Zaman: 27 Nis 2024 19:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2014 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Merhaba Arkadaşlar

LPG li araçların handikaplarından biri de benzin pompasının sürekli çalışmasından dolayı zamanla zarar görmesi ve yanması

bu konuda piyasada dolaşan 2 varsayım ve yöntem var, incelemelerim sonucunda aşağıdaki bilgilere ulaştım.
sizlerinde fikirlerini almak istiyorum.

1. benzin pompa rölesi taktırarak LPG li kullanımda pompayı susturmak.

röle ile LPG li çalışması sırasında benzin pompasının çalışması durdurulur. bu sayede pompa ısınmaz ve pompa yakmak olarak bilinen sorunla karşılaşılmamış olunur. asıl kullanım sebebinin bazı LPG sistemlerinde LPGyle beraber benzinin de kullanılmasının önüne geçmek olduğuna dair bilgiler de mevcut.
fakat LPG den benzine geçişlerde ufak çaplı titreme sorunu ve performansa kaybı yaşanabiliyor.
ayrıca pompanın çalışmasa da benzin enjektörleri devamlı çalıştığından ve yakıt devir daimi olmadığından ısınarak enjektörlerin hasar görmesi kuvvetle muhtemel.
pompa masrafından kaçalım derken enjöktörleri elemize alabiliriz.
pompa ve enjektör arasında haberleşme mekanızaması varmış, bu sayede yakıtın enjektörlere ulaşmasında gecikmeden dolayı arıza ışığı yanabilir.

tavsiyede eden de var etmeyen de,
etmeyenler aşağıdakileri öneriyor.

2. LPG li araçta çeyrek depo benzinin altına düşmemek

benzin pompası araç LPG li olsa da olmada sürekli çalışan bir cihaz ve enjektörler benzini püskürtmediği zaman veya püskürtülenden fazlası tekrar yakıt deposuna geri dönüyor.
bu sayede hem enjektörler hem de benzin pompası soğumuş oluyor.
hatta incelediğim birkaç şemada geri dönen yakıtı soğutan ayrı bir mekanizma olduğunu gördüm, bizim araçlarımızda da var mıdır bilmiyorum, bilgisi olan var mı?
bu devridaim sayesinde sıcak aylarda yarım depo, kış aylarında da çeyrek depo benzinin altına düşmediği sürece sistemin kendi kendini soğutacağından herhangi ekstra bir aparata gerek olmadığı söyleniyor.

hatta LPGsiz bir araçta 20-30 TL lik benzin alarak depoyu sürekli dipte kullanmak da pompayı soğutacak yeterli yakıt olmadığından zarar vereceğini söyleyenler de var. mantıklı bir yaklaşım bence.

yani LPG li araçta LPG kullanımı sırasında enjektörlere gelen yakıt aynen geri depoya gönderiliyor ve bu sayede ne enjektörler ne de pompa zarar görmüyor.
tüm parçalar normal seyrinde eskiyor.

araştırmalarım doğrultusunda röle taktırmamaya karar verdim.
aramızda kullanan, performans kaybı yaşayan veya farklı sorun yaşayan yaşamayan varsa fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2014 13:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
_opeth yazdı:
Bizim pimpalar zaten kullanilmadiginda kendini durduran tipte ama sorun yasamamak adina lamba yaninca benzin doldurmayi tercih ediyorum.

LPG takıldığından bu yana çeyrek deponun altına hiç inmedim.

akıllı pompa varsa heyoo :Yahoo!:
lancer da röleye gerek yok yani ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2014 21:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Biraz çok bilmişlik yaparak benzin pompanızı olmasa da bu konuya aklı takılanların içini soğutayım.depodan gelen benzin hortumunu,benzin filtresine bağlandıgı yerden sökün ve aracınızın kontagını açın.pompa çalıştığında,hortumdan biraz benzin attıktan sonra benzin pompasının durduğunu farkedeceksiniz.bu işlemi her tekrarlananızda borunun tükürür gibi benzin attığını ve fazlasına izin vermediğini görürsünüz.motorun maksimum devirde harcayabileceği yakıt 3 birim/saniye ise mesela;pompa bunun biraz üzerine (örneğin 4 birim/saniye) ayarlıdır. Bu değerden veya belli bir basıncın üzerinde yakıt göndermez.motor çalışıyor fakat benzini tüketmiyorsa (lpg ile çalışma) boruda ve filtrede olan benzinin basıncı,pompanın sürekli benzin göndermesini teknik olarak engelleyecektir.bu her arabanın sisteminde aynı olmayabilir belki.Ama büyük çoğunluğun bu mantıkla çalıştığını biliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2014 21:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
bilgiler için teşekkürler Ümit abi,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2014 21:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Rica ederim.bildiklerimi paylaşmayı severim.Ama bir korkum da doğru sandığım yanlışları başkasına da aktarmak.Onun için lütfen herkes fikrini belirtsin.Tartışalım,gerekirse kavga edelim :) Yeter ki doğru olanı,en azından optimumu bulalım ve istifade edelim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2014 16:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2011 18:38
Mesajlar: 81
İsim: electro
Araç: yok
Meslek: elektronik
Yaş: 30
Buna benzer bi fikir yürütemiyordum ama mitsubishinin çalışma sisteminin değişik olduğunun biliyordum, ama çalışma sistemini bilmekde iyi oldu, dediğiniz gibi röleye pompayı durdurmaya gerek yok, şöyleki mitsubishi academy de yakıt hattının geri dönüşsüz olduğu öne çıkıyordu, yani devridaim yok, e bunun içinde pompanın sürekli çalışmaması lazım ki bi yerleri patlatmasın, bu seçimin mühendislerce bilinerek yapıldığını düşünüyorum, çünkü Tr ye gelmeyen ve başından beri üretilen 1.1 ve 1.3 bifuel yakıtlı orjinal fabrikasyon LPG sistemli colt ta vardı yurtdışında, (prins sistemli) bunun alt yapısı düşünülmüş yani coltta, 2004 te üretimine başlanmış coltun teknolojisindeki detaylarına bugün bile hayranlık duymamak elde değil, adamlar insan üstü bi çabayla bugün şartlarında bile az yakıt tüketen bi araç yapmışlar ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2014 09:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Marka olarak değil genel olarak şunu ekleyeyim takacaginiz role araç lpg ye geçtikten 30 sn sonra devreye giren modelse lpg ye geçişte vuruntu vs olmaz. Bu 30 sn de arttirilabiliyor. Ben volvo da kullanıyorum. Sorun yok.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 10:57 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
arkadaşlar aracımda brc lpg takılı 1 ay önce benzin pompası yandı. çıkmacından 2 el bir pompa+şamandıra ile sorun çözüldü ancak geçen hafta tekrar benzin pompası yandı bu sefer sadece pompa değişti. benzini yarım depodan aşağı düşürmem hatta arada benzinde kullanırım. ustamın da tavsiyesiyle benzin pompasına röle taktırmayı düşünüyorum.

sizce röle taktırmanın enjektörlere herhangi bir zararı olur mu?


Not; aracım colt 1.3 inv.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 11:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
böyle bir riskin olduğunu ben duymadım

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 11:30 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
enjektörlere benzin gitmediği için kuru çalışmasına sebep olur gibi birşeyler söyledi usta. ayrıca birkaç yerde benzer şeyler okudum. bunun için periyodik zaman ayarlı röleler kullanılmasını tavsiye ediyorlar. her 20 dk da birkaç saniye benzin pompasını çalıştırılması gibi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 16:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
zaman ayarlı role varsa tabii daha güzel olur. ben sizden duydum,teşekkürler

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2013 16:15
Mesajlar: 109
Şehir: İzmir
İsim: Serdar
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
Hatırladığım kadarıyla Fs-As Otogazdan (BRC bayii) Faruk Sevgili benzin pompasının durdurulmasını tavsiye etmiyordu. elinde olmasına rağmen kullanmadığını söylüyordu. Nedenleri ise devirdaim yapmayan benzinin zaman içerisinde özelliğini yitirmesi ve yolda giderken oto gazın aniden bitmesi sonucu çalışmayan benzin pompasının yaratacağı riskler. Bunu genel bilgi olarak verdi. Coltlarda otomatik duruyorsa otomatikte çalışıyordur o zaman sorun yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2015 09:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
depoyu yarımın altında kullanmıyorum. buna rağmen yanmasına anlam veremedim. hemde 1 ayda 2 defa.
aslen bende istemiyorum, ama sabahları arabaya giderken hafiften bir tedirginlik oluyor.


önceki mesajlarda doğru alnadıysam mitsubishi lerde devirdaim olmadığı eğer tüketim yoksa benzin pompasının çalışmadığı yazılmış. bu colt lar için geçerlimi. eğer böyleyse _opeth haklı sanırım benzin istasyonumu değiştirmeliyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2015 09:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 May 2012 23:35
Mesajlar: 319
Şehir: İstanbul
İsim: E.Serkan
Araç: Colt 1.3 Invite 2010
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
Aşağı yukarı 5yıldır brc lpg li colt kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım. Benzini çeyrekten aşağı düşürmüyorum. Ama korkumdan yarım depo yaparım artık :)

Android cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Trafik trajik olmasın..

Benim 2. Oğlum : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2015 15:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
bazen sıcak havada sıkışık trafikte kalkış esnasında rölantide düşme oluyor, debriyajla dengeliyorum. bunun baskı balatanın ısınmasından kaynaklandığını düşünüyorum. bunun haricinde bir problem yaşamadım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 02:22 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
En sonunda caresiz serviste 1500 tl ye orjinal pompa filtre ve samandira beraber degisti. Zaten hepsi samandiranin icinde. Birkez cikma taktirmismistim bir defada sadece pompa degisti fakat derman olmadi. Bayagi pahaliya patladi bu is fakat vardir her iste bir hayır. Servis depoyu ceyrekten asagi tutmazsan 100.000 km daha sikinti yaratmaz dedi. Nacizane tavsiyem bu gibi parcalar icin cikma kullanmayin. Astari yuzunu gecebilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 05:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
gökmen yazdı:
En sonunda caresiz serviste 1500 tl ye orjinal pompa filtre ve samandira beraber degisti. Zaten hepsi samandiranin icinde. Birkez cikma taktirmismistim bir defada sadece pompa degisti fakat derman olmadi. Bayagi pahaliya patladi bu is fakat vardir her iste bir hayır. Servis depoyu ceyrekten asagi tutmazsan 100.000 km daha sikinti yaratmaz dedi. Nacizane tavsiyem bu gibi parcalar icin cikma kullanmayin. Astari yuzunu gecebilir

Hayirli olsun.
Biraz tuzlu olmus ama insallah bundan sonra sıkıntı yaşamazsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 28 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye