Zaman: 17 Ara 2025 14:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 37 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2010 15:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2010 11:55
Mesajlar: 81
İsim: öMER
Araç: COLT 1.3 invite AMT-2011
Meslek: akademiya
Kan grubu: Arh+
Yaş: 31
yokuş kalkışı hallettim.artık el freninde sorun yaşamıyorum.önceleri korkuyordum.ama klavuzu okurken yazanlara dikkat ederek yaptı.vitese al ayağını frenden kaldır arbanın haraket ettiğini hissettiğinde el frenini indir yavaşca.eğim sorun değil çok kolaymış.

_________________
Real chemists never die ,they just reach at equilibrium


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2010 01:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2010 01:34
Mesajlar: 290
İsim: cihan
Araç: Mitsubishi COLT 1.5 Instyle
Kan grubu: BRh
vitese al tamam , ayağını frenden kaldır tamam , el frenindeyken hareket ettiğini nasıl anlıyacaz e el freninde araç kazık gibi oluyor sadece yaylanıyor.oan acayip bir koku oluyor balatalar kokuyor :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2010 09:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2010 11:55
Mesajlar: 81
İsim: öMER
Araç: COLT 1.3 invite AMT-2011
Meslek: akademiya
Kan grubu: Arh+
Yaş: 31
el frenini bildiğiniz üzere sadece yokuşta kullanıyoruz.ayağınızı frenden kaldırdıktan sonra zaten araba hemen haraket etmiyor.haraket ettiğini anlmak için şunu deneye bilirsiniz arabnın önü hafif yukarı kalkıyor yani araba haraket etmek için zorluyor o zaman el frenini yavaşça indirip gaza basacaksınız.

bunlarıda söylüyorum ben usta falan değilim ama deneme yanılmayla buldum bunları.

umarım işe yarar kolay gelsin

kazasız belasız sürüşler

_________________
Real chemists never die ,they just reach at equilibrium


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 02:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2011 13:32
Mesajlar: 39
İsim: emre utku
Araç: mitsubishi colt 1.3 amt elegance
Kan grubu: brh+
arkadaslar 10 subat 2011 de coltum hazır amt sanzıman, 2011 colt amt yani , emre ben
okudukca dehsete düsüorum , el freni denio fren gaz aynı anda denio, dik yokusda frenden ceker cekmez gaza bastığımızda olduğu yerden kalkmaz mı bu alet manuel sanzımanlı arabalar gibi walla wazgeçicem korkutmayın beni :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 10:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
ürkme kuzen zamanla alışıyorsun ben artık el frenini bile çekmiyorum yokuşlarda kalkarken :) bir süre sonra arabada sana alışıyor...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 10:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2011 13:32
Mesajlar: 39
İsim: emre utku
Araç: mitsubishi colt 1.3 amt elegance
Kan grubu: brh+
termin tesekkür ederim ama gerçekden huylandım ilk defa amt sanzıman kullanıcam ama benim iyi araba kullandığımı çewremde herkes bilir eğer ist da yasıyosan bilirsin bebek yokusunda dahi el freni veya frene basmadan yarım debriyajla kalabilirken ben bu tip yokuslarda 1 metre kayma ihtimalim war mı amt şanzımanla kusura bakma zamanını alıyorum ama kafamı çok kurcalıyo bu iş :S


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 11:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2010 11:55
Mesajlar: 81
İsim: öMER
Araç: COLT 1.3 invite AMT-2011
Meslek: akademiya
Kan grubu: Arh+
Yaş: 31
emre utku
hiç merak etme.ben ilk defa kullandığımda milletin içinde yokuşta iyi patinaj yaptırmıştım çok gaz vermekten dolayı.
ama sonra klavuzu okuduğumda aynen şöyle diyordu
el freni çekili vaziyette vitese tak ve hafif gaz ver arabanın hareket ettiğini hissettiğin anda -ki buanda motor kavramış demektir-freni direk indir ve kontrollu şekilde gaz ver.ben rizedeyim inan buranın her tarafı yokuş burda halledilyorsa gerisini boş ver derim.

kazasız belasız sürüşler

_________________
Real chemists never die ,they just reach at equilibrium


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 13:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
emre utku yazdı:
termin tesekkür ederim ama gerçekden huylandım ilk defa amt sanzıman kullanıcam ama benim iyi araba kullandığımı çewremde herkes bilir eğer ist da yasıyosan bilirsin bebek yokusunda dahi el freni veya frene basmadan yarım debriyajla kalabilirken ben bu tip yokuslarda 1 metre kayma ihtimalim war mı amt şanzımanla kusura bakma zamanını alıyorum ama kafamı çok kurcalıyo bu iş :S


Bebek, Emirgan gibi yerlerdeki o yamaçlarda yamaç diyelim oraya yokuş değil oralar orada el freni kullanmak zorundasın kardeşim baya bi kaydırıyor çünkü oralarda...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Ben oralara arabayı aldığımın ikinci haftasında gitmiştim yokuş aşağı bayağı bir kaydı araba birde geri vitese atıp geri geri yokuşta gelecektim az daha giriyordum öndekine...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 13:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
He birşey daha çok yokuş olan yerlerde sol ayağınla frene basıp sağ ayağınla gaza basıp yürümeye başlayınca bırakabilirsin ama şanzımana zarar veriyor diye biliyorum.

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 13:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2011 13:32
Mesajlar: 39
İsim: emre utku
Araç: mitsubishi colt 1.3 amt elegance
Kan grubu: brh+
herkese tesekkür ederim, bi bayan gibi yokuslarda el freni ile kalkmak kısmı inanın canımı sıktı ama sanırım yarı otomatik sanzımanların genel problemi bu , o zmaan manuel sanzıman al kardesim der gibi olduğunuzu biliorum :)
fakat otomatik mod da sehir trafiğinin zorluklarının üstesinden gelmek için bu tip şanzıman kullanmak istiorum sadece..
bir de daha önceki yorumlara baktığımda manuel olarak kullandığımda sanzıman zaman zaman karıstırıyo gibi ibareler kullanılmış , sert kullanımlarda büyük kazalara neden olucağını düsünmekteyim, bu konu hakkında fikri olan varsa ricada bulunsam bilgi verse :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 13:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
amt şanzıman tartışmasız muadilleri arasındaki en başarılı şanzımandır. bir tek honda jazz daki şanzıman yokuş kalkış desteği ile daha başarılı olaiblir. ama onun da ömrü uzun olmadı zaten. hem çok yeni bir şanzıman hem de yerini yakında cvt şanzımana yeniden bırakacak.
manuelde karıştırma filan olmaz. zaten yanlış vitese atamazsınız. değiştirmeniz gereken bir devire geldiyseniz kendisi önce uyarır sonra da kendiliğinden vites değiştirir.
yokuş kalkışı için de o kadar panik yapmayın. o kadar süren arkadaş var bundan dolayı kza yapan duymadım. kendim de zamanında sürdüm. alıştıktan sonra el frenine bile gerek yok.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 15:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2010 11:55
Mesajlar: 81
İsim: öMER
Araç: COLT 1.3 invite AMT-2011
Meslek: akademiya
Kan grubu: Arh+
Yaş: 31
ekim 26 2011 den beri amt colt kullanıcısıyım.gerçekten mükemmel bir arabaya sahip olduğumu düşünüyorum.her yönüyle mükemmel ama vites olayı tamamen mükemmel.bildiğim kadarıyla şanzıman üreticisi yarı otamatiğin imucitleri yani kalite on numara.dolayısıyla kaliteden ödün yok.en beğendim yönüyse aşırı gaza basmadığın sürece vites geçişleri mükemmel pürüzsüz hissetmiyorum bile.yokuş meselesine gelince alışırsın hatta ben mmanuelden daha rahat yaptığımı söyleyebilirim

takma kafaya ve tadını çıkar
saygılar

_________________
Real chemists never die ,they just reach at equilibrium


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 16:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2011 13:32
Mesajlar: 39
İsim: emre utku
Araç: mitsubishi colt 1.3 amt elegance
Kan grubu: brh+
teşekkürler bilgilerinizi paylaştığınız için ... bende heyecanla bekliyorum aracın trafiğe çıkıcağı dönemi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 19:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
emre utku yazdı:
herkese tesekkür ederim, bi bayan gibi yokuslarda el freni ile kalkmak kısmı inanın canımı sıktı


Dostum yanıldığın nokta bu. Usta şöförler her zaman dik yokuşlarda (yamaç) el freni kullanır. Hiç geri kaçırmasa bile bu şekilde debriyaj balatasının ömrü daha uzun olur. Hele yarım debriyaj asılı durmak tam bir saçmalık zaten balatayı eline alırsın bu şekilde kısa sürede. Yani mesele geri kaçırmak ya da pati atmak değil bilmem anlatabildim mi.

Artisliğin alemi yok. Araban yarı otomatikse de manuelse de el frenlik yokuşta el freni kullanılır bu kadar basit.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2011 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2011 13:32
Mesajlar: 39
İsim: emre utku
Araç: mitsubishi colt 1.3 amt elegance
Kan grubu: brh+
saol bilal,
1-) şöförlük konusunda el freni pati balata falan demişsin
ben iyi bi kullanıcı olduğumu biliorum 14-15 yasında pederin arabayı kaçırıp bodruma gittiğimi bilirim (yanlış olduğunu kabul ediyorum)
2-) o balata olayında yıllardır bu sekilde araba kullanmama rağmen değil balatayı elime almak genelde eline verdim bi çok kişinin ..
3-) benim senden eksik olduğum konu wardır elbet , mesela atm şanzıman bilmediğim bi konu ve arkadaslardan yardım aldım saolsunlar
bildiklerini esirgemediler..
sende saol sölediklerin için , ileride bi oğlum olursa seni örnek almasını önericem ..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuş kalkışı hakkında
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2011 14:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
emre utku yazdı:
saol bilal,
1-) şöförlük konusunda el freni pati balata falan demişsin
ben iyi bi kullanıcı olduğumu biliorum 14-15 yasında pederin arabayı kaçırıp bodruma gittiğimi bilirim (yanlış olduğunu kabul ediyorum)
2-) o balata olayında yıllardır bu sekilde araba kullanmama rağmen değil balatayı elime almak genelde eline verdim bi çok kişinin ..
3-) benim senden eksik olduğum konu wardır elbet , mesela atm şanzıman bilmediğim bi konu ve arkadaslardan yardım aldım saolsunlar
bildiklerini esirgemediler..
sende saol sölediklerin için , ileride bi oğlum olursa seni örnek almasını önericem ..


Yok dostum ben usta sofor oldugumu idda etmiyorum ancak cok usta sofor gordum ve hepsinden duyduklarim bu sekilde. Ama sen ben bu isi cozdum diyorsan ileride cocugun olursa beni ornek almasini soyleme, ona da ogret. Hatta benim cocugum olunca ben de sana gondereyim :)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 37 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye