Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=11394 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
Yazar: | AnakinSkyWalker [ 06 Şub 2016 22:20 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Kurda sormuşlar boynun niye kalın, kendi işimi kendim yaparım demiş ![]() |
Yazar: | hero4262321 [ 07 Şub 2016 01:40 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Elinize emeğinize sağlık. Silkeleme problemi nasıldı tarif eder misiniz? Aracınız kaç km de? Hafiften 1 ve 2. viteste benim araçta da bir silkeleme oluyor. sebebi bu olabilir mi acep... |
Yazar: | musty [ 07 Şub 2016 02:15 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
hero4262321 yazdı: Elinize emeğinize sağlık. Silkeleme problemi nasıldı tarif eder misiniz? Aracınız kaç km de? Hafiften 1 ve 2. viteste benim araçta da bir silkeleme oluyor. sebebi bu olabilir mi acep... Eyvallah sağolun. Silkeleme bilhassa 2. vitese atıp gaza yüklenince ortaya çıkıyordu. 1500 - 2000 devir arası toparlarken yani. Bilhassa araç yüklüyken ve yokuş çıkarken çok belli ediyordu. Araç 160 binde. Tabi bu işin kökeninde yine verimli ateşleme yapılamaması yatıyor. Her ne kadar sorunum bu yöntemle hallolmuş gibi görünse de ben bu adımdan önce ateşleme elemanlarının tamamını değiştirmiştim. Bujiler, buji kabloları ve bobinleri. Ama hiçbirinde sorun çözüldü diyememiştim. Buji contaları ise sorunun kökenine inmemi sağladı çünkü buji üzerinden akan yağ elektrotlara kadar inmiş ve ateşleme verimini düşürmüştü bir kere... Forumlarda bilgi paylaşımı öyle büyük nimet ki, sanayi kapılarında usta usta dolaşıp deneme yanılma yolu ile zaman ve para harcamadan hazır bilgi ve tecrübe edinmenin karşılığı ölçülemez. Bilip de bildiğini paylaşan bu insanların arasında olmak güzel... Bu en üstün cömertlik. Allah işinizi / işimizi rast getirsin. |
Yazar: | Engineer [ 07 Şub 2016 11:04 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Hocam güle güle kullan, bilgi paylaştıkça çoğalır. Bir de LPG ayarı yaptır istersen bence önceki ayarlama ateşleme problemine gore yapılmaya çalışıldığından devir aralıklarında ki enjektör gaz beslemeleri çok açılmış olabilir, yakıt sarfiyatin yüksek olabilir diye tahmin ediyorum. |
Yazar: | haki54 [ 18 Şub 2016 15:33 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Slm. hocam 2000 advance carısma; sizin gibi aynı sorunları yaşıyorum. Bende siz gibi, bosch bayisinin ısrarı üzerine 14 000 km önce LPG uyumlu bosch iridyum buji taktım, o ara buji keçeleri de değiştirildi(yan sanayi) Her şey normaldi şu 5-6 aydır araç düşük devirde özellikle 2. Vites Silkeleme yapmaya başladı. Özel bi mıtsubıshı servisi taktı iridyum bujiye; İridyum bujiler carismaya uyum sağlamazmış. Denso marka standart buji taktı. Aracın performansı düştü. Bu işlem dün yapıldı, iridyum bujiler değiştirirken gördüm iki tane buji nın üzerleri yağlıydı. Bujinin üzeri yağlanıyorsa tekleme yapması bence haliyle normal. Taktığı bujiler kuru temiz olduğu için tekleme yok şuan(kelebek boğaza balata spreyi sıktılar) tamam ver 120 TL. Sonuç bence keçelerden ince yağ kaçağı var o takılan bujilerede yağ ulaşınca yine sentelemeye başlıcak. |
Yazar: | musty [ 18 Şub 2016 18:59 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
[quote][/quote] Aleyküm selam Hakan Bey, Dediğinize aynen katılıyorum yani buji değişimi ile ilk aşamada çözülmüş hissi veriyor çünkü yeni takılan bujiye yağın inmesi zaman alıyor. Ben de ilk silkeleme yaşadığımda ustanın tavsiyesiyle buji değiştirdim ngk iridyumları taktırınca sorun hemen düzeldi sandım ama sonra yine tekrar etti. Bence tek sorun buji yatağına yağ kaçıran buji contaları... Ömrü ne kadardır bilmiyorum ama belli bir zaman sonra tekrarlayacak diye tedirginim açıkçası. İridyum bujilerden yana hiç şikayetim yok benim, değiştirdiğimden beri araç daha rahat ve yumuşak devirleniyor. Tekleme sorunu yaşadığım dönemlerde bir lpg ustası iridyum bujilere çamur attı, aracın orjinalinde yoksa kullanma dedi. Standart bujilerle silkeleme düzelir dedi ama benim kafama yatmamıştı. Ben sadece bobinleri korumak adına yine de iridyum bujileri sökmedim. Çünkü ateşleme veriminin yüksekliğinden ötürü bu bujilerin bobine daha az yük bindirdiğine inanıyorum. Hatta silkeleme sıkıntısı yaşadığım dönemde ateşlemeyi elden geçirirken bobinler bozuktur diye taiwan muadili ile değiştirmiştim. Şimdi sorun tamamen çözülünce eski orijinal bobinlerimi geri taktım, gayet sorunsuz çalışıyor maşallah. Yani boş yere iki bobine para vermişim ama eski orijinalleri iyiki de atmamışım. Bu arada boğaz kelebeğini neden temizletme ihtiyacı duydunuz? |
Yazar: | TheKingLeon [ 19 Şub 2016 00:08 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ? |
Yazar: | musty [ 19 Şub 2016 01:43 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
TheKingLeon yazdı: Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ? Motorun üzerinde siyah plastik motor kapağı varsa onu sökün altında buji kabloları hemen görünür zaten. Buji kablolarını dikkatlice yuvalarından çıkarın, bujilerin derinde bloğa saplı olduğunu göreceksiniz. |
Yazar: | 4g92p [ 19 Şub 2016 03:15 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Elinize sağlık, sorunu çözmeniz çok sevindirici. Ben bir noktaya değinmek istiyorum kızmazsanız. Söktüğünüz kapak külbütör kapağı. Üst kapak ise egzantriğin bulunduğu bölüm oluyor. |
Yazar: | TheKingLeon [ 19 Şub 2016 10:01 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
musty yazdı: TheKingLeon yazdı: Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ? Motorun üzerinde siyah plastik motor kapağı varsa onu sökün altında buji kabloları hemen görünür zaten. Buji kablolarını dikkatlice yuvalarından çıkarın, bujilerin derinde bloğa saplı olduğunu göreceksiniz. Çok sağol hocam.. |
Yazar: | musty [ 19 Şub 2016 16:24 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
4g92p yazdı: Elinize sağlık, sorunu çözmeniz çok sevindirici. Ben bir noktaya değinmek istiyorum kızmazsanız. Söktüğünüz kapak külbütör kapağı. Üst kapak ise egzantriğin bulunduğu bölüm oluyor. İlginiz için teşekkürler. Malumunuz ben bu konu hakkında kısıtlı bilgi sahibiyim. Açıkçası benim parça alırken gördüğüm şuydu: Motor contalarından bahsederken genelde silindir contaları ön plana çıkıyor kabaca, bir de üst kapak diğer adıyla külbütör kapağı contası. Diğer bağlantılara girmiyorum tabi, manifolt contası, karter contası gibi... Motora üstten bakınca önce sübap kapağı ardından silindir kapağı geliyor değil mi? Yoksa benim değiştirdiğim contadan sonra mı geliyor bu saydıklarım? Parçacıdan aldığımda bu contanın 3 ortak adı ile karşılaştım: Sübap,külbütör,üst kapak... Üçünün de aynı katmandaki contadan bahsettiğini düşünüyordum. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. |
Yazar: | Karasi [ 09 May 2016 21:44 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu... |
Yazar: | musty [ 10 May 2016 00:34 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
Karasi yazdı: hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu... Ahmet kardeşim nasılsın? Ne zamandır görünmüyordun forumda, aracını sattı herhalde diye düşünmüştüm ben de... Bu arada bu işlemden sonra kapak kenarlarından yağ sızmaları yaşadım, belli ki kapak bizim elimizde sıkarken gönyesini kaybetti. Ben de 2 ay önce tekrar açıp dediğin gibi kırmızı sıvı conta ile hem kapak çevresini hem de buji contalarının kapakla buluştuğu bölümleri elden geçirdim gayet güzel oldu. Şu an bir sıkıntım yok çok şükür... |
Yazar: | damgaci06 [ 18 May 2016 15:46 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Carisma üst kapak ve buji contalarının değişimi |
musty yazdı: Karasi yazdı: hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu... Ahmet kardeşim nasılsın? Ne zamandır görünmüyordun forumda, aracını sattı herhalde diye düşünmüştüm ben de... Bu arada bu işlemden sonra kapak kenarlarından yağ sızmaları yaşadım, belli ki kapak bizim elimizde sıkarken gönyesini kaybetti. Ben de 2 ay önce tekrar açıp dediğin gibi kırmızı sıvı conta ile hem kapak çevresini hem de buji contalarının kapakla buluştuğu bölümleri elden geçirdim gayet güzel oldu. Şu an bir sıkıntım yok çok şükür... selamlar, bende de sanırım aynı sorun var ankarada bana yardımcı olabilecek kendi işimizi kendimizin yapabileceği hiç olmassa parçalar elimizde kalırsa bir suç ortağı ![]() |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |