Zaman: 28 Mar 2024 19:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2019 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
Merhabalar,

2008 model mitsubishi colt 1,3 invite aracım var. aracım lpg'li. son zamanlarda stop etme problemi ile karşılaşır oldum. mesela sabah aracı çalıştırdığımda kalkış yapmadan önce mavi ışık sönmesini bekliyorum. ışık söndükten sonra kalkış yapıyorum. 100-200 metre seyir ettikten sonra, bir yere dönmek için yavaşladığımda araç stop ediyor. motor daha da ısındıktan sonra böyle bir problem ile karşılaşmıyorum. aracı ustaya bu sebeple götürdüm, problemi ne olabilir acaba? çözemedik.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2019 11:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 11:37
Mesajlar: 45
İsim: Hasan
Araç: Attrage 1.2 CVT LPG
Meslek: Pc
Yaş: 28
Uzun süre lpg'li kullanıldı ise subaplara baktırmanızı tavsiye ederim.
Küçük bir kompresyon testi ile sorun anlaşılır diye düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2019 09:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
Hasanov yazdı:
Uzun süre lpg'li kullanıldı ise subaplara baktırmanızı tavsiye ederim.
Küçük bir kompresyon testi ile sorun anlaşılır diye düşünüyorum.



yanıtınız için teşekkür ederim. araç hemen hemen 11 aydır bende ve bu süreçte ben sürekli lpg'de kullandım. ondan öncesini pek bilmiyorum ama muhtemelen lpg'de kullanılmıştır.

bilmediğim için soruyorum; lpg'li araçları hangi sıklıkta benzinde kullanmak lazım?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2019 09:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hasanov yazdı:
Uzun süre lpg'li kullanıldı ise subaplara baktırmanızı tavsiye ederim.
Küçük bir kompresyon testi ile sorun anlaşılır diye düşünüyorum.

ayrıca şunlara bakın.
1- lpg ayarı kontrol edin
2- lpg regülatör (halk arasında kafa yada beyin derler ama lpg ECU su değil) bozulmuş olabilir genelde diyafram sertleşir.
3- lpg ısı müşürünü kontrol edin. pahalı bir parça değil değiştirin öyle deneyin.
4- lpg enjektörleri de kontrol edin. Enjektör ve Regülatörde sızıntı yada arıza olursa soğuk motorda sıkıntı olabiliyor.
Sorun çözülmez ise çözülene kadar lpg ye geçiş sıcaklığını yüksek tutun 40 ise 50 yapın mesela ama hiçbir şekilde 35 dereceden aşağı olmasın. (piyasada ustalar 25 dereceye kadar düşürüyorlar ama çok sağlıklı değil. Prins 40 dereceden aşağı ayara izin vermiyor. BRC de 35 den aşağı tavsiye etmiyor)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2019 11:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
Hasanov yazdı:
Uzun süre lpg'li kullanıldı ise subaplara baktırmanızı tavsiye ederim.
Küçük bir kompresyon testi ile sorun anlaşılır diye düşünüyorum.


daha önce araçta motor arıza ışığı yanmıştı, 4.silindirde tekleme arızası vermişti. daha sonra usta da acaba buji bobinimi bozuk yoksa başka bir sıkıntı mı mevcut diye düşündü ve 1. ve 4. silindire ateşleme yapan bobinleri değiştirdi. dün yine motor arıza ışığım yandı, tekrardan beyne bağlandık ve 4.silindirde tekleme yapmış araç. enjektörleri kontrol etti usta, diğer bağlantılara baktı ve sorunun subaplardan olduğunu söyledi. bunun onarımı için de 3bin tl fiyat verdi. ben de bugün aracı mitsubishi servisine götürme kararı aldım. onlar neler diyecek ve ne fiyat verecekler. (muhtemelen uçuk bir fiyat verirler ama onların da görüşünü merak ettim.)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2019 09:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Çeçmiş olsun,
En azından sorun bulunmuş gibi, Servise sormak her zaman iyidir. en azından özel servise vereceğiniz para psikolojik olarak azalıyor :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2019 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 11:37
Mesajlar: 45
İsim: Hasan
Araç: Attrage 1.2 CVT LPG
Meslek: Pc
Yaş: 28
duvardaki aslan yazdı:
Hasanov yazdı:
Uzun süre lpg'li kullanıldı ise subaplara baktırmanızı tavsiye ederim.
Küçük bir kompresyon testi ile sorun anlaşılır diye düşünüyorum.


daha önce araçta motor arıza ışığı yanmıştı, 4.silindirde tekleme arızası vermişti. daha sonra usta da acaba buji bobinimi bozuk yoksa başka bir sıkıntı mı mevcut diye düşündü ve 1. ve 4. silindire ateşleme yapan bobinleri değiştirdi. dün yine motor arıza ışığım yandı, tekrardan beyne bağlandık ve 4.silindirde tekleme yapmış araç. enjektörleri kontrol etti usta, diğer bağlantılara baktı ve sorunun subaplardan olduğunu söyledi. bunun onarımı için de 3bin tl fiyat verdi. ben de bugün aracı mitsubishi servisine götürme kararı aldım. onlar neler diyecek ve ne fiyat verecekler. (muhtemelen uçuk bir fiyat verirler ama onların da görüşünü merak ettim.)


Yetkili serviste yine orjinal subap takılacak dolayısıyla lpg de aynı sorun 70-80 bin km sonra tekrar baş gösterebilir,
Bu sebeple lpg açısından yüksek sıcaklığa dayanıklı subaplar tercih edilebilir. İyi bir ustadan mutlaka yardım isteyin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2019 14:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bence de çelik subap tercih edin. yoksa kötü bir lpg ayarında vs. çok daha erken yıpranır

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2019 11:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
servisten fiyat geldi. toplam 13bin 300 TL gibi bir fiyat. ilk duyduğumda telefonu direk kapatıyordum :D teklifin detaylarına baktığımda adamlar trigeri zincirini bile yazmışlar. ben de bugün itibariyle aracımı sanayiye teslim ettim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2019 13:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
duvardaki aslan yazdı:
servisten fiyat geldi. toplam 13bin 300 TL gibi bir fiyat. ilk duyduğumda telefonu direk kapatıyordum :D teklifin detaylarına baktığımda adamlar trigeri zincirini bile yazmışlar. ben de bugün itibariyle aracımı sanayiye teslim ettim.

o paraya ikinci el kazalı Colt alıp parçalarını kullanırsın,ihtiyacın olmayanları satarsın daha iyi, belki para bile kazanırsın :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2019 13:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
av.ilhami yazdı:
duvardaki aslan yazdı:
servisten fiyat geldi. toplam 13bin 300 TL gibi bir fiyat. ilk duyduğumda telefonu direk kapatıyordum :D teklifin detaylarına baktığımda adamlar trigeri zincirini bile yazmışlar. ben de bugün itibariyle aracımı sanayiye teslim ettim.

o paraya ikinci el kazalı Colt alıp parçalarını kullanırsın,ihtiyacın olmayanları satarsın daha iyi belki para bile kazanırsın :D



servisteki herifler çılgın olmalı. aracı servise götürmeyelim diye ellerinden geleni ardına koymuyorlar. :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2019 16:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam subsan subap taktırcanız. tahmini maliyetin 2000-2500 lira civarında olması lazım serviste baya bi uçmuşlar sonrada bi afr ayarı yaptırıp 100k kafanız rahat binceksiniz.
Ankarada iseniz usta tavsiyesi yapayım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2019 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
teşekkürler öneriniz için. çelik subap taktırıyorum. ben şu an çorludayım. ustam net fiyat söylememekle beraber en fazla 2bin TL olur dedi. Bugün kendisini ziyaret edeceğim. teşekkürler ilginize tekrardan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2019 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Bu arada triger zinciri değişmez kontrol edilir. Soğukken bariz zincir sesi duyarsın ve o halde ise değiştirirsin. Zincir zorlanmasına bağlı olarak yıpranır. Ben sattığımda 250k daydı ve zincir değişmemişti heralde alan da aynı kullanırsa 300k yı da rahat devirir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2019 08:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2019 10:54
Mesajlar: 15
İsim: duvar
Araç: mitsubishi colt
Meslek: mühendis
Yaş: 33
aracımı ustadan aldım akşam itibariyle. çelik subaplar takıldı. fakat aracın çalışma sesi değişti. bu normal mi bilmiyorum. vites geçişlerinde de fön makinesi gibi sesi çıkıyor motordan. sanırsam bir yerlerde eksik kaldı. bu akşam yada yarın ustama tekrar uğrayacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2019 09:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ustanıza uğramanızda fayda var ama ciddi bir eksik olsaydı ses dışında da sorun olurdu. emin değilim belki yeni parçaların uyum sürecidir, hangi motor yağı kullanmış, daha önce hangisini kullanıyordu? (genel olarak lpgli araçlarda 5/40 iyidir ama kış nedeniyle petronas 5/30 yada motul econergy 5/30 da olur.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2019 12:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
subap değişimi sonrası biraz şıkırtı normal motor sesi kısmen değişir. Yapılan işlemin vitesle hiç bi alakası yok. Bu dediğinize ise bi anlam veremedim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye