntı:
Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

Resim
Resim
Resim

muhteşem bir seyehatti..

teşekkürler Temsa..

Maşallah Allah nazardan saklasin. ;)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  levent yavuz [ 22 Oca 2014 09:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: LPG sübap eritmesi

faruk_sarac yazdı:
valla ben lpg taktırıpta zarar eden veya memnun kalmayan görmedim sonuç olarak.
ama taktırmadan önce kulaktan duyma bilgilerden ötürü çok çekiniyorlar çoğu kimse takmak istemiyor.
aynı durumda ben vardım lpg takan araçlarla alay edip ölsem takmam diyordum.şimdi ise lpg siz araca binmiyorum.hele yeni sistemde avm otoparklarınıda serbest yaptılar tadından yenmez:).
ayrıyetten şu anda istanbulda da 2,07 tl den yüksek fiyat aradım bulamadım istasyonlarda yok daha pahalısı.

Kötü montaj ve ustadan dolayi sıkıntı yaşayanlar kötülüyor lpg yi.
Benim ustam subap problemi yaşamayacagimi üstüne basa basa söyledi. 3 senelik muhabbetimiz var.
Çoğu yerde lpg 2.94 ve altında. 3.50 falan yok yani işkembeden sallamassin kimse:)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  faruk_sarac [ 22 Oca 2014 09:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

earnest yazdı:
Ankara Mitsibushi bayinde tüp taktırma durumunda muhtemel sorunları sordum. Sübapları eritir dedi kaçarı yok dedi. Eritirse kaç para dedim, 3200 tl orjinal dedi. LPG kullanan arkadaşlar 3200 tl ye mi sübap yeniliyor ? Bunun başka alternatifi var mıdır ? Ayrıca 30000 km'de teklemeye başlar, 40000-45000 km'de tamamen erir sübaplar dedi.

Başka servisten farklı yorumlar alan var mıdır ?


bence sen servise bakma.servis bana debriyaj balatasına 2500 tl dedi dışarıda 600 tl ye yapıyorlar:).hemde servisin bi şeyden haberi yok bazı şeyleri ben öğrettim onlara forumlardan okuyup:).onlar lpg sistemini istemiyorlar çünkü araçın motoru garantiden çıktığı için bakıma fazla para veripte bize değilde dışarı yaptırır diye...
bu yüzdende 30.000 de teklemeye başlar falan diyorlar.80.000 de asx var daha bi şey olmamaış tercih senin... :MCT:

Yazar:  catalyst [ 23 Oca 2014 07:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

toygun yazdı:
4g92p yazdı:
Sübaplar neden ısınır ? Fakir karışım yüzünden.
Eğer doğru bir ayar kullanılırsa, olmadı biraz zengin karışım yapılırsa bu sorunun önüne geçilir.
70.000 km'e yakın ASX'imiz var ve LPG'li. (Atiker OBD'li sistem)
Ankara'dasınız bir de. Merak ettiğiniz ne varsa Şaşmaz'daki Quattro Garage Gürsel Bey'e sorarsınız.
Aklınıza yatarsa da sistemi taktıracağınız en iyi yerlerden biri orasıdır benim gözümde.

Bunun dışında bir birim LPG ile bir birim benzinin yanma sonrası açığa çıkarttığı ısı farkı da göz ardı edilmemeli.



Neymiş o fark? Belge var mı?

Bu fark bizim çokbilmiş ama bilgisayara kablo takip ayar yapmayı bile beceremeyen, sıkışınca bu motoru ben tasarladım gibisinden edalarla atıp tutan "usta"ların uydurması.

Çok araştırdım, makaleler de okudum. Böyle birşey yok.

Önüme belge serdiğini sanan birkaç cahil arkadaş çıktı, onlar da "tutuşma sıcaklığı"nı okumuş. Daha ısı nedir sıcaklık nedir bunun farkını bilmeyen adamlarla da tartışmam.

Yazar:  earnest [ 23 Oca 2014 16:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Atiker taktırsam nasıl olur ? Bazı az para vereyim. BRC taktırdığım zaman amört etmesi 1.5 seneye yaklaşıyor, yaptığım km'ye göre. Sonra çok saçma gibi duruyor. 1.5 sene kim öle kim kala diyor insan...

Yazar:  levent yavuz [ 23 Oca 2014 17:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

Hacam yılda kaç km yapıyorsun?
10bin kmyi geçmiyorsan uğraşmana değmez. şu durumda %30-32 arası karın olacaktır. hesabını ona göre yap.
atiker taktırırsanda OBD li kit taktır.

Yazar:  faruk_sarac [ 23 Oca 2014 17:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

ben %40 kar ettim brc my-kit ile.1600 tl 10 a böldür 160 tl ama levent yavuz ' un dediği gibi ayda 300-500 km yapıyorsan hiç uğraşma.ben colt araca atiker taktırmıştım arıza ışığını yakmıştı..o yüzden bence 1 seneden fazla biniceksen brc taktır.

Yazar:  toygun [ 23 Oca 2014 20:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG sübap eritmesi

catalyst yazdı:
toygun yazdı:
4g92p yazdı:
Sübaplar neden ısınır ? Fakir karışım yüzünden.
Eğer doğru bir ayar kullanılırsa, olmadı biraz zengin karışım yapılırsa bu sorunun önüne geçilir.
70.000 km'e yakın ASX'imiz var ve LPG'li. (Atiker OBD'li sistem)
Ankara'dasınız bir de. Merak ettiğiniz ne varsa Şaşmaz'daki Quattro Garage Gürsel Bey'e sorarsınız.
Aklınıza yatarsa da sistemi taktıracağınız en iyi yerlerden biri orasıdır benim gözümde.

Bunun dışında bir birim LPG ile bir birim benzinin yanma sonrası açığa çıkarttığı ısı farkı da göz ardı edilmemeli.



Neymiş o fark? Belge var mı?

Bu fark bizim çokbilmiş ama bilgisayara kablo takip ayar yapmayı bile beceremeyen, sıkışınca bu motoru ben tasarladım gibisinden edalarla atıp tutan "usta"ların uydurması.

Çok araştırdım, makaleler de okudum. Böyle birşey yok.

Önüme belge serdiğini sanan birkaç cahil arkadaş çıktı, onlar da "tutuşma sıcaklığı"nı okumuş. Daha ısı nedir sıcaklık nedir bunun farkını bilmeyen adamlarla da tartışmam.


Sabahın 8'inde neyin atarı bu pek anlamadım :D

ama benim de eksik bildiğim şeyler varmış. Subaplara zarar gelmesinin asıl sebebi yükselen devir ile avansın alternatif (lpg) yakıta uygun olmaması sonucu, subap üzerinde daha fazla ısıl gerilme oluşmasıymış.

asıl sebep benzinden lpg'ye geçişte ayarlanmayan avans ve bunun sonucu olarak subap yüzeyindeki fazla ısı diyebiliriz.

buyrun kaynak.
http://ucmaz.home.uludag.edu.tr/PDF/muh/2003-8(1)/htmpdf/mak19.pdf

1. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/