Zaman: 28 Mar 2024 14:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2018 11:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hemen çakallık dememek lazım: tekrar gittiğinizde sizin dediğinizi yaparsa mesele olmaz. herkes bizim gibi pimpirikli değil.milletin çoğunluğu arıza ışığı yanmasa bakıma gidecekleri yok.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2018 12:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
av.ilhami yazdı:
Hemen çakallık dememek lazım: tekrar gittiğinizde sizin dediğinizi yaparsa mesele olmaz. herkes bizim gibi pimpirikli değil.milletin çoğunluğu arıza ışığı yanmasa bakıma gidecekleri yok.


Abi bana sormadan böyle bi özelliği karıştırıyorsa ben art niyet ararım başka bi şey değil. O kadar da iyiye yormak biraz kendinize haksızlık oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2018 16:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
av.ilhami yazdı:
Hemen çakallık dememek lazım: tekrar gittiğinizde sizin dediğinizi yaparsa mesele olmaz. herkes bizim gibi pimpirikli değil.milletin çoğunluğu arıza ışığı yanmasa bakıma gidecekleri yok.


Abi bana sormadan böyle bi özelliği karıştırıyorsa ben art niyet ararım başka bi şey değil. O kadar da iyiye yormak biraz kendinize haksızlık oluyor.

başkasına haksızlık yapma ihtmali varsa kendime haksız çıkmayı tercih ederim. tabii konu özelinde servisi daha önce tanıdıysam uyanıklığını da gördüysem bu yaptığını da hayra yormam. Eski adamlar buna "hüsnü zan, adem-i itimat" derlerdi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2018 12:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Bankacılar da bireysel kredi talep edersin. Bi bakarsın haftaya eline bir kredi kartı geçmiş, bi kredili mevduat hesabı tanımlanmış bi de BES tanımlanmış. Ama bu konuda hiç bilgi vermezler. Bunda iyi niyet yoktur. Bence bu konunun da bundan başka bi anlamı yok. Tamirci yada usta dediğin kişi sana sormalı idare eder mi olacak sağlam mı olmalı. Orjinal mı olmalı yoksa yan sanayi mi yada eski parçayı mı onarmalı. Her değişik versiyona göre de işçilik ücretini baştan demeli yada demediyse de 3 civata sıkmaya şanzuman indirme parası istememeli. Doktorda baştan soruyor riskleri göze alıyormusun böbreği ameliyat edelimmi diye . Ama iş ameliyata girince o damarı kez şu bölgeyi aç diye sormaz tabi . Ama bu arıza yada araçla ilgili baştan herşeyi sana söylemesi gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2018 21:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2016 12:52
Mesajlar: 41
İsim: ercan
Araç: colt 2011
Meslek: teknisyen
Kan grubu: BRH+
Yaş: 39
YILDIZZ yazdı:
MİTSUBİSHİ COLT 2009 MODEL MANUEL BİR ARACIM VAR.MOTOR SOĞUKKEN BİR KEZ YADA İKİ KEZ IŞIKLARDA YADA DURDUĞUM DA STOP EDİYOR.SÜREKLİ DEVİR SAATİ HAREKET EDİYOR. ISPARTADAYIM SORUNU ÇÖZEMEDİK YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.
SAYGILAR

arkadaşım sorununuzu çözdünüz mü bilmiyorum ama benim fikrim oksijen sensörü olabilir. eğer arızalı ise arıza lambasının da yanması lazım. motor soğuk iken hareket ettiğinizde ilk köşede veya ilk frene bastığınızda stop eder. bir daha da motor sıcak iken stop etmez. diğer arkadaşların dediği gibi subap da olabilir. sensör kontrolü için arıza lambası yanması lazım. subap kontrolünü de kompresyon testi ile yapabilirsiniz. şu şekilde bir kontrol yapabilirsiniz. arabayı çalıştırın mavi ışık sönüp rölanti oturana kadar arabayı hareket ettirmeyin. 3 dk. kadar. sonra sürün bakalım yine stop edecek mi?
bu arada coltun çoğu donanımı elektriklidir. bu sebeple akünüz azıcık zayıf olsa bile elektrikli donanımları kullandığınızda devir oynama yapabilir. bende de oluyor. çok kafama takmamaya çalışıyorum.
sonucu yazarsanız bizde bilgi sahibi oluruz. iyi olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2018 10:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
oksijen sensörü hakkında bizzat tecrübeniz olduysa bilemem ama oksijen sensörü belli bir sıcaklığa(300derece gibi ) ulaşınca devreye girer, yani motor soğukken pasiftir. arızalı olunca yakıt map'ini güncellemede hatalı yakıt harita çıkartırsa belki soğukta stop ettirmeye sebep olabilir.
https://otomotivlab.wordpress.com/2015/ ... -prensibi/
yazıyı dikkatli okuyunca "aracın çalışmasından 20-30 sn sonra devreye girmesi beklenir" ifadesine göre dediğiniz mantıklı. ben 300 dereceye daha geç ulaşacağını düşünmüştüm.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2019 14:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Kas 2018 14:24
Mesajlar: 5
İsim: RECEP
Araç: MİTSUBİSHİ COLT 2009
Meslek: SERBEST
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
MİTSUBİSHİ AİLESİ selam ve hürmetler.
2009 colt =manuel -135000 bin KM-LPG Lİ-
Değerli arkadaşlar söylediğiniz tüm işleri yaptım.yetkili servise gittim.cihaza takıl dı-gaz kelebeği adaptasyonu yapıl dı.Arıza göstermedi.

sorunum motor soğukken rolanti dalgalanıp ilk etapta motor stop ediyor.Yüksek devirde iken gaz pedelini hemen çekince direk stop ediyor.
Bujiler-ateşleme sisitemi -gaz kelebeği-bobinler-akü durumu -hepsine de bakıl dı kontrol edildi.
sürekli benzin de kullanıyorum.Tüpte tekleme de yapıyor.Ustalara yetkili yetkisiz her ustaya söylüyorum ama bir çözüm yok.
Bende herkes gibi mitsubishinin keyfini yaşamak istiyorum.

motor ısının ca hiç bir problem yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2019 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Kas 2018 14:24
Mesajlar: 5
İsim: RECEP
Araç: MİTSUBİSHİ COLT 2009
Meslek: SERBEST
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
ahmedensar yazdı:
YILDIZZ yazdı:
MİTSUBİSHİ COLT 2009 MODEL MANUEL BİR ARACIM VAR.MOTOR SOĞUKKEN BİR KEZ YADA İKİ KEZ IŞIKLARDA YADA DURDUĞUM DA STOP EDİYOR.SÜREKLİ DEVİR SAATİ HAREKET EDİYOR. ISPARTADAYIM SORUNU ÇÖZEMEDİK YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.
SAYGILAR

arkadaşım sorununuzu çözdünüz mü bilmiyorum ama benim fikrim oksijen sensörü olabilir. eğer arızalı ise arıza lambasının da yanması lazım. motor soğuk iken hareket ettiğinizde ilk köşede veya ilk frene bastığınızda stop eder. bir daha da motor sıcak iken stop etmez. diğer arkadaşların dediği gibi subap da olabilir. sensör kontrolü için arıza lambası yanması lazım. subap kontrolünü de kompresyon testi ile yapabilirsiniz. şu şekilde bir kontrol yapabilirsiniz. arabayı çalıştırın mavi ışık sönüp rölanti oturana kadar arabayı hareket ettirmeyin. 3 dk. kadar. sonra sürün bakalım yine stop edecek mi?
bu arada coltun çoğu donanımı elektriklidir. bu sebeple akünüz azıcık zayıf olsa bile elektrikli donanımları kullandığınızda devir oynama yapabilir. bende de oluyor. çok kafama takmamaya çalışıyorum.
sonucu yazarsanız bizde bilgi sahibi oluruz. iyi olur.


Hala sorun çözülmedi yetkili servise gitmeme rağmen.arıza ışığı yanmıyor.komresyon testi yapıldı değerler normal.
arabayı çalıştırdım mavi ışık sönene kadar .sönünce rolanti toparlayınca hareket ediyorum. hiç stop etmedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2019 15:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1-akü ve elektrik aksamına baktırın belki işe yarar: akü kutup başlarındaki kabloları da kontrol edin,
2- hava kaçağı var mı kontrol edin: borularda çatlak sızıntı, MAf sensörü temizliği

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2019 16:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Yine ilginç genel yöntemlerle çözülemeyen bi sıkıntı pek duymadığımız cinsten . :(

Hem gazda hem de benzinde aynı sorunları yaşıyorsunuz. O yüzden yakıt yada lpg enjektörleri değil ateşlemeye yoğunlaşmak lazım.

En ucuza çözülebilecek kısımlardan başlamanız gerekir. Ateşleme ve hava en olası sıkıntılardır.

Bobinlerin ve bujilerin çalışması iyimidir elektrikçiye göstermek lazım. Onu bakıtmak gerek. Ben sizin yerinizde olsam bujileri değiştirir iridyum bosch takardım. Kablo bağlantılarını tek tek sökülüp taktırmak ve kontrol ettirmek lazım ezik, temassızlık olayı vs. var mı diye.

Havalandırmada ise öncelikle boğaz kelebeğini ve ilhabinin değdiği gibi sensörleri komple temizletin. Ayrıca LPG ile yada diğer hava borularını kontrol ettirin çatlak yada ezilerek hava geçişini azaltma ihtimali olan hortumlar varsa masrafı çok olmaz hepsini yeniletin. Geçenlerde çok fazla sorun yaşadım ama sorun hava hortumunun ağzının genişleyip gevşemesiymiş. Ama alakasız yerlerden arıza ışığı yakıyordu.

Bu tarz şeyleri yaparsanız. Çözebileceğinize inanıyorum. Geçmiş olsun. Çözerseniz keyifli bir araçtır colt geçenlerde satmıştım. 5 sene kadar keyifle kullanmıştık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2020 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2016 14:51
Mesajlar: 1
Şehir: Adana
İsim: Kemal
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Dış ticaret Yöneticisi
Yaş: 35
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza uzunca bir zaman oldu katılalı ama kısmet bu zamana yazmakmış.
Dün itibari ile 2012 model,otomatik benzinli/lpg li colt sahibi oldum.
Bundan önceki aracım ford mondeo idi.
Eşiminde kullanacağı daha kıvrak ve kolay kullanımı olan bu aracı aldım.
Araç genel itibari ile iyi, fakat benimde sizler gibi birkaç sorunum var.
Şöyleki;
Araç 103 binde sabah çalıştırdım 3-5 saniye bekledim sonra çıktım yola, sonra ilk kavşağa yaklaştım frene dokundum araç yavaşladı ve stop etti, sonra tekrar çalıştırdım yine aynısı oldu, 3.çalıştırmada stop etmedi ama nazlıydı epey.
Sonra hiç sıkıntı yaşamadım.
Akşam iş çıkışı yine aynı senaryo, bu hoşuma gitmedi, forumda dolaştım baya birşeyden bahsedilmiş, kesin bundandır denilecek bir durum var mıdır?
Aldığım kişi ile görüştüm, boğaz kelebeği temizliği yapılmış ve ustası bir süre böyle olur sonra normale gelir demiş, adaptasyon süreci demiş.
Bu durumla karşılaştığımda arıza lambası yaktı. Şu an uyarı lambası yanıyor sönmedi.
Bunun haricinde hiçbir problemim yok, araca yeni olduğum için hakim değilim, Yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerini beklerim.
Ayrıca Adanada ikamet ediyorum, Mitsubishi özel servis tavsiye ederseniz çok memnun kalırım. Yetkili servislerin epey tuzlu olunduğu aşikar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2020 09:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
romantizma01 yazdı:
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza uzunca bir zaman oldu katılalı ama kısmet bu zamana yazmakmış.
Dün itibari ile 2012 model,otomatik benzinli/lpg li colt sahibi oldum.
Bundan önceki aracım ford mondeo idi.
Eşiminde kullanacağı daha kıvrak ve kolay kullanımı olan bu aracı aldım.
Araç genel itibari ile iyi, fakat benimde sizler gibi birkaç sorunum var.
Şöyleki;
Araç 103 binde sabah çalıştırdım 3-5 saniye bekledim sonra çıktım yola, sonra ilk kavşağa yaklaştım frene dokundum araç yavaşladı ve stop etti, sonra tekrar çalıştırdım yine aynısı oldu, 3.çalıştırmada stop etmedi ama nazlıydı epey.
Sonra hiç sıkıntı yaşamadım.
Akşam iş çıkışı yine aynı senaryo, bu hoşuma gitmedi, forumda dolaştım baya birşeyden bahsedilmiş, kesin bundandır denilecek bir durum var mıdır?
Aldığım kişi ile görüştüm, boğaz kelebeği temizliği yapılmış ve ustası bir süre böyle olur sonra normale gelir demiş, adaptasyon süreci demiş.
Bu durumla karşılaştığımda arıza lambası yaktı. Şu an uyarı lambası yanıyor sönmedi.
Bunun haricinde hiçbir problemim yok, araca yeni olduğum için hakim değilim, Yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerini beklerim.
Ayrıca Adanada ikamet ediyorum, Mitsubishi özel servis tavsiye ederseniz çok memnun kalırım. Yetkili servislerin epey tuzlu olunduğu aşikar.

isterseniz buradan başlık açarak hem tanıtım hem sorunuzu iletin:
viewforum.php?f=6
buradan kısa cevap gerekirse: en iyisi arıza kodunu okutmak arızaya göre hareket etmek ancak lpg regülatör vs. yada rolanti motoru gibi görünüyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye