Zaman: 27 Nis 2024 21:51

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 10:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
selam millet...

çiçeği motorunda lepegeli forumdaşınız başkentten bildiriyor... artık tüplü ama öfkesizim (subapları elimize almayalım)

az biraz uzun süren araştırmalarım sonucu, 4.7.14 günü birsekiz cvt aracımı dıııt otogaz'a bırakıp 5.7.14 öğle sularında teslim aldım. çok araştırdım haa, güzel araştırdım, yalnız bayaa araştırdım, ama iyi araştırdım...

güncel sistem olan prins vsi2'nin fiyatı 2200 idi, akerimoglu tecrübelerinden faydalanarak keihin enjektör istedim, yekünde 2600 teleğ oldu. sistem yağlamasız prins bu arada... ((beyin atiker).(şaka)) sistemi tüm çıplaklığıyla ortaya koyan fotoları da ileride eklerim...

ben normalde aldığım yakıtları kaydederim bilgisayara. önceki biraltı lancer da yapmıştım ilk günden son güne... birsekize lepege bağlatacağımdan kelli çok üzerine düşmedim işin açığı, gazla başlarım diye düşündüm. burada hem kendi kaydımı tutayım, hem de forumdaşlar bilgi edinsin diye baylaşmak istiyorum. yönetmen arkadaşlar uygun görürse tabi.

KRAL EDIT (07/11/2014)
6000 kilometreden fazla yol yaptım... 4 ayın ortalama değerlerini hesapladığımızda:
100 kilometrede yaklaşık 9.3 lt lpg tükettim... ve yine ortaladığımda lpg'nin litresini 2.57 teleğden aldım...
lpg'ye geçmeden hareket ettirmediğim siviti, kilometrede 0.28 lira yakmış...
ağustos ortasında 50 litre benzin ile doldurduğum depoyu, kasım'ın hemen başında tekrar fulledim... benzin ile yapılan kilometre 3534... bu da kilometre başına 0.06 lira daha eklemek demek...
kısaca benim siviti 0.34 lira ile ekonominin dibine vurmuş oluyor...
ortalamaya doymadım:
%50 yoğun trafik
%20 yoğun akıcı trafik
%30 akıcı trafik
genel olarak güzergahım (ev/şirket arası) 21 kiometre... 13 kilometrede 1075'den 860 kotuna inip, son 1 kilometrede 925 kotuna çıkıyorum... 21 kilometrenin 6'sını yoğun, 2'sini yoğun akıcı, kalan 13'ü de akıcı trafik şeklinde alıyorum...
listelemeye devam beyler...


70977 gaza geçti araba :)

KM | LT | TL | TARIH | FIRMA(OPET/SHELL) | TL/KM
70977 - 20.16 - 50.00 - 050714 - O
71150 - 38.70 - 101.0 - 080714 - S
71497 - 38.71 - 101.0 - 140714 - S
71855 - 36.77 - 95.97 - 210714 - S
72199 - 36.16 - 94.02 - 300714 - O
72548 - 35.75 - 93.31 - 040814 - S
72901 - 36.18 - 91.90 - 100814 - O
73257 - 36.38 - 92.41 - 190814 - O (BENZIN - 50.10 LT - 250.00 TL)
73609 - 36.35 - 92.33 - 280814 - O
73938 - 36.15 - 91.01 - 060914 - S
74267 - 35.14 - 96.64 - 110914 - S
74613 - 36.40 - 90.27 - 150914 - O
74967 - 37.07 - 91.93 - 210914 - O
75300 - 36.64 - 92.33 - 300914 - S (BENZIN - ½)
75511 - 26.48 - 66.73 - 031014 - S
75782 - 30.69 - 86.85 - 061014 - S
76122 - 35.66 - 90.22 - 121014 - O
76455 - 36.28 - 92.15 - 201014 - O
76791 - 39.44 - 100.6 - 301014 - S (BENZIN - 48.42 LT - 230.00 TL)
77148 - 35.95 - 83.04 - 051114 - O
77487 - 47.04 - 108.7 - 151114 - O
77935 - 37.50 - 86.63 - 301114 - S (BENZIN - ½)
78271 - 37.52 - 84.42 - 141214 - S
78577 - 37.32 - 85.09 - 251214 - S
78903 - 37.68 - 79.12 - 070215 - O
79218 - 36.77 - 84.20 - 080315 - O
79535 - 38.52 - 89.37 - 170315 - O
79890 - 37.92 - 86.64 - 050415 - S (BENZIN - 56.27 LT - 248.74 TL)
80237 - 38.76 - 87.99 - 120415 - O
80591 - 38.04 - 87.11 - 210415 - O
80943 - 37.27 - 83.86 - 260415 - O
81290 - 37.27 - 82.74 - 020515 - S
81637 - 39.21 - 89.79 - 080515 - S
81986 - 37.28 - 81.64 - 130515 - S (BENZIN - ½)
82309 - 36.62 - 80.20 - 160515 - S
82653 - 37.45 - 84.26 - 210515 - S
83000 - 36.33 - 81.02 - 260515 - S
83326 - 35.38 - 78.90 - 010615 - S (BENZIN - 53.22 LT - 250.13 TL)
83665 - 39.34 - 84.58 - 060615 - S
84041 - 36.79 - 76.89 - 120615 - S
84385 - 37.06 - 81.16 - 210615 - O
84736 - 39.54 - 86.20 - 280615 - S (BENZIN - ½)
85080 - 35.45 - 74.09 - 080715 - S
85397 - 31.86 - 67.86 - 110715 - O
85755 - 36.59 - 76.47 - 150715 - S
86115 - 36.76 - 79.77 - 260715 - O
86497 - 35.05 - 82.12 - 010815 - O (BENZIN - 21.27 LT - 100.00 TL)
86856 - 35.01 - 76.85 - 020815 - O
87148 - 35.28 - 75.50 - 070815 - O
87379 - 25.92 - 57.28 - 070815 - S
87665 - 36.12 - 76.57 - 070815 - S
87951 - 36.58 - 77.55 - 130815 - O
88286 - 36.54 - 78.20 - 300815 - O
88599 - 36.74 - 78.26 - 090915 - O
88904 - 35.94 - 76.56 - 140915 - O
89251 - 35.29 - 75.87 - 180915 - O
89585 - 37.45 - 80.52 - 250915 - O
89882 - 37.16 - 85.84 - 071015 - O (BENZIN - 11.04 LT - 50.00 TL)
90188 - 36.30 - 83.13 - 151015 - O (LPG bakım bildirimi)
90452 - 36.77 - 84.21 - 231015 - O
90731 - 37.34 - 85.51 - 021115 - O
90988 - 38.03 - 87.09 - 151115 - O (BENZIN - 11.36 LT - 50.00 TL)

bu böyle sürüp gidecek, bilginize :MCT:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


En son ilhanken tarafından 16 Kas 2015 09:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 59 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 11:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
prins kullanıcısı olarak öncelikle hayırlı olsun. inşallah uzun yıllar aracına binersin. yoksa verdiğin paraya yazık olur. daha önce teleflex de kullandım. kaliteli kitler uzun süre binecekseniz verilen parayı hak ediyor. birde klasik ama her zaman söylenmeli: MARKADAN ÖNCE USTA İYİ OLACAK. özellikle de sizin aracın modeline montajda da iyi olacak. mesela benim araç turbo 5 silindir Volvo. gittiğin usta en az 100 tane turbolu volvoya prins takmalı yoksa bin tane brc taksa iyi usta sayılmaz. acizane başıma geldiği için söylüyorum. kullanışta sorunu yok ama arıza lambası (p1171: uzun dönem zengin karışım) yanıyor eskişehirdeki 3 yetkili servis te çare olamadı hatta biri kibirli bir şeklide bu işi biz biliriz havalarındaydı. ankarada montaj yaptırmadığıma pişman oldum. ilk fırsatta gideceğim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 13:34 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Hayırlı olsun Kenan'ım :)
Görelim bakalım ne kadar tasarrufluymuş bu 1.8 CVT

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
1.8 e lpg takılır mı yahu?!?!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 22:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Karsilastiralim bakalım ben depoyu fulledim geziyom bitene kadar

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2014 23:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Bomboş depoya 36 litre aldı bugün.km yi sıfırladım.bakalım kaç km yapacak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 00:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
44 luk tank mi seninkide

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 00:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
umitkilic yazdı:
1.8 e lpg takılır mı yahu?!?!

1.8 lpg ye en uyumlu ve ekonomi performans motorudur. Hele turbo da olsa tadından yenmez. Evo motorlu 1.8 lpg proton kullandım, şimdiki 2.0 turbo volvodan daha seri ve ekonomikti. Kasa ağırlığı farkını kabul etmek lazım tabii.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 02:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
vay anam sidik yarışı heeğ! tankı ağzına kadar doldurdum today, bakalım hangimiz daha ekonomik şirinleyecek :twisted:

bugün montaj sırasında alınan elli teleğlik gaz finito, yirmidokuz kuruşcuk yakmış bizim genco... (hilmi bunu sevdi!)

edüt: benim ortalama yakıt şeysinin gözü kaşı ayrı oynadı bugün, ümit ve murat abi, siz de karşılaştınız mı acebağ? altmışsekiz litre ile açılışı yapıp hızla onnoktaaltı ya kadar düştü. ışıklarda durdumdu o ara, bir dakika içinde onbirnoktayedi ye çıktı yirmi saniye sonra tekrar onnoktayedi ye düştü. gaz kafa yapmış olmasın abi?

edüt iki: mesut, erhan ve ilhami abi, alakanız için ayrı ayrı teşekkür ediyore :beer:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


En son ilhanken tarafından 09 Tem 2014 11:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 03:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Anlık sapıklık yapıyor öyle almanya bile ne etti brezilyaya normal yanı :-)

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 10:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
88 litre ortalama gördüm ben.şimdi açıklamaya çalışamayacağım ama bu,mitsubishinin yol bilgisayarı sisteminin ne kadar hassas çalıştığının göstergesidir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 11:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
anlaşıldı merkez, sizde de durum aynı yane... itiraf ediyorum la, ben çok korkuyorum lancer'in içi yanacak, canı acıyacak diye... yine de herşeyin hıyarlısı tabi... pozitif gönderelim biz :Ç

bu arada allah rızası için ucp.php?i=profile&mode=avatar :/

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 15:33 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
fleshget yazdı:
bu arada allah rızası için ucp.php?i=profile&mode=avatar :/

niyetliyim bu kısmı anlayamadım kardeş :pardon:

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 16:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Evo34 yazdı:
niyetliyim bu kısmı anlayamadım kardeş :pardon:


ümit, ilhami ve murat abinin profil fotoları olmadığından kelli eklesinler diye link koydumdu :roll:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2014 21:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Kenan dert etme.arabana hiçbir şey olmaz.cvt şanzuman,lpg nin motora vereceği hasarı minimuma indiriyor.ne alaka diyen varsa ayrıntıya gireceğim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2014 01:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
sen var su serpmek içime, ohyş... ayrıntı konusunu şöyle kabataslak, önbilgi babında bizimle patlaşsan (t bilinçli) yeşillense buralar, hı? bi' bildiğin varsa söyle içerindeğ kalmasın

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2014 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Cevap aslında senin yazının içinde saklı gibi "bkz...içime su serpmek." Lpg nin sübaplara verdiği zarar aşırı besleme anlarında,yani gaza çok bastığımızda ve yüksek devirlerde meydana geliyor.cvt şanzuman çalışma prensibi aracın yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan aracı hızlandırdığı için aşırı besleme ve yüksek devirdeki riskle başbaşa kalmak zorunda kalmıyorsun.tabii ki devirli kullandığın zamanlar da oluyor ama cvt olmayan bir arabanın cvt ye oranla devir ortalaması daha yüksek olması,seni riskli bant üzerinde daha çok kullanmaya sevk ediyor.mesela şehir içi 1 saatlik aynı şekilde kullanımda,cvt li arabanın devir bandı ortalama 2500 devir civarlarında olursa,manuel veya at şanzuman 3000 devir ortalamasının üzerinde kalır.benim lpg sistemimde aşırı besleme durumunda VSR sistemi devreye giriyor ve lpg yi % 25 kısarak benzin takviyesi yapıyor.bunu da devir bandına göre değil,enjektörden geçen yakıtın basınç seviyesine göre yapıyor.izah edebildim mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2014 01:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Bazı "Yağlamalı" denen sistemlerin aksine,bu işi yağla değil,olması gereken yakıtla,yani benzinle yapıyor.her ne sebepten olursa olsun,yanma odasının içinde yağ yanmasını istemem.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2014 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
mesut taşdemir yazdı:
CVT şanzıman genelde aracı minimum devirde ve max verimde tutmaya çalıştığı için optimum yakıt kullandırmaya çalışır araca o yüzden ısınma azalır motorda ve LPG zararı azalır :D


umitkilic yazdı:
Cevap aslında senin yazının içinde saklı gibi "bkz...içime su serpmek." Lpg nin sübaplara verdiği zarar aşırı besleme anlarında,yani gaza çok bastığımızda ve yüksek devirlerde meydana geliyor.cvt şanzuman çalışma prensibi aracın yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan aracı hızlandırdığı için aşırı besleme ve yüksek devirdeki riskle başbaşa kalmak zorunda kalmıyorsun.tabii ki devirli kullandığın zamanlar da oluyor ama cvt olmayan bir arabanın cvt ye oranla devir ortalaması daha yüksek olması,seni riskli bant üzerinde daha çok kullanmaya sevk ediyor.mesela şehir içi 1 saatlik aynı şekilde kullanımda,cvt li arabanın devir bandı ortalama 2500 devir civarlarında olursa,manuel veya at şanzuman 3000 devir ortalamasının üzerinde kalır.benim lpg sistemimde aşırı besleme durumunda VSR sistemi devreye giriyor ve lpg yi % 25 kısarak benzin takviyesi yapıyor.bunu da devir bandına göre değil,enjektörden geçen yakıtın basınç seviyesine göre yapıyor.izah edebildim mi?

Bazı "Yağlamalı" denen sistemlerin aksine,bu işi yağla değil,olması gereken yakıtla,yani benzinle yapıyor.her ne sebepten olursa olsun,yanma odasının içinde yağ yanmasını istemem.


billahi aydınlandım. biz yine de efendi efendi sağ şeritten akalım :)

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2014 01:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Lpg de sübap eritmiş biri olarak bunları yazmamın da,konuya vakıf olabilitemi 1 kat daha artırıyor,dikkatinizi çekerim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye