Merhaba arkadaşlar aracım 2003 model 1,6 benzinli carisma, yedek depo suyu sürekli fokurduyor, hatta biraz yüksek devirli kullanırsam durunca suyu dışarı atıyor, su eklemek zorunda kalıyom, sizce sorun nedir?
Şuan müşürümün yüksek sıcaklık modeli olduğundan şüpheleniyom?
Termostattan şüphelenmemde gerekir mi acaba?
SİZCE SORUN NE? yorumlar mısınız.
Denediklerim
ARAÇ HARARET YAPARSA, KONTROLLER ve DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER*Motor fanı ve klima fanı çalışıyor olmalı? Evet Klimayı açınca ikiside otomatik çalışıyor. Çalışmazsa ilk sigortalarını kontrol edin, uygun değer sigortaları değiştirin, fanlara birde VD40 pas kir çözücü sprey sıkın her yerine fanın, fan motoru rahatlar, rahat çalışır.
*
Motor fanı ve klima fanı otomatik çalışıyor olmalı? Evet araç boşta gaza basıyor sıcaklık göstergede ortayı geçince fanların ikiside otomatik çalışıyor, yalnız ortayı geçince çalışması bana sanki müşürlerin sıcaklığı yüksek ayarlı bir müşür gibi geldi, daha erken açması gerek, daha üst sıcaklıkta fanlar açılıyor ve gazdan ayağı çekince hemen kapanıyor, müşürün sıcaklığı yüksek uygun değil sanırım KIŞ MÜŞÜRÜ dediklerinden olabilir. Artı bu fanı fan müşürümü çalıştırıyor, yoksa hararet müşürümü bir türlü anlamadım. İnternette çoğu yerde hararet müşürü hararet göstergesidir ama beyne bağlı o bilgi vermeden fan çalışmaz yazıyor, ee o zaman fan müşürü ne işe yarıyor????
*Termostat sıcaklığı orjinal olmalı? carismaorjinali sanırım 82derece oluyor, arızlandığı zaman aptal ustalar kafalarıa göre takıyor, 74derece takmışlardı, bir ara 88derece takmışlardı,
orjinali neyse araştır öğren o dereceyi taksanıza, araç sonra sorun çıkartıyor, parçalar bozuluyor.
Termostat açmazsa, su devir daim yapmadığı için radyatöre giren ve çıkan kalın su borusundan biri soğuk diğeri çok sıcak olur, böyle oluyorsa bilinki termostat yapışmış açmıyor, hemen yenilenmelidir.
Termostat sürekli açıyorsa, yani motora sürekli ılık su gidiyorsa, motor için uygun değil çünkü benzinli motorlar belli yüksek sıcaklık aralığında kaldığından performanslı çalışır ve az yakıt harcar, diğer türlü motor sürekli soğuk olursa çok yakıt harcar, performans düşer, başka problemlerde oluyordu, aklıma gleince yazarım.
*Motor suyunda antifiriz olmalı? Evet antifiriz için aracın kullanma kitapçığına baktım, kışın ve YAZINDA antifiriz %45-60 karışım oranında olması gerekiyormuş, olmayınca, radyatör motor suyu erken kaynama yapabiliyormuş. İnternette 2003 model carisma için yeşil antifiriz kullanılması gerek yazıyor, yeşil antifiriz koydurdum, tabi yine düzelmedi, yedek depo suyu kaynama devam ediyor.
*
*Motor suyu pek hararet olmadan azalıyor ise radyatörde çatlak olabilir, kaynak yapılabiliyorsa kaynak yapılmalı ya da yeni radyatör alınmalıdır. Motor suyu radyatörü, önünde klima radyatörü olarak 2 adet radyatör vardır. Motor suyu radyatörü 2017de 330TL gibi birşey kaliteli muadil marka.
Yine radyatörde çatlak vs yoksa, suyun geçtiği borularda kaçak olabilir.
*Devir daim pompası bozulunca, altta devirdaimden motor suyu çok hızlıca komple boşalır, hararet yapar, pompanın yenisi ile değiştirilmesi gerek.
*
EN KÖTÜ SENARYOLAR
Motor contaları eskimiş olabilir, bu eskiyince motor yağı ve motor suyu birbirine karışıyor, böyle olunca motor suyunda köpük olur, daha yoğun biraz sulu çamur gibi olur. Fakat benim motor suyuna baktım köpük falan hiç yok, çok hafif yağ hissi var oda zaten eskiden kalma antifirizdendir.
Ya da belkide conta çok hafif kaçırdığı için su hala temiz kalabiliyor, belkide yağ değil hava olan yerlerdeki contalar eskimiş oda su döngü kısmı hava aldığı için suyun kaynamasına sebep olabilir. vsvsvs böyle tuhaf şeyler aklıma geliyor, umarım basit bir şeydir.