Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=1168
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  demirozzy [ 20 Eki 2010 11:55 ]
Mesaj Başlığı:  1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Arkadaşlar Benim aracım Carisma 1.8 GDI otomatik.
Bir anda yakıt arttı ve performans acayip düştü. Şehir içi ortalama yakıt 11 lt den 15.5 litreye çıktı.
Bir çok formlara (yerli yabancı) baktığım halde sorunu çözemedim.
Aracıma carbon clean yaptırdım.
160000 ağır bakımı yapıldı.
oxygen sensörü değişti.
hava akış sensörü temizlendi.
ancak halen sorun devam ediyor. Motorun çalışma sesi bile değişti.
Ne olur bu sorunu yaşamış ve sonunda çözümlemiş birileri varsa mutlaka burada paylaşşın.
Çünkü bu kronik bir sorun olmuş gibi görünüyor.
Birde bu bakımlar yapıldıktan sonra ECU resetlemek şart mı?

Teşekkürler.

Yazar:  ::ZaFeR:: [ 20 Eki 2010 15:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

öncelikle hoşgeldiniz.Kendinizi biraz bize tanıtırsanız seviniriz :)

Yazar:  umera [ 20 Eki 2010 16:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Hoşgeldiniz.
Öncelikle aracınızın bakımını ehil kişilere yaptırmadıysanız,motorda sente problemi olabilir.
Yapacağınız öncelikli işlem sente kontrolü,resetleme.
Sentede problem yok ise ve resetlemeden sonra devam ederse detaylı araştırmaya alırız durumu.
İşlemleri yapınca bilgilendirirseniz memnun oluruz.
Triger değişiminden sonra mm cinsinden dahi olsa duzen de değişiklikler olacağından enjeksiyonun zamanlamasını tutturmak için resetleme işlemini yapmak gerekir. Resetleme yaptığınızda motorda ki garip sesler,subab vurması geçecektir.

Yazar:  demirozzy [ 20 Eki 2010 16:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim sayın umera ve zafer bey
160000 bakımını yapan servis benim yakın arkadaşım olan biri ancak her insan hata yapabilir diyerek
önerinizi değerlendireceğim.
Ancak belirtmek isterim ki bu olaylar (fazla yakıt, rolanti devrinin değişimleri, güç kaybı...) 160000 bakımından önce oluştu.
ben İzmitte oturuyorum ve izmitte yetkili servise aracımı götürdüğümde cihaza bağlayıp herhangi bir hata kodu göremediklerini ancak aracımın 160000 bakımının geldiğini bu bakım sonrası problemin giderilebileceğini ifade ettiler ve 1600 tl lik bir masraf listesi verdiler elime.
ben de bu ağır bakımı arkadaşımın servisinde yaptırdım. yapılanlar:
--Triger seti değişti.
--Motor yağı 10-40 olarak konuldu.
--Şanzıman yağı değişti.
--Motor ve şanzıman yağ filtreleri değişti.
--İridyum bujiler değişti.
--Şarj dinamosu,klima kayışları değişti.

bu bakım ardından değişmeyen tek şey aracımın problemi idi.
bunun üzerine izmit Bosch Car da lambda sensörünü değiştirip carbon clean yaptırdım.
Ancak sonuç yine aynı.
Son olarak 1700 tl fiyat verilen ancak bozuk olduğundan emin bile olmadığımız hava akış sensörünü kendim
söküp kontak temizleyici uçucu bir sprey ile temizledim. Elimle dokunmadan sadece sprey uygulayarak yaptım bunu.
Fakat sonuç yine aynı.
Sanırım sıra boğaz kelebeği temizliği ardından EGR valfi temizliği şeklinde devam edecek.
Yalnız şunu söyleyebilirim bu sorunu çözdüğüm gün tüm ayrıntılarını burada yazacağım.
çünkü henüz çözüm bulup yazan birini görmedim.

Yazar:  akerimoglu [ 20 Eki 2010 17:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Alıntı:
Yalnız şunu söyleyebilirim bu sorunu çözdüğüm gün tüm ayrıntılarını burada yazacağım.
çünkü henüz çözüm bulup yazan birini görmedim.

İşte biz de sırf bu sebeple, samimiyete inanmak için aramıza yeniğ katılanların kendilerini "kendinizi tanıtınız" başlığı altında tanıtmalarını istiyoruz...

Yazar:  demirozzy [ 20 Eki 2010 17:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Özür dilerim. Farkına varmamışım.

Kendimi ilgili bölümde tanıttım.

Yazar:  umera [ 20 Eki 2010 18:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Boğaz kelebeği temziliği ile ilgili bolca görseli imzamda ki sitede bulabilirsiiz.
Sorununu çözen bir daha görünmez olunca bende paylaşım konusunda kendimi sorgulamaya başladım doğrusu.
sorununuz otomatik şanzıman problemi değil bu kesin.
Bazı viteslerde yapıp bazılarında yapmaz olursa şanzımandan şüphelenebilirdik.
Son olarak oksijen sensörünün yakıta etkisi bu kadar olmaz.
Arıza ışığı yanmıyorduysa boş yere sensöru değişmiş olabilirsiniz.
Resetlemeden sonra ki durumu bekliyoruz.

Yazar:  demirozzy [ 21 Eki 2010 08:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Evet arıza ışığı yanmıyordu halen de yanmıyor zaten.
Hafta sonu boğaz kelebeği temizliğini ve EGR valf temizliğini yapıp pazartesi
sonuçlarını buraya yazacağım.
Bu arada resetlemeyi akü kutuplarını kendim söküp mü yapayım (klasik 20 dakika bekle, sonra kutupları tak ...çalıştır...)yoksa serviste
program attırarak mı yapmalıyım?
Bilgi verirseniz çok sevenirim dostum.

Yazar:  umera [ 21 Eki 2010 10:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Resim
Tabi ki kendiniz yapacaksınız:)
1:kontağı kapat
2:Akünün (-)eksi kutbunu çıkardıktan sonra 10 saniye bekle ve tekrar kabloyu tak.
3:Rolantide motoru 15 dk. çalıştır.

İnş. boğaz kelebeği temızlığınden sonra duzelir.
Ümitliyim çünkü Gdi ler normal araçlara göre çok daha fazla kurum üretiyorlar.

Yazar:  demirozzy [ 21 Eki 2010 10:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Sonucu ben de merak ediyorum.

Geçen sefer resetleme yaptığımda ilk 3-4 dakika devir 800-1000 arasındayken
bir anda 2000 devire yükseldi ve yaklaşık 20 dakika o şekilde devam etti.
20 dakika sonrasında tüm elektrik yükünü arttırdığımda (farlar klima vs.)bir anda düştü.
Sanırım resetleme başarısız olmuştu.

Şimdi sizin tarif ettiğiniz gibi deneyeceğim. Tabiki boğaz kelebeği temizliğinden sonra.

Yazar:  demirozzy [ 25 Eki 2010 08:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Selam arkadaşlar.
Hafta sonu aracımın boğaz kelebeğini temizledikten sonra ECU resetleme yaptım ancak
sorun yine çözülmedi.
Bunun üzerine mitsubishi yetkili servisine giderek olayı anlattım.
Araca hemen MUT-II bağlayıp arıza kodu varmı diye baktılar ancak birşey bulamadılar.
Bunun üzerine aracın rolanti devrinin yüksek olduğunu ve rolanti sabitleme cıvatasının
yüksek ayarda bırakıldığını söyleyerek bu cıvatadan ayar yaptılar.
Ardından motor yağımın ne olduğunu sordular. Bende 10-40 olduğunu söyleyince, kesinlikle bu
araçlara 10-40 yağ konulmayacağını belirtip yağımı 0-40 yağ ile değiştirdiler.
yağ değişince aracın motor sesi de azaldı.
Ardından İzmitten İstanbul' a Otoyoldan gidip geldim. Ortalama yakıt değeri
6lt/100km cıvarında idi. Ne oldu nasıl oldu bilmiyorum ama yağ değişimi ve rolanti
civatası ayarından sonra makina düzeldi.
Sizlerin yardımları için herbirinize teşekkür eder sorunsuz günler dilerim.

Yazar:  gdi [ 25 Eki 2010 09:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Sorununuzun çözüldüğüne sevindim. Geçmiş olsun.

Servis kitapçığında o rölanti vidasının fabrikada çok hassas olarak ayarlandığı ve ellenmemesi gerektiğinin yazdığını hatırlıyorum. Acaba, servis işin kolayına mı kaçtı diye aklımdan geçti yazdığınızı okurken. Sizin vidadan daha evvel ayar yapılmışmıydı acaba?

Yazar:  demirozzy [ 25 Eki 2010 09:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Bu vida ile herhangi bir şekilde daha önce oynanıp oynanmadığını bilmiyorum.
Aynı kaygıyı bende hissettim ancak araç düzelince biraz daha bekleyip görmek istedim.
Bakalım zaman içerisinde bu iyi durum devam edecek mi yoksa tekrar eski düzensizlikler
başlayacakmı. Bunu zaman gösterecek.

Yazar:  umera [ 25 Eki 2010 11:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Geçmiş olsun.
Gdi rolanti problemini rolanti valfi ile çözen ikinci kişi oldunuz.
Yağ konusunda ise bariz ses değişikliği ilginç. Normal motor ile yapı olarak pek fark yok.
1.6larda da subab iticileri hidrolik. 1.6'sı olanlarda artık bu yağdan kullansınlar..

Yazar:  nightmare115 [ 25 Eki 2010 12:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

bahattin hocam ben de tam sentetiğe geçiş yaptım. geçen başka bir başlıkta baylaşmıştım. bir arkadaş da dile getirmişti yağ lambasını. önceden motoru çalıştırma anında sönen ikaz ışığı tam sentetik ile belli belirsiz arasında pırpır ederek şöyle bir göz kırparak sönüyor. yağın inceliğinden olsa gerek. 8 000 civarı olunca bakacağım rengi vs 10 40 gibi bozuluyor mu diye, eğer benzer durumda olursa bunu da 10 000 km de bir değiştireceğim. fiyat olarak pek farklı değil. 15-20 lira civarı bir fiyat farkı vardı sanırım.

Yazar:  umera [ 25 Eki 2010 15:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Emin bey ben hala bu motorların teknolojisi eski olduğu için 10/40 kullanılmalı düşüncesiydeyim.
Sizde ki ışığın pır pır etmesi zaten yağ pompasının yeterli basıncı yağ ince olduğundan oluşturamamasından.
Bence yeterli yağlama yapamama ihtimali bile söz konusu olabilir.
Dikkatli olmakta yarar var...

Yazar:  gdi [ 25 Eki 2010 16:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

Diğer lambası pırpır edenbendim. Anlamadığım şu: Arabanın yağ değişimden önce hiç bir sorun yoktu. Yağı, yağ filtresini ve hava filtresini değiştirttim. 0w-30 yağ koydum. Motor ısınınca araba ışıklarda beklerken bu yağ lambasının yanıp sönmesi sorunu başladı. Galiba düşük rölantiyle de alakası var biraz. Klima açınca düzeliyordu mesela. Korkup hemen yağı tekrar değiştirdim. Bu kez 15w-40 yağ koydurttum. Bu epey kalın bir yağ ama hiçbirşey değişmedi. Gene pır pır... Sonra yağ filtresini de tekrar değiştirttim. Hala aynı. Tekrar değişmediğim bir hava filtresi kaldı. Anlamadığım en başta hiç bir sorun yoktu...

Yazar:  nightmare115 [ 25 Eki 2010 18:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

bendesadece ilk çalıştırmada dediğim olay gözleniyor. başka hiçbir değişiklik yok. daha iyi koruma adına yağ değiştirdim. motora daha iyi bakım sağlaması açısından. havalar ısındığında pırpırlama artabilir. 10 bin olmadan yağ beni değiştir kıvamına geliyordu.

uzun ömrü sebebiyle sentetik koydum ama bunu da 10 binde değiştiririm. büyük ihtimal bahar aylarında 10 bin tamamlanır ve 10-40 kullanırım.

Yazar:  rascal [ 27 Eki 2010 15:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

demirozzy yazdı:
Arkadaşlar Benim aracım Carisma 1.8 GDI otomatik.
Bir anda yakıt arttı ve performans acayip düştü. Şehir içi ortalama yakıt 11 lt den 15.5 litreye çıktı.
Bir çok formlara (yerli yabancı) baktığım halde sorunu çözemedim.
Aracıma carbon clean yaptırdım.
160000 ağır bakımı yapıldı.
oxygen sensörü değişti.
hava akış sensörü temizlendi.
ancak halen sorun devam ediyor. Motorun çalışma sesi bile değişti.
Ne olur bu sorunu yaşamış ve sonunda çözümlemiş birileri varsa mutlaka burada paylaşşın.
Çünkü bu kronik bir sorun olmuş gibi görünüyor.
Birde bu bakımlar yapıldıktan sonra ECU resetlemek şart mı?

Teşekkürler.

arkadaşım yanlış yağ koymussun yakıt bundan artmış ayrıca sesıde yukselmiştir bir an once o yağın hepsini boşalt ve castrol 0,30 yağ koy ben den soylemesı 10,40 yağı 1,8 gdi koymayın 1,6 olur sadece ayrıca eğerki otamatık vites arç kullanıyorsan belırt onunda hakkında bilgi vereyim

Yazar:  rascal [ 27 Eki 2010 15:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.8 GDI rolanti düzensizliği ve yakıt artışı

gdi lerde aracın yakıtını motora konulan yağın inceliği belirliyor ve sessiz çalışır araç

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/