Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

yokuş kalkışı hakkında
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=1245
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  simyager [ 29 Eki 2010 14:14 ]
Mesaj Başlığı:  yokuş kalkışı hakkında

arkadaşlar daha 4 günlük 2011 colt amt kullanıcısıyım.
kullanım hakkında yorum ve görüşleri soracak olursanız ben bundan önce babaım toros unu kullandım dolayısıyla colt benim için bmw den farksız.başka arabalarada kısa sureli bindim ama uzun kullanım ve kendi araban farklı.açıkcası arabayı her defasında daha çok seviyorum.
yokuş meselesi kafamaa takıldı.ben manuel hangi araba olursa olsun yokuşlarda genelde yarım debriyajı tercih etmişimdir.ama bu arabada bu durum olmadığı için ve rize de yokuşlar Yaratıcıdan dolayı özel olduğundan dolayı nerede yokuşta durabileceğiniz belli olmuyor.gecen hem çamurlu hemde çok dik bir yokuşta kalkmakta zorlandım elimde olmadan gaza çok yüklendim el freni ile kullanırken.ama sonra sol ayağımla ayak frenini sağ ayağımlada gaza ayrladım rahay bir şekildde kalktım.yani el frininden ziyade iki ayağı kullanmak daha mantıklı geldi bunda bir sıkıntı olurmu.yani fren için el frieni şartmı.sonra motorda bir sıkıntı olurmu.
kolay gelsin

Yazar:  termin [ 29 Eki 2010 15:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

sizi yaptığınıza topuk gazı diyorlar bende burada sık olmamakla beraber aklıma geldikçe topuk gazı ile kalkmaya çalışıyorum bir zararı olur mu kullanım kılavuzuna göre fren ve gaza aynı anda basılı tutmayın diyor. Bence sizde tutmayın el freni ile kalkın...

Yazar:  sinir kupu [ 29 Eki 2010 15:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

öncelikle aracınız hayırlı olsun. kazasız belasız günlerde kullanın inşallah.
gaz fren beraber basmak yerine gaza azıcık basarak yarım debriyaj yaptırabilirsiniz. bu yapılaibliyor ama alışmak lazım. ama ikisi de araçlara zararlı diye biliyorum. gerekmediği sürece yapmamak lazım. ama sonuçta baskı balata bir sarf malzemesidir onun için gerektiğinde de yarım debriyaj filan yapılabilir.

Yazar:  atayum [ 29 Eki 2010 16:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

COLT için servislerde AMT şanzımana güncelleme geldi. İlk versiyonlarda fren pedalından ayağı çektiğimizde araç "tam otomatik" araçlarda olduğu gibi hareket başlıyordu. Yani her daim baskı durumundaydı.

Fakat gelen şikayetler üzerine sanırım TEMSA AMT şanzımanlar için frenden kaldırıldığında hareket etmemesi için güncelleme yaptı. Normalde benim bildiğim servislerde AMT içni güncelleme yapılıyor olmasıydı.

Sizin sorununuza gelirsek, bence o şekilde yapmasak iyi olur. Yani ben Bursa'daki yokuşlardan şikayetçiydim ki Rize'dekileri düşünemiyorum bile.

Şu anda Doğu karadenizde COLT alırmısın deseler (yani AMT) ben almam derdim sanırım. Manuel almak daha mantıklı o bölgeler için.

Yazar:  termin [ 29 Eki 2010 16:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

atayum nasıl bir güncelleme bu beni aracım örneğin 2011 ve yokuşta ayağımı frenden çektiğim zaman gazı kavrayana kadar kaydırıyor arkaya bu duruma mı bir güncelleme geldi?

Yazar:  SynTheSizer [ 29 Eki 2010 16:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

Yokuşta kalkmak için en mantıklısı el freni.. Neden mi?

Hem fren hem de gaza aynı anda farklı oranda baskı yaptığınızda baskı-balata zarar görüyor..

Sadece gaza hafif dokunarak kavramada bekletmek de şanzımana zarar veriyor.

Bu iki durum da kullanım kitapçığında bahsediliyor. Ben önceden beri kavramayı kullanıyordum ama artık hep el freni ile kalkıyorum. Sonuçta en fazla el freni teline zarar verirsiniz. Diğer türlü şanzıman ve baskı sistemi zarar görüyor.

Yazar:  atayum [ 29 Eki 2010 23:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

termin yazdı:
atayum nasıl bir güncelleme bu beni aracım örneğin 2011 ve yokuşta ayağımı frenden çektiğim zaman gazı kavrayana kadar kaydırıyor arkaya bu duruma mı bir güncelleme geldi?


hayır yeni modellere güncelleme gelmedi. 2011 ise sizinki güncel olarak çıkıyor zaten.

Yazar:  hilmi [ 30 Eki 2010 09:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

atayum yazdı:
COLT için servislerde AMT şanzımana güncelleme geldi. İlk versiyonlarda fren pedalından ayağı çektiğimizde araç "tam otomatik" araçlarda olduğu gibi hareket başlıyordu. Yani her daim baskı durumundaydı.

Fakat gelen şikayetler üzerine sanırım TEMSA AMT şanzımanlar için frenden kaldırıldığında hareket etmemesi için güncelleme yaptı. Normalde benim bildiğim servislerde AMT içni güncelleme yapılıyor olmasıydı.

Sizin sorununuza gelirsek, bence o şekilde yapmasak iyi olur. Yani ben Bursa'daki yokuşlardan şikayetçiydim ki Rize'dekileri düşünemiyorum bile.

Şu anda Doğu karadenizde COLT alırmısın deseler (yani AMT) ben almam derdim sanırım. Manuel almak daha mantıklı o bölgeler için.

evet 2 adet güncelleme oldu yazılımda.biri vites geçiş hızları içindi, diğerinin nedenini bilmiyorum açıkçası :) atayum benim güncellemeler yapılı ama yinede bırakınca freni yürümeye başlıyo.güncellemeden sonra farklar: vites geçişi kısaldı, birinci vites artık daha yüksek devirde değişiyo(bundan şikayetçiyim) ,freni bırakınca araba kendini atmıyo öne ama yavaş yavaş ilerliyo.

Yazar:  simyager [ 30 Eki 2010 13:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

ya en rize için en iyisi manuel vietes ama yapacak birşey yok.artık geçtigerçi amt dende memnunum.
artık el firenine alışmam lazım.ayarlayamıyorum bu el firenini ya fazla çekiyorum araba zorluyor yada az çekiyorum kaçırıyor.neyse artık alışacağız artık.zaten rize de buna alışırsam türkiyenin hiçbir yerinde sorun yaşamam.
kolay gelsin

Yazar:  phoenix1905 [ 31 Eki 2010 23:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

atayum yazdı:
COLT için servislerde AMT şanzımana güncelleme geldi. İlk versiyonlarda fren pedalından ayağı çektiğimizde araç "tam otomatik" araçlarda olduğu gibi hareket başlıyordu. Yani her daim baskı durumundaydı.

Fakat gelen şikayetler üzerine sanırım TEMSA AMT şanzımanlar için frenden kaldırıldığında hareket etmemesi için güncelleme yaptı. Normalde benim bildiğim servislerde AMT içni güncelleme yapılıyor olmasıydı.

Sizin sorununuza gelirsek, bence o şekilde yapmasak iyi olur. Yani ben Bursa'daki yokuşlardan şikayetçiydim ki Rize'dekileri düşünemiyorum bile.

Şu anda Doğu karadenizde COLT alırmısın deseler (yani AMT) ben almam derdim sanırım. Manuel almak daha mantıklı o bölgeler için.


yasin Bey, ben de amt colt'umu bu hafta aldım. 2011 model. ancak frenden ayağımı çekince araç harekete başlıyor. Bu bilgiden emin misiniz?

Yazar:  phoenix1905 [ 31 Eki 2010 23:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

hilmi yazdı:
atayum yazdı:
COLT için servislerde AMT şanzımana güncelleme geldi. İlk versiyonlarda fren pedalından ayağı çektiğimizde araç "tam otomatik" araçlarda olduğu gibi hareket başlıyordu. Yani her daim baskı durumundaydı.

Fakat gelen şikayetler üzerine sanırım TEMSA AMT şanzımanlar için frenden kaldırıldığında hareket etmemesi için güncelleme yaptı. Normalde benim bildiğim servislerde AMT içni güncelleme yapılıyor olmasıydı.

Sizin sorununuza gelirsek, bence o şekilde yapmasak iyi olur. Yani ben Bursa'daki yokuşlardan şikayetçiydim ki Rize'dekileri düşünemiyorum bile.

Şu anda Doğu karadenizde COLT alırmısın deseler (yani AMT) ben almam derdim sanırım. Manuel almak daha mantıklı o bölgeler için.

evet 2 adet güncelleme oldu yazılımda.biri vites geçiş hızları içindi, diğerinin nedenini bilmiyorum açıkçası :) atayum benim güncellemeler yapılı ama yinede bırakınca freni yürümeye başlıyo.güncellemeden sonra farklar: vites geçişi kısaldı, birinci vites artık daha yüksek devirde değişiyo(bundan şikayetçiyim) ,freni bırakınca araba kendini atmıyo öne ama yavaş yavaş ilerliyo.

birinci vitesin yüksek devirde değişmesinden ben de rahatsızım

Yazar:  termin [ 01 Kas 2010 09:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

aynı rahatsızlık bende de var birinci vites benim içinde sıkıntı sırf bu yüzden manuel'e alıp ilk kalkışları elimle yapayım diyorum.

Yazar:  c!h@n... [ 05 Kas 2010 15:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

benden fazla dert eden olurmu diyordum bende :D ama dert etmeyin dert edenlere söylüyorum el frenine alışıp gidiyorsunuz.insan sevince herşeyine katlanıyor :D
neden elfreni derseniz teknik olarak bilmem :) ama bu işi iyi bilenler zaten mümkün olduğunca aydınlatıyor ben ise tuzumuz olsun diyenlerdenim :D

Yazar:  nizamtekin [ 05 Kas 2010 20:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

bırakın yokuşu arkadaşlar aracın keyfine varın :))) Bodrumda yaşıyorum burda da var o tür yokuşlar hemde baya dik ben genelde hiç birini kullanmıyorum :) aracınıza alıştıysanız ve kendinize güveniyorsanız gaz pedalına verdiginiz yükü ayarlayabilirsiniz diye düşünüyorum ama sevgili dostum bencede fren ve gaz işini yapma nasıl kıyabiliyorsun anlamış degilim en mantıklısı el freni ama tekrar ediyorum eger gaza basış şiddetini heyecan yapmadan ayarlarsan bence sorun kalmaz tabii böyle arkanda 10cm kadar yaklaşmış .ötüm .ötüm ilerleyen kıl bir adam varsa iş değişir ne olur ne olmaz diye el frenine asılcan mecbur

Yazar:  nizamtekin [ 05 Kas 2010 20:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

yahu bu güncell yazılım nedir termin nerdeyiz ne oluyorrr :)

Yazar:  catalyst [ 05 Kas 2010 22:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

nizamtekin yazdı:
bırakın yokuşu arkadaşlar aracın keyfine varın :))) Bodrumda yaşıyorum burda da var o tür yokuşlar hemde baya dik ben genelde hiç birini kullanmıyorum :) aracınıza alıştıysanız ve kendinize güveniyorsanız gaz pedalına verdiginiz yükü ayarlayabilirsiniz diye düşünüyorum ama sevgili dostum bencede fren ve gaz işini yapma nasıl kıyabiliyorsun anlamış degilim en mantıklısı el freni ama tekrar ediyorum eger gaza basış şiddetini heyecan yapmadan ayarlarsan bence sorun kalmaz tabii böyle arkanda 10cm kadar yaklaşmış .ötüm .ötüm ilerleyen kıl bir adam varsa iş değişir ne olur ne olmaz diye el frenine asılcan mecbur


Mesele gaza ne kadar basacagini ayarlamak degil, el freni kullanirsaniz debriyaj balatasini daha az zorlarsiniz. Tabi onu da duzgun kullanmak lazim, tam kavramadan 0.1 sn once indirmek lazim el frenini :D

Yazar:  termin [ 06 Kas 2010 10:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

nizamtekin yazdı:
yahu bu güncell yazılım nedir termin nerdeyiz ne oluyorrr :)


Hocam şimdi şöyle açıklayayım Mitsubishi'de AMT, Toyota'da M/M, Fiat'ta Speedgear vs. gibi şanzımanların alayının gerçekteki adı Triptonik Şanzıman. Yani Otomatikleştirilmiş Düz Şanzıman. Bizim araçlarda debriyaj var ama kontrolü elektronik yani kavramayı kendi yapıyor. Hal böyle oluncada yokuş yukarı dur kalklarda aracın içindeki ağırlığa ve yokuşun dikliğine göre bazen çeyrek, bazen yarım, bazen tam bir tekerlek turu kadar araçlar debriyaj kavrayana kadar kaydırma yapıyor. Çokta abartılacak birşey değil aslında zaten araçların kullanım kılavuzlarında yokuşlardaki dur kalklarda kavrama gerçekleşene kadar el frenini çekili tutun diye yazıyor. Ben inanmamıştım ne olucak en fazla yarım tur kayar demiştim Emirganın o sarp yokuşlarında az daha bindiriyordum birine :D O yüzden el freni ile kalkmakta fayda görüyorum... Saygılar Nizam Hocam...

Yazar:  catalyst [ 06 Kas 2010 23:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

Arkadaslar guncellleme dediginiz bundan 4 sene once cikan guncelleme degil mi? Millet de yeni saniyor 2010 model coltu olanlar heyecanlandi bir an :)

Yazar:  nizamtekin [ 09 Kas 2010 00:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

termin yazdı:
nizamtekin yazdı:
yahu bu güncell yazılım nedir termin nerdeyiz ne oluyorrr :)


Hocam şimdi şöyle açıklayayım Mitsubishi'de AMT, Toyota'da M/M, Fiat'ta Speedgear vs. gibi şanzımanların alayının gerçekteki adı Triptonik Şanzıman. Yani Otomatikleştirilmiş Düz Şanzıman. Bizim araçlarda debriyaj var ama kontrolü elektronik yani kavramayı kendi yapıyor. Hal böyle oluncada yokuş yukarı dur kalklarda aracın içindeki ağırlığa ve yokuşun dikliğine göre bazen çeyrek, bazen yarım, bazen tam bir tekerlek turu kadar araçlar debriyaj kavrayana kadar kaydırma yapıyor. Çokta abartılacak birşey değil aslında zaten araçların kullanım kılavuzlarında yokuşlardaki dur kalklarda kavrama gerçekleşene kadar el frenini çekili tutun diye yazıyor. Ben inanmamıştım ne olucak en fazla yarım tur kayar demiştim Emirganın o sarp yokuşlarında az daha bindiriyordum birine :D O yüzden el freni ile kalkmakta fayda görüyorum... Saygılar Nizam Hocam...



voaaavvv etkilendim :twisted:

Yazar:  senolgonul [ 09 Kas 2010 00:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuş kalkışı hakkında

Sayın Arkadaşlar herkese merhaba;

Sayın Termin'in dediği 2.vitese geç geçme olayı bende de vardı.Kalkışta gazı yavaş başlatıp biraz yükseltirseniz ve gazda iken ayağınızı biraz geri çekip hafif dokunursanız 2500 devir civarı geçiş yapıyor.Bende aynı şeyden muzdarip olduğum için bir çok deneme yaptım ve biraz çözdüm gibi.Ama ağır ilerleyen trafikte bu biraz daha zor ,işte zaman manuel ile olayı çözüyorum.
Aynı zamanda yokuş kalkışlarında yokuşun dikliğine göre mutlaka el freni kullanmak gerekir.Bu arabalara para verdik değil mi.Yine dediğiniz gibi,kendine güven ve gaz pedalına doğru ve zamanında baskılama ile otomatik vitesli araçlar gibi kalkış yapabiliyorum.Tabi 5 aylık şoför olduğum içim tırstığım yerde,en iyi yardımcım el freni...

Saygılarımla

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/