Zaman: 28 Nis 2024 01:21

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2014 10:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2013 21:28
Mesajlar: 38
İsim: ..
Araç: Lancer 2010 1.5 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 27
Merhabalar. 2 kere Ankara-İstanbul ve defalarca Ankara-Konya arası 2010 model 1.5 Invite Lancer ile uzun yolculuk yaptım. Bunlardan 2 si yeni bakım sonrasını içermektedir. Hızım saatte 140-150 km yi geçtiğinde arabanın kontrolünün kaybolmaya başladığını gördüm. Hafif rüzgarlar, tırların yanından geçmeler arabayı ciddi manada sarsıyor. Tabiki bir BMW ya da Mercedes konforu beklemiyorum ama bu normal midir? Var mı bu konuda tecrübelerini aktaracak arkadaşlar ?

NOT: Maksimum 205 km/h hız yaptım. Maksadım kontrolün kolaylığı. Ayrıca araç benzinlidir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2014 10:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Selam,
aynı aracı kullanıyorum ben de. Uzun yolda bana mısın demiyor. aracımda 225/40/18 lastik ebatı kullanıyorum ( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti ... tact-5.htm ) ayrıca 3 cm eibach pro kit yay var. Bahsettiğiniz hızlarda ne rüzgar dinliyor ne de tır kamyon.
180 civarında giderken çok rüzgar varsa, kamyon tır yanından geçerken hafif bir sarsma oluyor ama o kadarın da olması gerek :)

Aracın fabrika çıkışı hazırlanışı sadece cadde/uzun yol olmadığı için yerden yüksekliği bana göre fazla (altının taşa toprağa sürtmemesi için). Bir de yakıt tüketimini düşürmek için 205 tabanlı lastik mevcut ki bence arabaya önden/arkadan bakınca bile ince kalıyor. ( Umarım bu yazdığıma, adamlar o kadar ar-ge yapmış, sen gözünle mi karar veriyorsun diyen çıkmaz :D )

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2014 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2013 21:28
Mesajlar: 38
İsim: ..
Araç: Lancer 2010 1.5 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 27
Lastiklerin havasını ne kullanıyorsunuz ? Ön ve arka için... Ayrıca "eibach pro kit yay" nedir ? Tam bilmiyorum açıkcası...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2014 11:11 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde yanınızdan araç geçerken sarsılma anlamında A4 Quattro neredeyse hiç sarsılmıyordu.
Ondan sonra 1.8 CVT Lancer geliyor.
Bu sarsılmalarda etken olarak aracın süspansiyonu çok önem arz ediyor.
Yukarıda belirttiğim iki araçta da fabrika çıkışı spor süspansiyon bulunuyordu.

Lastik havaları, rot balans bunlara bir baktırın derim...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Nis 2013 21:09
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul / Sarıyer
İsim: Dağcan
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite mt
Meslek: karnaval.com İçerik Editörü
Kan grubu: A(-)
Yaş: 28
Aynı durumdan bende şikayetçiyim diyebilirim. Benim aracımda 2010 1.5 mt İnvite ve orjinal lastik ebatlarını kullanıyorum. Seyir halindeyken ki savrulmanın dışında ben sabit ve yanımdan ortalama 70-80 km hızla giden araçların rüzgarından da çok fazla etkileniyor araç. Amortisörlerin bitmeye başladığını düşünüp baktırdığımda hala sağlam olduklarını öğrenmiştim.

Not:205.60.R16 için 35 değerini kullanıyorum lastiklerde.

_________________
2010 Kırmızı (Yakut) 1.5 mt Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Tem 2014 11:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2012 18:23
Mesajlar: 24
İsim: bahadır
Araç: mitsubishi lancer 2010
Meslek: otomasyon
Kan grubu: b+
Yaş: 30
bu sıkıntı bende de var. düz yolda giderken 140 ı yukarı geçtiğim zaman ara ara ( herhangi bir şeyi sollamaz iken dahi ) sarsılma şeridinden çıkma isteği gibi bir his oluşuyor. sanki su çukuruna girmişim gibi. aracın viraj denge çubukları ve lastiklerini kontrol ettireceğim. bir de porya değişimi yaptıracağım etkisi olacak mı bakalım.

edit : rot balans yaptırdım değişiklik yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2014 11:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2013 21:28
Mesajlar: 38
İsim: ..
Araç: Lancer 2010 1.5 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 27
Dikkat ediyorum bu konuda şikayetçi olan arkadaşların 2010 1.5 Invite model araçları var. Bakımdan sonraki yolculuklarımda da aynı sıkıntıyı çektim. Böyle bir kasaya sahip aracın uzun yol performansının düşük olması şaşırtıcı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2014 11:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2013 21:28
Mesajlar: 38
İsim: ..
Araç: Lancer 2010 1.5 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 27
bek-el60 yazdı:
bu sıkıntı bende de var. düz yolda giderken 140 ı yukarı geçtiğim zaman ara ara ( herhangi bir şeyi sollamaz iken dahi ) sarsılma şeridinden çıkma isteği gibi bir his oluşuyor. sanki su çukuruna girmişim gibi. aracın viraj denge çubukları ve lastiklerini kontrol ettireceğim. bir de porya değişimi yaptıracağım etkisi olacak mı bakalım.

edit : rot balans yaptırdım değişiklik yok.


Rot balans ile alakalı olduğunu ben de zannetmiyorum. Viraj denge çubukları ve lastiklerin kontrolü ile poryo değişiminden sonraki tecrübelerinizi aktarırsanız çok sevinirim. Aynı problem bizim araçlarda da olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2014 17:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
çok garip.. asx yerden daha yüksek olmasına karşın virajlarda v.s. sorun yaşamıyorum ben hatta hızlanınca direksiyon çok sertleşiyor yola daha hakim oluyorsun lastik farkı mı acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2014 12:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
earnest yazdı:
Lastiklerin havasını ne kullanıyorsunuz ? Ön ve arka için... Ayrıca "eibach pro kit yay" nedir ? Tam bilmiyorum açıkcası...

32 psi Nitrojen var lastiklerimde. Hepsi esit dengeli olmasi icin. Eibach Alman markası spor yaylar üreticisi. Prokit de bizim araç için yay modeli, yere yaklaşık 3 cm daha yakın. 450-500 tl fiyatı var ürünün. Bazen keske 5 cm olsaymış diyorum ama bu da gayet Guzel ve kararında.

Bir cok etken var yol tutusunu etkileyen ama önemli olan aracınızın sınırlarını bilmek.
Benim arabamdan guzel viraj donecek bir araç varsa o da EVO'dur :)
(Ya da 1.8'in de hakkını yeneyelim onun da baya iyiymis)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2014 13:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
sizler kadar mekanik bilgim yok ama şimdiye kadar yolu en iyi tutan aracı kullanmakta olduğumu söylemeliyim. lastiklerim 205/55/16 ön basınçlarım2.5 arka 2.3 bar olarak kullanıyorum. ne virajlarda nede büyük araçları sollarken sorun yaşatmıyor.

_________________
Resim Resim Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye