| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| AMT sorusu http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=2161 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
| Yazar: | vtecmaniaa [ 10 Mar 2011 11:10 ] |
| Mesaj Başlığı: | AMT sorusu |
amt kullananlara şöyle bi şorum olacak şanzımanın şorun çıkarttığını duydunuz mu hiç? bir de yakıt olarak ne yakıyor? |
|
| Yazar: | bacey [ 10 Mar 2011 11:20 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: 2.el Colt almak isteyenlere tavsiyeler |
vtecmaniaa yazdı: amt kullananlara şöyle bi şorum olacak şanzımanın şorun çıkarttığını duydunuz mu hiç? bir de yakıt olarak ne yakıyor? baskı balatanın bitiyor olduğuna bir işaret ya da kullanıcınoın frene yeterince basamaması kaynaklı geri vitese bazen tek tıkla geçemiyor olması dışında bir arıza duymadım okumadım... AMT, manuel Colta göre 100 kmde 1 LT daha tasarruflu... |
|
| Yazar: | catalyst [ 10 Mar 2011 12:19 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Synth'in basina gelen disinda problem duymadim. |
|
| Yazar: | termin [ 10 Mar 2011 13:08 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
o da synthinin lpg sıkıntısından kaynaklanmıştır diye düşünüyorum. yoksa benzinle giden coltta ne sıkıntı olacak AMT şanzımanında. |
|
| Yazar: | SynTheSizer [ 10 Mar 2011 14:56 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Arkadaşlar benim yaşadığım olay AMT ile ilgili değil pek. O konuda baya bir grafik paylaşmıştım. Bu yaşanan sorun debriyaj aktivitörün sıkışmasıydı. AMT ve debriyaj aktivitörü çok farklı parçalar. AMT iyi tasarlanmasaydı benim yaşadığım sorunda vites kutusu zarar görebilirdi oysa sistem tamamen herşeyi kitlediği için ne debriyaj aktivitörü ne AMT sistemi ne de baskı-balata zarar görmedi. Normal şartlarda AMT arıza verdiğinde sistem kesinlikle çalışmaz. AMT'nin mekanik kısmı yekpare ve ömürlüktür. Yağ değişimi bile yapılmıyor. O stop etme sorunundan sonra 3 kere trafikte stop etme yaşadım. 3'ünde de LPG'ye geçme anında frene basarak durduğum için araba stop etti ve o geceki gibi sıkışma durumu olmadı. Ben artık LPG'ye elimle geçiriyorum. yada LPG geçene kadar bekliyorum. En garanti yöntem ![]() Merak ediyorum 60km hızla giderken frene basıp yavaşlarken araç LPG'ye geçse, durduğunuzda stop eder mi? Eğer etmiyorsa Atiker yerine Landi Renzo yada BRC gibi elektronik enjektör sistemli LPG kitleri alınmalıdır. Debriyaj aktivitörünün sağlığı için. |
|
| Yazar: | yuxus [ 10 Mar 2011 17:52 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Benim de başıma bazen geri vitese, belirtildiği gibi frene iyi basmamamdan kaynaklanan bazı durumlarda, geçmemekten başka bir aksilik gelmedi. Bunklardan başka arıza denebilcek olaylar dışında ufak tefek handikapları olduğunu gördüm AMT'nin. Yokuşlarda durup kalkarken kayma yapıyor. Otomatik viteslerde olduğu gibi kendiliğinden kavrama olsa iyi olurdu. Yine AMT'ye yokuş çıkışlarında gazı ayarlayamazsanız vites geçişi oluyor. Yokuşlarda özellikle de dik yokuşlarda mecburen manuel moda dönmek icap ediyor. Durduktan sonra hareket edip hızlanırken bazen düşük viteste gereğinden fazla kalıyor. Devir baya bir yükseliyor. Ben o durumlarda ayağımı gazdan hafif çekip tekrar gaz veriyorum vites doğrudan yükseliyor. Yakıt konusunda fabrika ortalama değerlerini tutturabiliyorum. Yakıt tüketiminin arttığı tüm durumlar ya benim agresif sürüş tarzımla yada lastik hava basıncının düşük olması, klimanın fazla açık kalması gibi AMTyle ilgisi olmayan olaylardan kaynaklanıyor. Benim deneyimlerim de özetle böyle. |
|
| Yazar: | vtecmaniaa [ 10 Mar 2011 23:43 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
şu yakıtı kuruş cinsinden söylerseniz sevinirim (son zamlardan sonra) yakın bi arkadaşıma önericem hangisini önereyim benim pek bilgim yok bilgi sahibi olmaya çalışıyorum ama modeline göre de değişiyo heralde anlayamadım gitti ![]() 2006 model 1.3 mü iyi yoksa 1.5 mi |
|
| Yazar: | bacey [ 10 Mar 2011 23:52 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Antalyada şu günlerde 100 kmde 7 litre yani 7 x 4.20 / 100 yani yaklaşık 30 kuruş... |
|
| Yazar: | SynTheSizer [ 11 Mar 2011 00:03 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
_opeth yazdı: gaza basmadığım sürece lpgye geçmiyor sende frene basınca geçiyor nasıl bi sistemse ![]() Ya sorma kışın bu atiker beni bezdirdi resmen. Arabadan soğuyorum.. Devirdaimde su ısısı kaça ayarlandıysa direk o anda LPG'ye geçiyor.. Yani Mayıs'dan beri 20bin km boyunca da hep böyleydi ama stop ettiği olmadı.. hiç korkmadan tırsmadan kullandım. Şimdi nedense 42 dereceye de çıkartsam o an direk lpg'ye geçyor ve araç durursa stop ediyor. Korkouyorum yine bir gün aktivitör sıkışırsa diye.. Usta aynı usta diye L. renzo taktırmadık.. başımıza iş aldık.. |
|
| Yazar: | toşu [ 11 Mar 2011 01:17 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
AMT şanzımanda kul yapısı olduğu için hiç arıza yapmayacak diye bir kural yok. Eninde sonunda birilerinin şanzımanında sorun çıkacak (İnşAllah yaşanmaz) AMT nin espirisi sorunsuz değilde rakiplerine oranla en sorunsuz oluşu. Yanlışmıyım arkadaşlar?.. |
|
| Yazar: | metehjan [ 11 Mar 2011 09:59 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
üstadım 1. vites devirinin yüksek olmasından başka sorun yasamadım benimki lpgli ve sakin kullanım sehiriçi 20-22 kuruş performanlı kullanırsam 24-25 kuruş yakıyor,benzindeyken 7,4 ortalamm vardı |
|
| Yazar: | bacey [ 15 Mar 2011 01:40 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
bugün 2 kez geri vitese geçememe sorunu yaşadım...sorunu A moduna aldıktan sonra geri vitese takarak aştım...motor soğukken yaşadım 2 olayı da...ilk defa yaşadım diyebilirim...bu durumun takipçisi olacağım...gelişmeleri bildirirrim... |
|
| Yazar: | c!h@n... [ 21 Mar 2011 23:46 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
SynTheSizer yazdı: Arkadaşlar benim yaşadığım olay AMT ile ilgili değil pek. O konuda baya bir grafik paylaşmıştım. Bu yaşanan sorun debriyaj aktivitörün sıkışmasıydı. AMT ve debriyaj aktivitörü çok farklı parçalar. AMT iyi tasarlanmasaydı benim yaşadığım sorunda vites kutusu zarar görebilirdi oysa sistem tamamen herşeyi kitlediği için ne debriyaj aktivitörü ne AMT sistemi ne de baskı-balata zarar görmedi. Normal şartlarda AMT arıza verdiğinde sistem kesinlikle çalışmaz. AMT'nin mekanik kısmı yekpare ve ömürlüktür. Yağ değişimi bile yapılmıyor. O stop etme sorunundan sonra 3 kere trafikte stop etme yaşadım. 3'ünde de LPG'ye geçme anında frene basarak durduğum için araba stop etti ve o geceki gibi sıkışma durumu olmadı. Ben artık LPG'ye elimle geçiriyorum. yada LPG geçene kadar bekliyorum. En garanti yöntem ![]() Merak ediyorum 60km hızla giderken frene basıp yavaşlarken araç LPG'ye geçse, durduğunuzda stop eder mi? Eğer etmiyorsa Atiker yerine Landi Renzo yada BRC gibi elektronik enjektör sistemli LPG kitleri alınmalıdır. Debriyaj aktivitörünün sağlığı için. doğan kardeş ben artık kendimden emin olduktan sonra lpg ye kendim geçiyorum yani kısa mesafede yaklaşık 500m- 1km arası lpg ye geçip durmam gerekirse benzine alıp öyle duruyorum çünkü motor tam ısınmadığına kanaat getiriyorum artık. en iyisi bu gaza geçiş ısısınıda 45 yaptırıcam .gazdan tasarruf edelim diye 35 dereceye ayarlamışlar .45 derece yaptırırsam pek o sorunla karşılaşacağımı sanmıyorum artık.ama yine sen kısa mesafelerde lpg ye geçip durman gerekirse benzine al öyle dur. |
|
| Yazar: | selonizm [ 01 Nis 2011 00:09 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
benim aracım 2010 model, şehir içi az önce baktığım ortalamam 6.8lt idi, uzun yolda ise 5.5lt civarına indirebildim en düşük, kullanıma göre artırmak azaltmak mümkün tüketimi |
|
| Yazar: | selonizm [ 01 Nis 2011 00:12 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
AMT ile ilgili herhangi bir sıkıntım da olmadı henüz, aracı alırken araştırmıştım şanzıman marka olarak sorun çıkaracak gibi görünmüyor oldukça kaliteli |
|
| Yazar: | Tui [ 10 Şub 2012 17:56 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Ustalar bişe aklıma takıldı ve ögrenmek için soruyorum Amt şanzımanın üstündeki robotun yağı nerden gidiyor? şanzıman yagı ayrı o baskı balatanın ordan oluyor. Benim merak ettim robotun yagı nerden alıyor.? Kitacıkta Debriyaj yagı ve fren yagı ortak diyor ordanmı yoksa başka yerdenmi koyuluyor kaputu kaldırdım ama göremedim. |
|
| Yazar: | Tui [ 15 Şub 2012 09:01 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
Tui yazdı: Ustalar bişe aklıma takıldı ve ögrenmek için soruyorum Amt şanzımanın üstündeki robotun yağı nerden gidiyor? şanzıman yagı ayrı o baskı balatanın ordan oluyor. Benim merak ettim robotun yagı nerden alıyor.? Kitacıkta Debriyaj yagı ve fren yagı ortak diyor ordanmı yoksa başka yerdenmi koyuluyor kaputu kaldırdım ama göremedim. bilen yok sanırsam.
|
|
| Yazar: | sinir kupu [ 15 Şub 2012 10:04 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
şanzıman üzerindeki robot bir elektrik motoru benim bildiği öyle ekstra yağ değişimi filan istememesi lazım. şazıman derseniz zaten manuel ile aynı. herhalde şazıman üzerindedir. |
|
| Yazar: | Tui [ 15 Şub 2012 10:26 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: AMT sorusu |
sinir kupu yazdı: şanzıman üzerindeki robot bir elektrik motoru benim bildiği öyle ekstra yağ değişimi filan istememesi lazım. şazıman derseniz zaten manuel ile aynı. herhalde şazıman üzerindedir. var diye duydum onun için araştırıyorum şahsen.. |
|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|