Zaman: 19 Ara 2025 18:31

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 17:46 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
herkese hayırlı bayramlar

Abi seni de arayacaktım, numaran bende yok. PM atıver, en azından Kurban Bayramı' na canlı konuşalım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 19:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
herkese hayırlı bayramlar

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2011 14:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bayram dönüşü bobin arızası sonucu (2 nolu silindirin verimli olmaması) araçta hararet oldu. hararete bağlı olarak silindir kapak contası (japon malı stone marka) ve sekmanları (japon malı NPR: nippon piston ring) değiştirdim. tabi daha önceden de araç yağ yaktığı için subap lastiklerini de (kore malı kaliteli yan sanayi imiş) değiştirdim.
1- subap lastiklerini ve contayı yedek parçacı arkadaştan aldım. conta için japon derim ama subap lastikleri için orjinale vereceğin paraya yazık. subap lastiklerinin kalitesiz yan sanayisi de var ama ben deki kore malı işini rahatlıkla görür 10bin km. den sonra yağ kaçırmaya başlamaz daha uzun ömürlü olur dedi.
2- silindir kapağının taşlanması da yanma odası biraz daha küçüleceği için daha basınçlı ve dolayısıyla daha performanslı bir çalışma olacağı söylendi.
3-rektefeci, katkı maddelerine de az yıpranmış araçlarda (250bin km olan aracımı az yıpranmış olduğunu katkı olmasa daha da az yıpranacağını söyledi) zarar vereceğini tavsiye etmediğini söyledi.) eğer motor mitsu olmasa rektefe isterdi dedi. honda motorlarına da iyi diyorlar dedim. hiç tavsiye etmem aliminyum olduğundan hararet yaptığında doğrudan rektefiye istiyor dedi. benim araç için katkı olmasa segman istemezdi dedi. segmanların orada ve yataklarda ince küçük delikleri gösterip buralardan yağ akışını katkı maddesi tıkayarak engelleyebiliyor dedi.malum ben 1 kere değil her yağ değişiminde katkı kullanıyordum. tabii araç km.si fazla diye (ama 250 fazla değilmiş). şahsen yeni sekmanlardan sonra 1-2 yıl katkı kullanmayı düşünmüyorum.
umera hocama ve ilgilenenlere duyurulur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2011 15:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
ilhami bey öncelikle geçmiş olsun; katkı maddeleri kullanan ve kullanmayı düşünenler benim gibiler için çok faydalı oldu. bu arada bobin buldunuz mu? ne marka? kaça? bende önceleri değiştirmiştim taivan malı idi ngk gibi güzel bir marka bulsam değiştirmeyi düşünürüm. ben bu arabaya aşık olduğum için mi yoksa malımızın gözümüze gönlümüze hoş görünmesinden dolayı bilmem ama başka rabalara bindikçe kıyasladıkça daha da çok seviyorum.

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2011 16:10 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
İlhami bey öncelikle geçmiş olsun.
Silindir contasını japon almakla çok iyi yapmışsınız. Subab lastiklerini ise zamanla göreceğiz.
Yanma odasının küçülmesi performansı artırmaz eksi yönde etki eder hala iddiamdayım.
Katkı maddeeleri konusundaki mesafeli duruşum değer kazandı bu olaydan sonra.
Honda motorların motor gövdesimi aliminyummuş bu noktayı anlayamadım.
Japonların hepsi iyi:)
Tekrar geçmiş olsun.
Bobin arızasına bağlı olduğunu kim teşhis etti?
Saygılar.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2011 22:30 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
İlhami bey öncelikle geçmiş olsun.
Silindir contasını japon almakla çok iyi yapmışsınız. Subab lastiklerini ise zamanla göreceğiz.
Yanma odasının küçülmesi performansı artırmaz eksi yönde etki eder hala iddiamdayım.
Katkı maddeeleri konusundaki mesafeli duruşum değer kazandı bu olaydan sonra.
Honda motorların motor gövdesimi aliminyummuş bu noktayı anlayamadım.
Japonların hepsi iyi:)
Tekrar geçmiş olsun.
Bobin arızasına bağlı olduğunu kim teşhis etti?
Saygılar.

Bence de yanma odasının taşlanma sonucu küçülmesi, performansı negatif yönde etkiler. Zaten durum aksi yönde olsa, yanma odası muhakkak daha küçük yapılırdı. Kaliteli yanma = performans = yakıt ekonomisi olduğu için herkes bunun peşinde...

@İlhami Abi,
Çok geçmiş olsun. Katkı maddesi konusunda ustanın fikrine katılmıyorum. Eğer açıklama aktardığın gibiyse mantıksız. Motor zemini üzerindeki korozyona uğramış noktalar katkı ile kaplandıktan sonra bu kısımlar yağlanmaz demiş. Üzeri katmanla kaplı mahal hangi bölümle etkileşiyor ki yağsız kaldığı için menfi etkisi olsun? Kendisi demiş zaten burası katkı ile kaplanıyor diye...

Bi de Honda' nın motorunu VW ile karıştırmış olabilir mi? Ben Honda' da alüminyum motor duymadım. Daha doğrusu bilindik araçlarda alüminyum motor hiç duymadım. Alaşım içerisinde alüminyum kullanılmış olabilir, ama yüzde olarak değerine bakmalı. Nihayetinde günümüzde hangi çelik element haliyle sanayiye giriyor ki? Maliyetleri düşürmek, mukavemeti artırmak veya ömrü uzatmak için türlü alaşımlar yapılıyor. Adam motorun gövdesinde yaldızlı bir nokta görmeyegörsün, hemen alüminyum yaftasını yapıştırıyor. Peh...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2011 01:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
volvo için duymuştum aynı şeyi: aliminyum olduğundan hararete gelmez diye
japon bobin bulsam resmen göbek atacağım piyasada tayvan malı denilen gretti marka var. ama ben 2 tane alıp takmıştım biri sorunsuz iken 2. nolu ateşlemeye takılan diğer orjinal çıkmalar gibi bozuldu. bu yüzden temsadan orjinal almıyorum. fiyatı 800 olduğundan ziyade bozulursa diye çünkü garanti vermiyorlar: çöpe atılacak rakam değil.
katkı 1 kere olabilir ama sanırım ben abarttım bu yüzden harerette eklenince zift gibi kaplamaya dönüştü. usta bugün 5-40 castrol edge koymuş. siparişverdiğim gretti bozuk çıktı(bahtsız bedeviyiz ya!!) yarın yani perşembe sabah yenisi gelecek bakalım nolcek
taşlama sonucu perfrmans artarsa bu tasarruf anlamına gelmez bence. yani performans artarsa tasarruf da artar diyemeyiz. sabahları Zengin karışımdan dolayı araç gaza bastıkmı gidiyo ama tüketim oranı yüksek oluyo. bakalım litre bazında bilecik-bursa yolunda test ettiğim değerler değişecekmi
herkese teşekürler

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2011 16:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sabah bobin gelmedi ama buraya yazmamıştım. bayram dönüşü uzun yolda sorun yaşamayayım diye sipariş ettiğim orjinal çıkma da bozuk çıkmıştı bu nedenle onun yenisi gelmiş. onu taktık. ama bu sefer de lpg ye geçme sorunu oluştu (bahtsızların kralı olduk: ağlasammı gülsemmi) araç şimdi teleflek yetkili servisinde. lpg elektrik sisteminde arıza tespit ettiler. 1-2 gün araç bizde kalabilir dediler seve seve bıraktım çünkü İNŞŞŞAAALLLAAHH !!!!! kronik bobin problemi de buradan kaynaklanıyordur. bu gün artık istemeye istemeye en ucuz sıfır dizellere bir göz attım. 25bin TL ye tata wagon var. hadi colt'a biraz fazla vereyim dedim o da benzin 30 küsurdan başlıyor. bir de 2004 lpg (landirenzo)outlandır ilanına mesaj attım. adam öyle duygusal ilan yazmışki dayanamadım: başlığı "güzel olan şeylerin sonu çabuk gelirmiş." adam sonsuza dek bineceğim diye gerekli gereksiz aracını alır almaz lpg kiti, aks bilyası, triger vs. komple 3500 TL. harcamış benim gibi. ama 1yıldan fazla yurt dışına çıkmak zorunda kalınca satacakmış. adamı pardon hocayı kendime yakın hissettim ve mesajımda dertleşip en son ne olur dedim. vel hasıl, netice-i kelam bugün acaba "aracımı satsammı" konumuna gelmek zorunda kalmış bulunmaktan dolayı sinirli şaşkın kırgın ve de üzüntülü, ağlamaklı bir haller içerisine girmiş bulunuyorum gibi....................................

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2011 23:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
sabah bobin gelmedi ama buraya yazmamıştım. bayram dönüşü uzun yolda sorun yaşamayayım diye sipariş ettiğim orjinal çıkma da bozuk çıkmıştı bu nedenle onun yenisi gelmiş. onu taktık. ama bu sefer de lpg ye geçme sorunu oluştu (bahtsızların kralı olduk: ağlasammı gülsemmi) araç şimdi teleflek yetkili servisinde. lpg elektrik sisteminde arıza tespit ettiler. 1-2 gün araç bizde kalabilir dediler seve seve bıraktım çünkü İNŞŞŞAAALLLAAHH !!!!! kronik bobin problemi de buradan kaynaklanıyordur. bu gün artık istemeye istemeye en ucuz sıfır dizellere bir göz attım. 25bin TL ye tata wagon var. hadi colt'a biraz fazla vereyim dedim o da benzin 30 küsurdan başlıyor. bir de 2004 lpg (landirenzo)outlandır ilanına mesaj attım. adam öyle duygusal ilan yazmışki dayanamadım: başlığı "güzel olan şeylerin sonu çabuk gelirmiş." adam sonsuza dek bineceğim diye gerekli gereksiz aracını alır almaz lpg kiti, aks bilyası, triger vs. komple 3500 TL. harcamış benim gibi. ama 1yıldan fazla yurt dışına çıkmak zorunda kalınca satacakmış. adamı pardon hocayı kendime yakın hissettim ve mesajımda dertleşip en son ne olur dedim. vel hasıl, netice-i kelam bugün acaba "aracımı satsammı" konumuna gelmek zorunda kalmış bulunmaktan dolayı sinirli şaşkın kırgın ve de üzüntülü, ağlamaklı bir haller içerisine girmiş bulunuyorum gibi....................................

Abi senin şu ahvalini çok iyi bilirim. Ben de öyle aksi, şaşırmış, muhakeme yeteneğini kullanmaktan aciz, zalangor tavırlar içine çok girdim. Bu ahvalde yapılan agresif hareketlerden ekseriyette hayırlı neticeler çıkmaz. İstişare etmeli...

Arabanı satalım satmasına da, Carisma' dan sonra bineceğin araç eğer sıfır olacaksa aklının Carisma' da kalmaması için alacağın en ucuz araç 55 - 60 bin TL olmalı.

Bu durumda direksiyonu ucuz ve hesaplı çözümlere çevirelim. Çevirdiğimiz yerde karşımıza yine Carisma çıkar. Kısır döngü de burada başlar, nerde biter? Tabi ki Telefleks yetkili servisinde :D

Biraz garip bir öneri olur belki ama, iç mekanın genişliği, lego gibi yapısı, yetkili servis ve ucuz yedek parçası, hayvani hızlanması ve kısa mesafeli frenaj mesafesi, hiç yakmayan yakıt tasarrufu ve beraberinde çok şık dış tasarımı ile nacizane tavsiyem Dacia Sandero Stapway olur. Önerime gülme abi, en yakın Dacia servisine gidip bi test sürüşü yapıver.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2011 22:00
Mesajlar: 28
İsim: Selçuk
Araç: 2003 Carisma 1.9 DI-D
Meslek: IT
Kan grubu: ARh+
Yaş: 31
Mehabalar, arkadaşlar geçtiğimiz ay ağır bakım yaptırdıktan sonra nihayet sorunsuz şekilde Carisma'ya binerim diye düşünüyordum, bugün sabah aracımı tek seferde çalıştırdım ancak normalde 30-40 sn aracı ısıtıp hareket ediyordum bu sabah ise biraz acele davrandım sanırım çalıştırdıktan 10 sn kadar sonra hareket etmek istedim ve araç stop etti. Daha sonra ise defalarca denememe rağmen çalıştıramadım. Marş basmasına rağmen çalışmayınca geç kalmamak için bırakıp çıktım öğlen arasında kardeşime rica ettim tekrar denemesini o da çalıştımayı başaramamış. Araca daha önce bakım yapan yine forumdan tanıştığım ustamı aradım sordum mazot pompası hava yapmış olabilir elle pompala tavsiyesini birkaç saat önce karanlık olmasına rağmen denemeye çalıştım sonuç yine aynı. Acaba daha önce 1.9 Dizel DI-D de benze bir sorun yaşayan yada her hangi bir fikri olan var mi? yada ne önerirsiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 00:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2011 22:00
Mesajlar: 28
İsim: Selçuk
Araç: 2003 Carisma 1.9 DI-D
Meslek: IT
Kan grubu: ARh+
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
sabah bobin gelmedi ama buraya yazmamıştım. bayram dönüşü uzun yolda sorun yaşamayayım diye sipariş ettiğim orjinal çıkma da bozuk çıkmıştı bu nedenle onun yenisi gelmiş. onu taktık. ama bu sefer de lpg ye geçme sorunu oluştu (bahtsızların kralı olduk: ağlasammı gülsemmi) araç şimdi teleflek yetkili servisinde. lpg elektrik sisteminde arıza tespit ettiler. 1-2 gün araç bizde kalabilir dediler seve seve bıraktım çünkü İNŞŞŞAAALLLAAHH !!!!! kronik bobin problemi de buradan kaynaklanıyordur. bu gün artık istemeye istemeye en ucuz sıfır dizellere bir göz attım. 25bin TL ye tata wagon var. hadi colt'a biraz fazla vereyim dedim o da benzin 30 küsurdan başlıyor. bir de 2004 lpg (landirenzo)outlandır ilanına mesaj attım. adam öyle duygusal ilan yazmışki dayanamadım: başlığı "güzel olan şeylerin sonu çabuk gelirmiş." adam sonsuza dek bineceğim diye gerekli gereksiz aracını alır almaz lpg kiti, aks bilyası, triger vs. komple 3500 TL. harcamış benim gibi. ama 1yıldan fazla yurt dışına çıkmak zorunda kalınca satacakmış. adamı pardon hocayı kendime yakın hissettim ve mesajımda dertleşip en son ne olur dedim. vel hasıl, netice-i kelam bugün acaba "aracımı satsammı" konumuna gelmek zorunda kalmış bulunmaktan dolayı sinirli şaşkın kırgın ve de üzüntülü, ağlamaklı bir haller içerisine girmiş bulunuyorum gibi....................................


Hocam mesajınızı az önce okudum benimde araç sabah sorun yaratınca acaba dedim:) ve alternatifleri bi yokladım Outlander'lara öyle bi göz attım ancak şimdilik beni aşıyor gibi en kötü Colt düşünüyorum ama çok küçük Carismayı satıp binilir mi bilemiyorum. akerimoglu yazmış "agresif hareketlerden ekseriyette hayırlı neticeler çıkmaz. İstişare etmeli..." diye sanırım bu ahval den kurtulduktan sonra düşünmek en iyisi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 11:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Biraz garip bir öneri olur belki ama, iç mekanın genişliği, lego gibi yapısı, yetkili servis ve ucuz yedek parçası, hayvani hızlanması ve kısa mesafeli frenaj mesafesi, hiç yakmayan yakıt tasarrufu ve beraberinde çok şık dış tasarımı ile nacizane tavsiyem Dacia Sandero Stapway olur. Önerime gülme abi, en yakın Dacia servisine gidip bi test sürüşü yapıver.[/quote]
:) :) :D :D :lol: :lol: :LOL: :LOL: :ROFL: :ROFL:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 12:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
Biraz garip bir öneri olur belki ama, iç mekanın genişliği, lego gibi yapısı, yetkili servis ve ucuz yedek parçası, hayvani hızlanması ve kısa mesafeli frenaj mesafesi, hiç yakmayan yakıt tasarrufu ve beraberinde çok şık dış tasarımı ile nacizane tavsiyem Dacia Sandero Stapway olur. Önerime gülme abi, en yakın Dacia servisine gidip bi test sürüşü yapıver.

:) :) :D :D :lol: :lol: :LOL: :LOL: :ROFL: :ROFL:[/quote]
Allah vere gülme dedim :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 13:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
test sürüşüne kadar böyleyiz :D
ŞİMDİ ARADILAR LPG DEN ARACINIZI YAPTIK DİYE BAKALIM BOBİN SORUNU ÇÖZÜLECEK Mİ (AMİN)
açıkcası kerim abey en güzeli herhalde dediğin gibi daha yeni (2004 model)carisma almak ama bu sefer avance (yani sanruflu) almak böylece araba değiştirdiğimize değsin: bir fark/yenilik olsun. bir de düz vites aldım mı değmeyin keyfime. mitsu yetkili servisindekiler çok temiz olmadıkça dizellerinden uzak durun dediler neden acep: reno motoru ama renonun motorları iyidir diye bilirim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 16:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
üstadım büyük geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede sorun çözülür. Allah başka dert vermesin.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 16:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
nightmare115 yazdı:
üstadım büyük geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede sorun çözülür. Allah başka dert vermesin.

amin!
üstad, lancer yeni kasalarda -(bu arada herhaldeyeni lancerin hayırlı olsun diyelim- inform,invite, intense arasında ne fark var. anladığım kadarıyla inform en boşu sonra invite ve endolusu intense oluyor. merak ettiğim inform ile invite arasında 2009 modellerde ne gibi bir fark var özellikle 1.5 ve 1.6 motorlar açısından da değerlendirirsek. malum gözümüz şu sıralar dışarıda

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 17:11 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
nightmare115 yazdı:
üstadım büyük geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede sorun çözülür. Allah başka dert vermesin.

amin!
üstad, lancer yeni kasalarda -(bu arada herhaldeyeni lancerin hayırlı olsun diyelim- inform,invite, intense arasında ne fark var. anladığım kadarıyla inform en boşu sonra invite ve endolusu intense oluyor. merak ettiğim inform ile invite arasında 2009 modellerde ne gibi bir fark var özellikle 1.5 ve 1.6 motorlar açısından da değerlendirirsek. malum gözümüz şu sıralar dışarıda

Abi Intense yalnızca 1.8 motorla geldi. O da tek tip CVT şanzımanla.
İnvite ve İnform 2011 öncesi yalnızca 1.5 motor var. 2011 sonrası ise yalnızca 1.6

Şu halde yine invite - intense farkı dersen,

- Rockord Fosgate ses sistemi (bence bomb.k çalıyor, o sistemin yarı parasına şıkır şıkır çaldırırım)
- Bluetooth
- Direksiyondan titanyum kollarla vites değişimi
- Cruise Control
- 18' jant
- CVT şanzıman

Benim bildiklerim bunlar. Ayrıca sunroof istiyorsan yalnızca 2011 üstü invite donanımda opsiyonel olarak sunuluyor.

Carisma üstüne bundan alayım diyorsan, telde detaylı görüşelim. Şimdi içimden geçenleri buraya yazarsam kurucu ortak felan demeyip atacaklar forumdan :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2011 17:16 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
test sürüşüne kadar böyleyiz :D
ŞİMDİ ARADILAR LPG DEN ARACINIZI YAPTIK DİYE BAKALIM BOBİN SORUNU ÇÖZÜLECEK Mİ (AMİN)
açıkcası kerim abey en güzeli herhalde dediğin gibi daha yeni (2004 model)carisma almak ama bu sefer avance (yani sanruflu) almak böylece araba değiştirdiğimize değsin: bir fark/yenilik olsun. bir de düz vites aldım mı değmeyin keyfime. mitsu yetkili servisindekiler çok temiz olmadıkça dizellerinden uzak durun dediler neden acep: reno motoru ama renonun motorları iyidir diye bilirim.

Abi şunu bilelim, kimse çamur atmasın. Common rail dizel motoru Renault çok iyi yapıyor. Zaten 1.9 DID' de kullanılan motor Renault Traffic' te kullanıldığından kendisini daha önce ispatlamış. Sadece şu var, aracın özellikle iç aksamı kendisini çok çabuk saldığından, bizim insanımız da eline az yakan dizel araç geçirdiğinde sırtından inmediğinden dolayı araç çok yıpranmış oluyor. Mesela ben bir tanesi hariç düzgün binilebilecek 1.9 DID hiç görmedim.

1.9 DID' ın diğer handikapı da yalnızca Comfort donanım paketiyle gelmiş ve yalnızca manuel şanzımanlı oluşu.

Ben yine Carisma alacak olsam alacağım tek araç 1.8 GDI Elegance olurdu.

- 4 Airbag
- Cruise Control
- Deri - Kumaş kaplı koltuklar
- ASR
- Maun kaplama

Bu özellikler Avance paketine ek olarak Elegance' de standart.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2011 13:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ali kerimoğlu farkı anlatmış, bana söz düşmez. zaten Carisma aldığımda da aracı görmeden almıştım bunda da koltuğuna bile bir kez oturmadan sağına soluna bakmadan aldım. Bayiye gittiğimde faturası vergisi vs kesilmiş yatırılmıştı sadece teslim almaya gittim, kaporta özellikle tamponların çok zayıf olması bagajdaki yarım kaplama şaşkınlık yarattı.

Carisma kadar oturaklı kesinlikle değil Ali hocamla da başka bir konuda üzeirne konuştuk. ufak bir yol hatasında direksiyondan hissediyorsunuz tekerleğin boşa çıktığını, salar zıplar gibi. rüzgarda gezinir gibi yol alması eksi tarafı.

Tüketim olarak hoşuma gitti, gerçekten az yakıyor. boyası çabuk çizilecek cinsten ince geldi bana. Carismada yoktu bunda bari olsun diyerekten sunroof modelini aldım. iç mekana giren ışık arttığından daha ferah bir ortam sağlıyor. Tek bi sunroof için o kadar para verilir mi kısmı göreceli. düşünürseniz öm yolu ile fiyat paylaşırım.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2011 10:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Carisma kadar oturaklı kesinlikle değil Ali hocamla da başka bir konuda üzeirne konuştuk. ufak bir yol hatasında direksiyondan hissediyorsunuz tekerleğin boşa çıktığını, salar zıplar gibi. rüzgarda gezinir gibi yol alması eksi tarafı.
[/quote]

benim için araçta en önemli şey güvenlik. bunun anlamı da öncelik sırasıyla yol tutuş, kasanın sağlamlığı ve frendir.
bu yüzden gözüm sürekli 4 çeker outlander da: yol tutuş-sağlamlık-fren önceliğini sağlıyor. yol tutuş yakıt tasarrufundan önce gelir ki çok km. yaparım.
aracımın şimdiki durumuna gelince araba çalışırsa güzel gidiyor: performansda eksilme olmadı belki artmıştır şimdilik karar veremedim. yakıt tasarrufunu şimdilik ölçmüyorum. araç gaza geçiyor ve hararet sorunum yok. gel gör ki araç bazen 3. kontak çevirmede çalışıyor. ikaz lambası yanarsa bağlıyorum hem benim üniversal cihazda hem de yetkili servisde ki mit2 cihazında vuruntu sensörü arızası veriyor ama arıza silinebiliyor. bobinler yan sanayi ama vuruntu/tekleme stop etmeye sebebiyet şimdilik vermiyor. araç sabah tek kontakta hemen çalıştı ama 1 saatlik yol yapdıktan sonra yani motor ısındıktan sonra kapatıp açtım ilk seferde çalışmadı. daha önceki bobin arızalarında böyle bir problem olmamıştı. yetkili servis, pts günü erken gel dediler ama iş nedeniyle bu gün gidemeyebilirim.
kronik bobin için de denizli den bir ustayı tavsiye etmişti halaoğlum. ustanın telefonda bana dediği: polo lardada kronik bobin sorunu var bobinlere gelen elektrik kablosuna "soğutma taşı " denilen resistanlı bir parça var onu takarsanız düzelir dedi. vesselam

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye