Zaman: 28 Nis 2024 00:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2013 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
Merhaba arkadaşlar,

Aracımda Prelli Cinturato P7 Blue lastik kullanmaktayım. Ölçülerim fabrika ölçüleri ile aynı 205/60/R16 92H.
Lastiklerimi 10.000 km önce taktırdım ancak görsel olarak değişiklik istediğim için aracıma 17" jant ile önlerde standart taban kalınlığı olan 205/**/** ölçüsünü arkalarda ise 225/**/** ölçüsünü kullanmak istiyorum.

Tercihlerim şu şekilde; (Yine Prelli Cinturato P7 serisinden kullanmayı düşünüyorum, bu marka dışında kullananların tavsiyelerine açığım)

Önler: 205/55/R17
Arkalar: 225/55/R17

Yada

Önler: 205/50/R17
Arkalar: 225/50/R17

Sorum şu ki bu ölçüleri kullanmamın bana olumsuz olarak bir etkisi olurmu? Aracımı %90 oranında asfalt, beton zeminde kullanmaktayım. %10 oranında da toprak, çakıl yolda da gitmekteyim. Arkadaki lastiklerin taban boyutunu büyülteceğim için sürtünmeden dolayı yakıta biraz fazla etkisi olur diye düşünüyorum ancak demin söylediğim gibi aerodinamikte, yol tutuşunda, fren mesafesinde olumsuzluklar yaşatırmı bana?

Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2013 18:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2013 23:40
Mesajlar: 350
Şehir: istanbul
İsim: musa
Araç: 2006 Mitsubishi Colt CZ3 1.3 AMT
Meslek: yönetici
Kan grubu: Arh+
Yaş: 27
aracın motorunda oynama yapmadıysanız yada yapmayı düşünmüyorsanız bence arkaları daha geniş tutmanıza gerek yok.. yakıtı tabiki etkileyecektir bence yol tutuşuda artacaktır sonuçta yere basan kısım genişliyor ama çok aşırı bir fark olmayacağı için hem aracınızı yormayın hemde yakıtı arttırmayın derim ben ama illaki değiştireceğim dersenizde 4 lastiği de 205*50*17 yapın derim nacizane fikrimdir :D :D

_________________
2006 - cz3


Bagaj Tampon Arası Şerit Led
Arka Cam- Fitillere İzolasyon
Aydınlatmalara Beyaz Led
Amerikan Park Modül
Açık Hava Filitresi
Kaliper Boyama
Stop Karartma
Logo Kaplama
Park Sensör
Ses Sistemi
Eibach Yay
Czt Spoiler
Cam Filmi
Xenon



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2013 10:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
oz_musa yazdı:
aracın motorunda oynama yapmadıysanız yada yapmayı düşünmüyorsanız bence arkaları daha geniş tutmanıza gerek yok.. yakıtı tabiki etkileyecektir bence yol tutuşuda artacaktır sonuçta yere basan kısım genişliyor ama çok aşırı bir fark olmayacağı için hem aracınızı yormayın hemde yakıtı arttırmayın derim ben ama illaki değiştireceğim dersenizde 4 lastiği de 205*50*17 yapın derim nacizane fikrimdir :D :D



Cevabınız için teşekkür ederim,

Bu bahsetmiş olduğunuz yorulma ileride maliyet olarak karşıma çıkabilecek sonuçları doğurabileceği anlamına mı geliyor acaba ? Birde 2.5 cm genişleme yürüyen aksamımda ne gibi sorunlara neden olur? Önlerde zaten taban genişliğini aynı bırakmayı düşünüyorum, aynı şekilde yanak yüksekliği de 50 yada 55 olacak, amortisörlere çok fazla olumsuz etki yapmaz diye tahmin ediyorum yanak kalınlığının biraz düşmesi.

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2013 10:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
_opeth yazdı:
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=49&t=5990 geçerliliğini koruyor :)


Evet Vedat bey bu konuyu da incelemiştim :) ancak benim aklımdakine yakın bir uygulamayı hiç bir arkadaşımız uygulamamış sanırım.

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2013 12:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
hiç bir şey olmaz, 205 ile 225 arasındaki fark yok denecek kadar az zaten. gözle bakınca farkedemeyebilirsiniz bile :)

ölçü olarak da 205 taban kullanmak isterseniz 17" jant ile 55 yanak oranı orjinaline daha yakındır.
arka lastikler için de 225 taban olacaksa yine 17" jant ile 50 yanak kullanmanızı öneririm. aksi takdirde arabanızın arkası havada kalır, hoş durmaz.

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2013 11:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
Cevabınız için teşekkür ederim Toygun bey,

Yanak ölçüsü olarak 50 yi tercih ettiğimizde davlumbaz içinde lastik küçük görünmez değilmi?

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2013 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Ne demek yardımcı olabildiysem ne mutlu.

iki ölçüde de (205/55/17 - 225/50/17) orijinal ebatlara göre 5mm toplam çap artacak. lastik ile davlumbaz arası mesafe aynı kalacak.

ben 18" taktırdım, lastik yanağının ince gözükmesinin hoş olacağını düşünüp 225/40/18 aldım ancak toplam çap 1.5cm küçüldü. oyuncak araba gibi olmuştu, yay taktırarak çözdük durumu neyse ki :)

buradan da kontrol edebilirsiniz:
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2013 18:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
toygun yazdı:
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25


Çok iyi... :MCT:

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2013 20:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Önden cekisli bir arabada arka lastiklerin iz genişliğini artırmanın ne faydası olabilir ki?

On arka ebat farkı genelde arkadan itisli ve haddinden fazla tahrik gücü olan araçların kalkışta daha az patiye düşmesi ve virajlarda arka tarafın mukavemetini artırmak için olduğunu düşünüyorum.

Atomosferik motorlu ve önden cekisli bir araçta size faydası olmayacaktır.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2013 12:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
SynTheSizer yazdı:
Önden cekisli bir arabada arka lastiklerin iz genişliğini artırmanın ne faydası olabilir ki?

On arka ebat farkı genelde arkadan itisli ve haddinden fazla tahrik gücü olan araçların kalkışta daha az patiye düşmesi ve virajlarda arka tarafın mukavemetini artırmak için olduğunu düşünüyorum.

Atomosferik motorlu ve önden cekisli bir araçta size faydası olmayacaktır.

Note 2 ile gönderildi



Doğan bey söyledikleriniz doğru :) "normalde" arkadan itişli ve yüksek beygirli araçlarda bu uygulama standart oluyor. Ancak görsel olarak aracı daha kaslı göstermek adına böyle bir değişiklik yapmayı düşünüyorum.
Yakıtta çok ciddi miktarlarda değişiklik olmayacağı yorumunu edindim sanayideki tanıdıklarımdan. Hepsinin söylediği depo başına 4/5 liralık bir artış olabileceğiydi.

Bir başka ustanın yorumu ise aklımı kurcalamış durumda. Önlerde kullanmayı düşündüğüm 205 taban genişliği ile arkalarda kullanmayı düşündüğüm 225 taban genişliğinin dış çaplarının iyi ayarlanmış olmasına dikkat etmek gerekiyormuş. Örneğin ön lastikler 3 tur döndüğünde 3 metre yol alıyorken arka lastikler 2.9 yada 3.1 metre yol alıyorsa bunu aracın beyni kayıyormuş gibi algılayıp güvenlik sistemlerini devreye alabilirmiş. Yeni teklonoji araçlarda bu sıklıkla görülüyor"muş". Aslında kısmen mantıklı ama böyle bir ihtimali de göz ardı etmemeye dikkat ediyorum.

Toygun beyin paylaştığı hesaplama aracı cidden iş görüyor bu konuda.

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2013 12:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Usta bir bakıma doğru söylemiş ancak bizim ESP o kadar hassas değil :)
3 metrede 10 cm fark, %3 sapmaya denk gelir, sıkıntı olmaz.

ama bu ölçüler birebir aynı imiş, şanslısınız 205/55/17 - 225/50/17 :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye