| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=5070 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
| Yazar: | eturkoglu [ 24 Eyl 2012 15:00 ] |
| Mesaj Başlığı: | ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Daha öncede 1999 model 1.8 GDI elegance otomatik aracımla ilgili sıkıntılarımı yazmıştım ancak maalesef sonuç alamadık tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum sorunlarım şöyle; 1-Araç yakması gerekenden çok çok daha fazla yakıt tüketiyor ortalama (şehir-içi dışı) 100 km. de 11-12 lt. 2-Eksozdan çiğ benzin kokusu geliyor 3-Otomatik araç tecrübem olmamasına rağmen 1800 motordan beklediğim performansı alamıyorum 4-Rolantide çok büyük bir sorun olmasa bile hafif dalgalanmalar va Çözüm olarak yaptıklarım ve netice alamadığım işlemler ise şöyle 1-Enjektörler temizlendi ve aşırı kirli olduğu anlaşıldı 2-EGR temizlendi ve aynı şekilde aşırı kurumlanma tespit edildi 3-Rolanti ayarı yapıldı ama sorun devam etmekte 4-Bujiler orjinal NGK buji ile değiştirildi Birde belkide asın sorun burada araca motor yapıldı ,sizlerden yardım ve mneri bekliyorum saygılarımla |
|
| Yazar: | cihan841 [ 24 Eyl 2012 15:06 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
buji ve bobin leri kontrol etmekte fayda var yakıtla doğrudan alakalı parçalar. |
|
| Yazar: | eturkoglu [ 24 Eyl 2012 15:44 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
cihan841 yazdı: buji ve bobin leri kontrol etmekte fayda var yakıtla doğrudan alakalı parçalar. Üstadım şimdi yapılanlara ekledim bujilerde değişti ( bu arada ilginize tşk. ederim
|
|
| Yazar: | mtekne [ 24 Eyl 2012 16:20 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Selamun Aleyküm , 80 - 90 km hız ile giderken yakıt değerini sıfırladığınızda normal şartlarda sakin kullanım ile yol bilgisayarında 5 - 6 lt leri görmeniz lazım. Aracı sıkıştırdığınızda düz yolda max kaç km gördünüz , ben düz yolda 190 ı rahat görüyorum ( bu arada lastikler bir boy büyük 205 60 15 gerçek hız göztergedekinden daha fazla hafif meyilli yolda 215 i gördüm , gerçekte kaç km bilmiyorum ama en az 230 diye tahmin ediyorum ) vites 3 de iken 7000 devirde 180 - 190 km yi görmesi lazım , rolanti ile ilgili ben de de aynı sorun var ve sebebi enjektörlerin tam verimli çalışmaması enjektör temizliği ben de yaptırdım ancak eskisinden iyi olsada kurtarmadı bir tanesi rölantide işiyor diğer üçü % 100 performanslı değil ama yüksek devirlerde sorun yok , değiştirmek gerek zira 250000 km de aracım , enjektörlerin tanesi 1000 tl civarı diye duydum , İkamet İstanbul ise kartal sanayide a3 blok enver ustayı görmeni tavsiye derim. Saygılarımla , |
|
| Yazar: | Ufuk Yalçın [ 24 Eyl 2012 17:56 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
asıl sorunun da mesajın sonunda yazılmış zaten
|
|
| Yazar: | eturkoglu [ 24 Eyl 2012 21:05 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
mtekne yazdı: Selamun Aleyküm , 80 - 90 km hız ile giderken yakıt değerini sıfırladığınızda normal şartlarda sakin kullanım ile yol bilgisayarında 5 - 6 lt leri görmeniz lazım. Aracı sıkıştırdığınızda düz yolda max kaç km gördünüz , ben düz yolda 190 ı rahat görüyorum ( bu arada lastikler bir boy büyük 205 60 15 gerçek hız göztergedekinden daha fazla hafif meyilli yolda 215 i gördüm , gerçekte kaç km bilmiyorum ama en az 230 diye tahmin ediyorum ) vites 3 de iken 7000 devirde 180 - 190 km yi görmesi lazım , rolanti ile ilgili ben de de aynı sorun var ve sebebi enjektörlerin tam verimli çalışmaması enjektör temizliği ben de yaptırdım ancak eskisinden iyi olsada kurtarmadı bir tanesi rölantide işiyor diğer üçü % 100 performanslı değil ama yüksek devirlerde sorun yok , değiştirmek gerek zira 250000 km de aracım , enjektörlerin tanesi 1000 tl civarı diye duydum , İkamet İstanbul ise kartal sanayide a3 blok enver ustayı görmeni tavsiye derim. Saygılarımla , Maalesef en sakin kullanımda dahi(90-100 km/saat ) hızda dahi 7 litrenin altını çok zor görüyorum ,sürat konusunda ise çok fazla sürat yapan biri değilim ancak 120 km/saat gördüm ve araç zorlanmadan dahada gidebilecek izlenimi edindim ,malesef Sinop' ta ikamet ediyorum İstanbul' da yada Ankara'da olsam gidebileceğim yerler var ancak maalesef bulunduğum yer bu araçlar konusunda çok sıkıntılı ve anlayan yok maalesef .İlginize teşekkür eder saygılar sunarım |
|
| Yazar: | eturkoglu [ 24 Eyl 2012 21:08 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Ufuk Yalçın yazdı: asıl sorunun da mesajın sonunda yazılmış zaten ![]() Üstadım motorla alakalı bir surunum olsa aracı bilgisayara bağlatınca çıkardı diye tahmin ediyorum zira Samsun' da yetkili servise gittim ve aracı bu işlemlerden sadece bu buji değişimi yapıldıktan sonra bilgisayara bağlattım ve enjektörler dahil hiçbir sorun çıkmadı ki o zaman daha enjektör temizliği yapılmamıştı .Saygılarımla |
|
| Yazar: | serkanw [ 25 Eyl 2012 13:57 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Selamlar, 3 hafta önce bende 2001 1.8 GDI aldım aldığım arabada rolantide hafif bir titreme yapıyor fakat stop etmiyor ,giderken sorun yok,satan arkadaş şöyle dedi;bujileri değiştirdim titreme bayağı azaldı ama tam kesilmesi için 2 şık var 1.si buji bobinlerini değiştirdiğinde %95 kesilecektir bunlarında tanesi 60 tl den 240 tl eder yada 2.ci şık siboblar kurum yapmıştır onlar temizlendiğinde düzelir dedi.Daha doğrusu onada götürdüğü servis demiş elemanda satacağı için uğraşmak istemediğinden bu şekilde sattı tabi fiyatı ona göre düşürerek.Aracım 149.000 de yatmaktan sibopları kurum yapmış demiş motor ustası hattı zatında bunu söyleyen ustada bizim arkadaşımız çıktı kendisine aracı almadan tekrar sorduk doğrumu aracın problemi büyükmü diye aynı şeyleri tekrar etti fakat benim hiç vaktim olmadı ne bobinleri değiştirmeye nede sibopları temizletmeye bırakın bunları yapmayı daha yağına suyuna bile bakamadım tek keyfe keder veren şeyi anlattığım titreme olayı onuda inşaallah çözdümmü sanırım bir sıkıntı olmaz.İstersen sende bobin yada siboplarına baktır belki sorun seninde oralardadır diye yazdım tüm bunları ))Kolay gelsin ... |
|
| Yazar: | eturkoglu [ 25 Eyl 2012 19:19 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
serkanw yazdı: Selamlar, 3 hafta önce bende 2001 1.8 GDI aldım aldığım arabada rolantide hafif bir titreme yapıyor fakat stop etmiyor ,giderken sorun yok,satan arkadaş şöyle dedi;bujileri değiştirdim titreme bayağı azaldı ama tam kesilmesi için 2 şık var 1.si buji bobinlerini değiştirdiğinde %95 kesilecektir bunlarında tanesi 60 tl den 240 tl eder yada 2.ci şık siboblar kurum yapmıştır onlar temizlendiğinde düzelir dedi.Daha doğrusu onada götürdüğü servis demiş elemanda satacağı için uğraşmak istemediğinden bu şekilde sattı tabi fiyatı ona göre düşürerek.Aracım 149.000 de yatmaktan sibopları kurum yapmış demiş motor ustası hattı zatında bunu söyleyen ustada bizim arkadaşımız çıktı kendisine aracı almadan tekrar sorduk doğrumu aracın problemi büyükmü diye aynı şeyleri tekrar etti fakat benim hiç vaktim olmadı ne bobinleri değiştirmeye nede sibopları temizletmeye bırakın bunları yapmayı daha yağına suyuna bile bakamadım tek keyfe keder veren şeyi anlattığım titreme olayı onuda inşaallah çözdümmü sanırım bir sıkıntı olmaz.İstersen sende bobin yada siboplarına baktır belki sorun seninde oralardadır diye yazdım tüm bunları ))Kolay gelsin ... Bobinlere bakılmadı ama motor yeni yapılalı daha 4000 km. yok yaptım bu sürede kurumlama yaparmı acaba siboplar açıkçası kararsızım ama yinede baktırmakta fayda var ilginize tşk. eder saygılar sunarım |
|
| Yazar: | Alparslan_iba [ 26 Eyl 2012 21:11 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Merhaba. Aracınızda kararsız rolanti var, yüksek basınc pompasında bir problem olabilir.aracınız rolantide çalışırken 4,6 barın altına inmemesi gerekir eğer bu değer altına iniyorsa basınç pompanızın değişimi gereklemtedir.Ve dolayısıyla sarhoş çalışma ve ya kararsız rolanti devri olarak nitelendirilir. |
|
| Yazar: | eturkoglu [ 30 Eyl 2012 03:17 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Murat-1 yazdı: Merhaba. Aracınızda kararsız rolanti var, yüksek basınc pompasında bir problem olabilir.aracınız rolantide çalışırken 4,6 barın altına inmemesi gerekir eğer bu değer altına iniyorsa basınç pompanızın değişimi gereklemtedir.Ve dolayısıyla sarhoş çalışma ve ya kararsız rolanti devri olarak nitelendirilir. İlginize teşekkür ederim bahsettiğiniz yüksek basınç pompası arızasının tespiti için ne yapılmalıdır acaba? |
|
| Yazar: | vural2005 [ 30 Eyl 2012 19:23 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
paleolife yazdı: MUT cihazina takip oyle bakacaklar.......... Bununla birlikte yuksek basinc pompasinin ozellikle rolantide dusuk degerlere hatta 3 bara kadar inmesi her zaman basinc pompasinda bozuklugu gostermeyebilir. Eger benzin filtreniz orjinal degil ve uzun sure degistirilmemis ise yuksek basinc pompasina yeterli benzin gondermeyebilir bu da ozellikle rolantide yuksek basinc pompasinin dusuk barlara dusmesine neden olabilir. iyi akşamlar Ferhat bey . Arkadaşa yazdığınız cevapta özellikle alıntıladığım kısım dikkatimi çekti. Benim aracım , normal seyir halindeyken arıza ışığı yakmıyor ama rölantide iken yakıyor. Gaza biraz dokunursanız hemen sönüyor. Mut cihazına bağladığımızda arıza ışığı yanarken ''yakıt basınç hatası'' veriyor. Ve benden önceki sahibi benzin filtresini iptal ettirip direk bağlamış yanılmıyorsam. Çünkü benim aracın benzin filtresi yok. Çok iyi baktım ve olmadığından eminim. Ya benim carismanın benzin filtresi aslında yok, ya da dediğim gibi sahibi iptal ettirmiş. (Tamircinin dediğine göre de iptal ettirilmiş). Benim filtre olmayınca, araç ''yakıt basınç hatası'' verince ve ardından sizin yazdıklarınızı okuyunca haliyle dikkatimi çekti ve size sorayım dedim. Acaba bunların Yakıt basınç hatası ile bir ilgisi var mı? Şimdiden teşekkürler. |
|
| Yazar: | paleolife [ 30 Eyl 2012 21:10 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
Ibrahim bey, Carisma GDi araclarda depodaki benzin yaklasik 329( kPa) gibi dusuk bir barda bezin filtresine gelir, benzin filtresinden gecen benzin yuksek basinc pompasina gider ve orda basinc daha yuksek degerlere pompa tarafindan cikarilir (4 - 6.9 MPa) arasinda enjektorlere gider, bunun nedeni yani yuksek basinca cikmasinin nedeni enjektorlerin direk yanma odasina benzin puskurtmesinden kaynaklanmaktadir, ne kadar yuksek basinca puskurtursa yanma odasinda yuksesk sicaklikta o kadar verim almis olur. Ben mutlaka benzin filtresinin iptal edilmis olusunun bu yakit akisinda duzensizlik yaratacagini dusunuyorum, ayrica benzin filtre edilmedigi icin de yakit pompasinin elegini kirletmis olabilir, birakin filtresiz olusunu muadil 15 liraya satilan filtreler bile yuksek basinc pompasinin calismasinda aksakligia neden olabiliyor, bence siz orjinal benzin filtresini yeniden taktirin, aracin omru uzar. Ayrica benzin filtresi aracin sofor tarafinin onunde kaputun icinde sigorta kutusu ile hava filtresi haznesinin arasinda, canister dedigimiz siyah kutunun altindadir, degisitirilmesi cok zahmetli bir yerdedir, siyah yumruk buyuklugunde bir parcadir, dikkatli bir bakin belki halen orda olabilir. |
|
| Yazar: | vural2005 [ 01 Eki 2012 01:25 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: ÇARESİZ KALDIM LÜTFEN YARDIM :(((( |
paleolife yazdı: Ibrahim bey, Carisma GDi araclarda depodaki benzin yaklasik 329( kPa) gibi dusuk bir barda bezin filtresine gelir, benzin filtresinden gecen benzin yuksek basinc pompasina gider ve orda basinc daha yuksek degerlere pompa tarafindan cikarilir (4 - 6.9 MPa) arasinda enjektorlere gider, bunun nedeni yani yuksek basinca cikmasinin nedeni enjektorlerin direk yanma odasina benzin puskurtmesinden kaynaklanmaktadir, ne kadar yuksek basinca puskurtursa yanma odasinda yuksesk sicaklikta o kadar verim almis olur. Ben mutlaka benzin filtresinin iptal edilmis olusunun bu yakit akisinda duzensizlik yaratacagini dusunuyorum, ayrica benzin filtre edilmedigi icin de yakit pompasinin elegini kirletmis olabilir, birakin filtresiz olusunu muadil 15 liraya satilan filtreler bile yuksek basinc pompasinin calismasinda aksakligia neden olabiliyor, bence siz orjinal benzin filtresini yeniden taktirin, aracin omru uzar. Ayrica benzin filtresi aracin sofor tarafinin onunde kaputun icinde sigorta kutusu ile hava filtresi haznesinin arasinda, canister dedigimiz siyah kutunun altindadir, degisitirilmesi cok zahmetli bir yerdedir, siyah yumruk buyuklugunde bir parcadir, dikkatli bir bakin belki halen orda olabilir. Cevabınız için teşekkürler.. Dediklerinizi yapmaya çalışacağım inşaallah (benzin filtresi) Benzin filtresi benim araçta kesinlikle yok ya da çıkartılmış. Canisterin hemen altında, biliyorum , hatta parçacıdan takmak için bir tane aldım fakat eskisi olmadığı için biz de takmadık. Hala duruyor... Ama inşaallah takmaya çalışırız... İyi geceler |
|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|