Zaman: 11 May 2024 11:31

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 14:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2010 10:54
Mesajlar: 101
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Muhasebe
Yaş: 28
Resim
Resim


Bu janttan arıyorum 17", (üstteki 18" , arabada takılı olan 17") üstteki resmi serviste çektim jant+lastik 2250 diyor(17" e) bana bu jant için çok astronomik bir rakam geldi sonuçta orjinal ya da markalı bir jant almıyoruz piyasada bu tarz jantlar 900 u geçmiyor zorlasak 800 e bile buluruz, bu yüzden bu jantı dışarda bulmam lazım. İnşallah bilen biri çıkar diyerekten konu açıyorum :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 14:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2010 10:54
Mesajlar: 101
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Muhasebe
Yaş: 28
Evet, aynen o jant...
Asx de takılı olan 18" , ben 17" arıyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 15:01 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
lancer kaç model? gördüğüm kadarıyla 2008 üstü... 17".. hiç düşünmeden 18" takın.. 18x8j +40 ofsette sınırınız olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 18:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
17" iyidir. Resimdeki jantlar bence de cok guzel. Gobegi de siyah olmasaymis daha iyi olurmus ama sorun degil bi boyaya bakar.

17" jant icin 800-900 baya iyimser bir fiyat yanliz. 4 adet kaliteli marka 225/45/R17 lastik de 1200 TL'den asagi tutmaz tahminim. Yani lastikler bu olcudeyse ve kaliteli bir markaysa servisin fiyati iyi.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 22:44 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
catalyst yazdı:
17" iyidir. Resimdeki jantlar bence de cok guzel. Gobegi de siyah olmasaymis daha iyi olurmus ama sorun degil bi boyaya bakar.

17" jant icin 800-900 baya iyimser bir fiyat yanliz. 4 adet kaliteli marka 225/45/R17 lastik de 1200 TL'den asagi tutmaz tahminim. Yani lastikler bu olcudeyse ve kaliteli bir markaysa servisin fiyati iyi.



iyidir derken? lancer zaten yeterince kaslı ve altına takılan jantları yutan bir araç.. ben 19 takmadığım için çok pişmanım 235 tabandan tırstım ama yinede pişmanım... bu kadar para verip orjinalin dışına çıkılacakken neden 17 iyidir? konfor fln diyorsanız isterseniz 22 takın altındaki dunlop veya yokohama lastiklerden çok daha konforlu olacak (tecrübemle sabit) :lol: balon diyorsanız okadar korkulucak bir ebat olsaydı 1.8'in üzerinde standart gelmezdi :drink:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2011 09:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
_opeth yazdı:
direk jant takın lastiksiz olsun banliyo treni gibi rayda gidin oldu olacak :D



:good: :Bravo:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2011 10:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2010 10:54
Mesajlar: 101
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Muhasebe
Yaş: 28
Kumho lastik dunlop ve yokohamadan iyi midir bilmediğimden soruyorum?

Ben orjinalden çok da uzaklaşmak istemiyorum ayrıca Lancer a çok kollu jantları daha çok yakıştırıyorum, 18" düşünsem forumda evo jantı satan bir arkadaş vardı direk onu alırdım, ama siz hariç çok yerde 18" jant dezavantajını okudum...

Yurtdışında yapılmış bir kaç örnek;

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2011 11:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
Üzerinde standart gelen Dunlopları da bir araştırın (yurtdışında) herkes muzdarip, hatta takip ettiğim evolutionm forumunda bir grup lastikleri geri vermek-değiştirtmek için kampanya başlatmışlar :) :) Kullanıcı olarak ben yanakları bu kadar esneyen, yol tutuşu bu kadar zayıf ve gürültülü bir lastik daha kullanmadım (benim yaşımın yettiği 7 yada 8. kendi aracımız).. Kumho'yu bilinen-TR'ye ilk geldiği zamanlarda kullanılan desenlerinden yola çıkarak insanların tepkilerinden yola çıkarak yargılamayın ben çok iyi süper mükemmel bir lastik kesinlikle demiyorum ama fiyat/performans olarak yaklaşıyorum konuya, misal benim kullandığım deseni yine yurtdışı sitelerde araştırın (mesela tire-rack) derecelendirmeleri, testleri ve kullanıcı yorumlarını okuyun. Orjinal lastiklerden sonra ben şahsen resmen huzur buldum :) Bunlara artı olarak aracın esnemesi-virajlarda sağa sola yatmasından kurtuldum, direksiyon tepkileri çok daha iyi hale geldi.. Görüntü... Freud derki, hayatta yaptığımız herşeyin nedeni bellidir. (ne olduğu aşikar :twisted: )... Görüntü çok iyi be abii... :)

Ben eksilerini yazmayacağım, ki olmadığını söylemiyorum, mutlaka birşeyi kazanırken birşeyi kaybedersiniz dünyanın dengesi, ama bu dezavantajların ne olduğunu siz söyleyin ben objektif bir şekilde, kullanıcı olarak size kendi düşüncelerimi aktaracağım.

Orjinal evo jantı'nın +38 ofset değerleri çamurlukları açtırmanıza neden olurdu kuvvetle muhtemel bu arada (alçaltırsanız). Anladığım kadarı ile mümkün olduğunca orjinale yakın kalmayı seviyorsunuz o yüzden iyi ki almamışsınız :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2011 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
JDM10 yazdı:
catalyst yazdı:
17" iyidir. Resimdeki jantlar bence de cok guzel. Gobegi de siyah olmasaymis daha iyi olurmus ama sorun degil bi boyaya bakar.

17" jant icin 800-900 baya iyimser bir fiyat yanliz. 4 adet kaliteli marka 225/45/R17 lastik de 1200 TL'den asagi tutmaz tahminim. Yani lastikler bu olcudeyse ve kaliteli bir markaysa servisin fiyati iyi.



iyidir derken? lancer zaten yeterince kaslı ve altına takılan jantları yutan bir araç.. ben 19 takmadığım için çok pişmanım 235 tabandan tırstım ama yinede pişmanım... bu kadar para verip orjinalin dışına çıkılacakken neden 17 iyidir? konfor fln diyorsanız isterseniz 22 takın altındaki dunlop veya yokohama lastiklerden çok daha konforlu olacak (tecrübemle sabit) :lol: balon diyorsanız okadar korkulucak bir ebat olsaydı 1.8'in üzerinde standart gelmezdi :drink:


Cukura girdiginde yamulmasi ve konfor acisindan 17 ve 18 arasinda hissedilir fark olacagini dusunuyorum.

Ayrica motoru beygiri belli araca 18-19" takarsaniz o arac gitmez.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2011 01:17 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
catalyst yazdı:
JDM10 yazdı:
catalyst yazdı:
17" iyidir. Resimdeki jantlar bence de cok guzel. Gobegi de siyah olmasaymis daha iyi olurmus ama sorun degil bi boyaya bakar.

17" jant icin 800-900 baya iyimser bir fiyat yanliz. 4 adet kaliteli marka 225/45/R17 lastik de 1200 TL'den asagi tutmaz tahminim. Yani lastikler bu olcudeyse ve kaliteli bir markaysa servisin fiyati iyi.



iyidir derken? lancer zaten yeterince kaslı ve altına takılan jantları yutan bir araç.. ben 19 takmadığım için çok pişmanım 235 tabandan tırstım ama yinede pişmanım... bu kadar para verip orjinalin dışına çıkılacakken neden 17 iyidir? konfor fln diyorsanız isterseniz 22 takın altındaki dunlop veya yokohama lastiklerden çok daha konforlu olacak (tecrübemle sabit) :lol: balon diyorsanız okadar korkulucak bir ebat olsaydı 1.8'in üzerinde standart gelmezdi :drink:


Cukura girdiginde yamulmasi ve konfor acisindan 17 ve 18 arasinda hissedilir fark olacagini dusunuyorum.

Ayrica motoru beygiri belli araca 18-19" takarsaniz o arac gitmez.



hmm... ilk dediğiniz subjektif bir konu gibi.. ben 60 yanakla 14 jant kırmayı başarmış bir insan olarak yorumsuz kalıcam (çukurda) :lol: konfor konusunda aracımda 17 ve 18 ayrı ayrı kullanmadığım için karşılaştırma yapamıyorum.. sadece 18lerin standart 16 setup'ından çoook daha konforsuz olmadığını söyleyebiliyorum... hatta aracın yolda daha pürüzsüz gittiğini söyleyebilirim (düzgün asfaltta)...

2. satır için ise 1.5lt ile 1.8lt motorların 0-100'ünün birbirine çok yakın olduğunu biliyoruz, sizde de 1.8 araç varmış gördüğüm kadarı ile... keşke imkanımız olsa da piste çıksak "o" aracın nasıl gittiğini size yan yana, canlı canlı göstersem (geçerim asarım keserim yanlarım demiyorum) ... aracın performansını direk etkileyen faktör sürtünme kuvveti değil mi? oda yanlışım yok ise lastiğin yere basan taban kısmının ebadı ile orantılı.. 1.5lt'nin orjinal taban ölçüsü 205mm... kendi adıma bnm kullandığım ölçü 215mm... 235mm 245mm takılsa dediğinize bende katılıcam, bide aracı kendim bu şekilde kullanmıyor olsam.. yani ben tek bir şeyi anlamıyorum kusruma bakmazsanız, üzerinize alınmayın, "büyük jant takarsan araba gitmez.." sadece kalıplaşmış ataerkil bir düşünce, doğru şekilde yaparsanız çok fazla bir kaybınız olmuyor.. yani jant-lastiğin toplam çapını değiştirmiyor ve taban ölçüsü genişliğini belli bir sınırda tutmayı başarıyorsam niye gitmesin demek zorunda kalıyorum..

bundan sonrası sanırım polimiğe doğru gidicek bu konu için daha yorum yapmıcam... lütfen samimiyetime inanın... herkesin fikrine, zevkine, düşüncesine sonsuz milyar kere saygım var... her birey de seçim yaparken tabiki kendinden sorumlu.. benim ki sadece bu yollardan geçmiş bir kullanıcının tecrübeleri ve karakterime lanet olsun ki, insanlar daha iyisi varken bir nedenden, belki doğru olmayan varsayımlardan dolayı çekimser kaldıklarında, bende o konuda tecrübe sahibiysem konuşmadan duramıyorum :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2011 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Açıkçası 1.8'i benim tercih etmemdeki nedenlerden biri de jantların 18 olması ve jant deseniydi. Bende ilk aldığımda çok endişelendim. Arkadaşlar balon yapar, çok konforlu olmaz vs. dediler. Ancak 5000km kullanımdan sonra diyebilirim ki bence 17 ile arasında pek fark yok. Eski aracım 17 jant idi ve onuda bu şekilde kullanıyordum. Bir tek kaldırımlardan çok korkuyorum zira jant lastiğin dışında kalıyor ve eğer lastik sürütünürse jantınızıda sürtünmüş demektir. Ayrıca lastik basıncınıda 2 bar (34) yukarıda tutuyorum.
Tekerlek konusunda ben de daha önce buraya yazmıştım, markayı bilmiyorum ve sanki biraz bana sert geldi. Eski lastiklerim yoko idi onlardan memnundum ama sıfır bir araca 1500-2000 TL kıyıp lastiklere vermedim. Ne yalan söyliyeyim acıdım paraya. İhtiyaç sahibine verseniz belki 6 ay geçinir bu parayla. Ralli yapmıyorum ya, 30.000km'de falan istediğimi alırım diye düşündüm. Yeni yumuşak asfaltlarda sorun yok ama hafif pütürlü yollarda gerçekten ses yapıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2011 08:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
JDM10 yazdı:
aracın performansını direk etkileyen faktör sürtünme kuvveti değil mi? oda yanlışım yok ise lastiğin yere basan taban kısmının ebadı ile orantılı.. 1.5lt'nin orjinal taban ölçüsü 205mm... kendi adıma bnm kullandığım ölçü 215mm... 235mm 245mm takılsa dediğinize bende katılıcam, bide aracı kendim bu şekilde kullanmıyor olsam.. yani ben tek bir şeyi anlamıyorum kusruma bakmazsanız, üzerinize alınmayın, "büyük jant takarsan araba gitmez.." sadece kalıplaşmış ataerkil bir düşünce, doğru şekilde yaparsanız çok fazla bir kaybınız olmuyor.. yani jant-lastiğin toplam çapını değiştirmiyor ve taban ölçüsü genişliğini belli bir sınırda tutmayı başarıyorsam niye gitmesin demek zorunda kalıyorum..

bundan sonrası sanırım polimiğe doğru gidicek bu konu için daha yorum yapmıcam... lütfen samimiyetime inanın... herkesin fikrine, zevkine, düşüncesine sonsuz milyar kere saygım var... her birey de seçim yaparken tabiki kendinden sorumlu.. benim ki sadece bu yollardan geçmiş bir kullanıcının tecrübeleri ve karakterime lanet olsun ki, insanlar daha iyisi varken bir nedenden, belki doğru olmayan varsayımlardan dolayı çekimser kaldıklarında, bende o konuda tecrübe sahibiysem konuşmadan duramıyorum :)


bir şey düzelteyim. Sürtünme kuvveti ile temas yüzeyi aracında bir bağ yoktur . Lise fizik dersi düzeyinde
Sürtünme kuvveti=etki kuvveti*sürtünme katsayısı
şeklindedir. tabi bu basite indrigenmiş bir formüldür. Ama orantılı diyeceğimiz bir durum yoktur. mesela pürüzlülük de bir etkendir ama orantılı değildir ve bu formülde yazılmaz bile (çok ince hesaplarda zaten bu bizim lise formülü kullanılmaz)

Temas yüzeyi basıncı etkiler. basınç ise yine lise düzeyi fizikten P=F/A yani birim alana düşen kuvvet miktarıdır.
Ayrıca "büyük jant takarsan araba gitmez.." diyorum. HA gider ama daha kötü gider. Daha kötü gitmemesi için takılan jantın lastikten daha düşük bir özkütleye sahip olamsı gerekir. Açıklamak gerekirse. Üniversite dinamik derslerinden:
Atalet momenti: dönme hareketi yapan bir cismin dönme eylemsizliğidir. (tanım wiki'den ama bundan sonrası benim açıklamam) atalet momenti arttıkça cisimler dönmeye karşı daha fazla direnç gösterirler. Atalet momenti kütle ve o kütlenin cisim içerisindeki dağılımına bağlıdır. Aynı ağırlıktaki 2 tekerleğimiz olsun bunlarda birisi daha büyük çaplı ise büyük çaplı olanı döndürmek daha zordur. Buna en güzel örnek artistik patinaj yarışmalarından verilebilir. zira atalet momenti her ne kadar karşımıza çıksa da çok dikkat etmeyiz. örneğe geçelim. Burgu hareketi yapan bir buz patencisini düşünün kolları açık halde dönerken bir anda kollarını gövdesinde kavuşturunca daha hızlı dönmeya başlar. Bu atalat momenti ile alakalıdır. kollarını kavuşturarak kütle dağılımını düşürdüğü için atalet momenti düşer ve dönme direnci azalır. enerjinin ataleti yenmeye giden kısmı da azalır ve doğrudan o enerji dönme kinetik enerjisine dönüşür. yani dönüş hızı artar.
kısaca:
1- aynı ağırlıkta 2 lastik ve jant varsa çapı büyük olanın atalet momenti büyüktür ve döndürmesi zordur.
2- aynı çapta 2 lastik ve jant varsa ağırlığı fazla olanı döndürmek zordur.
yani bizim durmumuzda ,çapla oynamadan jantı büyütürseniz lastikten kütlesi daha fazla bir parça koyduğunuz için döndürmesi yine zor olacaktır. hele bir de çap büyürse iyice nanay.
ayrıca bir de tork kavramı var. teklerlere iletilen güç eğer daha büyük çapa iletilirse , kuvvet*kuvvet kolu mantığından döndürmesi daha zor olur. ve bu oransaldır %3 büyürse %3 çekişten düşersiniz. ve bu sadece iletilen tork bakımındandır. bir de bunun yukarda anlattığım atalet momenti kısmı var.
Özetle çapta ve teker+jant ağırlığına her türlü müdahale hilafsız bir biçimde performansı etkiler. Az ya da çok etkiler.

Umarım yazdıklarım polemiğe sebep olmaz. Hatta ummuyorum. Sonuçta yazdıklarım yeterince bilimsel. İtirazları bilimsel olarak alabilirim. Kimse benim de kusuruma bakmasın. Tecrübe derken bilimsellikten şaşıldığı zaman itiraz etmeden duramıyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2011 09:30 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
sinir kupu yazdı:
JDM10 yazdı:
aracın performansını direk etkileyen faktör sürtünme kuvveti değil mi? oda yanlışım yok ise lastiğin yere basan taban kısmının ebadı ile orantılı.. 1.5lt'nin orjinal taban ölçüsü 205mm... kendi adıma bnm kullandığım ölçü 215mm... 235mm 245mm takılsa dediğinize bende katılıcam, bide aracı kendim bu şekilde kullanmıyor olsam.. yani ben tek bir şeyi anlamıyorum kusruma bakmazsanız, üzerinize alınmayın, "büyük jant takarsan araba gitmez.." sadece kalıplaşmış ataerkil bir düşünce, doğru şekilde yaparsanız çok fazla bir kaybınız olmuyor.. yani jant-lastiğin toplam çapını değiştirmiyor ve taban ölçüsü genişliğini belli bir sınırda tutmayı başarıyorsam niye gitmesin demek zorunda kalıyorum..

bundan sonrası sanırım polimiğe doğru gidicek bu konu için daha yorum yapmıcam... lütfen samimiyetime inanın... herkesin fikrine, zevkine, düşüncesine sonsuz milyar kere saygım var... her birey de seçim yaparken tabiki kendinden sorumlu.. benim ki sadece bu yollardan geçmiş bir kullanıcının tecrübeleri ve karakterime lanet olsun ki, insanlar daha iyisi varken bir nedenden, belki doğru olmayan varsayımlardan dolayı çekimser kaldıklarında, bende o konuda tecrübe sahibiysem konuşmadan duramıyorum :)



bir şey düzelteyim. Sürtünme kuvveti ile temas yüzeyi aracında bir bağ yoktur . Lise fizik dersi düzeyinde
Sürtünme kuvveti=etki kuvveti*sürtünme katsayısı
şeklindedir. tabi bu basite indrigenmiş bir formüldür. Ama orantılı diyeceğimiz bir durum yoktur. mesela pürüzlülük de bir etkendir ama orantılı değildir ve bu formülde yazılmaz bile (çok ince hesaplarda zaten bu bizim lise formülü kullanılmaz)

Temas yüzeyi basıncı etkiler. basınç ise yine lise düzeyi fizikten P=F/A yani birim alana düşen kuvvet miktarıdır.
Ayrıca "büyük jant takarsan araba gitmez.." diyorum. HA gider ama daha kötü gider. Daha kötü gitmemesi için takılan jantın lastikten daha düşük bir özkütleye sahip olamsı gerekir. Açıklamak gerekirse. Üniversite dinamik derslerinden:
Atalet momenti: dönme hareketi yapan bir cismin dönme eylemsizliğidir. (tanım wiki'den ama bundan sonrası benim açıklamam) atalet momenti arttıkça cisimler dönmeye karşı daha fazla direnç gösterirler. Atalet momenti kütle ve o kütlenin cisim içerisindeki dağılımına bağlıdır. Aynı ağırlıktaki 2 tekerleğimiz olsun bunlarda birisi daha büyük çaplı ise büyük çaplı olanı döndürmek daha zordur. Buna en güzel örnek artistik patinaj yarışmalarından verilebilir. zira atalet momenti her ne kadar karşımıza çıksa da çok dikkat etmeyiz. örneğe geçelim. Burgu hareketi yapan bir buz patencisini düşünün kolları açık halde dönerken bir anda kollarını gövdesinde kavuşturunca daha hızlı dönmeya başlar. Bu atalat momenti ile alakalıdır. kollarını kavuşturarak kütle dağılımını düşürdüğü için atalet momenti düşer ve dönme direnci azalır. enerjinin ataleti yenmeye giden kısmı da azalır ve doğrudan o enerji dönme kinetik enerjisine dönüşür. yani dönüş hızı artar.
kısaca:
1- aynı ağırlıkta 2 lastik ve jant varsa çapı büyük olanın atalet momenti büyüktür ve döndürmesi zordur.
2- aynı çapta 2 lastik ve jant varsa ağırlığı fazla olanı döndürmek zordur.
yani bizim durmumuzda ,çapla oynamadan jantı büyütürseniz lastikten kütlesi daha fazla bir parça koyduğunuz için döndürmesi yine zor olacaktır. hele bir de çap büyürse iyice nanay.
ayrıca bir de tork kavramı var. teklerlere iletilen güç eğer daha büyük çapa iletilirse , kuvvet*kuvvet kolu mantığından döndürmesi daha zor olur. ve bu oransaldır %3 büyürse %3 çekişten düşersiniz. ve bu sadece iletilen tork bakımındandır. bir de bunun yukarda anlattığım atalet momenti kısmı var.
Özetle çapta ve teker+jant ağırlığına her türlü müdahale hilafsız bir biçimde performansı etkiler. Az ya da çok etkiler.

Umarım yazdıklarım polemiğe sebep olmaz. Hatta ummuyorum. Sonuçta yazdıklarım yeterince bilimsel. İtirazları bilimsel olarak alabilirim. Kimse benim de kusuruma bakmasın. Tecrübe derken bilimsellikten şaşıldığı zaman itiraz etmeden duramıyorum.


Bilimsel açıklamalar için teşekkür ediyoruz 8) Bilimselliği seviyoruz, deneme yanılmayı seviyoruz, çok fazla düşünmekten ve denememekten dolayı asla gerçek olamamış hipotezleri seviyoruz 8)

Diğer taraftan ben hiç fark/kayıp olmaz dememiştim, doğru yapılırsa çok fazla kayıp olmuyor demiştim :beer: Sonuçta araba gidiyor mu? Gidiyor... Ben hiç bişi hissetmedim şahsen arada fark olarak, matematiksel yada "bilimsel" olarak illaki fark var ben yok demiyorum ki.. Şimdi delikanlı gibi; jantları 17'ye çıkartınca iyi olacak çok etkilenmeyecek ama 18'e çıkarınca gitmicek.. Liseden mezun olmaya bile gerek yok böyle birşeye gülümsemek için 8) 17'ye çıkıcağına hiç elleşme bu mantıkla ozaman bırak orjinal kalsın okadar korkuyorsan, mesela.. (sadece performans için konuşuyorum, sürüş konforu, çukurlar fln subjektif..)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2011 10:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
bunlar yine hep hesap kitap işi. görsellik veya yol tutuş adına performans ve tüketimden bir nebze ödün vermeyi göze alan jantla da oynar body kit de yaptırır. takana takma demiyoruz zaten. zevk işi bunlar. sadece sapla saman karışmasın. ben de fabrika çıkış jantları sevmiyorum. rüzgar direncini arttıracağı halde body kit de yaptırmak istiyorum. ama bunları yaparken baştan olacakları kabul ediyorum. "no pain no gain" misal işte. yani göze güzel görünsün diye birazcık fazla yaksa sorun değil benim için. ya da yol tutuş ve görsellik için jant değiştirip çekişten düşmek göze alınmayacak bir şey değil. o kişisel tercih. sadece yapacak olan bilinçli yapsın.

burak kardeş ben sana değişmez dedin demedim. sadece sürtünme ile ilgili tespitin yanlıştı (ki onu da yanlış bilmiyorsam demiştin)
doğrusunu söyledim. bir de neden çap ve ağırlık değişirse performans etkilenir onu açıkladım. o kısım düzeltme değil açıklamaydı.

arabalarımıza olan sevgimiz ve onlardan aldığımız zevk tabi ki bilimsel olarak ölçülebilir değil. ama bunları yaptırırken cebimizdeki paranın matematiğini bilmezsek canımız sıkılabilir.
dertsiz sürüşler.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2011 11:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Nis 2011 21:47
Mesajlar: 78
İsim: ddd
Araç: ddd
Meslek: ddd
Yaş: 1
sinir kupu yazdı:
bunlar yine hep hesap kitap işi. görsellik veya yol tutuş adına performans ve tüketimden bir nebze ödün vermeyi göze alan jantla da oynar body kit de yaptırır. takana takma demiyoruz zaten. zevk işi bunlar. sadece sapla saman karışmasın. ben de fabrika çıkış jantları sevmiyorum. rüzgar direncini arttıracağı halde body kit de yaptırmak istiyorum. ama bunları yaparken baştan olacakları kabul ediyorum. "no pain no gain" misal işte. yani göze güzel görünsün diye birazcık fazla yaksa sorun değil benim için. ya da yol tutuş ve görsellik için jant değiştirip çekişten düşmek göze alınmayacak bir şey değil. o kişisel tercih. sadece yapacak olan bilinçli yapsın.

burak kardeş ben sana değişmez dedin demedim. sadece sürtünme ile ilgili tespitin yanlıştı (ki onu da yanlış bilmiyorsam demiştin)
doğrusunu söyledim. bir de neden çap ve ağırlık değişirse performans etkilenir onu açıkladım. o kısım düzeltme değil açıklamaydı.

arabalarımıza olan sevgimiz ve onlardan aldığımız zevk tabi ki bilimsel olarak ölçülebilir değil. ama bunları yaptırırken cebimizdeki paranın matematiğini bilmezsek canımız sıkılabilir.
dertsiz sürüşler.


Sevgiler Aydın Kardeş :friends:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye