av.ilhami yazdı:
Öncelikle hoşgeldiniz
yazılanları hızlıca okudum:
1- egr temizliği mutlaka yapın. üstün körü değil güzelce: 1 kere temizlediniz diyelim. tekrar temizleyin. wd40 gibi aşındırıcı da kullanın, yağ çöz diye satılan ürünler aynı zamanda kurum temizliğinde de kullanılır. hepsini kullanın. diş fırçası gibi aletlerle daha iyi demizlik olur. sadece balata spreyi sıkıp takmayın.
2- başka bir arızada arıza yakabilir egr arızası görünse de mesela bahsettiğiniz bujiler olabilir. bujilerin kırılma ihtimali vardır ancak bu değiştirmeye engel değildir, değişmesi gerekiyorsa değişecek. kırılıp içinde kalırsa da bi şekilde çıkartılıyor.
3- sorularınızı madde madde yazarsanız daha iyi soru-cevap olur bence. ben şahsen paragraf içine gömülü soruları ve bilgileri ayırt etmekte zorlanıyorum,
teşekkür ederim cevabınız için... kimse cevap yazmayınca da ben tekrar yazma gereği duymadım... süreç şöyle ilerledi,bujileri değiştirdim, biri kırıldı ve baya zor çıkarıldı ama motor kapağı açmaya gerek kalmadı.. EGR valfi de temizlendi ve ben tekrar orjinal yazılıma çevirdim arabayı fakat yine P0401 hatasını verdi... servise gittim, servis EGR hatası verdiğini söyledi, EGR valfindenden de olabilir, selenoid valfindn de olabilir bir de manifoldun orada emme yapan bir motor varmış ondan da olabilir dedi... yani servis sırasıyla düzelene kadar herşeyi değiştirmeyi değiştermeyi deniyor, en olabilirden başlıyor... selonoid valfinin soketini yazılımcıdayken çıkardık ve P0402 hatası verdi, soketi takınca o hatayı vermedi, oradan sağlam olduğunu düşündüm, usta da büyük ihtimalle valften kaynaklanabileceğini söyldi... EGR valf depoda varmış, diğer parçalar yurtdışından yaklaşık 3 haftada geliyormuş... VAlf bir günde gelir dediler iki günde geldi o da... bugün itibariyle valf değişti ve biraz gezdim dolaştım sıkıntı yok çok şükür... araca obd ile bağlandığımda da herhangi bir hata vermiyor... yaşadıklarımdan şunu anladım, bu araçlarda EGR valfi yazılımla iptal edilse de bir müddet sonra arıza ışığını yakıyor ama araç çekişten düşmüyor ve motoru korumaya almıyor.. arızayı siliyorsunuz 60 70 km hıza ulaşınca lamba yakmasa da obd de P0401 hatasını görüyorsunuz yaklaşık 10 marş sonra lambayı yakıyor... yazılım lambayı yaksa da hrhangi bir güç kaybı oluşturmuyor, lambadan kurtulmak istiyorsanız EGR valfi değişmesi gerekiyor... umarım kimsenin başına bu tür arızalar gelmez...