Zaman: 22 Kas 2025 02:09

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2011 00:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
merhaba arkadaşlar, orijinal balataların sırt kısmında çatlakları var diye tedbir amaçlı , siparişle balata getirttim.kampanaların eski izlerini de tornada sıfır paso aldırarak temizlettim yeni balataları taktırdım.fakat aşırı derecede ses yapıyor. o balataları söktürüp balatacıda güya yumuşak balata çaktırdım ama nafile.yine ötüyor...parçacılar sattıkları balataya ses çıkarmama yani onların tabiriyle ötmeme garantisi vermiyor.bunun da sebebi daha önce kullanılan asbest esaslı balataların kullanılmasının yasaklanmış olmasından dolayı, üreticiler o malzemenin yerine aynı özellikleri sağlayacak başka malzeme bulamadıklarından balata içerisinde fazla miktarda metal var ,yeni balataların genelde sert olduğunu söylüyor..Toyatanın Türkiyede pek olmayan bir modeli için servisin japonyadan getirttiği orijnal balatanın bile öttüğünü söylüyor. (yanlış hatırlamıyorsam sumitomo markaydı). durum böyleyken bu işe nasıl bir çözüm yolu bulabiliriz.benim kampanayı tornalatmamın bu ses üzerinde etkisi olabilir mi .balataların sadece orta kısımları kampanaya değiyor. biraz kullanıldıktan sonra tamamı değecektir.(sökülmeden önceki balatanın iki aylık kullanımdan sonra tamamı kampanaya değiyor ama hala ötüyordu)sanki kampana daha önceden aşındığından tornalanmış da ölçü büyümüş gibi.kampananın iç ölçüsünün maksimum ne kadar olması gerekiyor. bu konuda herhangi bir yazılı kaynak var mıdır..özellikle tecrübeli arkadaşlardan (özellikle umera dan ) yardım bekliyorum .şimdiden teşekkür ederim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2011 21:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 12:57
Mesajlar: 143
İsim: alican
Araç: carisma 1.6 glx
Meslek: inşaat teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 23
aynı sorun bendede wardı el freni çok yukarda tutuyor ve frene bastıgımda çok ötüyor özel serviste bu çakma balata beyni papuçlar fln değişcek dedilerdi ben bu şekilde kullanmaya devam ediyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2011 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
sizin sorun çözülebilecek bir şey gibi. balatalarınız çakılmış balata olduğundan zamanla bittikçe ses yapmaya ve el freni daha yukarıda tutmaya başlar . onun çaresi el freni kolunun arkasında fren halatının ucunda bir 10 luk somun var o bir lokmayla sıkılırsa istediğiniz seviyede tutması ayarlanabilir.sesin nedeni ise çakma balatalarda zamanla balata biter ve perçinler kampanaya sürmeye başlar sesin nedeni perçinlerdir ,yeni balata çakılarak sorun çözülebilir.benim sorunum yeni balata çakıldığı halde ses var. kampananın daha önceden tornalanıp maksimum aşınma seviyesine gelmiş olmasından korkuyorum.güvenlik açısından da kampananın belli bir kalınlıkta olması gerekir.. eski balataları taktırıp tekrar kontrol etmeyi düşünüyorum. ama sök tak 40 tl.. yeni balata 35 tl...çaktırma 20 tl.ses yüzünden kafadan en az 60 tl daha vereceğiz ses kesilse bari...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2011 21:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 12:57
Mesajlar: 143
İsim: alican
Araç: carisma 1.6 glx
Meslek: inşaat teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 23
inş sorununuz düzelir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2011 21:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
üçüncü balatayla problemi hallettim gibi.üzerinden çıkan orijinal balatayı, sanayide yumuşak diye bilinen frentek marka balatayla çaktırarak şimdilik hallettim . önceki çaktırdığım balatayı geri götürüp bu balata ses yapıyor diye gösterince ağabey kusura bakma bu bizim hatamız yanlış balatayı çakmışız diye ücreti geri ödediler.arkadaşlara tavsiyem yeni balata alıp riske girmek yerine üzerinden çıkan eski balatayı yumuşak balatayla yeniden çaktırmaları olabilr.çünkü hiç bir parçacı sattığı balataya ses yapmama garantisi vermiyor.ben sormadım ama yedek parçacının dediğine göre servis bile yeni üretilen balatalarda asbest maddesi yasaklandığından beri ses yapmama garantisi vermiyormuş.dikkatinize..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2012 01:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
hiç bir parçacı sattığı balataya ötmeme garantisi vermiyor.nedeni de balata içeriğinde asbest yerine kullanılabilecek yumuşak malzeme yok.şansına ötebilir de ötmeyebilir de diyorlar o nedenle 20 tl verip bilinen en yumuşak balatayı çaktırmak mantıklı geldi.şimdilik araç ilk hareket ettiği zaman ilk frende ötüyor bir daha ötmüyor o da önemli değil..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2012 13:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Subaruma sıfır TRW disk ve balata takımı almıştım, yine ses yapmıştı. Bu balata ve ötme işi artık şans olmaya başladı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Mar 2012 23:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
tekrar ötmeye başladı balata sökülünce dikkat ettim balatanın sadece üst tarafı yani pistonun kontrol edip açtığı yer çalışmış.kampanada çizikler vardı tornada ince bir paso aldırmıştım ,acaba diyorum kampananın çapı büyüdüğünden sadece açılıp kapanan üst taraf temas ediyor olabilir mi. bir defa da normalden kalın balata çaktırıp fren ayarını düşürerek deneyeceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2012 23:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
kampana üzeride max aşınma ölçüsü olarak 205 mm yazılmış bizimki limite dayanmış, aşınma miktarına yakın olsun diye normalde 5 mm olan balatayı 6 mm çaktırdım şimdilik sorun çözüldü gibi.şimdilik fren olarak da sessizlik olarak da sorun çözüldü gibi ama bakalım zaman ne gösterecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye