Zaman: 13 May 2024 19:17

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2012 12:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Merhaba Arkadaslar,

Forumda arastirdim, daha once birkac konu -carisma icin- acilmis yaylar ile ilgili ancak sonuclara ulasamadim. Kisa denilebilecek bir sure once aracimin amartisorlerini degistirmistim, ancak yaylarin da -emin degilim- esneklik ve tepki ozelliklerini yitirdigini dusunuyorum. Su anda yurtdisindayim, burdayken yaylari alayim dedim, daha dogrusu aracimin genel eksiklerini gidereyim diye dusundum, fiyatlari daha ekonomik.
Orjinal yaylarini ararken Eibach, H&R, Cobra gibi bircok spor yay ile karsilastim, kimisi 30 kimisi de 35mm yukseklik dusuruyormus. Biraz tartismalari okudum ancak almadan once bir bilenin deneyimlerine danismanin mantikli olacagina karar verdim. Daha once bu yaylari carisma aracinda kullanmis olan var mi, varsa deneyimlerini ve onerilerini paylasirsa cok sevinirim. Saygilar, selamlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2012 00:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
kendi kendime cevaplayim :), neyseki ebay'da eibach'in orjinal yaylarini buldum (yukseklik dusurme yok, tamamen carisma icin OEM olculerinde uretilmis), bakalim fiyat ne kadar yukselecek ona gore alacagim, sanirim en dogrusu orjinal olculerinde bir yay almak. Yerlerde surunmesin arac, zaten yere yakin sayilir :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2012 17:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
kendi kendime takilmaya devam edeyim :), helal olsun bana be Eibach coil spring kit'ini (onler ve arkalar) 60 avroya kapattim Ebay'de. Cok sevindim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2012 17:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
aslinda acik artirmada 43.73 avroda ben de kaldi, satici 17 avro da ulastirma ucreti ekledi, iste toplamda 60 avroya geldi. Olsun, Turkiye'de H&R ve Eibahc yay fiyatlari sanirim 400 ile 500 arasi oynuyor... super oldu ya :).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2012 01:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2012 05:01
Mesajlar: 45
İsim: taner
Araç: Carisma 1,6 Glx
Meslek: Kamu
Kan grubu: a
Yaş: 33
Ferhat bey bende alt takımda önde ve arkada değiştirilebilecek parçaları yavaş yavaş temin edip bir ara topluca değiştirmeyi düşünüyorum.Süspansiyonlar kolay ancak yaylarda benim tam olarak çözümünü bulamadığım bir konuydu.

Daha önce Tipo s aracımda ön amortisör ve ön takım değişikliğine gitmiş aracın ederine göre oldukça büyük bir rakama ön takım yaptırmıştım. araç eskisinden iyi olmuştu ancak beklentiyi kesinlikle karşılamadı. Kısa süre sonra benzer sesler geri geldi,ilk yapıldığı anda bile on numara diyebileceğiniz verdiğiniz paraya değecek bir sonuç ortaya çıkmadı. Konuyu ustalarla görüşünce yaylarıda değiştirseydik keşke diye yaklaşımda bulununca o zaman harcadığım paraya ve zamana çok canım sıkılmıştı.

Benim tecrübelerime göre alttan gelen seslerde en kabahatli parçalar burçlar, salıncaklar, rotlar, rotiller ve özelliğini kaybeden yaylardır. Patlamamışsa en masumu da süspansiyonlardır. Bu forumda da okuduğumu net hatırlıyorum.Arkadaşın biri alttan gelen ses ve konforsuzluğa karşı sadece süspansiyonlarını değiştirerek bir sonuç alamadığını yazmıştı. Bu arabalar için özellikle konforu arttırmak için alt takımda patlak değilse süspansiyonlar en son değişmelidir.Değişiyorsa bu masrafa kesinlikle yaylarıyla birlikte katlanılmalıdır. Bunlar benim şahsi kanaatim tabi. Yayların orjinallerini bulmada bana da yardımcı olabilirseniz memnun olurum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2012 00:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2012 05:01
Mesajlar: 45
İsim: taner
Araç: Carisma 1,6 Glx
Meslek: Kamu
Kan grubu: a
Yaş: 33
Arkadaşlar carisma kullanıcı kitabı bende yok. Carisma 1,6 2000 model eski kasa için arka amortisör helezonlarının orjinal uzunluğunu bilen veya bakabilecek olan varsa çok memnun olurum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye