Zaman: 01 Eki 2025 08:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 41 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2010 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
Merhaba ben dün itibarı ile 2006 cz3 satın aldım.Araç 116000 km 'de.Siteye girerken hafif rampada vites a'da iken araç kalkmadı biraz gaza basınca sarsılarak hareket etti.Vitesi a'dan 1 'de alsam R'yede alasam sorun devam etti.Aracı bişey tutuyormuş gibi gitmiyor ve aşırı sarsıyor.Daha sonra iki kez stop edip tekrar çalıştırdım.İkinciden sonra tekrar normale döndü.Sorun ne olabilir ne yapmalıyım.Yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 01:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 23:33
Mesajlar: 100
Şehir: Elazığ
İsim: Erdal
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B(+)
aracınız hayırlı olsun,kanaatimce baskı balatasında sorun olabilir,daha tecrübeli arkadaşlar cevap vereceklerdir muhakkak,keşke aracı iyice test etseydiniz almadan
önce.

_________________
2009 1.3 AMT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 08:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
1. aracınız LPG li mi ?
2. aracın bujilerini ve yakıt sistemini kontrol et. Aracı ilk çalıştırdığında eksozdan ağır bir benzin kokusu geliyor mu?

bursada dürdane rampasındaki çalışmaları bilenler bilir, orada çok yavaş yokuş yukarı dur kalk şeklindeki trafikte ilerlerken bana da oldu aynı şey. Fakat bende LPG ve bujilerimde sorun var sanırım. KAç hafta sonu geçti hep bu hafta sonu değiştireceğim diyorum ama olmuyor :))

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
Araç benzinli daha önce test sürüşü yaptım ama böyle bir sorun yoktu.Şuanda normal şekilde çalışıyor.Ama tekrarklarmı diye endişe ediyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 13:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
yetkili servis varsa bir expertiz yaptırın derim...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 16:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
Ben Adana'dayım yetkili serviste var.Expertiz ne kadar tutar acama bilgisi olan paylaşabilir mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 16:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Tam bilgim yok ama 50 TL olabilir.
Servisten arayıp öğrenebilirsiniz. Bütün servisler bu raporu vermiyor çünkü.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 21:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2010 13:26
Mesajlar: 190
İsim: yaşar
Araç: mitsubishi
Meslek: başteknisyen
Kan grubu: 0+
Yaş: 37
amt otomatik şanzıman mı, kaç vites bu şanzımanlar.

_________________
”İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli, ona göre sevmeli...”

”Kim olduğun değil, kiminle olduğun önemlidir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 21:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
yaşar demirci yazdı:
amt otomatik şanzıman mı, kaç vites bu şanzımanlar.


AMT=Automated Manuel Transmission yani otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.6 ileri :)

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2010 13:26
Mesajlar: 190
İsim: yaşar
Araç: mitsubishi
Meslek: başteknisyen
Kan grubu: 0+
Yaş: 37
teşekkürler

_________________
”İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli, ona göre sevmeli...”

”Kim olduğun değil, kiminle olduğun önemlidir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 21:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2010 13:26
Mesajlar: 190
İsim: yaşar
Araç: mitsubishi
Meslek: başteknisyen
Kan grubu: 0+
Yaş: 37
şöyle bir bilgi buldum alıntıdır.

Amt şanzımanı hakkında bildiklerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
Amt, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demektir. Sistemin bileşenleri 1 manuel şanzıman 1 debriyaj baskısı 1 debriyaj balatası 1 debriyaj rulmanı (çatalı ile beraber) 1 vites aktivatörü 1 ecu (elektronik kontrol ünitesi) çok sayıda sensörden oluşur.

Temel amaç düz şanzımanın esnek kullanımı, ataklığı ve yakıt ekonomisi ile otomatik şanzımanın konforunu birleştirmektir. Amt'li araçların gaz pedallarına bağlı bir gaz halatı yoktur. Gaz pedalı aslında bir potansiyometredir ve Ecu ya gaz pedalının konumunu elektrik sinyali olarak gönderir ecu da bunları merkezi işlemcisinin anlayacağı biçimde dijital hale çevir. Amt de fren svici çok önemli bir data sağlayıcısıdır. Eğer sviç on ise veya off ise şeklinde değişik varyasyonlar vardır. Amt ecu'su için çok önemli olan diğer öğe ise aracın km/saat cinsinde hızıdır.

Şimdi gelelim araç çalıştırılıp sürülürken neler olduğuna. Aracı çalıştırırken ecu fren svicinin on olduğunu görmeden marş basmayacaktır. (if breake switch=on then start ignition) şeklinde bir formülü doğrulamak zorundadır. Fren pedalına basarak aracı çalıştırdıktan sonra vites kolunu a pozisyonuna getiriseniz bundan sonra 1-6 arasında vitesler otomatik olarak değiştirilecektir. Aslında vites kolu bir sviç tir yani kola bağlı bir halat veya benzeri bir mekanik sistem yoktur ecu ya data gönderen elektronik bir düzenektir. Motor çalışıyor ve vites kolu a pozisyonunda iken eğer fren pedalı on ise araç 1. viteste debriyaj aktivatörü on (yani debriyaja basıyor) konumundadır eger fren svici off olursa debriyaj aktivatörü creeping moduna geçerek aracın hafif hafif hareket etmeye başlamasını sağlayacaktır. (manuel şanzımanlı araçlarda 1. viteste debriyaj tam kavrama noktasında ve gaz çok az dokunarak aracı km sayacının bile gösteremeyeceği kadar düşük bir hızda hareket ettirildiği gibi) Araç hızlanırket ecu sürekli sizin gaza nekadar bastığınızı kontrol ederek hem gaz kelebeğinin konumunu ayarlayacak hende sürüş tarzınızı algılayarak vites değişim zamanlamasını yapacak;yani gaza ani ve çok basarsanız sistem sportif bir kullanım tarzı algılayacak vites yüksek devirlerde değiştirilecek tam tersi durumlarda ise siz vitesin değiştiğini bile hissetmeden yumuşak bir sürüş yapacaksınız. Bu durumda aracın maksimum devir hızı ve aracın hızı buna bağlı olarakta gazpedalına nekadar bastığınız sürekli izlenecektir.

Vites değişimi esnasında neler olduğuna bakalım. 60 km ile 2. viteste gittiğinizi gaza %25 oranında bastığınızı düşünün. Ecu vitesi 3 almak için gaz pedalı konum sensöründen gelen sinyali gereken sürenin sonuna kadar yok sayacak ve gazkelebeği kapanacak bu esnada ise debriyaj aktivatörü on konumuna gelerek motordan şanzımana güç aktarımını kesecek vites aktivatörü vitesi 3 alacak ve debriyaj aktivatörü kavrama noktasına yumuşak bir geçiş yaparken gaz kelebeği aracın vites değişimini en az hissettirecek ve sisteme zarar vermeyecek şekilde tekrar açılarak %25 lik eski konumuna gelecektir. Kullanıcıların vites değişiminde hissedilen yavaşlamanın nedeni budur. Sistem mükemmel bir senkron içinde çalışarak sizin konforlu bir sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Tıpkı bir konserde şefin orkestrayı yöneterek size müzik ziyafeti çektirmesi gibi. Aşağı ve yukarı doğru tüm vites geçişleri bu şekilde olur. Manuel konumdada sistem bu şekilde çalışır sadece değişimin başlangıç zamanı vites pozisyon şalterinden gelen datadan sonra başlar

Bilinmesi gerekenler
1-Amt otomatik şanzıman değildir. Otomatik şanzıman gibi davranması beklenemez
2-Amt'yi ve otomatik şanzımanı birbirleri ile karşılaştırmak doğru değildir. Elma ile armut kıyaslanmayacağı gibi.
3-Dik yokuşlarda araç viteste olsa bile poziysonuna göre öne veya geriye doğru hareket edebilir.
4- Eğer araç kısa dur kalklarda ser ve kırıcı kullanılır veya sistem aşırı ısınırsa kendini korumaya alacaktır. Motoru kapatıp 20 sn bekleyip tekrar çalıştırın


Kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.(aracınızı kullanmadan önce lütfen kullanıcı el kitabını okuyun)
1- Vites kolu a da veya manuel konumda 1. viteste uzun süre beklemek doğru değildir.
2- Aracı dik yokuşlarda hareket ettirirken mutlaka elfreni kullanılarak ilk harekete geçilmelidir. Aksi durumda tekerler patinaj yapabilir yada debriyaj balatanız yanabilir.
3- Vites konumu a da veya 1. viteste iken araç çalışır durumda elfreni çekili olsa bile bırakılmamalıdır.
4- Geri vitesine takmadan önce aracın tekerlerinin tamamen durduğun ve motorun rolantide çalıştığından emin olduktan sonra geriye takılmalıdır

_________________
”İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli, ona göre sevmeli...”

”Kim olduğun değil, kiminle olduğun önemlidir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 23:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
yaşar demirci yazdı:
şöyle bir bilgi buldum alıntıdır.

COLT ALMAYI DÜŞÜNENLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER

Bilinmesi gerekenler
1-Amt otomatik şanzıman değildir. Otomatik şanzıman gibi davranması beklenemez
2-Amt'yi ve otomatik şanzımanı birbirleri ile karşılaştırmak doğru değildir. Elma ile armut kıyaslanmayacağı gibi.
3-Dik yokuşlarda araç viteste olsa bile poziysonuna göre öne veya geriye doğru hareket edebilir.
4- Eğer araç kısa dur kalklarda ser ve kırıcı kullanılır veya sistem aşırı ısınırsa kendini korumaya alacaktır. Motoru kapatıp 20 sn bekleyip tekrar çalıştırın


Kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.(aracınızı kullanmadan önce lütfen kullanıcı el kitabını okuyun)
1- Vites kolu a da veya manuel konumda 1. viteste uzun süre beklemek doğru değildir.
2- Aracı dik yokuşlarda hareket ettirirken mutlaka elfreni kullanılarak ilk harekete geçilmelidir. Aksi durumda tekerler patinaj yapabilir yada debriyaj balatanız yanabilir.
3- Vites konumu a da veya 1. viteste iken araç çalışır durumda elfreni çekili olsa bile bırakılmamalıdır.
4- Geri vitesine takmadan önce aracın tekerlerinin tamamen durduğun ve motorun rolantide çalıştığından emin olduktan sonra geriye takılmalıdır


Çok önemli hatırlatmalar...teşekkürler...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 23:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2010 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
HYZA yazdı:
Araç benzinli daha önce test sürüşü yaptım ama böyle bir sorun yoktu.Şuanda normal şekilde çalışıyor.Ama tekrarklarmı diye endişe ediyorum


ben de ilk aldığım zamanlarda sanki her yerinde problem varmış gibi geliyordu fakat sonradan alışıyorsun araca ve artık bazı şeylerin normal olduğunu kabulleniyorsun.

Dediğim gibi bana da bir kere oldu, sonrasında pek sıkıntı yapmadım hatta siz hatırlatıncaya kadar aklıma bile gelmemişti.
Benim durum için: tam otomatik olmaması ve frenden çekince kendiliğinden hareket etmediği için ve öndeki araç ile mesafe az olduğu için gaza hafif şekilde basmam gerekiyordu.

Normal şartlarda AMT şanzıman yükü çekemeyecek durumda ise veya bir üst ve alt vitese geçiş mümkün değilse(devir, hız, yakıt sstemi problemleri vs) vitesi geçirmez. Mesela 20 ile giderken 3'üncü vitese geçiremezsin. hatta 1. viteste 1300 devir civarında 10-15 ile giderken 2'ye de atamazsın. O yüzden araç o anda yeterli gücü alamadığı için viteste mi kalayım yoksa boşa mı atayım diye kararsız kaldığı için yapmış olabilir diye düşünüyorum.

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2010 11:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
Sorun devam ediyor ve daha sık tekrarlamaya başladı.Aracı servise götğreceğim daha önce servisin söylediği AMT 'de sizin yerinize debraja basan bir parça var onda sorun olabir demişti.Komple şanzumanı indirip kontrol ve tamir kaça patlar acaba bilgisi olan payaşırsa sevinirim.

Tşk.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2010 11:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Eki 2010 21:40
Mesajlar: 7
İsim: Hakan
Araç: cz3
Kan grubu: 0RH+
SONUN TEŞHİS KONULDU DEBRAJ MOTORU ARIZALI DEĞİŞECEK.MALİYET 1110 TL DENİLDİ.FİYATLA İLGİLİ YORUMLARINIZI ALABİLİRİM.DESTEK İÇİN TEŞKKÜRLER.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2010 12:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2010 13:26
Mesajlar: 190
İsim: yaşar
Araç: mitsubishi
Meslek: başteknisyen
Kan grubu: 0+
Yaş: 37
parça no su falan varmı. başka yerdende fiyat alın. parçayı servisten alın tamirini sanayide yaptırın

_________________
”İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli, ona göre sevmeli...”

”Kim olduğun değil, kiminle olduğun önemlidir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2012 14:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Mar 2011 00:48
Mesajlar: 7
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: tasarım
Yaş: 36
Hakan merhaba...
2008 model 90.000 km amt colt um var, benzer sorunu şehirler arası yolda ben de yaşadım...

yüksek hızda giderken durmak istediğimde motor vites küçültüyordu, tam durmak üzereyken motorun devri düşeceğine sesiyle de kendini belli ederek arttı.durdu sonunda fakat tekrar kalkmak için ayağımı gaza basınca aracım dediğin gibi bir şeye takılırcasına, dişlilerde problem varmış gibi tökezledi tökezledi gitmedi.Kontağı kapatıp 30sn. sonra çalıştırınca normal bir şekilde yoluna devam etti.sonraki 1 hafta boyunca birkaç kez tekrarlandı olay; istanbul'a dönüşümde çok endişeli yol aldım...
Her neyse servise gittim, söylediğin gibi debriyaj motoru problemli dendi, debriyaj kapak yükü sönümleme çubuğunu ileri-geri iten sargılı bobinler görevini yapmıyor, kirlenmesi, deforme olması ve aracın kullanımı ile ilgili olabilir dediler.
bugünün fiyatı ile işçilikli fiyat 1300 TL gibi bir rakam çıkardılar...
Parça olmadan sanayide yaptıramazsın (hee, çıkma parça bulursun onu taktırırsın o ayrı ancak o parçanın da güvenirliliğinden emin olamazsın), bu rakamın 1200 TL si debriyaj motoru denen aslında debriyaj aktivatörü olan parça; yani serviste MUT III debriyaj kavrama güncellemesi ile yapılması daha doğru geliyor bana...

Bu konuyla ilgili pdf dökümanı linki gönderiyorum, orda sayfa 46 debriyaj aktivatörü bölümüne bakılabilir.

https://rapidshare.com/files/2789919956/COLT.pdf


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
slm bu konudaki arkadaşın sorununu okudum.birsey ögrenmek istiyorum.hemen hemen her modelin hem AMT hem Manuel viteslisi var.yukarıda arkadaşın yaşadıgı sorun, düz manuel vitesli bir coltta yaşanmazdı dimi? yani lafı surayada getirmeye calısıyorum,manuel viteslilerin bakım(yagı tuzu) ve onarımı(arızası,yedek parcası) , AMT yarı otomatik sanzımana göre daha AZ MASRAFLI daha EKONOMİK ve daha KULLANIŞLIDIR diye bilirmiyiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
yavuzaLp yazdı:
slm bu konudaki arkadaşın sorununu okudum.birsey ögrenmek istiyorum.hemen hemen her modelin hem AMT hem Manuel viteslisi var.yukarıda arkadaşın yaşadıgı sorun, düz manuel vitesli bir coltta yaşanmazdı dimi? yani lafı surayada getirmeye calısıyorum,manuel viteslilerin bakım(yagı tuzu) ve onarımı(arızası,yedek parcası) , AMT yarı otomatik sanzımana göre daha AZ MASRAFLI daha EKONOMİK ve daha KULLANIŞLIDIR diye bilirmiyiz.


AMT2nin bir bakımı yoktur.. Yağı, suyu değişmez. Debriyaj balatası (baskı-balata) değişirken yağı değişir farkı bu. Hatta manuel ve AMT aynı baskı balatayı kullanır.

Yukarıdaki sorunlar genelde hor kullanılmış araçlarda ve daha da önemlisi zamanında güncelleme yapılmamasından kaynaklanıyor. Aracını seven her insan AMT'de aracı hor kullanmaz.. Güncellemeleri varsa yükletir.. Araç tamamen durmadan ileri-geri vites değişimi yapmaz..

Bu durumda 2 araç da iyi kullanıldığında AMT her zaman daha iyidir. Manuel 5 ileri, AMT 6 ileridir.. Çoğu durumda sizden daha ekonomik vites değiştirir.. Konforu daha iyidir.

Kafam rahat olsun, manuelciyim diyenler için ise manuel en iyi seçimdir.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 41 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye