Zaman: 12 May 2024 17:19

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2010 17:28 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Haz 2010 01:46
Mesajlar: 185
İsim: .
Araç: .
Meslek: .
Yaş: 0
...


En son senolgonul tarafından 24 Eki 2011 03:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2010 22:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
ben de arada MT olarak kullanıyorum...kişisel kanaatim o ki; AMT Coltu istediğiniz gibi kullanın şanzıman size ayak uyduracak, sorun çıkartmayacaktır...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2010 22:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Şahsen dilediğiniz gibi kullanın. Aracın şanzıman sorunu çıkartacağını sanmam...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2010 21:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
şenol bey merhaba sıkmayın canınızı colt kafayı yemez merak etmeyin coltun en büyük olayı herşeyinin yarı otomatik olması bu sayede tam otomatik yada elektronik araçlar gibi çabucak arıza yapmaz... Gönül rahatlığıyla yola göre istediğiniz gibi ister AMT ister MT kullanabilirsiniz aracınızı...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2010 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2010 00:54
Mesajlar: 158
Şehir: İstanbul
İsim: Uğur D.
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Invite AMT 2011
Meslek: Y.dışı eğt. dan.
AMT kullanmanın da bir tekniği oluyor, kullana kullana zamanla ayağınız alışıyor. Şanzımanı tanıdıkça ayak biraz gaz ayarı yapıyor zamanla. Manuel kullanmaya ihtiyaç da kalmıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 15:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2010 13:55
Mesajlar: 44
Şehir: İzmir
İsim: Deniz
Araç: Colt invite AMT + Konfor + GP 2005
Meslek: Mühendis
Yaş: 28
şehir içi sürekli manuel kullanıyorum bir sıkıntı görmedimm sadece uzun yolda amt kullanıyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 17:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Haz 2010 01:46
Mesajlar: 185
İsim: .
Araç: .
Meslek: .
Yaş: 0
...


En son senolgonul tarafından 24 Eki 2011 03:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 17:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
arkadaşlar gerekli cevabı vermiş ama şunu ekleyeyim.Vites A konumunda olsa bile sizin kontrolünüzde:

aracın fazla devirlendiği ve vites büyütmesi gerektiğini düşündüğünüzde ayağınızı çok hafif gazdan çekin ve yeniden basın.hemen vites büyütüp hızlanmaya devam edecektir ;)

fren ve gaz pedalına alışana kadar silkeleme ve yavaşlarken çakılma gibi sorunlar yaşayacaksınız, ama bunu hepimiz yaşadık.en geç 2 hafta içinde herşeyine alışmış olursunuz :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 19:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Büyük tümseklere yaklaşırken gazı bırakıyorum, motor freni ile yavaşlıyor araç, tam tümseğe girerken milim gaza dokunuyorum, bu sırada kavrama gerçekleşiyor tümsekten geçtiğimde gaza basınca hiç lag olmadan araç gaz yiyor. Genelde manuel araçlar o tümseklerden geçerken çok vakit kaybediyor..

Demek istediğim, AMT gaz ve frene alışınca düz vites gibi kontrol ettirilebiliyor..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2010 08:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2010 14:33
Mesajlar: 100
İsim: MuRaT
Araç: CZ3
Meslek: Sig.
Yaş: 34
AMT vitesin özelliğini bilmediğim için soruyorum: Bugüne kadar hep tam otomatik kullandım. Bu tip vitesler yokuşta kaydırma yapar mı? Yoksa bas gaza git bas frene dur aynı şekilde geçerli midir?

_________________
'11 Colt CZ3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2010 10:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2010 00:54
Mesajlar: 158
Şehir: İstanbul
İsim: Uğur D.
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Invite AMT 2011
Meslek: Y.dışı eğt. dan.
KiLL4YOU yazdı:
AMT vitesin özelliğini bilmediğim için soruyorum: Bugüne kadar hep tam otomatik kullandım. Bu tip vitesler yokuşta kaydırma yapar mı? Yoksa bas gaza git bas frene dur aynı şekilde geçerli midir?


Evet yokuşta kaydırma yapabilir, ancak yokuşun dikliğine göre el freni yardımı veya yavaş kalkarak bu sorunun üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Alışınca da çok büyük problem olmuyor zaten.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 15:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
udoL yazdı:
KiLL4YOU yazdı:
AMT vitesin özelliğini bilmediğim için soruyorum: Bugüne kadar hep tam otomatik kullandım. Bu tip vitesler yokuşta kaydırma yapar mı? Yoksa bas gaza git bas frene dur aynı şekilde geçerli midir?


Evet yokuşta kaydırma yapabilir, ancak yokuşun dikliğine göre el freni yardımı veya yavaş kalkarak bu sorunun üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Alışınca da çok büyük problem olmuyor zaten.


Hafta sonu başıma geldi. Çok dik(50 belki 60 derce açılıydı) aynı zamanda dar bir yokuşta sıkışık bir trafiğe denk geldim. Coltla ilk, 5 yıl önceki direksiyon eğitimim sırasındaki çıktığım dik yokuştan sonra 2. deneyimimdi. Arabayı AMT kullanıyordum. Araba çok yavaşladığı için yoğun titreme yapıyordu. Gazla kavramayı bulmaya çalıştım. Fakat trafik çok sıkışık olduğu için öndeki arabaya yaklaşyordum. Her dur kalkışta araba geriye kayıyor, kalkışta da patinaj çekiyordum. Hatta A konumundayken araç stop etti. Baktım böyle çok zor olacak, vitesi manuele alıp el frenini çektim sol şeride baktım, gelen olmadığını görünce el frenini indirip çok hızlı bir kalkışla yokuşun bitimine kadar ters şeritte gittim. Çok kötü bir deneyimdi. Yarım saat kadar bu durumla cebelleştik. Eşim yanımdaydı, üstelik hamile olduğu için titremeler, kaydırmalar ona zarar vermeye başlamıştı. Üstelik epey de yakıt harcamak zorunda kaldım. Gördüğüm kadarıyla dik yokuşlarda Colt değil belki ama AMT vites yetersiz kaldı. Tabi benim acemiliğimin de şüphesiz bir etkisi vardı bu durumun zorlaşmasında. Eğer bu konuyla ilgili öneri ve fikirleri olan varsa bir dahaki deneyimi daha sorunsuz aşmamda bana yardımcı olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 19:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
yuxu yazdı:
udoL yazdı:
KiLL4YOU yazdı:
AMT vitesin özelliğini bilmediğim için soruyorum: Bugüne kadar hep tam otomatik kullandım. Bu tip vitesler yokuşta kaydırma yapar mı? Yoksa bas gaza git bas frene dur aynı şekilde geçerli midir?


Evet yokuşta kaydırma yapabilir, ancak yokuşun dikliğine göre el freni yardımı veya yavaş kalkarak bu sorunun üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Alışınca da çok büyük problem olmuyor zaten.


Hafta sonu başıma geldi. Çok dik(50 belki 60 derce açılıydı) aynı zamanda dar bir yokuşta sıkışık bir trafiğe denk geldim. Coltla ilk, 5 yıl önceki direksiyon eğitimim sırasındaki çıktığım dik yokuştan sonra 2. deneyimimdi. Arabayı AMT kullanıyordum. Araba çok yavaşladığı için yoğun titreme yapıyordu. Gazla kavramayı bulmaya çalıştım. Fakat trafik çok sıkışık olduğu için öndeki arabaya yaklaşyordum. Her dur kalkışta araba geriye kayıyor, kalkışta da patinaj çekiyordum. Hatta A konumundayken araç stop etti. Baktım böyle çok zor olacak, vitesi manuele alıp el frenini çektim sol şeride baktım, gelen olmadığını görünce el frenini indirip çok hızlı bir kalkışla yokuşun bitimine kadar ters şeritte gittim. Çok kötü bir deneyimdi. Yarım saat kadar bu durumla cebelleştik. Eşim yanımdaydı, üstelik hamile olduğu için titremeler, kaydırmalar ona zarar vermeye başlamıştı. Üstelik epey de yakıt harcamak zorunda kaldım. Gördüğüm kadarıyla dik yokuşlarda Colt değil belki ama AMT vites yetersiz kaldı. Tabi benim acemiliğimin de şüphesiz bir etkisi vardı bu durumun zorlaşmasında. Eğer bu konuyla ilgili öneri ve fikirleri olan varsa bir dahaki deneyimi daha sorunsuz aşmamda bana yardımcı olur.



boş zamanlarınızda pratik yaparak bu durumun üstesinden geleceğinize inanıyorum açıkçası. Hepimiz arabaları kullana kullana öğrendik. Yokuşta kaldıramıyorum diye babamdan az küfür, azar yemedim değil :roll:

O yüzden herşey pratikle hallolacak.

Bir Vedat'ın bir çözümü vardı aklıma gelen : Yokuşta beklerken vitesi boşa alıp, hareket etmeden önce hemen vitesi bire aldığınızda daha az kaydırma yapıyor demişti. En azından bir anda geri kaymıyordu.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
yuxu yazdı:

Hafta sonu başıma geldi. Çok dik(50 belki 60 derce açılıydı) aynı zamanda dar bir yokuşta sıkışık bir trafiğe denk geldim. Coltla ilk, 5 yıl önceki direksiyon eğitimim sırasındaki çıktığım dik yokuştan sonra 2. deneyimimdi. Arabayı AMT kullanıyordum. Araba çok yavaşladığı için yoğun titreme yapıyordu. Gazla kavramayı bulmaya çalıştım. Fakat trafik çok sıkışık olduğu için öndeki arabaya yaklaşyordum. Her dur kalkışta araba geriye kayıyor, kalkışta da patinaj çekiyordum. Hatta A konumundayken araç stop etti. Baktım böyle çok zor olacak, vitesi manuele alıp el frenini çektim sol şeride baktım, gelen olmadığını görünce el frenini indirip çok hızlı bir kalkışla yokuşun bitimine kadar ters şeritte gittim. Çok kötü bir deneyimdi. Yarım saat kadar bu durumla cebelleştik. Eşim yanımdaydı, üstelik hamile olduğu için titremeler, kaydırmalar ona zarar vermeye başlamıştı. Üstelik epey de yakıt harcamak zorunda kaldım. Gördüğüm kadarıyla dik yokuşlarda Colt değil belki ama AMT vites yetersiz kaldı. Tabi benim acemiliğimin de şüphesiz bir etkisi vardı bu durumun zorlaşmasında. Eğer bu konuyla ilgili öneri ve fikirleri olan varsa bir dahaki deneyimi daha sorunsuz aşmamda bana yardımcı olur.


Dostum aynı motor, aynı araç bende de var. Aracın pati çekmesi tamamen pedala orantısız bastığınızı gösteriyor.. Zamanla ayağınız alışacaktır..

Yokuşlarda benim kalkma şeklim şöyle..

1. Araç A konumunda ve frene basarken el freni 2 diş çekilir..

2. Sarı yandığında ayak frenden nazikçe çekilir ve gaza hafif dokunulur..

3. Baktınız aracın arkası yerinden kaltı, gaz pedalındaki ayak sabit tutulur ama elle el freni tek hamlede indirilir..

Burada önemli olan nokta, el frenini aracın arkası kalkınca indirmekte.. İlk zamanlar el frenini indirince, stresle beraber gaza fazla basabilirsiniz ve aracın önü pati çekebilir.. Ama zamanla aracın gücüne güvenince, pedala daha hafif basmanın yeterli olduğunu görürsünüz..

Ben bu aracı ilk aldığımda dönen tekerleğe bile pati çektiriyordum.. Yani araba 10km hızla gidiyor diyelim.. Baktım yan yoldan araba geliyor, karşıya biran önce geçiyim diye biraz fazla bastırsam zaten dönmekte olan tekerlek pati çekerek yerinden fırlıyordu..

Güç yönünden çekinceniz olmasın.. Araca alışınca 1.5 Colt'un 4 kişi ile bile dik yokuşta kaymadan kalkabildiğini görürsünüz..

(Not: araç çok patiye kaçıyorsa, lastikleri kontrol ettirin..)

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 23:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Bu arada özellikle dik rampalarda aracı kavramada tutmayın.. Kitapçıkta yazan ve aracı yokuşlarda gaz pedalı ile kavrama noktasında bekletmenin şanzımana zarar vereceği ile ilgili bilgiyi son günlerde öğrenmiş bulunmaktayım..

Artık kavramada bekletmek yasak :D

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2010 10:00 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Bir kaç gündür foruma giremiyordum. Bahsettiğiniz işlemleri şöförlük içgüdüleriyle ben de uygulamaya başlamıştım. :) Sizin uyarılarınız ince detaylarla bana daha da faydalı olacaktır. Yokuşta kavramada tutmanın zarar verdiğini ben de görmemişim. Fakat arabanın o durumdaki davranışlarından ortaya pek de iyi sonuçların çıkmayacağı aşikar görünüyor. :) Teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2010 12:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
hepinize hepsinden kolay bir yöntem söyleyeceğim eğer uygularsanız kaydırmadan rahatlıkla aracı dik yokuşlardada dahil olmak üzere kaldırabilirsiniz...

Dik yokuşta durduğunuzda ayak frene basılı durur bu süre zarfında önünüzdeki yol bir nebzede olsa gitmeye müsaitse ayağınız fren pedalındayken hafif çaprazlanarak ayak veya sağ ayak baş parmağınızla frene basılı tutulurken hafifçe gaza basılır ve ayak frenden kaldırılır böylelikle kaydırmadan aracınızı yerinden kaldırabilirsiniz yokuşta bunun adınada topuk gazı deniyor :)

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 34 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye