Zaman: 13 Kas 2025 16:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2012 14:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Şub 2012 13:03
Mesajlar: 2
İsim: cetin
Araç: 2008 colt invite
Meslek: danisman
Yaş: 30
selam, yaklasik 4 ay once 20000 km de 2008 model 1.3 invite sahibi oldum. (22000 TL ye ilk sahibinden satin aldim) araci daha once uzun yolda kullanmisligim vardi ve gayet memnun kalmistim. ancak sehir ici kullanimda birkac sikintisini yasadim.
oncelikle; arac ilk satin aldigimda ayagimi frenden cektigimde kendiliginden kalkiyordu ve bu hafif yokuslarda az da olsa araci tutuyordu ya da daha cabuk kalkmasina yardimci oluyordu (geri vitesde de ayni tepkiyi veriyordu) ancak cok yogun trafigin oldugu bir gun yaklasik 5 saat dur kalk yapmak zorunda kaldim (istanbul firtinasinin oldugu gun) ve daha sonra bu tepkiyi vermemeye basladi. bu konuda bilgisi olan var mi?
ayrica rampa asagi gaza basmadan yaklasik 10-15 km gibi hizlarda giderken arac surekli devirini yukseltip dusuruyor (yaklasik 1000 rpm e geldiginde araci kendi kendine 250 rpm e cekiyor) ve arac kendine kendine bir hizlaniyor bir yavasliyor. bu cok rahatsiz edici bir durum.
yine rampa yukari dusuk hizlarda 5-10 km civari giderken birkac sn. sonra arac titremeye basliyor ve illaki gaza biraz daha basmami istiyor ancak yol elverisli olmayabiliyor. bu konuda da deneyimi olan var mi?

iyi gunler, tesekkurler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2012 14:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Rampa aşağı devir oynamasının sebebi, gaza basmadığınız için aracın kendi kendine motor freni yaptırmak için vites küçültmesindendir. Yeterlli seviyeye hız düşünce tekrar vites yükseltiyordur. Diğer dediğiniz iki sorun hakkında ise bir fikrim yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2012 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
rampa aşağı inerken motor freni yapıyor araç, yüksek vitesteyken motor freni ile yokuş aşağı inmek epey keyifli ve ekonomik olurken, düşük viteste, dolayısıyla yoğun trafikte sıkıntılı oluyor. ben manuele alıp öyle inmeyi tercih ediyorum. kalkış desteği ile ilgili olarak bir şekilde baskı balatayı zorladıysanız veya gaz ile frene aynı anda bastıysanız veya ne bileyim yokuşta frensiz hafif gazla durmaya durmaya çalıştıysanız kendini kilitlemiş olabilir. bir 500-600 km sonra düzelmesi lazım; yoksa servis yolları fora 8)
selamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2012 09:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
yetkili servise ugrayın derim....

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2012 04:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Oca 2011 18:35
Mesajlar: 403
Şehir: Kocaeli
İsim: Oktay
Araç: Colt Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 40
cetins81 yazdı:
yine rampa yukari dusuk hizlarda 5-10 km civari giderken birkac sn. sonra arac titremeye basliyor ve illaki gaza biraz daha basmami istiyor ancak yol elverisli olmayabiliyor. bu konuda da deneyimi olan var mi?


Deneyimim var, çözümüm yok. :)
Aynı rampada dizel colt ile dur kalk ve düşük hızda (gaza basmadan) ilerlerken benzinlide gaza basmazsam teklediğini, gaza basarsam yavaş akan trafikten daha hızlı olduğumu, fren - gaz - dur - kalk ile araçtan aldığım keyfin bittiğini hissettim.
Çözüm aradım mı, hayır. Dizeli özledim mi, evet.

Yokuş aşağı motorfreni için vites artıp azalmıyor (gaza basmıyorsanız) Vites artışı için tek şart aşırı devir kalıyor geriye ben bunu çalıştıramadım. 5500 de motor bağırırken hızlanmasınada izin vermiyor aracın. 4000 den sonra frenleme etkisi artıyor.
Bende manuel modda vites yükselterek hergün indiğim yokuşu bitiriyorum, A moduna alıp devam ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2012 11:47 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
anladığım kadarıyla araç amt, devir yükseltmesi çok normal 1500 lere indimi motoru korumak için vites küçültür ve ileri doğru atılır korkacak bişey yok normal..aracın bazen gazı yiyip kendi kendine gitmesi sadece düz yolda olur yokuşlarda fayda beklemeyin benim gibi el frenine alışın
dikkatimi çeken 20bin de aracı çok uygun fiyata almış olmanız keşke ben alsaydım :D
2008 eski kasa mı oluyor?

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye