Zaman: 28 Mar 2024 16:48

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2017 16:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hondacı usta bana da iyi gibi geldi. Castrol değil Mobil kullandığına göre "f/p usta" diyebiliriz :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 16:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Bugün kaputu açınca karşı da bir etiket dikkatimi çekti : :unknown:

Resim

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 17:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 19:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 19:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
Servis olarak da hangisine gittiniz smart çok dolu temsaya şikayet edicem artık, filo arabası bir de medaşın l200 lerinden arabamıza baktıramıyoruz, Kulenin ordaki mitsubishi bayisi olan sefer de servis açmış ama daha tecrübe edinemedim yeni oldukları için pek güvenim yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 22:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
south yazdı:
Servis olarak da hangisine gittiniz smart çok dolu temsaya şikayet edicem artık, filo arabası bir de medaşın l200 lerinden arabamıza baktıramıyoruz, Kulenin ordaki mitsubishi bayisi olan sefer de servis açmış ama daha tecrübe edinemedim yeni oldukları için pek güvenim yok.


servis olarak sefere gittim, servis rahat çok dolu değil ama bana fiyat yüksek geldi..

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 22:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
south yazdı:
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar


teşekkürler, bi gidiyim. ben en son pilot garageye bari gidiyim diyodum

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2017 22:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017 14:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

Yok artık pek şaşırmıyorum, 5w/30 yerine artık bazı durumlarda 0w/40 a bırakıyor, yağ eksiltmelerinde 60'a da geçilebiliyor. Eskişehir ortamında 0w/40 uygun seçim aslında.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017 15:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
__hiroshima__ yazdı:
tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

Yok artık pek şaşırmıyorum, 5w/30 yerine artık bazı durumlarda 0w/40 a bırakıyor, yağ eksiltmelerinde 60'a da geçilebiliyor. Eskişehir ortamında 0w/40 uygun seçim aslında.

Konya ortamımda abi ? :oops:

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 08:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
Pardon Konya yazacaktım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 11:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
__hiroshima__ yazdı:
Pardon Konya yazacaktım :)


Eyvallah abi. :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 11:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 14:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

Eyvallah ... Bunuda not aldım... :) Bi yağ değiştirsemde millet kurtulsa %)

bunca yıl sonra İlk defa bakımlı, km'si düşük motor ömrü yerinde ve modelli arabaya binince amma pimpiriklik yaptım... :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 14:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

Eyvallah ... Bunuda not aldım... :) Bi yağ değiştirsemde millet kurtulsa %)

bunca yıl sonra İlk defa bakımlı, km'si düşük motor ömrü yerinde ve modelli arabaya binince amma pimpiriklik yaptım... :)

Belirli ölçülerde pimpirikli olmak iyidir ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017 14:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Eyvallah değerli dostlar , öğrendim ki Konya'ya Mobil 1 Center açılmış. Tüm yağ değişimleri yapıyorlarmış hemde Toyota servisiymiş özel.. Olmazsa onlara yağ değişimine götürürüm de.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2017 07:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
south yazdı:
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar


Dün uysallar otoya gittim, saat 17:30 bile değildi ama usta gitmiş. Şanzıman yağ değişimini sordum CVT şanzımanı mı kullanıyor ? dedi... CVT ise yağ değişmez dedi, Ben CVT değil diye biliyorum Tam otomatik fites değil mi bu ya ? :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017 12:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Bugün aracımı Bosh car service Uysallara verdim. Doğan beyin tavsiyesi üzere. Yağ (castrol tam sentetik edge 5x40), yağ filtresi, hava filtresi, şanzuman yağı dexron 4 full değişim, buji için bosh lpg bujisi sanırım iridyum, lpg filtresi bakımı ve genel sıvı kontrolleri yapılacak. Lakin usta 1200 TL'yi geçer dedi. Az tuzlu geldi ama sanırım sırf şanzuman yağı değişimi yüksek... Acaba dedim yetkili servisemi gitseydim ama bu servisde baya geniş ve işi bilen adamlarmış... Bakalım akşam alacağım detaylı paylaşırım.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017 14:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Castrol 5-40 ile mobil 0/40 fiyatlarına bakın teknik olarak 0/40 , 5-40 yağdan iyidir. yani 0/40 yağ daha pahalı olması gerek ancak işin içine marka girerse fiyatlar tam tersi olabiliyor. 5/40 Elf marka yağ Castrolun yarı fiyatına ve asla kalite farkını hissetmezsiniz. bu kadar tuzlu fiyatın en büyük sebebi Castrol markasıdır. bile bile Castrol kazığı yemeyin. 5/40 alacağım derseniz ya Motul (castrol ve Mobilden iyidir) yada Elf alın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017 14:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yukarıdaki fotoya tekrar baktım tavsiye yağlara göre 0/40 almanız lazım. bu durumda motorunuz hala "sıfır gibi" iken 5/40 almanız yani daha kalın yağ almanız motorunuzun yıpranmasını hızlandırır isterse dünyanın en kral 5/40 yağını kullanın.
benim araçta çoğu kişi 10/40 kullanıyor. kitapçıkta 5/30 ve 5/40 tavsiye ediliyor ben yaşı ve km.si gereği (215 Bin km.) 5/40 kullanmam gerekirken 5/30 da diretiyorum biraz eksiltme yapmasına rağmen.
(motorun yıpranmasını hızlandırır derken tabi ki 1-2 yıl için de 40 bin km. sonra gibi hemen olur demiyorum ama eskisine göre daha çabuk yıpranır özellikle motoru zorladığınızda keçeler vs. aşınır)
0/40 da yağ eksiltme gibi bir sorun olursa muhtemel sebebi daha evvel motrunuzda daha kalın ve yarı sentetik olan 10/40 kullanılmış olmasıdır. Daha kalın yağ kullanılınca yukarıda bahsettiğim özellikle keçelerdeki erken yıpranma olmuş olabilir. Ancak daha önce gittiğiniz hondacı ustanın motorunuz hakkındaki yorumuna göre hala 0/40 mobil kullanmakta eksiltme sorunu olmayacaktır.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye