Zaman: 30 Eyl 2025 23:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 28 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2013 14:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
öncelikle tüm carisma kullanıcılarının ramazan bayramını kutlarım...forumda carisma ile ilgi 21 sayfa yazıyı okuduktan sonra üye olup bende hem deneyimlerimi paylaşmak hemde yalan yanlış bilgileri düzeltmek için foruma üye oldum...aramızda bakımsız tamamen hor kullanılmış bir carisma satın alıp birton masraf yapıp araçlar hakkındada pek teknik bilgisi olmadığından servis ve ustaların yönlendirmesiyle hepten mağdur bırakılmış arkadaşlarda var,hayatında hiç japon bir otomobil kullanmayıp bilmeden etmeden çamur atanda var,abartıp mükemmelleştiren arkadaşlarda var,parça fiyatlarını aracın türkiyedeki hakkettiği 2.el değerinde olmamasından dolayı 13 bin tl ye aldığı bi carismayı 13 bin tl lik kuş serisinin parça fiyatlarıyla kıyaslayıp çok pahalı diye yaygara yapanlarda var,,,vs...vs...
Carisma alacakların dikkatine...öncelikle bir araç alırken kendi ihtiyaçlarınızı tespit ediniz ve ona göre 1.6 mı 1.8 GDI mi 1.9 DID mı kararınızı verdikten sonra bu forumda kullanıcı olupta gercekte tecrübe sahibi insanlardan bilgi edinin.misal eğer bakkala çakkala bile kontakt açan gezmeyi seven şehir içi trafiğinde zun süreli araç kullanacak olan arkadaşlar için kesinlikle 1.8 GDI almalarını tavsiye etmiyorum...bu araç yüksek devir düşük viteste kullanılcak bi araç değil arkadaşlar..aldıktan sonra çok yakıyor muhabbeti yapanlar kısa mesafelerde şehir içinde 1.2 vites dur kalk yapanlardır birde benzin 5 tl olunca arabaya çamur atıp durmayın araç aslında az yakıyor kullanmasını bilene teknik verilere de baktığınızda bunu görebilirsiniz sizin alacağınız araç 1.6 avance lpg li olabilir bu tipte bir kullanıcı için....gelgelelim hem GDI almakta ısrar edip hemde tüp taktırma derdindeyseniz LPI adı altında gazı sıvı hale getirip enjektörlerden püskürten tsi gdi motorlar için geliştirilmiş aracın performansında düşüş yaşanmayan motor ömrünü azaltmayan pistonlar üzerinde düzenli ve dengeli bir patlama sağlayan bir sistemdir şuan ki kurulum ücretleri 4 bin tl civarında olduğundan bu forumda hiçkimseninde bu LPI kitine bu kadar para vereceğini sanmıyorum...mantıklı olanda zaten fiyatların düşmesini bekleyip tamamen GDI uyumlu bu kiti taktırmak...
gelelim 1.8 GDI motor a eger siz aracınızı daha cok uzun yollarda gerektiğinde tatile hafta sonlarında piknik için uzun mesafeli otoban yolculuklarında vs şeklinde kullanan biri iseniz GDI motor yakıt tüketimi açısından size uygun bir araç yüksek vites düşük devir mantığıyla kullandığınız zaman eminimki ne demek istediğimi anlarsınız...
1.9 DID motor hakkında dizel motorlar için genel geçer birşey söyleyeceğim 2.el dizel araç km düşükse ve iyi bakımlı bir araçsa hem şehir içi hemde şehir dışı ortalamasını yakalayan bir araç fakat güvenipte dizel motor almak pek akıl karı değil ancak ilk sahibi servis bakımlı bilindik bir araç denk düşerse kaçırmamakta gerekebilir...
bu 3 motor a sahip carismayı donanım özellik açısından kıyasladığımızda mitsubishi 1.8GDI modeline tabiri caizse ne var ne yok doldurmuş en üstün donanım özelliklerine 1.8 GDI Elegance modeli sahip kapı kollarının kromlu oluşundan tutunda deri ahşap direksiyondan yan hava yastığına cruze kontrol farkına varana kadar bu marka ve modelin full +full modeli 1.8 GDı Elegance modelinde ilanları açın inceleyin bahsettiğim ince detay farklarını sizde göreceksiniz...
gelelim aracın parça fiyatlarına arkadaşlar bu araç D segmenti bir araç nedir D segmenti?makam araçları d segmenti araçlardır hiç b yada c segmentinde makam aracı gördünüzmü bir mondeo ve focus bir olabilirmi siz tutmuşsunuz parçalar pahalı aracın 2.eli ölü diye parçalarınında ucuz olmasını beklemeyin kardeşim..
servis faktörüne gelince ne yazıkki servislerde arızayı tespit ve tamir mantığı yerine değiştir mantığı olduğundan ustalarda sanki üniversteden teorik bilgilerle mezun olmuş devlet memuru misali adamlardan oluştuğundan vayki ne vay halimize eğer gerçekten özel serviste zeki kafası basan bir usta buldunuz buldunuz bulamadınız il il arayın durun...gerçekten çok iyi ustalarımız var...parçalara yüksek fiyat verilmesi bence şundan kaynaklıda olabilir ulan bu carisma zaten tank gibi servise gelen yok gelenide tavuk gibi yolalım mantığıyla yaklaştıklarından dolayı araç üzerinde kilit nokta denen malzemeler fahiş fiyatlarda...
çıkmacılara yönelmeniz en mantıklısı bulunmaz parçaları olan bir araç zaten değil...
Ayrıca sol cam kaldırma düğmelerine pahalı diyen arkadaşlara sesleniyorum bırakında arabanın orası bari bozulsun ve 4 cam kumanda edebilen cam kilidide içinde barındıran bir panel o parayıda haketsin bir zahmet bugün renonun en full aracında bile arka camlar manuel varın siz kıyaslayın japonlar araçlardan çalmaz kardeşim...markaya haksızlık etmeyin..
Carisma almak isteyen ve ya bu araba neden tutulmuyor sorularına cevap vermek isterim..
Ülkemizde malesef sedan araba hastalığı var ve bir dip not:carismanın HB diye gecen modeli aslında liftback kasadır nedir liftback kasa sedan görünümlü hachback kasadır...tamamen bir astra hb gibi değildir reno laguna safrane da bu gruptaki araçlardır..nedense bizim insanımız bu kasa tarzına alışamadı gitti halbuki müthiş bir bagaj hacmi sunmasıyla birlikte araç daha dolgun duruyor...birinci sebep HB faktörü 2. sebep temsanın corolla satışlarını etkilememek için marka ve modelin reklamını yeterince yapmaması bugün aynı sistemle çalışan tsı motor vosvoslar ödül üstüne ödül alırken bu araç bu işin atası olmasına rağmen hakettiği noktada değildir ülkemde malesef..
kullandığım kadarıyla carisma hakkındaki tecrübelerim birkere 4 teker birbirinden bağımsız araç ağırlığı ve aracın merkezkaç noktasının da iyi hesaplanmasındanmıdır nedir bu araç virajları resmen audi a6 gibi piskopatca dönebiliyor...durma mesafesi çok uzun diye yorum yapanlara biz bu araçla bir kaza atlattık acaba dedim ya reno 19 tofaş grubu bi araçla bunu yapsaydık nasıl sonuçlanırdı...volvo kalitesi bu aracın ruhunda mevcut...hollanda tesislerinde üretildiği bariz belii...sağlamlığı güvenliği donanımı bir araçtan daha ne beklenebilirki...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2013 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
Vialle LPI/LPFI Sistemleri

Vialle LPI/LPFI Sistemleriialle LPI sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir ve aynı zamanda piyasadaki en modern...

ve en teknolojik lpg tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.






Vialle LPIVialle LPi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti taktırarak, LPG'nin benzin karşısındaki fiyat ve vergi avantajından yararlanarak yüksek oranda tasarruf, aynı zamanda düşük karbondioksit salınımı sayesinde çevreyi koruyarak daha sağlıklı bir gelecek, diğer LPG dönüşüm kitlerine göre bakım gerektirmemesi, ayar gerektirmemesi gibi avantajları sayesinde maliyetsiz kullanım sağlarsınız.

Güç ve Performans için Vialle Lpfi Sistemleri


Vialle LPFIVialle Likit Otogaz Sistemleri alanında dünya çapında teknolojik pazar lideridir. LPfi LPG'yi likit olarak veren patentli, tek ve yenilikçi sistemdir. LPfi sistemi aracın benzindeki performansını %100 karşılar. LPfi modüler ve esnek sistemleri sayesinde enjeksiyonlu bütün araçlara montajı yapılabilir.
LPfi sistemi turbolu, turbosuz, Euro 5 motorlar dahil, 3-4-5-6-8 silindirli enjeksiyonlu tüm araçlara montajı yapılabilir. LPfi teknolojisi LPG yi en hassas şekilde sıvı olarak manifolta enjekte eder. Manifolt’da genişleyen likit gazın soğutma etkisi silindirin daha fazla dolumu ve motorun daha fazla güçlü çalışmasını sağlar. LPfi sistemi aracın kendi ECU sunu kullandığı için bütün motor özellikleri muhafaza edilir. Bu sebepten araç çevreyi daha az kirletir. LPfi sisteminin performansı otogazın karışımı,ortam sıcaklığı, nem veya rakım farklılıkları gibi harici faktörlerden etkilenmez. Güvenli ve keyifli bir sürüş imkanı sağlar.

Avantajlarınız

Likit Otogaz Enjeksiyonu'nu kullanan en son teknoloji.
Benzinli MPI motorlu tüm araç tiplerine uygun esnek ve modüler LPfi sistem montajı yapılabilir.
Yakıt masrafınızı %50 ye kadar azaltır.
Daha düşük karbondioksit salınımı ile çevreyi korur.
Güç kaybı olmaz.
Bakım gerektirmez.
Otogaz karışımından, ortam sıcaklığından, nem veya rakım farklılıkları gibi harici faktörlerden etkilenmez.
Motor sisteminden su bağlantısı almayı gerektirmez.
Dünya çapında 700 den fazla bayi.
2 Yıl/100.000 km sistem garantisi.
3 Yıl /150.000 km sistem garanti opsiyonu.
Tüm ürünler ECE R 67-01 standarlarına uygundur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2013 17:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
Fiyatları nasıl bu sistemlerin?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2013 15:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
vialle bizim carisma 1.8 gdi araçlarıda desteklenen modeller içerisine almış :lol:

ilk defa resmi olarak takıldığını bir firma duyurmuş hadi hayırlısı birazda fiyatların düşmesini bekleyelim rekabet olurmuki. :good:


http://www.vialle.nl/fileadmin/user_upl ... gus_NL.pdf


http://akabeotogaz.com.tr/bayilikler/vialle-lpdi.html


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2013 01:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2011 00:32
Mesajlar: 28
İsim: alp
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: eğitim
Yaş: 31
iyisiyle kötüsüyle deneyimlerimi paylaşıyorum diye başladı cümle, carisma ya aşk şiiri gibi devam etti bitti.İyiki yazdın. Bu forumda kimse anlamıyordu bu arabadan. Aydınlattın bizi. Numune.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2013 08:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
alperben yazdı:
iyisiyle kötüsüyle deneyimlerimi paylaşıyorum diye başladı cümle, carisma ya aşk şiiri gibi devam etti bitti.İyiki yazdın. Bu forumda kimse anlamıyordu bu arabadan. Aydınlattın bizi. Numune.


:D Ne yapalım önüne gelen ileri geri yazmış...insan birşeyin kalitesini kullanmadan bilemez...Dayanamadım hocam işte carisma gerçekleri övmeden bitiremiyorsun cümleleri...
Bilenden korkma,cahildende korkma ama,şu yarı bilenler yokmu işte onlara dayanamadım...saygılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2013 09:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
Arkadaşlar bahsettiğim sistemin TSİ bir araca uygulanmış örneği ilan detaylarında araç sahibi ayrıntılı açıklama yapmış kullanıcı olarak memnun görünüyor...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o ... 8222/detay


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013 12:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
örneğin carisma 1.6 ağırlığına göre çok seri. genel kısımları elektronik, otomatik. yeni modeli çıksa iyi olurdu. kesinlikle kalitesi tanıtılmamış bir araç.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2013 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2013 22:28
Mesajlar: 66
İsim: mustafa
Araç: mitsubishi carisma 2000 glx
Meslek: bilgisayar
Kan grubu: a+
Yaş: 26
konuyu açan arkadaşa katılıyorum.. bilen bilmeyen konuşuyor. bizim millette bir hastalık var dededen babadan ne gördüyse (araç konusunda), neyin reklamı iyi yapılmışsa gidip onu alıyor şu clio larda ne var anlamıyorum renault un hiçbir arabasını beğenmiyorum ama peynir ekmek gibi satılıyor, kaliteli olan toyota desen ona tamam, ama mitsubishi dediğin zaman üvey evlat muamelesi yapılıyor..neymiş tutulmuyormuş!! ne kadar açıklayıcı bir yorum!!! keşke daha az tutulsa da broadway parasına carisma sahibi olsak.. neye göre tutuluyor neye göre tutulmuyor anlamış değilim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2013 13:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
cliodan araba olsa ne olur.renault en iyi tarafı motoru kaportası yürüyeni japonların yaynıda beş para etmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2013 15:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ağu 2013 14:30
Mesajlar: 14
İsim: Enis
Araç: Carisma
Meslek: Serbest
Yaş: 29
Mesajinizi okudum ve bende bir iki satır birşeyler yazmadan gecemedim faroz52 kardeşim. Bizim türk halkı her yerde olduğu gibi bu araba konusunda da ezber ve kulaktan dolma bilgiyle konuşuyor. 1,5 seneyi aşkın bir süredir bende 1.8 gdi kullanıyorum ve tek kelimeyle çok memnunum performans konfor kalite uygun fiyata isteyebileceğim herşey mevcut. Ama tabi bana bunu sat üstüne para katta clio al arabaya bin diyende olması değil. Gercekten saglam bir araç. Ve eklemek isterim sadece volvo bmw mercedes gibi markalarda olan 4 lastikte de bağımsız rot ayarı var bu arabada zaten tofasa 13 bin verip bu daha iyi diyenlerle ilişkimi bir daha gözden geçiriyorum. Eğer sahip cikarilirsa omurluk bir araç olduguunu düşünüyor hatta hiç değiştirmek niyetinde de degilim. Senin de dediğin gibi efendi gibi surulurse de ole çok yakan bir araç değil ama benzin koyamicak olanda almasın herşeyi bir kişiye vermezler hem konfor güvenlik performans olsun hemde çok az yaksin yok maalesef yapan firma varsa söyleyin bana da... Fiesta dizel ile sürekli gaza yüklendiği için 50 krs yakan arkim var benim. Carisma biniciye özel bir araçtır beni götürsün çok az yaksin kırılınca 40 tlye tampon alım arabası değildir arabasını seven ona hakkını verecek olanın aracıdır bence tabi bu şekilde ayrılacak başka araçlar da var ama.konu carisma :) herkese saygılar...

_________________
Arabani seversen seni yolda bırakmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 00:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
bende 2008 den beri bir carisma kullanıcısı biri olarak derimki kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş..2 sene 1.6 glx 3 senedirde gdi kullanıyorum..daha yolda kaldığımı hatırlamıyorum..hangi açıdan bakarsam bakayım carisma emsal arabalara göre 5 gömlek üstün..gavurun oğlu araba yapmış..babamızın oğlu değilki ondan övelim..bugün kandıraya kerpeye denize gittik kandıra yollarını bilen bilir keskin virajları var...abi virajın birine hızlı daldım viraj sağa keskin viraj ..dreksiyonu iyice kırdım hafif firen yaptımmı hatırlamıyorum araba dirift atargibi arka kaymaya başladı heyecanla tamsol yaptım öbürtarafa dirift attı ben nezaman takla veya yoldan çıkacağım diye düşünürken araba 3 4 sefer dirift attıktan sonra yoldan çıkmadan toparladı karşıdan gelende arabayı görünce durdu Allaha şükür ucuz atlattık..düşünüyorumda ALLAH göstermesin başka bi araçla bu olay başımıza gelse takla veya yoldan çıkma gibi olaylar olabilirdi...arabama bugün birdaha aşık oldum...ve söz verdim ben sağ olduğum müddetçe seni kimselere vermem...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 11:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
-erzurumlu- yazdı:
konuyu açan arkadaşa katılıyorum.. bilen bilmeyen konuşuyor. bizim millette bir hastalık var dededen babadan ne gördüyse (araç konusunda), neyin reklamı iyi yapılmışsa gidip onu alıyor şu clio larda ne var anlamıyorum renault un hiçbir arabasını beğenmiyorum ama peynir ekmek gibi satılıyor, kaliteli olan toyota desen ona tamam, ama mitsubishi dediğin zaman üvey evlat muamelesi yapılıyor..neymiş tutulmuyormuş!! ne kadar açıklayıcı bir yorum!!! keşke daha az tutulsa da broadway parasına carisma sahibi olsak.. neye göre tutuluyor neye göre tutulmuyor anlamış değilim.

teşekkür ederim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 11:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
FreeyounG yazdı:
Mesajinizi okudum ve bende bir iki satır birşeyler yazmadan gecemedim faroz52 kardeşim. Bizim türk halkı her yerde olduğu gibi bu araba konusunda da ezber ve kulaktan dolma bilgiyle konuşuyor. 1,5 seneyi aşkın bir süredir bende 1.8 gdi kullanıyorum ve tek kelimeyle çok memnunum performans konfor kalite uygun fiyata isteyebileceğim herşey mevcut. Ama tabi bana bunu sat üstüne para katta clio al arabaya bin diyende olması değil. Gercekten saglam bir araç. Ve eklemek isterim sadece volvo bmw mercedes gibi markalarda olan 4 lastikte de bağımsız rot ayarı var bu arabada zaten tofasa 13 bin verip bu daha iyi diyenlerle ilişkimi bir daha gözden geçiriyorum. Eğer sahip cikarilirsa omurluk bir araç olduguunu düşünüyor hatta hiç değiştirmek niyetinde de degilim. Senin de dediğin gibi efendi gibi surulurse de ole çok yakan bir araç değil ama benzin koyamicak olanda almasın herşeyi bir kişiye vermezler hem konfor güvenlik performans olsun hemde çok az yaksin yok maalesef yapan firma varsa söyleyin bana da... Fiesta dizel ile sürekli gaza yüklendiği için 50 krs yakan arkim var benim. Carisma biniciye özel bir araçtır beni götürsün çok az yaksin kırılınca 40 tlye tampon alım arabası değildir arabasını seven ona hakkını verecek olanın aracıdır bence tabi bu şekilde ayrılacak başka araçlar da var ama.konu carisma :) herkese saygılar...

aynen kardeşim.... yalnız forumda benim anlamadığım bi konu var yani anlam veremediğim desem daha doğru olacak bu GDI motor bugünün TSİ motorları nın atası ve kia ve hyundai de bugün GDI kullanıyor....nasıl oluyorda GDI motor dan anlayan usta olmuyor sanki farklı bi teknoloji sistem aynı ve hala güncel GDI motrlar üretimde var...millet GDI alma 1.6 avance al diye teşfik ederken GDI den anlayan usta bulamassın uğraşırsın deniliyor...hal böyle olunca 2.eli zaten zayıf olan GDI ler hiç tutlmaz hale geldi biri bilen biri bana bu durumu açıklasın bir kia servisinde özel serviste olur hyundai vosvos tsi motor ustası bi usta bu arabanın derdinden anlamaz mı? en azından arızayı tespit edebilir diye düşünüyorum...Bu konuda tecrübe edinmiş uzun yıllar GDI kullanmış arkadaşlardan bilgilerini almak isterim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 12:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
turgay yazdı:
bende 2008 den beri bir carisma kullanıcısı biri olarak derimki kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş..2 sene 1.6 glx 3 senedirde gdi kullanıyorum..daha yolda kaldığımı hatırlamıyorum..hangi açıdan bakarsam bakayım carisma emsal arabalara göre 5 gömlek üstün..gavurun oğlu araba yapmış..babamızın oğlu değilki ondan övelim..bugün kandıraya kerpeye denize gittik kandıra yollarını bilen bilir keskin virajları var...abi virajın birine hızlı daldım viraj sağa keskin viraj ..dreksiyonu iyice kırdım hafif firen yaptımmı hatırlamıyorum araba dirift atargibi arka kaymaya başladı heyecanla tamsol yaptım öbürtarafa dirift attı ben nezaman takla veya yoldan çıkacağım diye düşünürken araba 3 4 sefer dirift attıktan sonra yoldan çıkmadan toparladı karşıdan gelende arabayı görünce durdu Allaha şükür ucuz atlattık..düşünüyorumda ALLAH göstermesin başka bi araçla bu olay başımıza gelse takla veya yoldan çıkma gibi olaylar olabilirdi...arabama bugün birdaha aşık oldum...ve söz verdim ben sağ olduğum müddetçe seni kimselere vermem...

bu virajda yaşadığın olayı tamamen araca bağlamamk gerek...geçmiş olsun tekrardan...bence edindiğim tecrübelere göre lastik bu konuda çok büyük faktör benzer bir kaza bizde atlattık araba kaydı ama yere kedi gibi yapıştı durdu eski kasa 1.8 GDİ...
bu araçları daha güvenilir hale getirmek bence mümkün durma mesafesi uzun ise ebay üzerinden hava kanallı performans diskler var carisma için şerit desenli bir çok tipte disk modeli var hangisinin daha verimli olduğu bulunup temin edilebilir..brembo marka fren tertibatı ile aracın daha kısa mesafede ve daha dengeli bir kullanım sağlayacanı düşünüyorum hatta süspansiyon ile oynayıp gazlı spor amortisöe yay takılıp zaten rahat viraj alan bir carisma dahada güçlenecektir...lastik konusunda ben good year ın 3 derin oluklu lastiklerinin hem fren mesafesi hem yol tutuş konusunda iyi olduğunu tecrübe etmiştim tavsiye edebilirim...virajdaki kayma tutunmama durmama yada uzun mesafede durma gibi konular kışlık lastiği yazında kullanma lastiğin kalitesi hamuru vs gibi etmenlerden dolayı kaynaklanır.... saygılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
faroz_52 yazdı:
turgay yazdı:
bende 2008 den beri bir carisma kullanıcısı biri olarak derimki kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş..2 sene 1.6 glx 3 senedirde gdi kullanıyorum..daha yolda kaldığımı hatırlamıyorum..hangi açıdan bakarsam bakayım carisma emsal arabalara göre 5 gömlek üstün..gavurun oğlu araba yapmış..babamızın oğlu değilki ondan övelim..bugün kandıraya kerpeye denize gittik kandıra yollarını bilen bilir keskin virajları var...abi virajın birine hızlı daldım viraj sağa keskin viraj ..dreksiyonu iyice kırdım hafif firen yaptımmı hatırlamıyorum araba dirift atargibi arka kaymaya başladı heyecanla tamsol yaptım öbürtarafa dirift attı ben nezaman takla veya yoldan çıkacağım diye düşünürken araba 3 4 sefer dirift attıktan sonra yoldan çıkmadan toparladı karşıdan gelende arabayı görünce durdu Allaha şükür ucuz atlattık..düşünüyorumda ALLAH göstermesin başka bi araçla bu olay başımıza gelse takla veya yoldan çıkma gibi olaylar olabilirdi...arabama bugün birdaha aşık oldum...ve söz verdim ben sağ olduğum müddetçe seni kimselere vermem...

bu virajda yaşadığın olayı tamamen araca bağlamamk gerek...geçmiş olsun tekrardan...bence edindiğim tecrübelere göre lastik bu konuda çok büyük faktör benzer bir kaza bizde atlattık araba kaydı ama yere kedi gibi yapıştı durdu eski kasa 1.8 GDİ...
bu araçları daha güvenilir hale getirmek bence mümkün durma mesafesi uzun ise ebay üzerinden hava kanallı performans diskler var carisma için şerit desenli bir çok tipte disk modeli var hangisinin daha verimli olduğu bulunup temin edilebilir..brembo marka fren tertibatı ile aracın daha kısa mesafede ve daha dengeli bir kullanım sağlayacanı düşünüyorum hatta süspansiyon ile oynayıp gazlı spor amortisöe yay takılıp zaten rahat viraj alan bir carisma dahada güçlenecektir...lastik konusunda ben good year ın 3 derin oluklu lastiklerinin hem fren mesafesi hem yol tutuş konusunda iyi olduğunu tecrübe etmiştim tavsiye edebilirim...virajdaki kayma tutunmama durmama yada uzun mesafede durma gibi konular kışlık lastiği yazında kullanma lastiğin kalitesi hamuru vs gibi etmenlerden dolayı kaynaklanır.... saygılar...

sağolun teşşkkrler..bu güne kadar böyle bir tehlike atlatmamıştm dediklerinizi yaptırmak isterim ama şu an yapabileceğim sadece lastikleri yenilemek ve virajlara daha dikkatli girmek olur...lastiklerim gerçekten baya yıpranmış..önlerde michlen arkalar brdgeston var michlenin hamuru daha yumuşak sanki..aklıma gelmişken size bir sorum olacak ..bu performans hava filitreleri hakkında malumatınız varmı..iyi bir hava filitre beygir gücü yakıt ekonomisi motor devirlenme zamanına etki edermi ne tavsiye edersiniz..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 16:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2013 13:36
Mesajlar: 11
İsim: enes
Araç: nissan skystar sss
Meslek: esnaf
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
turgay yazdı:
faroz_52 yazdı:
turgay yazdı:
bende 2008 den beri bir carisma kullanıcısı biri olarak derimki kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş..2 sene 1.6 glx 3 senedirde gdi kullanıyorum..daha yolda kaldığımı hatırlamıyorum..hangi açıdan bakarsam bakayım carisma emsal arabalara göre 5 gömlek üstün..gavurun oğlu araba yapmış..babamızın oğlu değilki ondan övelim..bugün kandıraya kerpeye denize gittik kandıra yollarını bilen bilir keskin virajları var...abi virajın birine hızlı daldım viraj sağa keskin viraj ..dreksiyonu iyice kırdım hafif firen yaptımmı hatırlamıyorum araba dirift atargibi arka kaymaya başladı heyecanla tamsol yaptım öbürtarafa dirift attı ben nezaman takla veya yoldan çıkacağım diye düşünürken araba 3 4 sefer dirift attıktan sonra yoldan çıkmadan toparladı karşıdan gelende arabayı görünce durdu Allaha şükür ucuz atlattık..düşünüyorumda ALLAH göstermesin başka bi araçla bu olay başımıza gelse takla veya yoldan çıkma gibi olaylar olabilirdi...arabama bugün birdaha aşık oldum...ve söz verdim ben sağ olduğum müddetçe seni kimselere vermem...

bu virajda yaşadığın olayı tamamen araca bağlamamk gerek...geçmiş olsun tekrardan...bence edindiğim tecrübelere göre lastik bu konuda çok büyük faktör benzer bir kaza bizde atlattık araba kaydı ama yere kedi gibi yapıştı durdu eski kasa 1.8 GDİ...
bu araçları daha güvenilir hale getirmek bence mümkün durma mesafesi uzun ise ebay üzerinden hava kanallı performans diskler var carisma için şerit desenli bir çok tipte disk modeli var hangisinin daha verimli olduğu bulunup temin edilebilir..brembo marka fren tertibatı ile aracın daha kısa mesafede ve daha dengeli bir kullanım sağlayacanı düşünüyorum hatta süspansiyon ile oynayıp gazlı spor amortisöe yay takılıp zaten rahat viraj alan bir carisma dahada güçlenecektir...lastik konusunda ben good year ın 3 derin oluklu lastiklerinin hem fren mesafesi hem yol tutuş konusunda iyi olduğunu tecrübe etmiştim tavsiye edebilirim...virajdaki kayma tutunmama durmama yada uzun mesafede durma gibi konular kışlık lastiği yazında kullanma lastiğin kalitesi hamuru vs gibi etmenlerden dolayı kaynaklanır.... saygılar...

sağolun teşşkkrler..bu güne kadar böyle bir tehlike atlatmamıştm dediklerinizi yaptırmak isterim ama şu an yapabileceğim sadece lastikleri yenilemek ve virajlara daha dikkatli girmek olur...lastiklerim gerçekten baya yıpranmış..önlerde michlen arkalar brdgeston var michlenin hamuru daha yumuşak sanki..aklıma gelmişken size bir sorum olacak ..bu performans hava filitreleri hakkında malumatınız varmı..iyi bir hava filitre beygir gücü yakıt ekonomisi motor devirlenme zamanına etki edermi ne tavsiye edersiniz..


bildiğim kadarıyla....açık hava filtresi performans filtreleri ses vermenin dışında öyle ahım şahım bir beygir artışı çekiş artışı hissettrmiyor güzel bir vonlama sesi gayet kulağa hoş geliyor ses maksatlı takılabilir fakat hissedebileceğiniz türden bi artış sadce filtre ile mümkün değil ilave işlemler yapılmadığı sürece her manada araç aynı araç olarak kalır gercekten değişiklik hissedebilmek için lastikten tutunda hava filtresi chip vs gibi ciddi teknik oynamalar la mümkün olur kendi fikrimi soracak olursan açık hava filtresi takardım ama sesi için ne rahatsız edici nede zayıf gayet hoş bir ses veriyor youtube da videolara bakabilir yada kaputu acın mevcut hava filtresini söküp gaz verin cıkan ses taktığınız performans filtresi ile aynı ses olacaktır...denenmiştir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 16:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ağu 2013 14:30
Mesajlar: 14
İsim: Enis
Araç: Carisma
Meslek: Serbest
Yaş: 29
Geçmiş olsun turgay kardeşim ucuz atlatmissin gerçekten ama ben faroz kardesimden az daha farklı düşünüyorum lastik çok önemli doğru ancak carismanin bir özelliğidir arkadan kaymak yani bir çok önden çekişli araba virajı donemediginde takla yada spin atmazsa on tekerden kayarak donmemeye başlar bu biraz daha acami sürücüye göre tasarlanmış bir sistem aslında çatışmalar ise arkadan kontrollü katarlar bu daha iyi olmasına rağmen kontrolü daha zordur ama aracın kendi sistemiyle ilgilidir bu bilgiyi eklemek isterim

_________________
Arabani seversen seni yolda bırakmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 16:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ağu 2013 14:30
Mesajlar: 14
İsim: Enis
Araç: Carisma
Meslek: Serbest
Yaş: 29
Faroz kardeşim senin derdine gelince aslında bir carism gdi motoru yapmak tsı motorlardan kolaydır bilen bir çok usta olduğu halde de genelde uğraşmak istemezler burda biraz kişisel yetenek devreye giriyor :) anlayani bilirsen onu biraz nazlatip sevdigin takdirde sen aslansin seni kesseler acımaz misali :) hangi şehirde yaşıyorsun mesela ben istde serviste buldum on numara maslakta da bir çok iyi anlayan usta var trabzonda da var.bildiğim isimlerini verip yonlendiririm arabalar eski ucuz diye ustalar için angarya iş o yüzden eş geçiyorlar uğraşı cok alabilecekleri para az senin araştırıp iyi bir.ustaya yazilman lazım ben fazlada para vermiyorum tamiratina acikcasi. Yoksa gerçek şudur gdi motorlar düz sistemlerden iyidir daha dayankli ve güçludur. Gdi motor dizel mantığı ile çalışır tsı sistemini tam bilmemekle daha farklı sanıyorum yani sen konuşulanlara fazla kulak asma mesela benimde sorum su bu araba için en doğru buji ne o kadar araştırdım çözemedim bileniniz varsa yardımcı olursa çok sevinirim

_________________
Arabani seversen seni yolda bırakmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 16:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Selamun aleyküm ,

Ustamın tavsiyesi ile Ebay dan 2 takım denso ik22 iridyum performans bujisi aldım kargo dahil 180 tl ye mal oldu burada takımı 200 tl civarı , sonuç harika , ivmelenme belirgin şekilde arttı ve hissedilir yakıt tasarrufuda sağlıyor.

Saygılarımla ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 28 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye