Zaman: 24 Eyl 2025 18:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2005 lancer hararet sorunu...
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2019 22:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
Öncelikle hayırlı akşamlar 2005 lancer aracımla ankara gölbaşına doğru inerken hararetin aşagı doğru indigini fark ettim viteste inmeme ragmen yinede hararet indi aracı stop ettim biraz soguduktan sonra suyunu kontrol ettim tamdı herhangi sonrun yoktu yola devam ettim tamirci arkadaşım termostattın agrızalandıgını söyleyerek degiştirdi fakat şu an yine hararet yine arada iniyor aracı sıkıştırınca 90 da kalıyor oldugu yerde bile çalışırken aşagı doğru iniyor bazen bu konuda yardımlarınızı bekliyorum tekrar hayırlı akşamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2019 09:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
termostat derecesi nedir? ben de de bozuldu 82 lik taktık ama yine de sıfıra dayanmasada çeyrek düşme oluyordu. 88 derecelik taktım şu an araba içi fırın gibi oluyor. mümkünse Vernet marka termostat kullanın.
her ne kadar sonuçta hareret sorunu olsa da siz de aslında hareret değil "Burudet" sorunu var :) (Mode on: ukela :D )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2019 09:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam gölbaşından aşağı doğru inerken motorun mevcut hararetini kaybetmesi normal. Motor benzin tüketmiyor ve hava soğukluğu ile soğumaya devam ediyor. Bizim araçtada gözlemim bu yönde. Ama araç rölantide çalışırken bile sürekli iniyorsa fan çalıştırıyorsa düşük ısıda bile o zaman sorun vardır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2019 23:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
Teşekkürler tamirci arkadaş kaçlık termostat taktı tam bilmiyorum falat sadece kepekliden inerken degiluzun süre rölantide çalışsa bile 90 a çıkmıyor hararet yada 90da ise çalışırken biraz aşagı iniyor aslında termostat arızalı diye düşünüp degiştirdik ama daha sonra fark ettim radyötörün üzerinde fan kontrol ünitesi modülü diye bir parça var onu sipariş ettim onu degiştirdim ama sorun aynen devam ediyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2019 10:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Selam üstat hararet ile ilgili sorununu %90 üzerinde çözecek çözümleri denemişsin. İş enteresan ve az rastlanır bir şeye doğru gidiyor anlaşılan.
O zaman bi fikir daha verelim. Motorsuyunda eksilme eksiye nazararan fazla oluyorsa, kalorifer geç ısıtıyor ve ısınsa da az ısıtıyorsa. Araç lpg li ve normal mevsimsel olarak lpgye geçtiği güzergahı baya bi geçerek gaza geçiyorsa o zaman mantıken biraz ters gibi görünse de devirdaim pompan arızalanmış olabilir. O normalde çok zor bozulan bir parçadır ama nadirde olsa hararet sıkıntısı devirdaim pompasından kaynaklanabilir.
Bu ihtimali de gözönünde bulundurarak aracı mümkün mertebe kullanmayın yada kullanırsanız da sakin zorlamadan yola devam edin. Aksi halde tahminim doğruysa bir de conta yakabilirsiniz.
En kısa zamanda devirdaimin çalışıp çalışmadığını bi kontrol ettirmenizi öneririm.
Çözünceye dek deneyimlerinizi burda paylaşırsanız seviniriz. Tekrar geçmiş olsun umarım yakında çözersinzi meseleyi. :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2019 10:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
Çok sağol üstad bi sorarım tamircime ama radyötörde su eksiltme hiç yok yinede bi baktırmakta fayda var


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2019 23:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
radyatörde pervaneyi döndüren fan müşürünü de dikkate almak lazım: erken fan açınca erken soğutur. düşük dereceli termostat gibi olur. bu nedenle termostad ile fan müşürü dereceleri de uyumlu olmalı. mesela fan müşürü 85 derecede açıyorsa termostadın 100 derece olması pek anlamlı olmaz çünkü termostad 100 dereceye gelmeden açmasa da pervane 85 derecede soğutmaya başlar. ustanın termostad demesi yüzünden bu fan müşürü ihtimali daha önce düşünmemiştim.bazan bu fan müşürü de arızalı hava akış metre yüzünden erken açabiliyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2019 22:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
Aslında geçenlerde birisi söyledi şu şekilde bizim araçlarda iki tane müşir varmış birtanesi hararet müşiri digeride hararet gösterge müşiri yani içerdeki harareti gösteren yerin müşiriymiş onuda çıkması 150 lira dediler sıfır bulabilirsem çinden :D bi bakacagım olursa ondan olabilir diyorlar doğru ölçemwdiginden yapar dediler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2019 14:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Sato71 yazdı:
Aslında geçenlerde birisi söyledi şu şekilde bizim araçlarda iki tane müşir varmış birtanesi hararet müşiri digeride hararet gösterge müşiri yani içerdeki harareti gösteren yerin müşiriymiş onuda çıkması 150 lira dediler sıfır bulabilirsem çinden :D bi bakacagım olursa ondan olabilir diyorlar doğru ölçemwdiginden yapar dediler...

hocam ucuz birparça (sıfır fiyatları: gösterge müşürü 30 TL civarı, Ecuya giden 100 TL. civarı) ve Türkiye de zebil gibi: göstergeyle alakalı olan ben de var FAE marka, isterseniz gönderirim ama kargo parasıyla hemen hemen aynıya gelir. Bi de parçada sorun çıkınca iade almıyoruz :D o yüzden bulunduğunuz yerden almanız daha iyi gibi. Fiyatlar geçtiğimiz Kurban bayramı zamanına ait ama fazla değişmemiştir. basit bir parça orjinale gerek yok bence.
hareret göstergesi tek bakır üçlü , Ecu ya giden (ECT sensörü) çift bakır uçlu olur genelde.
Hatırlatma : gösterge den ziyade araç içi ısınıyor mu: ısınıyor ama ibre düşükse bahsettiğimiz müşür arızalıdır. fan sıcak üflemiyorsa: termostat, fan müşürü, hava akışmetre sorunlu olabilir. Bir de kalorifer peteği tıkanmış olabilir, temizletmek lazım. aslında temizliği ne olursa olsun yaptırın derim ,netice de bakım illa faydasını göreceksiniz. Termostad ta da aynı şekilde kışlık termostat denilen 88 derecelik yada bu civarda termostad takmak kış için iyidir.(sizdeki muhtemelen 82)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2019 15:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
parça uyumunu kontrol edin ama soketlerine göre ilki gösterge ikincisi de ecuyagiden (ECT) gibi ve her ikisi de ucuz..... diyecektim stok da yokmuş :( yine de resimler parça alırken fikir verir

https://www.aloparca.com/oto-yedek-parc ... ret-musuru

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2019 22:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
İyi akşamlar arkadaşlar buğün sanayinin yolunu tuttum sabah erkenden aracımdaki hararet göstergesinin aşagı doğru inmesi sorunu için sanayiye geldiğimde yine hareret 90’ın az bir parça altında iken ben arkadaşıma sorunu dile getirene kadar birde baktık hararet tavan yapmış hemen kontrol etmeye başladık tüpün beynine bağlanan hortumların bir tanesinde ince bir kaçak oldugunu fark ettik muhtemelen 10 gündür böyle biniyordu eşim neyseki çok sıkıntı açmadı bize komple antifirizi boşalttık hazır bu durumdayken birde petek temizligi yaptık yeni antifiriz ekledik -56 derece şuana kadar hiçbir sorun yok hayırlısı ile kurtulduk galiba ilginize çok teşekkür ediyorum saygılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2019 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Geçmiş olsun. Sıkıntınızın hortum kaçağı ile ilgili yok. ama ikinci antifriz ve radyatör temizliği olayı çözmüş anlaşılan. Güle güle kazasız günlerde kullanın. Epey bi sorun yaşamazsınız artık muhtemelen. :thumb:

LPG hortumlarında motor ısısından kaynaklı eskime açılma çatlama olabiliyor. Geçen başıma geldi. LPG arıza ışığı ve ve rölanti dalgalanmaları oluyorsa buraları da hortumları yoklayıp gerekli değişiklikleri yapmak gerek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2019 18:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Haz 2016 10:00
Mesajlar: 13
İsim: Satılmış
Araç: 2005 lancer
Meslek: Kuaför
Kan grubu: Arh-
Yaş: 40
Aynen şu an bir sıkıntı yok inşallah çok sağol...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2019 10:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
lpg hortumlarını eski ise (+5 yıl) değiştirilmesini tavsiye ederim. geçen yıl bir hafta arayla borularım kaçak yaptı.hem regülatör (kafa/beyin dedikleri) hem de lpg enjektör borularını değiştirmek iyidir ve uygun fiyat.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye