Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

1,6 glx otomatik LPG buji
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=11487
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  mirkovic [ 22 Şub 2016 11:31 ]
Mesaj Başlığı:  1,6 glx otomatik LPG buji

Merhaba,

Forumu buji konusunda araştırdımBKR6E-11 NGKbuji öneriliyor. Bİr yandan da LPG bujileri de tavsiye edilmiş. LPG bujisi fiyat ve ön yargılardan dolayı alınmayacaksa, norman 1.1mm tırnaklı ngk alınması ve 0,9mm ye küçültülmesi önerilmiş. Şimdi sorum şu olacak; tırnak aralığını küçültmek yerine; direkt ngk nın 0,9mm lik olanını alsak olmazmı?
Teknik olarak oluyor ama çalışma voltajı falan sıkıntı çıkarır mı? bobinlere zarar verir miyim?


BKR6E-11 yerine CR9EH-9 alınsa LPG uyumu daha iyi olmaz mı?

Açıkçası LPG bujilerinden çekiniyorum ve fiyatları 3 kat fazla.
Normal orjinal BKR6E-11 mi alayım yoksa 0,9mmlik CR9EH-9 mi yoksa pahalı lpg bujisi alırsam fiyatını yakıt tasarrufundan amorti eder mi acaba? yada çekişte fazla bir değişme olur mu?
BKR6E-11 orjinalden şaşmayacaksam, tırnak aralığını 0,9mm yaptırayımmı yoksa 1.1 koatalog değeri mi kalsın? offf kafamda deli sorular :P :crazy: %) :kaka2: :kaka2:

EDİT: http://www.otostart.com/index.php?optio ... m_3=&lim=0

linkte bu bujiler öneriliyor. Tırnak 1.1 mi yoksa küçükmü yapmalı :S


Kendim değiştireceğim :)

Yazar:  4g92p [ 22 Şub 2016 15:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

BKR6E-11 alın ve direk takın. Buji konusunda bir kaç kombinasyon denemiş bir arkadaşım var Carisma'da.
Şimdi kendisi de tekrar orijinal bujilerine geri döndü.

Yazar:  av.ilhami [ 22 Şub 2016 15:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

Onno usta lpg li araçlarda NGK lpg bujisini yada iridyum bujiyi şiddetle tavsiye ediyor. lpg bujilerden beklentimi tam karşılayamadım. ama iridyum buji her açıdan avantaj: lpg-benzin farketmez, uzun km. ömrü ile de hem ekonomik hem buji değiştirip durma zahmetinden kurtarıyor.

Yazar:  mirkovic [ 22 Şub 2016 16:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

çook teşekkürler. orjinal 1.1 alacağım daha uzun olduğu zaman kıvılcım boyu büyüyor. aralığı kısaltınca ise şiddeti büyüyor, zamanlaması daha stabil ama kıvılcım boyu düşüyormuş.

gaz kolay yandığından düşükte 0,9 öneriyor bazı forumlar. 1.1 de bir süre kullandıkan sonra deneme yapıp izlenimlerimi yazarım :)

Yazar:  mirkovic [ 29 Şub 2016 10:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

merhabalar tekrar. bujiyi kendim sökeemdim bu klaisk sarı anahtarla çk güç harcadım am adönmedi. sanayide usta büyük anahtarla açtı. değiştirdik. izlenimlerim:

Daha önce otomatiik vites aracım yokuş yukarı vites küçültür ve devir 4binlere gelse bile arttırmazdı (özellikler 4 kişi varken içerde.)
Artık normal devirlerde yokuş bile olsa vites atıyor.

Bir miktar serileşti. Eskiden gaza ani basınca devirde hafif düşme olurdu sonra artardı. o geçti denecek kadar azaldı.


Yanlız buji odalarında yağ vardı üst kapak contası değişecekmiş. şimdi onu araştırıyorum.
Buji ve kabloları, araç çekişi ve yakıt konusunda oldukça ekonomik bir önlemdir. Bir an önce değiştirelim

Yazar:  av.ilhami [ 29 Şub 2016 12:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

iridyum buji tırnak aralığı ideal.sanırım 0,9 mm. yani değiştirmenize gerek yok.

Yazar:  musty [ 29 Şub 2016 15:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

Merhabalar, buji ve üst kapak conta değişimi için açtığım şu konuyu okumanızı tavsiye ederim.

viewtopic.php?f=9&t=11394

Yazar:  av.ilhami [ 04 Mar 2016 12:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

ngk iridyum ve lpg buji tırnak aralığına baktıklarımın hepsi 0,8mm çıktı.
dün opel için lpg buji siparişi verdim. belki iridyum yeterli olurdu ve daha ucuzdu ama Onno ustanın hatırını kıramadım :)

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 04 Mar 2016 14:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

Geçen yıl bosch platinum iridium lpg uyumlu buji almıştım. Onunda 0.8mm idi. Fiyatıda adet 17 TL.

Yazar:  av.ilhami [ 04 Mar 2016 15:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

adet 56 TL.cik. 100bin.km. iridyum buji ama lpg için iridyum. sadece iridyum alsam tanesi 33 TL idi işimi de görürdü ama Carismada bobinden çok çektiğim için sıfır bobinde sipariş edince içim rahat etsin dedim. yukarıda belirttiğim gibi Onno usta net bir şekilde "NGK iridyumlpg laser" buji emrediyor! (daha önce bosch kullandım iyiydi ama garanti olsun dedik)
inşallah bu aracı satana kadar buji ve bobin değişimi olmayacaktır.

Yazar:  mirkovic [ 04 Mar 2016 19:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

Orjinal NGK normal bujiler ile değiştirdim. 0,25krş olan LPG sarfiyatım 0,218 olarak hesapladım (iki kere depoyu tamamen boşaltarak)

Araç oldukça serileşti.

Bujilerim V çentikli tip. 1.1 aralıklı ama V olduğu için 0,9 düz tabanlı bujilere yaklaşık olarak denk olacağını söyleyebiliriz, bu yüzden tırnakla oynamadım.


++++
EK BİLGİ:
Arkadaşlar orjinal jant kapağım var, o biraz gevşekti önemsememiştim, ne de olsa hafif. bir baktım ki yalpa yapa yapa arka lastiği yemiş. çentik yapmış yanakta. Umarım skıntı olmaz :S Aklınızda bulunsun kapaklarınız asla lastiğe değmesin sonuçta 120 ile giderken dakikada 1600 kere dönüyor ortalama her seferinde yanağa temas ediyor, siz düşünün artık. Aklınızda bulunsun istedim.
+++


Link için teşekkürler Musty

NOT: Üst lapak contası SÜPAP KAPAĞI CONTASI aynı şey mi? üzerinde silindirlerin geçeceği formda olan değil de sadece çerçeve içi boş olan conta değil mi? Bir de silindir kapak contası var da :)

Yazar:  musty [ 05 Mar 2016 00:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1,6 glx otomatik LPG buji

mirkovic yazdı:
Orjinal NGK normal bujiler ile değiştirdim. 0,25krş olan LPG sarfiyatım 0,218 olarak hesapladım (iki kere depoyu tamamen boşaltarak)

Araç oldukça serileşti.

Bujilerim V çentikli tip. 1.1 aralıklı ama V olduğu için 0,9 düz tabanlı bujilere yaklaşık olarak denk olacağını söyleyebiliriz, bu yüzden tırnakla oynamadım.


++++
EK BİLGİ:
Arkadaşlar orjinal jant kapağım var, o biraz gevşekti önemsememiştim, ne de olsa hafif. bir baktım ki yalpa yapa yapa arka lastiği yemiş. çentik yapmış yanakta. Umarım skıntı olmaz :S Aklınızda bulunsun kapaklarınız asla lastiğe değmesin sonuçta 120 ile giderken dakikada 1600 kere dönüyor ortalama her seferinde yanağa temas ediyor, siz düşünün artık. Aklınızda bulunsun istedim.
+++


Link için teşekkürler Musty

NOT: Üst lapak contası SÜPAP KAPAĞI CONTASI aynı şey mi? üzerinde silindirlerin geçeceği formda olan değil de sadece çerçeve içi boş olan conta değil mi? Bir de silindir kapak contası var da :)


O konu malesef kafamda hala muamma, benim değiştirdiğim dediğiniz gibi en üstteki çerçeve conta, tam adı külbütör contası ama parçacılar üst kapak contası diyor, silindir contası değil tabi o benim harcım değil malesef :D

Bu arada ilhami abinin dediği gibi ngk lpg iridyum bujileri sırf bobinleri korumak adına aldım, iyi ki de almışım.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/