Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

145bin km'de 2005 colt 1.5 baskı balata-aktivatör değişimi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=65&t=11596
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  turizmpsikoloğu [ 09 Mar 2016 17:45 ]
Mesaj Başlığı:  145bin km'de 2005 colt 1.5 baskı balata-aktivatör değişimi

selamlar herkese...

soru 1:motor iyice sıcakken dur-kalklı şehiriçi trafiğinde 1.vites kalkışta titreme yapmaya başladıysa ilk olarak neyi düşünmek gerekir? ilk hareketi yavaş yapınca hafiften titreme var.. gaza güçlü basınca kalkışta bir sorun yok.. özellikle motor sıcakken yokuş kalkışlarında hissediliyor..

soru 2: ara hızlanmalarda, ya da yüksek vites düşük devir tekrar hızlanmalarda sorun yok şimdilik.. yani devir yükselip tekrar kavraması vs gibi şeyler yok.. fakat km başlıkta da belirttiğim gibi 150 bine dayandı.. baskı balatanın iyice bitmesi beklenerek mi değiştirmek gerekiyor.. bu arada debriyaj motoru denilen aktivatör de zarar görüyor mu ya da zaten çoktan onun da ömrü gelmiş midir?? bir ara azizoğlu'nda ustaya göstermiştim.. şöyle bir iki manevralı sert kalkış yaptı, baskı balatan sağlam abi demişti.. üzerine bi 10bin km daha yaptım..

soru 3: egzos katalizörün bozuk olduğu söylenmişti... 5 yıl oldu hala aynı desibelde ses ile kullanmaya devam ediyorum.. bir bozukluk var, değişik yerlerde içindeki dökülmüş sesleri duydular zaten buna itirazım yok ama araç muayenesinden de sorunsuz geçiyor.. katalizör çok pahalı.. böyle kullanmaya devam edeyim mi?? bunun zararı nedir?? yakıt ortalaması 5 yıldır da aynı gibi, yani motor gücü mü zayıflar misal bozuk katalizörde??

saygılar..teşekkürler...

Yazar:  Alparslan_iba [ 09 Mar 2016 21:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 145bin km'de 2005 colt 1.5 baskı balata-aktivatör değişi

turizmpsikoloğu yazdı:
selamlar herkese...

soru 1:motor iyice sıcakken dur-kalklı şehiriçi trafiğinde 1.vites kalkışta titreme yapmaya başladıysa ilk olarak neyi düşünmek gerekir? ilk hareketi yavaş yapınca hafiften titreme var.. gaza güçlü basınca kalkışta bir sorun yok.. özellikle motor sıcakken yokuş kalkışlarında hissediliyor..

soru 2: ara hızlanmalarda, ya da yüksek vites düşük devir tekrar hızlanmalarda sorun yok şimdilik.. yani devir yükselip tekrar kavraması vs gibi şeyler yok.. fakat km başlıkta da belirttiğim gibi 150 bine dayandı.. baskı balatanın iyice bitmesi beklenerek mi değiştirmek gerekiyor.. bu arada debriyaj motoru denilen aktivatör de zarar görüyor mu ya da zaten çoktan onun da ömrü gelmiş midir?? bir ara azizoğlu'nda ustaya göstermiştim.. şöyle bir iki manevralı sert kalkış yaptı, baskı balatan sağlam abi demişti.. üzerine bi 10bin km daha yaptım..

soru 3: egzos katalizörün bozuk olduğu söylenmişti... 5 yıl oldu hala aynı desibelde ses ile kullanmaya devam ediyorum.. bir bozukluk var, değişik yerlerde içindeki dökülmüş sesleri duydular zaten buna itirazım yok ama araç muayenesinden de sorunsuz geçiyor.. katalizör çok pahalı.. böyle kullanmaya devam edeyim mi?? bunun zararı nedir?? yakıt ortalaması 5 yıldır da aynı gibi, yani motor gücü mü zayıflar misal bozuk katalizörde??

saygılar..teşekkürler...

Merhaba
Cevap 1: Titretme debriyaj balatasının yaylarındaki deformasyondan olur.

Cevap 2: Sertleşen baskı sebebi ile debriyaj motoruna daha fazla yük biner ve dişlisi sıyırabilir artık vites değiştirmek mümkün olmaz ve aracınız hareketsiz kalır.

Cevap 3: Katalizörünüz bozuk ise motor arıza ışığınızın yanıyor olması ve P0420 veya P0421 arıza kodu olması gerekir.

Yazar:  turizmpsikoloğu [ 10 Mar 2016 15:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 145bin km'de 2005 colt 1.5 baskı balata-aktivatör değişi

cevaplarınız için çok teşekkür ederim.. motor arıza ışığım yanmıyor ama iki yetkili serviste katalizörden ses geliyor denilmişti..

her 3 soruyu da okuyup, cevapladınız.. bu durumdaki müşteriye öneriniz ne olur? hangi soru için nasıl bir işlem yapılsa iyi olur? şunu yaparsak şu maliyet var vs gibi bir bilgiyi servise gelmeden, önceden verebilir misiniz? ankara'dayım, memurum.. katalizör bozuk denildiğinde, eee değiştirelim desem hemen değiştireceklerdi biliyorum.. fiyatını da siz biliyorsunuzdur:(....

misal amörtisör takozu soğuk havalarda çok ses yapıyor.. amörtisörü takarlarken bayağı bir uğraşmışlardı ama takoza baktılar, bilyesi falan iyi zor da olsa taktılar yerine.. takoz denilen parçada bir yamukluk falan var sanki.. fakat demek istediğim eeee değiştirelim o zaman desem haliyle değiştirecekler hemen.. haklılar yani, müşteri değişsin demiş.. ama yedek paraçaya uzanıp bir fiyat sorduğumuzda vay anam benim bir aylık kira gidecek işçilik falan derken...

o yüzden servise gitmeye de korkuyorum, dışarıdan bir muadil bulunur mu ya da ne bileyim misal egzos tamir olur mu falan filan..

sonuç olarak 2. paragraftaki soruma bir yorum daha verirseniz çok memnun olurum.. saygılar..

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/