Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=1025
12. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Yazar:  ombudusman [ 06 Nis 2012 15:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Bana izafe edeilen değerler için teşekkür ederim. Umarım hep birlikte neşe içinde paylaşım ve yardımlaşma ile bu sıcak ilşkileri sürdürürüz.

Ben Hisse net forumunda Okilitus nicki ile yazıyorum, orada da yazılarımı komik bulan arkadaşlar oldu.
Okilitus nickindeki imzamda
“Söz bilirsen sohbet eyle senden ibret alsınlar,
Söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar “
Yazmaktadır.
Pitekantropus Erektus (***) nicki ile 10 yıl önce bir haber portalinde yazılar yazıyorken kim olduğumu merek edip çalıştığım şirkete bir kaç dergiden benimle roportaj yapmak için gelenler olmuştu.
Nacizane bildiğimi paylaşmaktan ve araştırmak keyif alan sizlerden biriyim,


***Pitekantropus Erektus , iki ayağının üzerine kalkarak iki ayağı ile yürümeye başlayan ilk insana tarihte verilen addır

Yazar:  Evo34 [ 06 Nis 2012 15:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

ombudusman yazdı:
Bana izafe edeilen değerler için teşekkür ederim. Umarım hep birlikte neşe içinde paylaşım ve yardımlaşma ile bu sıcak ilşkileri sürdürürüz.

Ben Hisse net forumunda Okilitus nicki ile yazıyorum, orada da yazılarımı komik bulan arkadaşlar oldu.
Okilitus nickindeki imzamda
“Söz bilirsen sohbet eyle senden ibret alsınlar,
Söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar “
Yazmaktadır.
Pitekantropus Erektus (***) nicki ile 10 yıl önce bir haber portalinde yazılar yazıyorken kim olduğumu merek edip çalıştığım şirkete bir kaç dergiden benimle roportaj yapmak için gelenler olmuştu.
Nacizane bildiğimi paylaşmaktan ve araştırmak keyif alan sizlerden biriyim,


***Pitekantropus Erektus , iki ayağının üzerine kalkarak iki ayağı ile yürümeye başlayan ilk insana tarihte verilen addır

Hocam tüyo varmı ? :hıhı:

Yazar:  ombudusman [ 06 Nis 2012 21:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Bilmem bilirmisiniz Mimar Sinan’ın yaptığı camilerin minarelerindeki şerefelerin sayısı hangi padişah zamanında veya hangi padişah için yapıldı ise ve o padişah kaçıncı padişah ise onu gösterir. Ayrıca minarenin içinde her şerefeye çıkan ve ayrıo kapıdan girilen bir merdiven vardır, bu merdivenlerin ayrı olan kapılarından giren farklı kişiler minarenin içinden birbirlerini görmeden ayrı şerefelere çıkarlar. Mimar Sinan, sahın denilen ana mekanın mümkün olduğu kadar büyük bir kubbe ile örtülmesinin getirdiği büyük kubbenin dağılma momentini engellemek için Ayasofya’daki kaba payanda duvarları yerine zarif minareleri kullanmış, daha da ileri giderek mümkün olan en alçak ve büyük kubbeleri bu şekilde yaparak eşsiz yaratıcılığı ile mimari deha örnekleri sergilemiştir.
Ayasofyanın kubbesi Süleymaniyeden alçak ve daha büyüktür ve kaba payanda duvarlarına ihtiyaç göstermeden Ssüleymaniye’nin kubbesi 600 yıldır ayaktadır.

Gelelim konumuza ( Tüyo varmı ) ya.
Köyün birinde müezzin ezan okurken minarenin içindeki tahta basamaklar çökmüş ve müezzin şerefede mahsur kalmış. Köylüler önce namazlarını eda edip daha sonra da minarenin önünde toplanarak müezzini nasıl kurtaracaklarını tartışmaya başlamışlar. Dakikalarca tartıştıp bir yol bulamayınca içlerinden biri sarıklı hocayı çağıralım demiş o neyapılacağını bilir. Herkes bu fikirde mutabık kalınca hoce efendiyi çağırmışlar hoca efendi gelmiş, durumu incelemiş ve çözüm için tez bana bir urgan getirin demiş. Hemen urgan bulunmuş, hoca efendi urganı müezzine ulaştırın talimatı vermiş .Ucuna taş bağlanan urgan bir kaç denemeden sonra müezzine ulaştırılmış müezzin urganı alınca aşağıya bağırmış, hoca efendi ben bu urganı ne yapacağım şimdi diye. Hoca efendi “evladım urganı beline sıkıca bağla demiş. Müezzin urganı beline bağlamış ve akabinde hoca ahaliye yeni bir talimat daha vermiş “çekin besmeleyi asılın urganı gelsin aşağı kerata “. Halk müezzinin yalvarıp yakarmasına sağa sola tutunmaya çalışmasına aldırış etmeden yüklenip urgana asılmış ve müezzin minareden aşağı düşüp yerde acıbadem kubiyesi gibi yamyassı olarak hakkın rahmetine kavuşmuş.
Önce derin bir sessizlik olmuş, daha sonra kalabalıktan çatlak sesler çıkmaya başlamış hoca efendi ne yaptın sen yahu adamı öldürttün falan diyenler olmuş, hoca efendi savunmaya geçerek “yahu demiş ne söyleniyorsunuz, biz daha geçen gün aynı şekilde bir başkasını kurtardık bunun eceli gelmiş zağar zinhar benim kabahatim yok “ demiş bu sırada arkalardan bir ses yükselmiş “ Hoca hoca demiş geçen gün kurtardığını söylediğin adam kuyuya düşmüştü.
Benim vereceğim Tüyo sizin minareden aşağı inmenizi sağlayabilir ama devamını garanti etmez.
İki Bankada üst düzey yöneticiliği yaptım edindiğim tecrübeye göre kimseye ilaç ve hisse tavsiyesinde bulunmam . Bu işler derin bir araştırma ve alt yapı bilgisi gerektirir.Benim tavsiyemle bu günü kurtarır ama yarın herşeyinizi kaybedebilirsiniz. Böyle bir sonuca sebep olmak istemem.

Kalın sağlıcakla.

Yazar:  ombudusman [ 07 Nis 2012 10:51 ]
Mesaj Başlığı:  OTOMOBİL DEVİR VE RUHSAT İŞLEMLERİ ( TAZE BİLGİ)

Şu yaşıma kadar 20 civarında arabam oldu hiç birinin devir ve ruhsat işlemlerini kendim yapmadım, bu işler o kadar karmaşık hale getirilmiş ve vatandaşın bu , işLeri yapamaması ve bazı kişilerin bu bulanık sudan faydalanarak kemik sıyırması için o kadar saçma sapan ugulamalar set edilmişti ki, insanın yeni aldığı bir otomobili aracı ve komisyonculara vekalet ve bir sürü para vermeden üzerine alması ve ruhsat çıkarması adeta olanaksızdı.

Devlet bu işi basitleştirip adeta bir endüstri haline gelmiş bu aracıları tasfiye etmek için gereken her şeyi yapmış. Coltu üzerime kaydettirirken yaşadıklarımı taze bilgi olarak aktarıyorum umarım yeni araba alacak arkadaşlarımızın işine yarar.

Devir ve ruhsat için noterlere geniş işlem yapma yetkisi ve bunu uygulayabilmek için çok işlevsel bir internet toolu verilmiş. Noter alım satıma konu otomobilin üzerinde vergi, ceza, kredi borcundan kaynaklanan takyidat varsa bunları görebiliyor. Bu türlü bir engel varsa işlem yapmıyor ama size detay veriyor.

Kredi ile alınmış bir otomobil alınacaksa kredinin ödenip bankadan fek kağıdı talep ediliyor banka bunu 3 gün sonra hazır edebiliyor noterden bu kağıdın orjinal olduğu tasdik ettiriliyor ve trafik şubesine veya emniyet müdürlüklerinden birine ibraz edilerek araç üzerindeki takyidat kaldırılıyor. Burada dikkat edilecek nokta emniyet birimlerinin noterden vekalet olmadıkça ve kredi borçlusu kendisi ruhsatla gelmedikçe işlemin yapılamaması.

Tabii bu durum mülkiyeti muhafaza kaydı ile rehinli satış için, eğer haciz varsa fek kağıdı ilgili icra dairesine ibraz edilip oradan alınaca belge yine trafiğe işlettirilmek zorunda.

Arabanın kredi borcu dışında borçları varsa vergi ve ceza gibi bunlar ödenince otomatik olarak engelleri noterin baktığı yerde güncellenmiş oluyor bunaları ayrıca bir yere işlettirmeye ve bilgi güncellemesi yapmaya gerek yok.

Daha sonra alıcı ve satıcı notere nüfus kağıtları ile başvuruyor noter elindeki toolla kişilerin vatandaşlık kimlik numaralarını ve otomobilin plakasını yazıp işlemi yapıyor bu toolda kişilerin ev adreslerinden otomobilin motor ve şasi numarasına adar her şey otomatik olarak yer aldığından herhangi bir yanlışlık yapılma ihtimali yok.

Devir ve ruhsat çıkarma işlemi ve noter ücreti toplam 86. TL. Noter size bir geçici ruhsat veriyor bunun üzerinde arabayı trafik sigortası yaptırmadan
Kullanmayacağınıza dair altında imzanız bulunan bir taahhütname de yer alıyor. Siz hemen trafik sigortası yaptırıp noter'in bulunduğu ilçenin trafik
müdürlüğüne başvurup ruhsatınızı teslim alabiliyorsunuz. Trafik sigortası yapılmadan ruhsat hazırlanmıyor , Trafik sigortası yaptırıp 15 gün içinde
ruhsatınızı almaya gitmezseniz ruhsatınız ev adresinize posta ile gönderiliyor. Bunu iş adresi olarak düzeltme şansınız yok. Sistem ev adresinizi nüfus
kayıtlarından alıyor.


Eskiden devir işlemi yapılırken araba gitmeden muayenesi de yenilenirdi şimdi devir işlemi muayeneyi kapsamıyor.

Yazar:  osis [ 08 Nis 2012 11:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Bilen arkadaşlar fikir verisn lütfen.
2008 Colt 1.3 invite 30 bir araba var.
Arakdan ufak bir kazası var diyor.
En son ne kadara bırakırsa alınabilir.

Yazar:  catalyst [ 08 Nis 2012 12:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: OTOMOBİL DEVİR VE RUHSAT İŞLEMLERİ ( TAZE BİLGİ)

ombudusman yazdı:
Eskiden devir işlemi yapılırken araba gitmeden muayenesi de yenilenirdi şimdi devir işlemi muayeneyi kapsamıyor.


Evet eskiden araci devralip ruhsati degistirmeden once LPG taktirip muayeneyi aradan cikarma imkani vardi, simdi anladigim kadariyla o yok.

Ama eskiden gercekten ciddi kulfetti. Araci alan taa bagli oldugu trafik subeye gidiyordu ayni gunde halledilmesinin de imkani yoktu bugun git yarin gel ile 3 kere taa sultanbeyline gitmistim colt'u alinca.

Ayrica muamelecilere is olsun diye her trafik sube evraklarin kendine gore duzenlenmesini istiyordu yoksa islem yapmiyordu ille para vereceksin oradaki muameleciye veya kirtasiyeye. Tabi o paranin bir kismi da "bagis" olarak memurlara donecek ya. Bu adamlar bi de polisler yani.

Yazar:  ombudusman [ 08 Nis 2012 18:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Arkadan çarpılmış olduğu belirtilen arabanın sağa sola çekmesi, bagajın kapanmaması , stoplarının çatlak veya farklı renklerde olması , bazı arka yandan çarpılmış veya takla atmış arabalarda dingil sağa sola kayıyor araba akıntı çağanozu gibi yan yan gidiyor böyle bir sorun yoksa arabanın bu şekilde kaza geçirmiş olması değerini etkilemez ( fiyatını demiyorum ) . Üstelik servisinde falan yapılmışsa arabanın değerini hiç etkilemez. Ancak anladığım kadarı ile insanların boya yapılmış otomobillerin değerlerinin daha doğrusu fiyatlarının azalacağına dair bir takıntıları var.

Nitekim benim baktığım 2. el otomobillerden birinde otomobilin sağı ve solundaki yan çıtalarda çizik tamponlarda sıyrıklar vardı galerici arabanın boyanmamış olması ile övünüyordu. Halbuki onları oto king'de güzelce boyatsaydı benim için daha makbul bir şey satmaya çalışıyor olacaktı.

Mitsubishi Colt CZ'lerin 2. elde ederi tek kapılı olduklarından dolayı (yeni araştırdım ) kasko fiyatları civarındadır, ( nasıl ki bir gayrımenkulün fiyatı normal şartlarda 10 yıllık kira bedeli civarında olarak takdir ediliyorsa ) çarpık olduğu için de 1000-1.500 lira düşülürse reel fiyatı ortaya çıkar. Kasko fiyatları arabanın trafiğe çıktığı yılla da ilişkili olduğundan fiyat için rakamsal bir bir yorum getiremiyorum . Kasko fiyatları tablosu noterlerde var sanırım internette de bulunabilir.

Arabanın görünümünde, boyanın rengi ve kalitesinde sorun yoksa dediğim fiyatlandırmayı yapıp ( ayrıca arabanın kilometresini serviste bakım görüp görmediğinide göz önüne almak gerekiyor her yıl için 20.000 Km kullanılmış olmak arabanın hakkıdır bence ) gözünü kırpmadan al ve güle güle giy kardeşim. Kaza yapmış araba alınmaz diye bir kural yok bal gibi de alınır. Üstelik bu millette bu gereksiz boya takıntısı ve kompleksi varken daha da ucuza alma olanağı için mazeret olur.

Neyzen Tevfik'e sormuşlar "rakı ile razakı " kafiye olur mu demişler. "hem Kafiye olur hem de meze" diye cevap vermiş. Siz de bu türlü bir arabayı doğru değerlendirme ve araştırmaya dayanan bir karar vererek alırsanız hem güzel bir araba sahibi olabilirsiniz hem de daha ucuza alabilirsiniz.

Yazar:  bacey [ 08 Nis 2012 18:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Sevgili forumdaslar.
Son birkaç Paylaşım içerikleri 2.el Colt almak isteyenlere tavsiyeler başlığı altında daha uygun duracak gibi...sizce?

Yazar:  ombudusman [ 08 Nis 2012 19:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Doğru söze ne denir

Yazar:  yavuzaLp [ 14 Nis 2012 11:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o ... 587/detay/

size cok kısa sormak istiyorum.
1.bu arac 6 airbag mi?
2.invite model dimi?ve invite-instly-cz başka ne varsa, en bariz nereden ayrılır.(konsol-sis-vb..)
3.klima dijital mi?
4.bu araclarda baskı balata ustalıkla kac tl tutuyor?GENEL OLARAK

Yazar:  slashsnakes [ 14 Nis 2012 15:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

1. 6 havayastığı yok bu araçta 4 havayastığı var. Yalnızca instyle modellerde 6 havayastığı var.

2. modeller arasındaki farklılıkları forum içinde arama yaparak bulabilirsiniz.

3. Dijital

4. Yetkili serviste ön arka baskı balata işçilikle birlikte 1000 tlyi bulabilir. Ancak özel serviste çok daha ucuza yapılabiliyor

yavuzaLp yazdı:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-2005-model-degisensiz-full-79734587/detay/

size cok kısa sormak istiyorum.
1.bu arac 6 airbag mi?
2.invite model dimi?ve invite-instly-cz başka ne varsa, en bariz nereden ayrılır.(konsol-sis-vb..)
3.klima dijital mi?
4.bu araclarda baskı balata ustalıkla kac tl tutuyor?GENEL OLARAK

Yazar:  yavuzaLp [ 14 Nis 2012 19:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

_opeth yazdı:
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=372 burada yeterince açıkladım sanırım :)



peki tek soru kısa cevap lütfen, suana kadarki gözlem ve bilgilerinizle, colt'un hangi modelini ve senesini alırdınız?

Yazar:  bacey [ 14 Nis 2012 19:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

donanım ekonomi performans invite, instyle 1.3 2005-2009

donanım ekonomi çok performans 1.5 instyle 2005

donanım ekonomi yalıtım performans 2009-2010 model makyajlı kasa

donanım çok ekonomi yalıtım performans 2011-2012 cleartec

:D

Yazar:  c!h@n... [ 15 Nis 2012 01:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

donanım ekonomi çok performans 1.5 instyle 2005 :vauv:

Yazar:  ercan_wrc [ 15 Nis 2012 01:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

bacey yazdı:
donanım ekonomi performans invite, instyle 1.3 2005-2009

donanım ekonomi çok performans 1.5 instyle 2005

donanım ekonomi yalıtım performans 2009-2010 model makyajlı kasa

donanım çok ekonomi yalıtım performans 2011-2012 cleartec

:D

donanım çok ekonomi yalıtım performans 2011-2012 cleartec :vauv: :"":

Yazar:  osis [ 17 Nis 2012 20:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Arkadaşlar ben de kısmetse bir Colt almak üzereyim.2008 1.3 invite düz vites.
30 binde arkadan ufak bir çarpma var,resimleirni gördüm çok da önemli değil.
19,500e bıraktı en son.Bilmiyorum fiyatı uygun mu?
En az bir 4-5 sene binerim Allah kısmet ederse.
Ama gelin görün ki her kafadan bir ses çıkıyor.
İstanbul arabası alma.Şu kadar koy şu arabayı al.
2. eli çok kötü,yedek parça pahalı....
Siz ne dersiniz?

Yazar:  osis [ 23 Nis 2012 11:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Kısmetse Çarşamba günü Coltu almaya gidiyoruz.
Hayırlı olur inşallah

Yazar:  bacey [ 23 Nis 2012 11:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

şu arabayı alıp da pişman olana rastlamadık Osman Hocam, bilakis herkes tekrar tekrar teşekkür etti bize...siz de buraya gelip bize teşekkür edeceksiniz...bu araba hakkında yazılacak yüzbinlerce "güzel" şey olmasaydı, bu sayfalar nasıl dolar, bu forum nasıl da ayakta kalırdı öyle değil mi ?

Yazar:  osis [ 23 Nis 2012 15:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Teşekkürler Cihat Hocam.Sizin arabayıa da internetten baktım aslında bütçe biraz iyi olsaydı size yönelecektim.
Sizin araba da güzel.Düğünden yeni çıktık,bunu almak içinde biraz borçlandık,o yüzden fazla yukarılara çıkamadık.Bayadır araba bakıyorum keşke en başta Colta yönelseydim.Benim ilk arabam.olacak :)
Gerçeği çok bilmiyordum Allah var,miilet Renaulta biniyor,buna burun kıvırıyor onu alma diye!!!
Son olarak, alacağım arabanın 30 bin bakımını yapmam lazım.
Ne yapılıyor,ne kadar tutar bilgi verirseniz sevinirim.
Bir de arabayı servise sokacağız haliyle bunun dışında dikkat etmem gereken bir nokta var?

Yazar:  bacey [ 23 Nis 2012 16:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Osman Hocam...

2.el Colt almak isteyenlere tavsiyeler adlı başlığı bir gözden geçirin, hala sorunuza yanıt alamadınızsa o başlıkta sorun, biz de söyleyelim :D

12. sayfa (Toplam 18 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/