Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Camber Ayarı Hakkında Bilgi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=49&t=7886
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  sinancetin87 [ 28 Oca 2014 16:52 ]
Mesaj Başlığı:  Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Arkadaşlar ben bir konu hakkında düşüncelerinizi almak istiyorum. Camber Ayarı veya kiti diye birşey duydum şu lastik yatırma olayı ile ilgiliymiş diye düşünüyorum bu konuda bir kaç sorum var.
Gelelim sorulara:
1 - Faydalı mıdır?
2 - Zararlı mıdır?
3 - Bu ayar yapıldıktan sonra veya kit uygulandıktan sonra jant olarak mesela 18 olanlar lancer için söylüyorum davlumbaza vuruyor. Bu olaydan sonra böyle bir ihtimal olur mu ?

BU KONUDA BENİ AYDINLATIN SAYIN ARKADAŞLARIM :D

Yazar:  toygun [ 28 Oca 2014 20:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Deneyen arkadaşı biliyorum. Forumda gormuşsunuzdur. ERA 41 plakalı beyaz Guzel yapılı bir Lancer.
Kaç derece actılar bilmiyorum ama aracın yol tutusu felaket kötü olmuş. Lastikcide karşılaştık, geri sokturecekti :)

Ha derseniz ki sadece görüntü olsun, lastiklerim daha hızlı sadece içten tükensin, yol tutuşum azalsın; o zaman çok güzel görüntü çıkıyor, ben çok beğeniyorum :D
Ama gel gor ki görüntü için can riske atılmaz :(

Yazar:  cagkn [ 28 Oca 2014 21:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

1 - Faydalı mıdır?
---Faydalıdır
2 - Zararlı mıdır?
---Zararlıdır
3 - Bu ayar yapıldıktan sonra veya kit uygulandıktan sonra jant olarak mesela 18 olanlar lancer için söylüyorum davlumbaza vuruyor. Bu olaydan sonra böyle bir ihtimal olur mu ?
---davlumbazın neresine vuruyor?çamurluk ağzına sürtüyorsa onu engeller


Faydalıdır : aracın yüksekliğini ve ya tekerlek çapını değiştirirseniz ona göre kamber verilmelidir ki araç yol tutmaya devam etsin ve ya daha iyi tutsun

Zararlıdır : araç düz giderken lastiğin tüm sırtı yere basmayacağından (aşırı kamber ayarından bahsediyorum) frenleme performansı azalır, daha kolay patinaja kalır.

kısacası düzgün ve tadında ayarlandığı zaman aracın viraj performansına pozitif yönde katkısı olur ve negatif yönlerinden etkilenilmez ama videolarda ve dışarıda gördüğünüz saçma sapan yapılmış "camber king" , "german style" , "alman staylası" araçlar sadece lastiği içten yerler ve jantın iç çemberini çatlatırlar, "yol tutuş" kavramından haberleri yoktur. :)

son not : tekerlek açı elemanları (kaster-kamber-toe) bir bütündür hepsi birbirine uygun olduğunda işe yararlar

Yazar:  sinancetin87 [ 28 Oca 2014 21:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Anladım yani abartıya kaçılmadığı sürece faydalı olabiliyor yani lastiğin sırtının hepsinin yere bastığı durumlarda. :D
Ankara da nerde yaptırılabilir peki ? Yani tabi jant lastik uygulamasından sonra :D

Yazar:  meteriz [ 28 Oca 2014 23:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Bmw ler yapar genelde. 9x18 yada 10x18 jantı çamurluğa sığdıramadıklarında, tek çare kamber verirler. Lastik içten yeme yapar, balon yapar. Hem aldığın jant lastik varsa garanti dışında kalır. Yol tutuşu artmaz azalır. Ve arkadaşların yazdığı birçok eksi yön daha. Tercih senin. İllaki yapacağım dersen, şaşmaz da aydoğanlar rot balans – erol usta yardımcı olur.

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  sinancetin87 [ 29 Oca 2014 00:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Sadece merak ettim zaten arabamin orjinal Janti 16 ben onu maksimum 17 yaparım. Su anki lastik yanak ölçüsü 50 onuda minimum 45 yaparım ki benim hesaplarima göre zaten lastiğin dış çapında degisme olmuyor. O yüzden bu camper olayını merak etmiştim eğer olurda 18 yaparsam jant lastiği azıcık bise camper uygulaması dusunebilirdim ama gerek yok. Bence. Fikirler için teşekkürler. :-)

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  meteriz [ 29 Oca 2014 00:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Zevk meselesi ama, kendim lastiğin ve jantın içindeyim. İşim olmasına rağmen orjinal ebatlarını kullanıyorum. En fazla 1 birim arttırmak en makbulüdür. Nacizane tavsiyem. Kamber vs işlerine hiç gerek yok. Yazıktır güzelim arabaya

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  sinancetin87 [ 29 Oca 2014 02:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Aynen. :-)

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  blackberry06 [ 04 Şub 2014 16:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

sinancetin87 yazdı:
Sadece merak ettim zaten arabamin orjinal Janti 16 ben onu maksimum 17 yaparım. Su anki lastik yanak ölçüsü 50 onuda minimum 45 yaparım ki benim hesaplarima göre zaten lastiğin dış çapında degisme olmuyor. O yüzden bu camper olayını merak etmiştim eğer olurda 18 yaparsam jant lastiği azıcık bise camper uygulaması dusunebilirdim ama gerek yok. Bence. Fikirler için teşekkürler. :-)

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Sinan bu yazdığın ''Camper'' benim mağaza olmasın :))))

Yazar:  sinancetin87 [ 04 Şub 2014 16:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Aynen abi senin mağazaya taktım. :-)

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  ilhanken [ 04 Şub 2014 19:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

"köpekbalığı" kasaya kamber uygulayan (ankara) bir yer biliyor musunuz? sanırım lancer'ın bu kasası gerekli donanıma sahip değil, zamazingo'nun ayrıca tedarik edilmesi gerekiyor.

"şurası yardımcı olur"dan ziyade, "uygulamış" olan bir yer varsa ve benimle paylaşırsanız çok maklube geçer dostlar :beer:

Yazar:  meteriz [ 04 Şub 2014 19:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Açıkcası hiç lancer de kamber yapanı görmedim. O çekici japonu hımbıl almana benzetmek biraz itici geliyor bana :)

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  sinancetin87 [ 04 Şub 2014 21:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

Youtube de baya var.

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  ilhanken [ 04 Şub 2014 22:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

meteriz yazdı:
Açıkcası hiç lancer de kamber yapanı görmedim. O çekici japonu hımbıl almana benzetmek biraz itici geliyor bana :)


kamber denen hedehödö (normal şartlarda) aklımda yoktu ama araç dolu olduğunda jantlardan dolayı sıkıntı yaşıyorum. 8mm'lik bir offset farkından dolayı minnacık kamber yaparak sorunumu çözmek istiyorum. çoh değil +1, 1.5 yapsam yeter :roll:

aksi taktirde çamurluğun içindeki zamazingoyu bükmek gerekecek. hoş onun makinasını da (aşağıda) yaptık arkadaşla, havalar ısınsın (kamber olmazsa) uygulayacağız bakalım...


Yazar:  toygun [ 04 Şub 2014 23:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Camber Ayarı Hakkında Bilgi

285 taban genişliği nedir yahu, mübarek kamyon lastiği gibi :)

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/