Zaman: 28 Mar 2024 23:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 228 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2011 13:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Haz 2010 14:05
Mesajlar: 11
Şehir: nevşehir
İsim: irfan
Araç: carisma 2000 comfort
Meslek: memur
Kan grubu: arh
Yaş: 30
arkadaşlar merhabalar yol bilgisayarındaki saat kafayı yedi ayarlıyorum sonra tekrar bozuluyr, ankarada bir usta teyp den iki tuşa basıp düzeltmişti ancak akü söküldükten sonra tekrar başladı. acaba bu tuşlar hangisi bilen var mı teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 16:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Eki 2010 01:33
Mesajlar: 14
İsim: ayhan
Araç: carisma
Kan grubu: ab +
arkadaşlar bendede carisma avence var aynı rölentinin 100 devirlere kadar düşmesi bendede oluyordu bazen duracağım zaman debraja basınca rölenti birdenbire düşüyodu ve araç bazen stop ediyodu gaz kelebeğini söktüm temizledim sorunum düzeldi aradan 5 6 ay geçti ve araç bazen 2 vites ağır ağır giderken kakalama yapıyordu kelebeğin ordan würd sıkıyodum belli birzaman yapmıyodu araçtırdım devamlı şehir içi kullananlar 50 000de bir emme manifoldunu temizlemesi gerekiyormuş içine biriken kurumdan kaynaklanıyormuş manifolt temizlendikden sonra araç yakıtı düşüyormuş ve çekişi artıyormuş neyse ben kelebek bozazından würd sıktımve biraz fazla sıkmışım araçı zor çalıştırdım herşey gayet normaldi birgün sonra sabah aracın otomatik jiklesi çalışmamaya başladı ve araç rolantidede çalışmıyordu kelebeği tekrar söktüm ve temizledim herşey düzeldi tamam oldu dedim birkaçgün sonra yine yaptı ve forumdan programlamayı gördüm ve uyguladım herşeyi açtım klima vs. araç800 de çalışıyordu gayet güzeldi ama klimayı farları kapatınca rolenti 1200lerde çalışmaya başladı bende kelebekdeki ayar yerinden ayarladım şimdi iyi ama tekrar yaparmı bilmiyorum programlamayı teybden kodlama yapılıyomuş heralde ben orjinal teybi söktüm ondan olmamış olabilirmi biraz uzun oldu ama sizle paylaşmak istedim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 23:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Haz 2010 14:05
Mesajlar: 11
Şehir: nevşehir
İsim: irfan
Araç: carisma 2000 comfort
Meslek: memur
Kan grubu: arh
Yaş: 30
ayhan bey merhaba (kocaağa) manifoldun temizlenmesi gerekiyor dediniz ya siz temizlettiniz mi, siz de de 1 ve 2 viteste sabit giderken gaz kesme sarsılma oluyr mu daha tamirciye götürmedim ama genel bir bilgi topladıktan sonra götüreceğim saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2011 14:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2011 22:22
Mesajlar: 42
Şehir: ordu
İsim: yunus
Araç: karizma glx
Meslek: serbest
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 29
karizmalar baba araba ama bazı sorunları oluyor her araba gibi demekki


En son tunalar52 tarafından 21 Eyl 2011 10:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2011 02:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Eki 2010 01:33
Mesajlar: 14
İsim: ayhan
Araç: carisma
Kan grubu: ab +
arkadaşlar merhaba adım ayhan carisma sahibiyim bu sorunların hepisini yapmış olduğum hatadan dolayı yaşadım öncelikle yapmış olduğum hata gaz kelebeğini kurumlanmış diye würt sıktım sökmeden ve rolanti sensörüne würt kaçmış ve araç zor çalıştı saat gibi çalışan ve hiçbir arızası olmayan aracımda sorunlar başladı ve kabus başladı araştırdım sensör arızanmış çalışmıyordu otomatik jikle rolanti dalgalanması klimayı açınca rolantinin dibe vurması yeni çalışan arabanın direksiyonu çevirince stop etmesi ve bütün forumları araştırdım otomatik rolanti programlama forumlardan ne gördüysem uyguladım ama hep hikaye yine aynı yine aynı tek gerçek rolanti sensörü arızalı ve değişecek piyasada yok forum sitelerinde fiyatı 1190 aynı parça opele aldı arkadaş 50 tl neyse rolanti ayarlayıcıyı söktüm hava tuttum yine olmadı tekrar söktüm baktım ucunda hafif yaylanma var 12 volt elektrik verdim motor tık ediyor ama işlem yok kelebekteki sensör yuvasına bez tıkadım ve aracı çalıştırdım ve sensörün fişini taktım yine icraat yok daha sonra kontak açılınca tıklama geldi ve kontağı aç kapa derken yaylanan kısım elimle bastırınca içine girdi anladım çalışma sistemini ayarlayıcının ucu kelebekteki deliği açıp kapatıyor ama bizim sensörün ucu içinde kaldı araca bağladım ve araç devamlı 2500 devir çalıştı ve yine söktüm maksadım sensörün ucunu tekrar bi şekilde geri çekmek ve ucundaki demir kısımda mengeneye bağladım ve asıldım zorlada olsa geri geldi niyetim yenisini alana kadar idare etmek araca taktım tekrar kontağı aç kapa yaparken ucu çıktı içine vidalıymış dört köşesinden geçmeli olduğu için yerine girmedi kontağı açkapa çevirerek taktım ümidi kestim sadece araç 100 devir çalışsın yeter dedim ve bağladım ve rolenti sensörü düzeldi bütün fonksiyonlar düzeldi ve şimdi süper hiç sorun yok arkadaşlar başıma gelenleri paylaşmak istedim belki faydası olur bide araç giderken 1 veya ikinci vitesde tekleme yaparsa oda potasiyemetreden kaynaklanıyor ayrı var vidaları gevşetin ve sağa doğru kaydırın aracın çalışması rahatlıyor ve tekleme kesiliyor rolanti sensörünün arıza tespidi aracı sabah çalıştırın ve rolanti sensörünün fişini çekin aracı stop edin ve tekrar çalıştırın ve sensörün fişini takın rolanti yüselmezse bilinki rolanti sensörü arızalı biraz uzun yazdım ama kusura kalmayın herkeze saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2011 08:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
nafri003 yazdı:
arkadaşlar merhabalar yol bilgisayarındaki saat kafayı yedi ayarlıyorum sonra tekrar bozuluyr, ankarada bir usta teyp den iki tuşa basıp düzeltmişti ancak akü söküldükten sonra tekrar başladı. acaba bu tuşlar hangisi bilen var mı teşekkürler

Radyoyu açıp kapama düğmesi ve 4 tuşu' na aynı anda basın. Basmadan önce ekranda CT göreceksiniz. Siz bu tuş dizilimini yaparak ekrandaki CT yazısını kaybetmelisiniz. CT gidince saatinizi ayarlayın, tekrar nüksetmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: yasadıgım sorunlar...
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2011 17:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eki 2011 17:01
Mesajlar: 10
İsim: utku
Araç: carisma-2001
Meslek: serbest
Kan grubu: ab +
Yaş: 25
iyi gunler arkadaslar ben utku avcılardayım 25 yasındayım forumu okurken cok yararlı bılgıler edındım ve gercekten sorunlarımın aynısını yasayan ınsanlar gordum. 15 gun once bır 1.6 carısma comfort aldım 2001 model bu aracı aldıgım ıcın cevremden negatıf tepkıler aldım ama kulak asmadım acıkcası cunku konforu gercekten ıyı..
gelelım yasadıgım sorunlara (sorunlara dıyorum cunku gercekten cok sorun yasadım 15 gun ıcınde 1500 lıraya yakın para harcadım)
1- aracın uzerınde voltran lpg kıtı bulunuyordu ve arac sehır ıcınde 300 ila 320 kr arası yakıyordu ayar ıcın gıttıgımde kımsede voltran ayarının bulunmadıgını ogrendım yogun aramalar sonucu florya cıvarında bır tane buldum goturdum ve adam bana enjektorlerın arızalı oldugunu on duzenı degıstırmemın ıyı olacagını soyledı bende bunun uzerıne gıdıp baska yerde atıker on duzen taktırdım 700 lıraya ve arac suanda 260 280 arası yakıyor bence hala cok fazla yakıyor gıbı bu konuyla ılgılı dusunce ve onerılerınız nedır...
2- aracın ıcınde ınanılmaz bır laham kokusu olusuyordu sanayıye gıttıgımde bunun aku den kaynaklı oldugunu ogrendım ve akuyu degıstırdım aku degısımnden sonrada herhangı bır rolantı programlama yapmadım.... bunun la ılgılı onerılerınız..
3 arac kalkıslarda asırı derecede tıtrıyor debrıyajdan ayagımı kaldırıp gaza basarken o tıtreme oluyor neden kaynaklı olabılır...
4 arac son olarak baskı balata yedı bılyeden fena sekıklde ses gelıyor henuz yaptırmadım dun oldu bu neden kaynaklıdır. not olarak ben genelde aracı surerken ayagım debrıyaj ustunde oluyor yanı az bı baskı uygular bıcımde bu nedenle mı zarar gormustur baskı balata...
5 rolantı konusuna gelınce aracımda duzensızlık var ılk calısmada 1500 lerde bıle olabılırken daha sonrasında 500 lere dusuyor
onerılerınızı beklıyorum bu benım ılk aracım ve fazlasıyla acemıyım teknık konularda...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yasadıgım sorunlar...
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2011 15:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
carisma_1987 yazdı:
iyi gunler arkadaslar ben utku avcılardayım 25 yasındayım forumu okurken cok yararlı bılgıler edındım ve gercekten sorunlarımın aynısını yasayan ınsanlar gordum. 15 gun once bır 1.6 carısma comfort aldım 2001 model bu aracı aldıgım ıcın cevremden negatıf tepkıler aldım ama kulak asmadım acıkcası cunku konforu gercekten ıyı..
gelelım yasadıgım sorunlara (sorunlara dıyorum cunku gercekten cok sorun yasadım 15 gun ıcınde 1500 lıraya yakın para harcadım)
1- aracın uzerınde voltran lpg kıtı bulunuyordu ve arac sehır ıcınde 300 ila 320 kr arası yakıyordu ayar ıcın gıttıgımde kımsede voltran ayarının bulunmadıgını ogrendım yogun aramalar sonucu florya cıvarında bır tane buldum goturdum ve adam bana enjektorlerın arızalı oldugunu on duzenı degıstırmemın ıyı olacagını soyledı bende bunun uzerıne gıdıp baska yerde atıker on duzen taktırdım 700 lıraya ve arac suanda 260 280 arası yakıyor bence hala cok fazla yakıyor gıbı bu konuyla ılgılı dusunce ve onerılerınız nedır...
2- aracın ıcınde ınanılmaz bır laham kokusu olusuyordu sanayıye gıttıgımde bunun aku den kaynaklı oldugunu ogrendım ve akuyu degıstırdım aku degısımnden sonrada herhangı bır rolantı programlama yapmadım.... bunun la ılgılı onerılerınız..
3 arac kalkıslarda asırı derecede tıtrıyor debrıyajdan ayagımı kaldırıp gaza basarken o tıtreme oluyor neden kaynaklı olabılır...
4 arac son olarak baskı balata yedı bılyeden fena sekıklde ses gelıyor henuz yaptırmadım dun oldu bu neden kaynaklıdır. not olarak ben genelde aracı surerken ayagım debrıyaj ustunde oluyor yanı az bı baskı uygular bıcımde bu nedenle mı zarar gormustur baskı balata...
5 rolantı konusuna gelınce aracımda duzensızlık var ılk calısmada 1500 lerde bıle olabılırken daha sonrasında 500 lere dusuyor
onerılerınızı beklıyorum bu benım ılk aracım ve fazlasıyla acemıyım teknık konularda...

1- Bende lovato tüp taktırdım. Araç bayırlarda boğuk gidiyor. sanki kalacakmış gibi, benimde yakıt 300 civarı. Şuanda şehir içi 250 aşağı olmaz sanırım.
2- akü sökülüp takılınca aracın rolantisi ortalama 2000de başlar çalıştıkça düşer. Benim öyle en azından, o kendince düzelir.
3- oksijen sensörü, gaz kelebeği veya rölanti motoru; yada hava filitresi, bunlara bakman lazım.
4- benimde aynı sorun oldu 600tl para istediler. halbuki valoe marka baskı seti 130-150 arası ve bu araçlarla renolarda kullanılıyor. hepsinde değil tabi. aynı parça mitsubishi olarak 400 ise reno olarak 150 tldir unutma. aynı mal aynı marka olsa bile....
5- o sorun birçoğumuzda var. ben henüz çözmüş değilim. ama gaz kelebeğini falan temizlersen sıkıntı düzelir gibime geliyor. çünkü aşırı dalgalanma yok yazdıklarına göre....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2011 08:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2011 13:09
Mesajlar: 23
İsim: Ömer
Araç: Carisma Avance
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 20
Merhabalar carismayla tanışalı 9 gün oldu araçta boşa alınca istop etme direksiyon sertleşmesi gibi durumlar söz konusu. Benzindeyken hiçbir sorun yok. 12 sene Proton 1.6 (4g92p) kullandığımız için motoru tanıdık az çok tanıyorum. Lpg ayarına götürdük ayarları normal rolanti motoru ve kelebekler temizlenirse sorun kalkar dediler. Siz ne diyorsunuz ustalar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2011 10:38 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Eğer benzinde çalışırken aracınızda aynı sorunlar olmuyorsa kesinlikle elletmeyin.
Sorununuz lpg kiti ile alakalıdır. Sıralı mı lpg?

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2011 18:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2011 13:09
Mesajlar: 23
İsim: Ömer
Araç: Carisma Avance
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 20
Benzinde de aynı sorun var. Babam bugün boğaz kelebeğini temizlettirmiş usta Carismaların rölanti motoru hassas hiç ellemeyelim demiş. Daha aracı kullanmadım ama babam düzeldi diyor. Atiker sıralı sistem var iyi bir ayar yapılırsa herhal tam istediğim gibi olucak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 09:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
akerimoglu yazdı:
nafri003 yazdı:
arkadaşlar merhabalar yol bilgisayarındaki saat kafayı yedi ayarlıyorum sonra tekrar bozuluyr, ankarada bir usta teyp den iki tuşa basıp düzeltmişti ancak akü söküldükten sonra tekrar başladı. acaba bu tuşlar hangisi bilen var mı teşekkürler

Radyoyu açıp kapama düğmesi ve 4 tuşu' na aynı anda basın. Basmadan önce ekranda CT göreceksiniz. Siz bu tuş dizilimini yaparak ekrandaki CT yazısını kaybetmelisiniz. CT gidince saatinizi ayarlayın, tekrar nüksetmez.


Ben denedim ama bir türlü o CT yazısını kaybedemedim. Tam aynısı olmasada aşağıdaki fotoda nereye basacağımızı tam olarak gösterebilir misiniz ?

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 10:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 18:17
Mesajlar: 47
İsim: Mehmet ARSLAN
Araç: Carisma1.6 Avance
Kan grubu: ARh+
burcinhan yazdı:
akerimoglu yazdı:
nafri003 yazdı:
arkadaşlar merhabalar yol bilgisayarındaki saat kafayı yedi ayarlıyorum sonra tekrar bozuluyr, ankarada bir usta teyp den iki tuşa basıp düzeltmişti ancak akü söküldükten sonra tekrar başladı. acaba bu tuşlar hangisi bilen var mı teşekkürler

Radyoyu açıp kapama düğmesi ve 4 tuşu' na aynı anda basın. Basmadan önce ekranda CT göreceksiniz. Siz bu tuş dizilimini yaparak ekrandaki CT yazısını kaybetmelisiniz. CT gidince saatinizi ayarlayın, tekrar nüksetmez.


Ben denedim ama bir türlü o CT yazısını kaybedemedim. Tam aynısı olmasada aşağıdaki fotoda nereye basacağımızı tam olarak gösterebilir misiniz ?

Resim

Radyoyu açıp kapama düğmesi ve 4 tuşu' na aynı anda basın. Basmadan önce ekranda CT göreceksiniz. Siz bu tuş dizilimini yaparak ekrandaki CT yazısını kaybetmelisiniz. CT gidince saatinizi ayarlayın, tekrar nüksetmez

radyo kapalıyken 4 e ve acma kapama tuşuna basacaksınız,ekranda ct yazısı yoksa saati ayarlayın,bir daha bozulmaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 11:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
benim aracın rolantisi kar yağışları başladığından beri 1400 devir. gaz kelebeğinin temizlenmesinden sonra ki ilk çalıştırmadaki gibi . ben havanın soğuk ve haliyle oksijenin fazlalığındandır diyorum. yakıt oranımda düştü!!. normal mi? bir ayar çekeyim mi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 11:18 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
1400 normal değil.
900 olsa anlayacağız ama çok uçmuş.
Temizlikle birlikte giren hava çoğalmış.
Üst vidayı daha önce ellediyseniz biraz kısın.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 16:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
marslan1981 yazdı:

radyo kapalıyken 4 e ve acma kapama tuşuna basacaksınız,ekranda ct yazısı yoksa saati ayarlayın,bir daha bozulmaz.


Can alıcı nokta burası sanırım, bir de böyle deneyeyim.

Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2012 19:34 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Açma kapamaya basılı tutun.
Yazı kaybolana kadar 4 numaralı tuşa bas-bırak yapın.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2012 09:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Problem çözüldü saat normal çalışmaya başladı. Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2012 13:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
umera yazdı:
1400 normal değil.
900 olsa anlayacağız ama çok uçmuş.
Temizlikle birlikte giren hava çoğalmış.
Üst vidayı daha önce ellediyseniz biraz kısın.

üst vidaya müdahele bildiğim kadarıyla yapılmadı. önce aracın otomatik rölanti programlamasını bir deneyeyim.
dün bilecikte okay usta diye birine gittim. daha önce lpg montajda çalışıyormuş. aracın geç çalışmasıyla ilgili olarak. AYGAZ KATKILI LPG üretiminden sonra atikerlerde bu sorunla karşılaşmıştık. enjektörleri temizleyince sorun giderilmişti. aracı stop etmeden 100m. kadar önce benzine geç. araç stop edince tekrar çalıştır. geç çalışma olmazsa enjektörler temizlenmeli dedi. aynen dediği gibi oldu. 3-4 kere benzine geçip 200-500m kadar sonra stop edip çalıştırınca araç çalışmasında sorun olmadı. lpg filtrelerinin de değişim zamanı geldiğinden yetkili servisde filter değişimi ve enjektör temizliği yaptıracağım. ilk katkılı zamanda aygaz kullanmayı bırakmıştım ama yaklaşık 6-8 aydır yeniden aygaz kullanıyordum. sanırım silindir kapak contası değiştirilirken de enjektörler bir şekilde kirlendi. conta değişiminden önce de hafif bir gecikme hissediyordum ama mitsu yetkili servisindeki çocuk/usta gecikme yok normal demişti. sonuç olarak katkılı aygaz enjektörleri zamanla kirletmeye başladı. conta değişiminde de necip ustalarımız bu kirlenmeye hızlı bir katkıda bulundu. (conta değişiminden hemen sonra lpgciye de gitmiştim ve asıl ateşleme sorunu o zaman ortaya çıkmıştı).
filtre ve enjektörleri temizlettikten sonra bulabilirsem tüv marka lpg sistem temizleyicisi de alacağım ve aygazı da uzun süre kullanmayacağım

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2012 13:36 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Acizane kanaatim bu enjektörlerden ziyade benzin pompasıyla alakalı.
İlk çalışmada benzinde çalışan aracı lpg enjektörlerinin kirliliği neden etkilesin diye soruyorum:)
Aygaz aldığımda litre bazında tüketim artıyor. Enjektörlere olumsuz etkiside cabası.
Zorunlu olmadıkça almıyorum.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 228 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye