Zaman: 16 Eki 2025 01:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 40 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2010 11:29
Mesajlar: 25
İsim: İlker
Arkadaşlar merhaba,

2004 model civic 1.6ls düz vites arabamı sıfır colt 1.3 amt ile değiştirmek istiyorum nasipse. Forumu iyice taradım ama birkaç konuda yardım rica ediyorum;
1) Okuduğum kadarıyla colt'un çok mühim bir kronik sorunu yok. Okuduğum en sık rastlanan durum geri vitese geçme problemi. Birkaç yerde bunun 2011 modellerdeki yeni baskı balatalar ile halledildiğini okudum. Acaba 2011 colt'u olanlardan bu sıkıntıyı yaşayan var mı? Bir başka sorun da sanırım klima kompresörü ile ilgili. Bu sorun ne durumda?

2) AMT şanzımanı İstanbul'un sabah - akşam köprü trafiğinde kullananan arkadaşlar bir sıkıntı yaşadılar mı (balata kokusu, şanzıman arızası vs.)? Yarı otomatik şanzımanları çok araştırdım. Easytronic, multimode ve dualogic bu konularda biraz sıkıntılı. AMT'nin Getrag yapımı olduğunu biliyorum. Sırf bu yüzden seat ibiza (DSG) ve colt'a indirdim seçenekleri.

3) Bir diğer aklıma takılan husus şu; Eğer AMT denildiği kadar iyi bir şanzımansa neden diğer Mitsubishi modellerinde kullanılmıyor? (lancer'da mesela) Diğer modellerde tam otomatik kullanılması firmasnın bir tercihi mi?

4) Okuduğum kadarıyla bakım fiyatları makul ancak bir kaç kez çok uzun süre yedek parça beklendiğini okudum. Temsa gibi kurumsal bir şirketin buna izin vereceğini sdüşünmüyorum aslında ama maliyetler yüzünden böyle bir yol tercih etmiş de olabilirler. Bu konuda ne söyleyebilirsiniz?

5) AMT 6 ileri, bunu biliyorum. Merak ettiğim örneğin 140 ile giderken devir kaç oluyor?

6) Birkaç yerde makyaj öncesi colt'larda arka koltukların raylı olduğu ve bu sayede bagaj hacminin artırılabildiğini okudum. Satış görevlisine sordum ama makyajlı colt'larda bunun olmadığını söyledi?

7) Colt'ta kasa değişikliği söz konusu mu önümüzdek yıl ya da sonraki yıl? Bu konuda bilgisi olan var mı?

'8) 1.3amt için 29.000 fiyat aldım, park sensörü dahil. Eğer aracımın takas fiyatında da anlaşabilirsek almayı düşünüyorum. Sizce biraz daha bekleyeyim mi, fiyatlar düşer mi?

9) Biraz uzun oldu kusura bakmayın, en önemli konuyu sona sakladım. İkinci el. Bu konuda çok farklı şeyler okudum. Şahsi fikrim şu; iyi bakılmış, kazasız, temiz bir colt'a her zaman alıcı çıkar, iyi bir fiyattan gider. Belki polo kadar değerini korumaz ama bu konuda seat'tan daha iyidir diye düşünüyorum. Piyasaya çok fazla colt çıkmıyor ikinci elde ve colt almak isteyen tanıdıklarım var.

Umarım en kısa zamanda aranıza katılırm. Vakit ayırıp okuyan ve zaman ayırıp cevap yazacak herkese teşekkürler.
İlker

Edit:imla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
1) Okuduğum kadarıyla colt'un çok mühim bir kronik sorunu yok. Okuduğum en sık rastlanan durum geri vitese geçme problemi. Birkaç yerde bunun 2011 modellerdeki yeni baskı balatalar ile halledildiğini okudum. Acaba 2011 colt'u olanlardan bu sıkıntıyı yaşayan var mı? Bir başka sorun da sanırım klima kompresörü ile ilgili. Bu sorun ne durumda?
O gordugun sorunlar kronik problem sayilmaz. Birincisi, arac tam durmadan cok acele geriye takmaya kalkarsaniz geri vitese gecmeme durumu var ki ayni gecikme tam otomatiklerde de mevcut, sadece tam otomatikler 0'da takili kalmiyor sonradan geciyor. Klima sorunu dedigin de kisiye ozel, baska karsilasan yok ki kronik sorun olsun.

2) AMT şanzımanı İstanbul'un sabah - akşam köprü trafiğinde kullananan arkadaşlar bir sıkıntı yaşadılar mı (balata kokusu, şanzıman arızası vs.)? Yarı otomatik şanzımanları çok araştırdım. Easytronic, multimode ve dualogic bu konularda biraz sıkıntılı. AMT'nin Getrag yapımı olduğunu biliyorum. Sırf bu yüzden seat ibiza (DSG) ve colt'a indirdim seçenekleri.
Her yerde yaziyorum: Toyota ve opel yuzunden insanlarin yari otomatik sanzimanlara karsi onyargisi var. Bu problemlerin hicbiri Colt'ta simdiye kadar gorulmemekle birlikte, orijinal debriyaj balatasiyla 120bin km kadar gidilebiliyor.

3) Bir diğer aklıma takılan husus şu; Eğer AMT denildiği kadar iyi bir şanzımansa neden diğer Mitsubishi modellerinde kullanılmıyor? (lancer'da mesela) Diğer modellerde tam otomatik kullanılması firmasnın bir tercihi mi?
Bu sistem buyuk araclara cok uygun degil sanirim. Ayrica otomatik lancer alan kisinin de biraz daha konfor isteyecegini bu yuzden AMT'nin lancer'a uygun olmadigini dusunuyorum. Ama belki uygulanabilirdi de.

4) Okuduğum kadarıyla bakım fiyatları makul ancak bir kaç kez çok uzun süre yedek parça beklendiğini okudum. Temsa gibi kurumsal bir şirketin buna izin vereceğini sdüşünmüyorum aslında ama maliyetler yüzünden böyle bir yol tercih etmiş de olabilirler. Bu konuda ne söyleyebilirsiniz?
Benim bir kere yurt disi parca ihtiyacim oldu o da hollandadan 2 gunde geldi ancak 1 hafta gumruge takildi, sonucta 10 gun icinde servise ulasti. Emin olun kocta, dogusta bu sorunlar daha dramatik. TEMSA'da en azindan muhatap bulabiliyorsunuz, arayinca birisi ilgilenip kargonuzun ne durumda oldugunu soyluyor.

5) AMT 6 ileri, bunu biliyorum. Merak ettiğim örneğin 140 ile giderken devir kaç oluyor?
AMT'ci arkadaslar cevap versin. Ama kucuk araba oldugu icin vites oranlari tahmininizden daha kisa.

6) Birkaç yerde makyaj öncesi colt'larda arka koltukların raylı olduğu ve bu sayede bagaj hacminin artırılabildiğini okudum. Satış görevlisine sordum ama makyajlı colt'larda bunun olmadığını söyledi?
Evet, yeni kasalarda yok maalesef. Japonlar boyle enteresan seyler yapabiliyorlar. Biz de anlam veremedik ama bazi arkadaslarda arkadan gicirti-tikirti geliyordu, koltuklardan oldugu tahmin ediliyordu, belki ondan kaldirmislardir diye dusunuyoruz.

7) Colt'ta kasa değişikliği söz konusu mu önümüzdek yıl ya da sonraki yıl? Bu konuda bilgisi olan var mı?
Benim bilgim yok. Kopekbaligi yuzu iyi oturdu, bence en az 2 yil daha kalir.

8) 1.3amt için 29.000 fiyat aldım, park sensörü dahil. Eğer aracımın takas fiyatında da anlaşabilirsek almayı düşünüyorum. Sizce biraz daha bekleyeyim mi, fiyatlar düşer mi?
Mitsu'da fiyatlar hic belli olmaz. Yil sonuna dogru bayi indirimleri artar diye dusunuyorum ama fiyat da yukselebilir. Ama takas fiyatiniz da bununla birlikte dusebilir. Bu yuzden takas fiyatini iyi tutturursaniz kacirmayin ama dikkatli olun bayiler genelde 2. elde olu fiyat teklif ederler.

9) Biraz uzun oldu kusura bakmayın, en önemli konuyu sona sakladım. İkinci el. Bu konuda çok farklı şeyler okudum. Şahsi fikrim şu; iyi bakılmış, kazasız, temiz bir colt'a her zaman alıcı çıkar, iyi bir fiyattan gider. Belki polo kadar değerini korumaz ama bu konuda seat'tan daha iyidir diye düşünüyorum. Piyasaya çok fazla colt çıkmıyor ikinci elde ve colt almak isteyen tanıdıklarım var.
Aynen dediginiz gibi :) Ancak su da var ki, insanlar temiz colt ariyor. Burada temizden kasit boyasi moyasi olmasin, dusuk km olsun istiyorlar. Ama maalesef boyle birsey her aracta cok zor, hele ki bu piyasada az olan bir model. Bana gore ciddi kazasi olmayan, servis bakimli arac her zaman degerinde alinip-satilabilir, 3-5 parcada boya olsa, degisen parca olsa ne yazar.

Bu arada Seat ibiza da guzel bir arac. Bence fiyat ve donanimlarini iyi karsilastirin. Ibiza fiyatlarini net bilmiyorum ama otomatigi DSG'den dolayi biraz pahalidir heralde ozellikle dolu olani.

Saygilar.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 21:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2010 11:29
Mesajlar: 25
İsim: İlker
teşekkürler. elinize sağlık. Evet, seat da güzel araç, tasarımı ve DSG şanzımanı dikkat çekiyor. Ama 7 ileri DSG'ler için pek iyi konuşmuyorlar. Bir diğer dezavantajı ise donanım çok boş. Verdikleri fiyat 31.600 TL idi. İkinci eli de pek parlak değil bildiğim kadarıyla.

Aracımı takasa vermek istemiyorum, fiyat düşk oluyor ama inanın satışla uğraşacak vaktim yok, servise git, baktır vs. bayağı vakit lazım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 22:52 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2009 16:31
Mesajlar: 1793
Şehir: istanbul
İsim: Barış Yeniçeri
Araç: Ford Focus
Meslek: Bilgi Teknolojileri
Kan grubu: A+
Yaş: 33
Valla benim araç manueldi o yüzden sorularının birçoğuna cevap veremicem ama aracın performansı çok çok iyidir. 150 lira ile 650 km şehir içi yapıyordum(kurtuluş-maslak) bunun yanında servis bakımları diğer markalara göre çok çok uygundur. 15.000 bakımını 230 liraya (2 taksit ) yaptırmıştım. 30.000 bakımı da bu civarlarda tutuyor. Yedek parça fiyatları diğer markalardan farklı değil.

Son olarakta benim aracım manuel vitesti ve sağ ön çamurluk değişmişti 10 günde sattım.

_________________
http://www.gezivia.com
http://www.fotografcilikdersleri.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 22:53 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2009 16:31
Mesajlar: 1793
Şehir: istanbul
İsim: Barış Yeniçeri
Araç: Ford Focus
Meslek: Bilgi Teknolojileri
Kan grubu: A+
Yaş: 33
Donanım haberden mesajlaştığımız gibi aldatmazlardan mecit bey gerekeni yapacaktır.

_________________
http://www.gezivia.com
http://www.fotografcilikdersleri.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 22:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
İlker Bey, uzun alıntı olması diye biraz karışık cevap vericem..

*Öncelikle test sürüşü yapmadan Colt almayın. Honda'yı bilmiyorum ancak Colt'da motor sesi ve yol sesi belki sizi tatmin etmeyebilir.

*AMT neden Lancer'da yok?
Cruise Control de yok.. Bakın Mitsubishi Lancer ve Colt arası ilişki Polo - Golf gibi değildir.. LAncer safkan JApondur.. Ancak Colt alman-japon melezdir. Üretim bandı, şekli, konsepri tamamen farklı araçlar.. Bu yüzden Colt'da AMT varken, LAncer'da yok.. Ayrıca AMT konfordan ziyade performans ve yakıt ekonomisi için üretilmiş bir araç.. Lancer'da intense'de CVT kullanılması da bu sınıfta konforun öne çıktığını gösteriyor..

*Köprü trafiği ve AMT..

Bakın AMT şanzzımanda baskı-balata çok iyi korunur.. baskı sistemi ısındığında vites geçişlerinde farklı karakteristik gösterir.. Zaten 1. vites'den 2. vitese geçiş aralığı da uzun olduğu için, zırt pırt 2'den 1'e, 1'den 2'ye geçiş yaşamazsınız.. Ben Corsa kullanırken zaman zaman balata kokusu duyardım..

Ayrıca üniversitede AMT'yi tez olarak inceleyen öğrencilerin testlerini okudum, adamlar AMT'yi bambaşka yere koyuyorlar.. Tek negatif tarafı AMT ani hızlanmalarda çok seri davranırken.. Basit bir geri vites manevrasında hantal davranıyor.. AMT'de çift kol ile vites değiştiriliyor, bu yüzden kick down yaparken 2 vites düşürmek, 1 vites düşürmekten bile hızlı gerçekleşiyor.. Direk 5'den 3'e atabiliyor.. Böyle güçlü bir vites sistemi için köprü falan pek zorlayıcı değil.. Zamanında şirinevlerden 4. levente (20km yol) 3,5 saatte dur kalk gittik de yine de koku falan almadım.

*140'la giderken devir kaç oluyor?

Hmm.. Benim ki 1.5 4000 devire yakın oluyor.. Ama 140-180 arası devir çok oynamıyor 170'le giderken 5000 falan olmadı..Ayrıca 140'dan 180'e çıkmak çok hızlı gerçekleşiyor.. (1.5 için)

*Seat Ibıza - Colt

Eski ibiza'yı çok severim ama yenisi ne yazık ki kötü.. Dizayn harika ancak arka koltukların duruşu, diz mesafesi, iç malzeme ve donanım çok çok zayıf.. Toledo'su olan arkadaşımla gittiğimizde.. o bile dedi Seat ne yapmış böyle diye..

Sonuç olarak motor sesi ve yol sesi sizi rahatsız etmezse, Colt harika bir B sınıfı araçtır.. Bugün eski escort'u olan bir arkadaşım bindi arabaya.. 1. vtesin sesinin çok gürültülü olduğunu, aracın motor sesinin çok olduğunu falan söyledi.. Şöyle ana yola çıkınca gazı yarıladım devir 4000'e geldiğinde 100km'hıza çıkmıştık bile, koltuğa yapışıp, o sesi duyunca.. Vaay dedii :D

Onun için bu kısım önemli.. Ben Colt'a bir kere bindim ve Corsa'dan daha gürültülü olmasına rağmen ilk 1 yıl bu beni hiç rahatsız etmedi.. bakalım ne kadar devam edicek :D

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 23:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
SynTheSizer yazdı:
İlker Bey, uzun alıntı olması diye biraz karışık cevap vericem..

1-*Öncelikle test sürüşü yapmadan Colt almayın. Honda'yı bilmiyorum ancak Colt'da motor sesi ve yol sesi belki sizi tatmin etmeyebilir.

2*Ayrıca üniversitede AMT'yi tez olarak inceleyen öğrencilerin testlerini okudum, adamlar AMT'yi bambaşka yere koyuyorlar..

3-Şöyle ana yola çıkınca gazı yarıladım devir 4000'e geldiğinde 100km'hıza çıkmıştık bile, koltuğa yapışıp, o sesi duyunca.. Vaay dedii :D

4-Onun için bu kısım önemli.. Ben Colt'a bir kere bindim ve Corsa'dan daha gürültülü olmasına rağmen ilk 1 yıl bu beni hiç rahatsız etmedi.. bakalım ne kadar devam edicek :D


sözüm synthejiiime :)

1- Bu kadar kişiye Colt aldıran adam DHden Tasshellof adlı kullanıcı, kendisi Civicten geçiş yaptı Colta, varın gerisini siz düşünün...

2- AMT ve Tez haa...iyiymiş :) <boşuna değil tabi GETRAG yapıyor şanzımanı

3- işte o ses yok mu seni senden alan :)

4- Bu "gürültü" seni rahatsız ettiğinde, bekarsan evlen, evliysen çocuk yap çünkü artık yaşlanıyorsun demektir dostum... :)

İlker Bey"e de dolaylı olarak cevap vermiş oldum sanırım...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 23:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2010 14:43
Mesajlar: 444
Şehir: Ankara
İsim: Görkem Yavuz
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Odtü-Maden Müh. Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 22
Teknik bilgilerin dışında ben de diğer izlenimlerimi aktarayım..Bir arkadaşıma 0 km araç düşünürken modellerini görmeye seat bayiine gittik. Orada incelediğimiz modeli İbiza idi. Bir kere şunu söyleyeyim araç monitörlerden durduğu gibi hoş ve çekici değil yanına gittiğinizde.Araç çok ufak, aksine colt'da ufak gözükür ama öyle değildir. Aracın içi colt'la kıyaslanamayacak derecede küçük rahatsız ve basık. Arka koltuk kavramı neredeyse yok o araçta :) Yanınızdakiyle kolkola önünüzdekiyle de kucak kucağa gidiyorsunuz. Kafanız da (benim boyum 1.84) boyunuz 1.80den uzunsa benimki gibi tavana çok rahat değebilir. İç mekan kalitesi yine colt'a göre basit kalıyor çünkü araçta bir ruhsuzluk hakim.Bagaj hacmi colt'la neredeyse aynı. Bocanegra donanımını düşünmüyorsanız tabi :D colt ilk tercihiniz olsun.Diğer donanımların (seat'ın sitesine girip göz attım) hepsi colt'ta mevcut. Bu arada söylemek bana düşmez ama AMT şansıman gerçekten DSG'den daha iyi :good: En azından 3-5yıl sonra satan firmanın bile bilmediği kronik sorunları yok..saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 23:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Bu yazıyı okuyan Lancer'dan bile cayıp Colt alır :ROFL:

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2010 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Baceyciğim, tez konusunda ciddiyim, pdf dosyası mevcut bende.. Adamlar şanzımanı test etmişler ve eksik olarak birkaç vitesteki tork kaybından bahsetmişler.. Bu talebelerin fikrine göre aracın ECU'suna takılacak minik bir plug in cihazla, vites geçişlerindeki saliselik farklar azaltılarak aracın 0-100'ü bile artılırmış..

Hatta bu cihazı yapıp test de yapmışlar.. ancak yakıt olayını test etmeyi yetiştirememişler..

Bu arada Zafercim, lancer koltuğuna oturunca, ne yazık ki Colt'u unutuyorsun.. Benim gibi bodur bir adamın bile görüşü ve hakimiyeti mümkün.. Demek istediğim, o yan aynalardan bakış ve dikiz aynasında arkadaki kanatmıdır, spoiler'mıdır nedir onu görmek çok tatlı :D

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 10:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2010 11:29
Mesajlar: 25
İsim: İlker
Herkese teşekkürler. Ben de COlt'a çok ısındım. Eşim pek beğenmedi tasarımını ama o da kabul ediyor elimizdeki en iyi seçenek olduğunu. Kısıtlı bütçe söz konusu olduğunda bence tasarımın önüne geçmesi gereken pek çok unsur var, konfor gibi, sorunsuzluk gibi, yakıt gibi.
Aracı test ettim, ama çok kısa bir testti sokak arasında, hızlanma şansım olmadı. Açıkçası şu an Civic'te tek beğenmediğim yan içeriye çok ses alması. onun dışında çok memnunum. 6 senede periyodik bakımları hariç bir kere servisten içeri girmedim.
Colt'ta da ses olayı olabilir ama sonuçta B sınıfı araç alıyorum, hem bu fiyata bu donanımı ve kaliteyi alıp hem de "yaa araç içeri ses alıyor" demek pek manyıklı gelmiyor bana.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2010 00:54
Mesajlar: 158
Şehir: İstanbul
İsim: Uğur D.
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Invite AMT 2011
Meslek: Y.dışı eğt. dan.
İlker Bey merhaba.
Ben de 2011 Colt kullanıcısıyım. Aracımı alalı 1 ayı biraz geçti 1700 km de yol yaptım.
-29bin TL çok iyi fiyat bence kaçırmayın, ben 30.750 vermiştim.
-yeni Coltlarda geri vitese geçmeme sorunu yok, acele bile etsen vitese geçiyor AMT
-Lancerda AMT kullanılmamasının sebebi tabiki konfordur, AMTde vites geçişleri daha belirgindir.
-Evet malesef yeni Coltlarda arka koltuklar kaydırılamıyor, bayi ses sorunu sebebiyle demişti ama kılıf uyduruyor bence.
Ancak koltukların sıfır düzeyde yatabilmesi -benim için- bagaj sorununu ortadan kaldırıyor, ha 5 kişi valizlerle de binemez.
-Civicten sonra sizi üzebilecek şey araç sesi değil süspansiyon sistemidir. Civice göre artık çukurlara daha yavaş gireceksiniz çünkü süspansiyon gerçekten sert.
-Her halukarda aracınızı seveceksiniz, Colt kendini çok sevdiriyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 18:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Arkadaşlar merhaba,

2004 model civic 1.6ls düz vites arabamı sıfır colt 1.3 amt ile değiştirmek istiyorum nasipse. Forumu iyice taradım ama birkaç konuda yardım rica ediyorum;
1) Okuduğum kadarıyla colt'un çok mühim bir kronik sorunu yok. Okuduğum en sık rastlanan durum geri vitese geçme problemi. Birkaç yerde bunun 2011 modellerdeki yeni baskı balatalar ile halledildiğini okudum. Acaba 2011 colt'u olanlardan bu sıkıntıyı yaşayan var mı? Bir başka sorun da sanırım klima kompresörü ile ilgili. Bu sorun ne durumda?

Cevap: Colt'un kronik sorunu yok sevgili dostum. Ben 2011 CZ3 kullanıyorum ve sanırım 40 km karelik bir alanda benden başka siyah CZ3 kullanan yok daha doğrusu CZ3 kullanan yok :) Geri vitese geçmeme problemi frene basarak vites değiştirdiğin için frene tam basmaz isen bazen sıkıntı olabiliyor... Bunun da nedeni yavaşlamak için fren pedalının üzerine ayakkabıyı bıraksan coltlar yumuşak bir frenleme ile yavaşlar... Ani frenlemelerdede bana sorarsanız mükemmel 2 ayda iki kaza atlattım fren sistemi sayesinde... Klima kompresörü kişiye özel bi durum şansınıza yani...


2) AMT şanzımanı İstanbul'un sabah - akşam köprü trafiğinde kullananan arkadaşlar bir sıkıntı yaşadılar mı (balata kokusu, şanzıman arızası vs.)? Yarı otomatik şanzımanları çok araştırdım. Easytronic, multimode ve dualogic bu konularda biraz sıkıntılı. AMT'nin Getrag yapımı olduğunu biliyorum. Sırf bu yüzden seat ibiza (DSG) ve colt'a indirdim seçenekleri.

Cevap: AMT şanzıman istanbul trafiği için biçilmiş kaftan hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar zaten otomatik vites gibi Auto konumuna alıyorsunuz ve sadece gidiyorsunuz başka birşey yok. Belki de dünyadaki en sorunsuz yarı otomatik şanzıman getragın ürettiği Coltlarda kullanan AMT şanzımandır... Bana şuan bedava CZ3üme karşılık sıfır kilometre ibiza verseler alırsam insan değilim... Yanyana bile koymam COLT CZ3 ümle ibizayı...

3) Bir diğer aklıma takılan husus şu; Eğer AMT denildiği kadar iyi bir şanzımansa neden diğer Mitsubishi modellerinde kullanılmıyor? (lancer'da mesela) Diğer modellerde tam otomatik kullanılması firmasnın bir tercihi mi?

Cevap: Bunun gerçek sebebini bilmemekle birlikte kendi yorumum şu... Sonunda coltun üstü C segmenti Lancer ve bir üst sınıfa 50 bin TL ye kadar para vermeyi düşünen adam konfora para yatırıyordur. Neden AMT alsın ki...

4) Okuduğum kadarıyla bakım fiyatları makul ancak bir kaç kez çok uzun süre yedek parça beklendiğini okudum. Temsa gibi kurumsal bir şirketin buna izin vereceğini sdüşünmüyorum aslında ama maliyetler yüzünden böyle bir yol tercih etmiş de olabilirler. Bu konuda ne söyleyebilirsiniz?

Cevap: Bakım fiyatları 200-220 TL arası benim colt almamdaki en büyük sebeplerden biri motor, şanzıman ve ön takımdan servise girmiyor olması... Kullanan arkadaşlarımda bilir... Tabiri caizse coltu istediğin kadar kırbaçla her arabaya kafa tutabilirsin bunu yaparkende hem aktif güvenliğin hem pasif güvenliğin mükemmel konumdadır ESP olmamasına rağmen invite donanımlarda virajlara canını sıkmadan girebilirsin...

5) AMT 6 ileri, bunu biliyorum. Merak ettiğim örneğin 140 ile giderken devir kaç oluyor?

Cevap: Tecrübe ile sabittir 120 km hızı geçmedikçe ortalaman uzun yolda 5 LT/100 km dir... 170-185 arası gidersen 9 LT/100 km. yolun eğimine vs. göre değişiyor... Bolu-Adapazır arasını 45 dk. gibi bi zamanda geldim... Araban sarsılmaz yolda giderken direksiyonun titremez aracın hoplayıp zıplamaz yere sağlam basar... Sadece her araçta olduğu gibi tır veya otobüslerin yanında şöyle bi hava akımından sallanır yada hafif yalpalarsın :)

6) Birkaç yerde makyaj öncesi colt'larda arka koltukların raylı olduğu ve bu sayede bagaj hacminin artırılabildiğini okudum. Satış görevlisine sordum ama makyajlı colt'larda bunun olmadığını söyledi?

Cevap: 2011'lerde koltuklar raylı değil ama bagaj hacmi beni pek zorlamıyor uzun boylu şeyler koymadıkça yetiyor UFO soğutucu koymak istiyorsan koltuğu yatırcan aga...

7) Colt'ta kasa değişikliği söz konusu mu önümüzdek yıl ya da sonraki yıl? Bu konuda bilgisi olan var mı?

Cevap: Henüz kasa değişikliği ile ilgili bir bilgi yok sanırım lancerin tasarımı değişmeden coltunki de değişmez dostum... inşallah da değişmez ben çok yakışıklı buluyorum arabamı he bu arada colta bindiğin zaman üzerinden inesin gelmez... Colt canlı bir arabadır senin ruh haline göre hareket eder bazende sen onun ruh haline göre hareket edersin bildiğin ruhu var arabanın... Ben aracıma sadece araba gözüyle bakamıyorum şahsen... Yıkatınca bile karakteri değişiyor arabanın :)

'8) 1.3amt için 29.000 fiyat aldım, park sensörü dahil. Eğer aracımın takas fiyatında da anlaşabilirsek almayı düşünüyorum. Sizce biraz daha bekleyeyim mi, fiyatlar düşer mi?

Cevap: O fiyat düşmüş fiyat zaten ağustosta ben aldıktan sonra 30.640 liraya çıkardılar sonradan yine düşürdüler nedenini bilmiyorum.. Eğer opak rengi yoksa arabanın alacağın fiyat 29000-29250 TL gibi bi rakam olur park sensörü cam filmi ve koltuk korumayı hediye ederler...

9) Biraz uzun oldu kusura bakmayın, en önemli konuyu sona sakladım. İkinci el. Bu konuda çok farklı şeyler okudum. Şahsi fikrim şu; iyi bakılmış, kazasız, temiz bir colt'a her zaman alıcı çıkar, iyi bir fiyattan gider. Belki polo kadar değerini korumaz ama bu konuda seat'tan daha iyidir diye düşünüyorum. Piyasaya çok fazla colt çıkmıyor ikinci elde ve colt almak isteyen tanıdıklarım var.

Cevap: Dostum Mitsubishi kullanıcıları akıllı kullanıcılardır bunu samimi söylüyorum parasını sokağa atacak insanlar değildir hiçbiri yani bizler... Coltun kullanıcısı aracına uzun süre binmek için alır mesela beni periyodik bakımlar hariç servise götürecek arabayı ben ne yapayım... Borcunumu ödeyeyim parçasınımı değiştirteyim... :) Evde taş yiyecek halimiz yok değil mi? :)

Umarım gerekli cevapları size verebilmişizdir eğer içiniz rahat etmezse udol dostumuz var o da colt aldığında arabasının üzerine binmeden aracı kullanmaya başlamadan bin pişmandı şimdi gözü gibi bakıyor :) Coltu yaşamadan bilemezsiniz üstad ikinci elinide düşünmeyin götürün bi mitsubishi bayiine değiştirin lancerle veya asx le imkanlarınız neye elverirse zamanı geldiğinde olsun bitsin...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2010 20:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
::ZaFeR:: yazdı:
Bu yazıyı okuyan Lancer'dan bile cayıp Colt alır :ROFL:


Alsin tabi. Lancer'a cruise control koymayanlar utansin :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2010 10:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Janissary yazdı:
Donanım haberden mesajlaştığımız gibi aldatmazlardan mecit bey gerekeni yapacaktır.


patron mecit ayrıldı aldatmazdan onun yerine özer diye bir arkadaş var o da çok harika bir insan tavsiye ederim...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2010 18:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2010 11:29
Mesajlar: 25
İsim: İlker
Herkese teşekkürler. Aracı çok sevdim ama bagajı bizi çok zorlayacak. Bebek olduktan sonra özellikle. Neyse bakalım, belki lancer alırım belli mi olur :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2010 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
inşallah ilker bey lancere terfi etmekte nasip olur inşallah... İyi günlerde kullanın alacağınız aracı gayet memnun kalacaksınız colttan. Başlarda arabaya kulp takmak ve memnun kalmamak için elinizden geleni yapacaksınız takıntılı davranacaksınız ama ne yaparsanız yapın colta bir kulp takamayacaksınız...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2010 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Yazılanları tekrar okudumda baya iyi geldi bende colt almaya karar verdim
sonradan aklıma geldi benim zaten colt'um var. :)

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2010 23:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
toşu yazdı:
Yazılanları tekrar okudumda baya iyi geldi bende colt almaya karar verdim
sonradan aklıma geldi benim zaten colt'um var. :)

:lol: ilahi toşu

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2010 00:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2010 00:54
Mesajlar: 158
Şehir: İstanbul
İsim: Uğur D.
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Invite AMT 2011
Meslek: Y.dışı eğt. dan.
toşu yazdı:
Yazılanları tekrar okudumda baya iyi geldi bende colt almaya karar verdim
sonradan aklıma geldi benim zaten colt'um var. :)


Hakancım Allah da seni güldürsün :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 40 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye