Zaman: 06 Haz 2024 15:48

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 11:56
Mesajlar: 7
Araç: Carisma 1.8 GDI LB
Kan grubu: B+
Selamlar,

1.8 GDI Carisma kullanicisiyim ve araci oldukca bakimsiz bir durumdayken devraldim. Arac ile ilgili bilgi ve deneyim duzeyim oldukca kisitli fakat rahat bir surus saglamami engelleyen cok fazla etken var. Asagida listelediklerim ile ilgili yorumlarinizi ve gittigimde kaziklamanmadan opulmeden elinden kurtulabilecegim adam akilli servis tavsiyesi rica ediyorum.

* Aracim 160bin KM'de ve saniyorumki lastiklerim 5 ya da 6 senelik. Degistirmek istiyorum. KUMHO icin 110 TL, MABOR icin 100 TL'lik teklifler aldim. Uygun mudur ?

* Direksiyonumdaki titreme epeyce fazla. Ozellikle 100KM'nin ustune cikinca titreme asiri rahatsiz edici oluyor. Rot-balans ayarimin bozuk oldugunu tahmin ediyorum. Ayni sekilde direksiyonum da biraz kaymis sanirim cunku direksiyonu duz birakinca lastiklerim duz bir konumda kalmiyor. Siz ne dersiniz ?

* Frenlerimden memnun degilim. Ne kadar asilsamda yeterince tutmuyormus gibi bir hissiyata kapiliyorum. Bir de zaman zaman arac sanki calismiyormus gibi asiri sert oluyorlar. Sizce nedendir ?

* Bu arac ile motor freni yapamiyorum. Saniyorumki bilerek engellenmis. Dogru mudur ?

* Yakit tuketimim 10 LT'nin altina cok nadir dusuyor. Ancak uzun yolda dusuyor ama sehir ici cok fena. Bir de aracin kendi olcumleri biraz yalan gibi geliyor. Mumkun mudur ? Tuketim icin ne tavsiye edersiniz ?

* Motorun sesi cok fazla geliyor bana. Ozellikle hizlandikca pencereler kapaliyken bile inanilmaz gurultu geliyor. Bu normal midir ? Ses sorunu 95 Oktan benzin aldigimda cok daha fazla oluyor. O yuzden 97 Oktan aliyorum ama dogru mu yapiyorum bilmiyorum.

Son olarak durust olduguna inandiginiz ustalari ve/veya servisleri tavsiye etmenizi rica ediyorum. Orjinal parca kullanma derdim yok. Cikma olur, Renault parcalari olur farketmez. Yeterki usta isini bilsin, ayak ustu opup gondermesin. =)

Tanisma bolumunde de dedigim gibi azicik basinizi agriticam sorularimla, kusuruma bakmayin simdiden. =)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 12:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Tim yazdı:
Selamlar,

1.8 GDI Carisma kullanicisiyim ve araci oldukca bakimsiz bir durumdayken devraldim. Arac ile ilgili bilgi ve deneyim duzeyim oldukca kisitli fakat rahat bir surus saglamami engelleyen cok fazla etken var. Asagida listelediklerim ile ilgili yorumlarinizi ve gittigimde kaziklamanmadan opulmeden elinden kurtulabilecegim adam akilli servis tavsiyesi rica ediyorum.

* Aracim 160bin KM'de ve saniyorumki lastiklerim 5 ya da 6 senelik. Degistirmek istiyorum. KUMHO icin 110 TL, MABOR icin 100 TL'lik teklifler aldim. Uygun mudur ?

* Direksiyonumdaki titreme epeyce fazla. Ozellikle 100KM'nin ustune cikinca titreme asiri rahatsiz edici oluyor. Rot-balans ayarimin bozuk oldugunu tahmin ediyorum. Ayni sekilde direksiyonum da biraz kaymis sanirim cunku direksiyonu duz birakinca lastiklerim duz bir konumda kalmiyor. Siz ne dersiniz ?

* Frenlerimden memnun degilim. Ne kadar asilsamda yeterince tutmuyormus gibi bir hissiyata kapiliyorum. Bir de zaman zaman arac sanki calismiyormus gibi asiri sert oluyorlar. Sizce nedendir ?

* Bu arac ile motor freni yapamiyorum. Saniyorumki bilerek engellenmis. Dogru mudur ?

* Yakit tuketimim 10 LT'nin altina cok nadir dusuyor. Ancak uzun yolda dusuyor ama sehir ici cok fena. Bir de aracin kendi olcumleri biraz yalan gibi geliyor. Mumkun mudur ? Tuketim icin ne tavsiye edersiniz ?

* Motorun sesi cok fazla geliyor bana. Ozellikle hizlandikca pencereler kapaliyken bile inanilmaz gurultu geliyor. Bu normal midir ? Ses sorunu 95 Oktan benzin aldigimda cok daha fazla oluyor. O yuzden 97 Oktan aliyorum ama dogru mu yapiyorum bilmiyorum.

Son olarak durust olduguna inandiginiz ustalari ve/veya servisleri tavsiye etmenizi rica ediyorum. Orjinal parca kullanma derdim yok. Cikma olur, Renault parcalari olur farketmez. Yeterki usta isini bilsin, ayak ustu opup gondermesin. =)

Tanisma bolumunde de dedigim gibi azicik basinizi agriticam sorularimla, kusuruma bakmayin simdiden. =)

-Continental Conti Premium Contact3 tavsiye ederim, ben 140 civarına almıştım, değerlendirin, karar verirseniz size de aynı yerden aldırabiliriz.
- Direksiyon titremesi herşeyle ilgili olabilir. Fakat beraberinde fren sertleşmesi de olduğundan muhtemelen disk ve balatalarınızla ilgili. Değişmesi gerekir.
- Şehiriçi 10 LT tüketim fazla. Yol bilgisayarı verileri ile reel tüketim benim arabamda birebir aynı. Rahat kullanımda 8-8,5 arası olmalı.
- Aracınızı bakıma sokmak istiyorsanız, size referans olup ahbaplarımızın olduğu yetkili bir servise yönlendirebiliriz.

Kendinizi tanıtın başlığındaki kısmı biraz daha detaylı doldurursanız, memnun oluruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 12:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 11:56
Mesajlar: 7
Araç: Carisma 1.8 GDI LB
Kan grubu: B+
Cevap icin tesekkurler.

Aracin gayet iyi bir yetkili servisi var ama maddiyat acisindan tabiri caizse anamiz agliyor resmen. Sizin referans olacaginiz servis icin durum nedir acaba ?

Genelde "neyse parasi verelim" seklinde yaklasiyorum olaylara ama bu kadar sorun ve bu kadar pahalilik belimi bukuyor, elimden bir sey gelmiyor. =)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 13:14 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Tim yazdı:
Cevap icin tesekkurler.

Aracin gayet iyi bir yetkili servisi var ama maddiyat acisindan tabiri caizse anamiz agliyor resmen. Sizin referans olacaginiz servis icin durum nedir acaba ?

Genelde "neyse parasi verelim" seklinde yaklasiyorum olaylara ama bu kadar sorun ve bu kadar pahalilik belimi bukuyor, elimden bir sey gelmiyor. =)

Siz Carisma başlığını geriye doğru 20 sayfa kadar okuyuverin, birçok konuda fikriniz olacak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 20:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2010 00:43
Mesajlar: 207
İsim: emrah
Araç: carizma gdi avance
Kan grubu: abr+
Tim yazdı:
Selamlar,

1.8 GDI Carisma kullanicisiyim ve araci oldukca bakimsiz bir durumdayken devraldim. Arac ile ilgili bilgi ve deneyim duzeyim oldukca kisitli fakat rahat bir surus saglamami engelleyen cok fazla etken var. Asagida listelediklerim ile ilgili yorumlarinizi ve gittigimde kaziklamanmadan opulmeden elinden kurtulabilecegim adam akilli servis tavsiyesi rica ediyorum.

* Aracim 160bin KM'de ve saniyorumki lastiklerim 5 ya da 6 senelik. Degistirmek istiyorum. KUMHO icin 110 TL, MABOR icin 100 TL'lik teklifler aldim. Uygun mudur ?

* Direksiyonumdaki titreme epeyce fazla. Ozellikle 100KM'nin ustune cikinca titreme asiri rahatsiz edici oluyor. Rot-balans ayarimin bozuk oldugunu tahmin ediyorum. Ayni sekilde direksiyonum da biraz kaymis sanirim cunku direksiyonu duz birakinca lastiklerim duz bir konumda kalmiyor. Siz ne dersiniz ?

* Frenlerimden memnun degilim. Ne kadar asilsamda yeterince tutmuyormus gibi bir hissiyata kapiliyorum. Bir de zaman zaman arac sanki calismiyormus gibi asiri sert oluyorlar. Sizce nedendir ?

* Bu arac ile motor freni yapamiyorum. Saniyorumki bilerek engellenmis. Dogru mudur ?

* Yakit tuketimim 10 LT'nin altina cok nadir dusuyor. Ancak uzun yolda dusuyor ama sehir ici cok fena. Bir de aracin kendi olcumleri biraz yalan gibi geliyor. Mumkun mudur ? Tuketim icin ne tavsiye edersiniz ?

* Motorun sesi cok fazla geliyor bana. Ozellikle hizlandikca pencereler kapaliyken bile inanilmaz gurultu geliyor. Bu normal midir ? Ses sorunu 95 Oktan benzin aldigimda cok daha fazla oluyor. O yuzden 97 Oktan aliyorum ama dogru mu yapiyorum bilmiyorum.

Son olarak durust olduguna inandiginiz ustalari ve/veya servisleri tavsiye etmenizi rica ediyorum. Orjinal parca kullanma derdim yok. Cikma olur, Renault parcalari olur farketmez. Yeterki usta isini bilsin, ayak ustu opup gondermesin. =)

Tanisma bolumunde de dedigim gibi azicik basinizi agriticam sorularimla, kusuruma bakmayin simdiden. =)


*Aracınızın modelı nedır?yenı kasamı eskı kasamı eger eskı kasaysa lastık ebatları aynı deıl yenı kasalarda 195/60/15 orjınal olcusu bugun servısten gelırken bagcılarda goodyear 195/60/15 lastıgı lastık pazar dıye bır yerde 85 tl ye gordum dukkan yenı acılmıs ve kampanya yapıyormus.Eger eskı kasaysa lastık fıyatı bıraz daha uygun olabılır.Marka olarak tavsıye ıstersenız gooyear gt2 ben onun uzerıne bır lastık daha gormedım.Ama uretımının devam edıp etmedıgını su an bılmıyorum.
*motor frenını kullanamamanızla alakalı bır bılgım yok.
*Yakıtla alakalı olarak zaten aracınızda kullanmanız gereken 97 oktan benzin.
*Ben ustama ınanıyorum ve benı hıc opup gondermedı.arabamdanda anlıyor.
*Sıfır parca aldıgım yerdende memnunum onunda benı opmedıgını dusunuyorum.Ama cıkmacılar ıcın aynı seyı soyleyemıcem fena opuyolar egerkı parcayı bulamadıgını anlarlarsa.Fakat Ali kardesımın cıkmacısı uckun tıcaret duzgun bır esnaf bugun yanındaydım ve hos sohbet bırısı oldugunu dusunuyorum.Ayrıca sıtemızde uyemız ergın necıp usta var oda parca bulabılıyor ve yardımcı olmaya calısıyor.Fakat ankarada kendısı.Saolsun daha bugun bana yardım etmeye calıstı.
*Gelen ses motor sesımı yol sesımı eger yol sesıyse kapı fıtıllerınızı kontrol ettırın motor sesıyse aracınız daha once onden kaza yaptıysa tamırat esnasında ızolasyonu bozulmus olabılır dıye dusunuyorum.Baska bır sebebı var ısede bılen arkadaslarım yardımcı olacaklardır.
*Forumumuzu bıraz kurcalarsanız yakıt konusunda arkadaslarımızın detaylı olarak yaptıgı olcumler var sızde onlarla karsılastırabılırsınız.
*Frenler konusundada emınım teknık bılgısı olan bır arkadasım yardımcı olacaktır.
*Tıtreme sorununuzu bır rot balanscıya goturun sıze 3 dakıkada neyı var neyı yok a dan z ye soyleyecektır.
Kazasız surusler dılerım

_________________
Resim

Zor satılıp kolay alınan satmaya kıyılamayan bir dünya güzeli.Carisma gdi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 21:32 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Tim yazdı:
Selamlar,


* Direksiyonumdaki titreme epeyce fazla. Ozellikle 100KM'nin ustune cikinca titreme asiri rahatsiz edici oluyor. Rot-balans ayarimin bozuk oldugunu tahmin ediyorum. Ayni sekilde direksiyonum da biraz kaymis sanirim cunku direksiyonu duz birakinca lastiklerim duz bir konumda kalmiyor. Siz ne dersiniz ?

Umera: Aracınızda rot bozukluğu mevcut. Bu şekilde kullanmaya devam edersenız yakında hidrolik direksiyonu millerden başlayarak yenılemek zorunda kalabilirsiniz.

* Frenlerimden memnun degilim. Ne kadar asilsamda yeterince tutmuyormus gibi bir hissiyata kapiliyorum. Bir de zaman zaman arac sanki calismiyormus gibi asiri sert oluyorlar. Sizce nedendir ?

Umera: Fren merkezi diye adlandırılan westing house arızalı olabilir. Veya emme manıfoldu ile bağlantı sağlayan hortumda kaçak mevcut olabilir,bu durum çalışma düzeninide olumsuz yonde etkiler. Kontrol edilmesi gerekir. Bu şekilde aracı durduramazsınz.


* Bu arac ile motor freni yapamiyorum. Saniyorumki bilerek engellenmis. Dogru mudur ?

umera: Bu araç ile motor freninden kastınız eğer araç viteste iken ayağınızı gazdan çekmeniz ise alasını yaparsınız(cut-off).
Yok eğer kamyon gibi egzozu tıkayan bir kol ararsanız aramaya devam edin belki bulursunuz:)



* Motorun sesi cok fazla geliyor bana. Ozellikle hizlandikca pencereler kapaliyken bile inanilmaz gurultu geliyor. Bu normal midir ? Ses sorunu 95 Oktan benzin aldigimda cok daha fazla oluyor. O yuzden 97 Oktan aliyorum ama dogru mu yapiyorum bilmiyorum.

umera: Aracınızda mevcut her hangi bir çalışma düzensizliği,yeterli hava girmemesi,aşırı hava girmesi vs. gibi bir çok aracınızın gürültülü çalışmasına neden olabilir. Kabin içerisine fazla ses gelior ise direksiyon altında lastik tıpalar ile kapalı olması gereken geçiş noktalarını kontrol etmenızde fayda var.


_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2011 15:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 11:56
Mesajlar: 7
Araç: Carisma 1.8 GDI LB
Kan grubu: B+
Selamlar,

Aracimi arkadasimin memnun oldugu bir Honda Servisine kontrol ettirdim ve usta sagolsun kabaca bir liste cikardi ve aracimin motorunun saglam oldugunu soyledi ama ben sagdan soldan aldigim bazi duyumlar sebebiyle cok da guvenemedim.

Hem listeyi hem de sorunlari yaziyorum, bakip yorumlarsaniz sevinirim;

* Aracimin yagi vesaire degisti ama yag cubugunu hafiften cektigimde ya da cikardigimda baya baya ufleme yapiyor. Bunun sebebi nedir ?
* Arac devri epeyce duzensiz. Araci calistiriyorum, yola cikiyorum, durur haldeyken aracin devri surekli artip azaliyor. Gostergede de ayni sekilde goruyorum artip azalmayi.

Son olarak ustanin ilk seferde acil olarak cikardigi liste ve fiyatlar asagidaki gibi;

Alıntı:
SOL İÇ AKS KÖRÜĞÜ JAPON ORJİNAL 55 TL
SAĞ İÇ AKS KÖRÜĞÜ JAPON ORJİNAL 55 TL
SOL ÖN ROT BAŞI MUADİL JAPON 90 TL
SAĞ ÖN ROT BAŞI MUADİL JAPON 90 TL
ÖN FREN DİSK (LUCAS) TAKIM 2 ADET 298 TL
ÖN FREN BALATASI LUCAS 96 TL
SOL ARKA AKS PORYA KOMPLE (NTN ) ORJİNAL JAPON 187 TL
BUJİ ORJİNAL ÜRÜN MUADİLİ YOK 4 ADET 180 TL
HAVA FİLİTRESİ ORJİNAL JAPON 32 TL
KİLİMA POLEN FİLİTRESİ ORJİNAL 24 TL




Alıntı:
İŞÇİLİKLER
AKS KÖRÜĞÜ İŞÇ 50 TL
ROT BAŞI İŞÇ 30 TL
DİSK BALATA DEĞİŞİM İŞÇ 40 TL
PORYA İŞÇ 30 TL
ROT AYARI 25 TL


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2011 17:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Parçalar ve fiyatları normal görünüyor ama ucuz değil! İşçilik 50 TL kadar fazla gibi, ama usta işini düzgün yaparsa helali hoş olsun deyip verin. Rot başı değişince zaten mecburen rot-balansa gideceksiniz ve 50 TL'de ona vereceksiniz. Eğer başka bir yerde sorun yok ise sağa-sola çekme ve direksiyondaki titreme sorunu rot-balanstan sonra çözülecek.

Arabanın yağı değişti demişsiniz, umarmım 10w-40 koydurmamışsınızdır. 10w-40 koydurduysanız yanlış yaptınız, tam sentetik 0 ya da 5w-40 koyacaktınız GDI'ye.

Aracın devri bozuk dediğinizde akla gelen ilk sorun boğaz kelebeğidir. Lütfen forumda bu konuda yazılanları arayıp bulup okuyun.

Motor sesi çok demişsiniz. Bu arabalarda motor sesi çok değildir. Lakin dizele benzer bir ses çıkarır ve sübap iticileri de ses yapar. Motor bakımsızsa özellikle soğuk motorda sübap iticileri bayağı ses yapar. (Forumdaki arkadaşlara not: ben iticileri söktürüp temizlettim ses mes kalmadı.)

Son alarak arabanıza 97 oktan benzin koyun. 95 oktan GDI'lere gitmiyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2011 19:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 11:56
Mesajlar: 7
Araç: Carisma 1.8 GDI LB
Kan grubu: B+
Tesekkurler.

Bu konuyu actiktan sonra farkettigim bir seyi ekleyeyim, daha once yazmayi unutmusum. Motorun sesi normal duzeyde esasen. Aracin icinde cok ses yapan ve motor sesine yakin ses cikaran seyi dagilmis poria ve tekerlerden kaynakliymis. Arac hareket halindeyken kontagi kapatinca farkettik ( bu testi bos ve duz bir yolda deneyimli biri yapti tabi. basiniza gelebilecekleri bilmeden denemeye calismayin lutfen. birakin deneyimli biri yapsin ).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2011 01:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
gdi konusunda bilgili değilim ama,lastiklerdeki titreme konusunda sanayiye bayağı gidip gelmiş biri olarak şunu söyleyebilirim: 100km altındaki titremeler genelde balans ayarsızlığından, üstündeki titremeler jant eğriliğinden oluyor.önceki aracımda 4 tane öndüzenci değiştirdim en son gittiğim arkadaş ''abi jantların eğilmiş ne kadar balans ayarı yaptırırsan yaptır, jantlarını düzelttirmezsen titremeyi kesemezsin dedi. düzelttirmeye birlikte gittik ve jantlarımın ne kadar yamuk olduğunu kendi gözümle gördüm. düzeltirdikten sonra deneme amaçlı biraz sürat yaptım titreme falan yok. bu konuyu da dikkate alırsanız boşuna dolaşmamış olursunuz.arızasız günler dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye