Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nekadar http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=4950 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
Yazar: | kronos [ 01 Eyl 2012 21:55 ] |
Mesaj Başlığı: | 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nekadar |
arkadaşlar discovery chanelde 5. vites programında duymuştum hollandalı bilim adamları açıklamalarına göre (motor cc hatırlamıyorum) oto yolda giderken özelikle uzun yolda araç motorlarının en rahat ettiği tasaruf ettiği şişmeden yol alabileceği rüzgar direncinden een az etkelendiği hızın 110kmhz olduğunu söylemişlerdi... belki haklı olabiler fakat bizim coltlar 1.3 motor 110 kmhza 3000 devirde varıyor biz ise tasaruffu 90 kmhız la yapıyoruz yani 2500 devirde.. şimdi 2500 devirle 3000 devir arasında nekadar sarfiyat farkı vardır yoksa gerçektende 3000 devirde kullanmak dahamı canlı tutar motoru.. birde merak ettiğim bizim araçlar atmosferik motorlarmı yanı bu motorlar yüksek deviri seven isteyen motorlarmıydı? ![]() |
Yazar: | sinir kupu [ 01 Eyl 2012 23:38 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
coltlar czt ve did dizel haric atmosferiktir tabi ki. ama 90 ustu hizlar ruzgar direnci yuzunden ve hatta motor devri yuzunden bence cok ekonomik olmazlar. bunu denemesi kolay. cikin uzun yola hizinizi sabitletin bir 10 dk sabit devirde surun ve sonucu gorun. benim gordugum lancer mesela 2000 ve 2250 (2500 de olabilir) devirde bu da 75 ile 90 km yapiyordu oldikca ekonomikti. ama gelgelelim 90 a cikmak icin daha cok basmak lazim geldiginden istanbulda cok efektif degildi. belki hiz uzun sure korunursa 90 la surmek daha mantikli olur. en azindan sure kisalir |
Yazar: | ekhnaton [ 02 Eyl 2012 00:55 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
colt amt'de 105 km hız hemen hemen 2600 devire tekabül ediyor. ben şehirlerarasında bu hızda kalmaya çalışıyorum. manuel 5 ileri olduğundan onda durum değişir tabii. |
Yazar: | kronos [ 02 Eyl 2012 15:46 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
sinir kupu yazdı: coltlar czt ve did dizel haric atmosferiktir tabi ki. ama 90 ustu hizlar ruzgar direnci yuzunden ve hatta motor devri yuzunden bence cok ekonomik olmazlar. bunu denemesi kolay. cikin uzun yola hizinizi sabitletin bir 10 dk sabit devirde surun ve sonucu gorun. benim gordugum lancer mesela 2000 ve 2250 (2500 de olabilir) devirde bu da 75 ile 90 km yapiyordu oldikca ekonomikti. ama gelgelelim 90 a cikmak icin daha cok basmak lazim geldiginden istanbulda cok efektif degildi. belki hiz uzun sure korunursa 90 la surmek daha mantikli olur. en azindan sure kisalir işte en önemliside rüzgar direncini en az his ettiği hız 110 km olduğunu söylüyorlar fizik bilgim çok iyi değil, fizik olarak incelendiğinde haklı olabilirler çünkü rüzgar direnci yakıtı bence hızdan daha çok etkiliyor.. f1 araçlarını görüyoruz aracın % 60"ı aerodinamikten yana WW deki blu motion teknolojiside öyle tamamen aeorodinamik iyleştirmeyle yakıt tasarufu yaptırdılar yani rüzgarın dirancini kırark ön ve yan marşpiyerler arka spoyerler alçaltılmış süspansiyon .. işte bunların hepsi rüzgarı en az hissetirmek için yapılan çalışmalar.. çünkü motor diğer tdı larla aynı 1,6 105 ps ama yakıtta 1.5 lt iyleştirme var yani esas düşman rüzgar gibi... |
Yazar: | yavuzaLp [ 19 Eki 2012 02:12 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
aracınızın hangi devir aralıklarında anlık+ oratalama yakıtı yaktıgınızı hemen hemen %100 yakın gösterebilen bir aleti, izmirde yaşayan yazılım elektronik uzmanı yaptı.bunu ilk önce twingolar icin yapmıştı.mesela coltlrında yol bilgisayarı var audilerinde, hemen hemen orjınal yol bilgisayarlarınızda, depoya atıp yaktıgınız yakıt oranlarınız birbirini tutmaz.Mehmet ismindeki bu yazılım uzmanı bizim twingofanclub.com daki sitemize ugradıgında, pek inanmamıştık.zamanla 3.versiyonuna kadar geldi, ve %100 yakın hem benzin hem LPG kalan yakıt miktarından tutun,yaktıgı anlık, ortalama litrelere kadar,aracınızın o andaki yaptıgı cutt-of'u canlı cnlı ekrandan izlemeye kadar bir coközellik ve hesaplamalrı dogru cıkmaya başladı.ve suan hiç bir orjınal yol bilgisayarında hepsini bi anda göremiyecegınız daha cok özellikleri ekledi.bu cihazın adı twiputer fakat tüm enjeksiyonlu olan aracların hepsine 25 dakka takılabilen bir kolaylıkta oldugunuda bilmenizi isterim. daha bir cok özellikleri buraya yazmıyorum suan, merak eden olursa ,ikna olup aracına takmak isteyen olursa göz atması icin linkini ekliyorum.suan bu konuyu okuyanlarınız önce mesafeli davranıcaksınız, sonra hadi canım cogu yalan dolandır diyeceksiniz biliyorum, cunku biz oyle demiştik:) adamın reklamını fazla yapmanın anlamı yok, ama belki birinizin işine yararsa diye aşağıdaki linki bi okuyun derim,aslında bir kac ay sürer okumanız cunku 1580 yanıt var,bu epey zamanınızı alıcak. ![]() http://www.twingofanclub.com/twingo-mod ... ilgisayari)/msg126201/ |
Yazar: | ergunp [ 21 Eki 2012 22:52 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
Uzun yolda aracta 2 kisi full bagaj 2000-2500 devir araliginda 700 km yolda 5.9lt/100km ortalama yaptim, ayni sartlar altinda devir araligi 2500-3000 olunca bu defa ortalamayi 7.1 lt/100km ile tamamladim.2500 deviri asinca atmosferik motorlar yakiti icmeye basliyorlar |
Yazar: | salih yıldırım [ 22 Eki 2012 09:50 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
2000 devirde c.c ile hızı 85-90km ye sabitlemek yakıt tasarrufu için en ideal çözüm...... |
Yazar: | catalyst [ 22 Eki 2012 11:14 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
90'dan sonra kesinlikle tuketim parabolik olarak artiyor. 80-90 arasi bircok binek arac icin en ideal tuketim degerlerinin yakalandigi aralik. Inanmayana denemesi bedava. Bu konunun direk devirle alakasi yok daha cok ruzgar direnciyle alakasi var. |
Yazar: | kronos [ 22 Eki 2012 21:23 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: 2500 devir ile 3000 devir arasındaki yakıt sarfiyatı nek |
80 90 km hız ideal ama arabada 3 kişiysen bu ideal değildir hel bagajda varsa hiç ideal değildir.. 2000 2500 devirde 700 kmde 5.1 yakan arkadaş 100 110 ile gitseydi yokuşa çıkmadan 120 130 kadar çıkarıp yokuşun sonlarına doğru tatlı tatlı 90 a inecek ister istemez o an bakın anlık değerinize o dik yokuşta 10 11 lt geçmez.. ama o dik yokuşu c.c sabitlediğin 80 90 km hızla çıkarsan rampa sonuna doğru hızın 70 e 60 düşecek vites düşerecen doğal olarak bak ozamn anlık yakıt değerine 22 den başlar 26 lt kadar yolu vardır.. kısacası 80 90 km kıstas değildir önemli olan yolun o andaki durumu ve araç içindeki artçılardır.. benim düşüncem cruzcontrol ekonomiden öte konfor için yapılan birşey çünkü bu sistemde dip gaz olayı çok var bu nedenlede yakıtı dahada artırmaktadır bence ama onforuna bişey diemm güzel teknoloji uzun yolda süper.. |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |