Zaman: 01 Eki 2025 13:14

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2012 18:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Merhaba Arkadaslar,

duzensiz rolanti, gerekli gucun uretilemeyisi, kurum baglama (EGR), itici sesleri, cig benzin kokusu gibi problemler GDi motorun klasik problemleri arasinda. Bu sorunlarin bazilari benim aracta da vardi, ozellike cig benzin kokusu, yurtdisina gidip gelme firsatimdan dolayi aracin bircok parcasini buldum ve daha ekonomik bir fiyata aldim. Motorun durumu iyiyidi, performans sorunu yoktu, ancak cig benzin kokusu artik bende psikolojik sorunlar olusturmaya baslamisti ve ya bu sorunu cozecektim ya da bu arabayi satacaktim, araci stmaya kiyamadim ben de sorunu cozmeye karar verdim, su islemleri iki hafta once Ankara'da Uzman Japon'da ergin ve Onur usta ile tamamladim,

parcalarin hepsi Almanyadan ve 1.8 GDI icin,

motorla ilgili (ust kapak icerigi neredeyse tamamen degisti):
sifir bogaz kelebegi
Sifir enjektorler
sifir siboplar
sifir iticiler
sifir oksijen sensoru
sifir katalitik konvektor
Sachs baski balata
yeni iyi durumda canister
ust kapak jonta takimi
oil catch tank takildi (yag yakalama haznesi) boylece silindir kapagindan bogaz kelebege uzerinden manifolda giden kirli ve yagli havanin kelebekte ve manifoldda yapacagi kurum onlenmis oldu.
0-40 Mobil 1 yag konuldu
orjinal yag, benzin ve hava filtresi takildi

Aracin ici ile ilgili
koltuklar deri doseme (siyah gri)
tumden kapilar deri ile kaplandi (kapi dosmeleri pres oldugu icin fitil atiyorlar, ben onu sevmedim)
Deri direksiyon
deri vites korugu
deri kolcak kaplama
taban halisi temizlendi
taban ses yalitim dosendi
kapi iclerine ses yalitim dosendi
bagaja ses yalitim dosendi
bagaj kapisina ses yalitim dosendi
on kaputa ses yalitim dosendi
Mitsubishi armali deri direksiyon basi
Mitsubishi armali cakmak

Gostergeler plasma oldu (daha once fotolarini eklemistim)
bir yil once de Monroe amortisorleri takmistim

araba super oldu, ses yalitimi onemli derecede etkiledi, motor yapilanlardan sonra ne bir koku ne bir ses kalmadi, arabayi yolda tutamiyorum, yag gibi kayiyor, darisi sizlerin basina. Araca 1.5 Lanceri olan bir arkadas bindi, abi araclari degiselim dedi :), Hadi len dedim bende :). Ergin ve Onur ustaya, ayrica Mitsubishi uzmani Oktay ustaya, ve zaman zaman yardimlarindan dolayi da IBA Mitsubishi servise tesekkurler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2012 19:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
paleolife yazdı:
Merhaba Arkadaslar,

duzensiz rolanti, gerekli gucun uretilemeyisi, kurum baglama (EGR), itici sesleri, cig benzin kokusu gibi problemler GDi motorun klasik problemleri arasinda. Bu sorunlarin bazilari benim aracta da vardi, ozellike cig benzin kokusu, yurtdisina gidip gelme firsatimdan dolayi aracin bircok parcasini buldum ve daha ekonomik bir fiyata aldim. Motorun durumu iyiyidi, performans sorunu yoktu, ancak cig benzin kokusu artik bende psikolojik sorunlar olusturmaya baslamisti ve ya bu sorunu cozecektim ya da bu arabayi satacaktim, araci stmaya kiyamadim ben de sorunu cozmeye karar verdim, su islemleri iki hafta once Ankara'da Uzman Japon'da ergin ve Onur usta ile tamamladim,

parcalarin hepsi Almanyadan ve 1.8 GDI icin,

motorla ilgili (ust kapak icerigi neredeyse tamamen degisti):
sifir bogaz kelebegi
Sifir enjektorler
sifir siboplar
sifir iticiler
sifir oksijen sensoru
sifir katalitik konvektor
Sachs baski balata
yeni iyi durumda canister
ust kapak jonta takimi
oil catch tank takildi (yag yakalama haznesi) boylece silindir kapagindan bogaz kelebege uzerinden manifolda giden kirli ve yagli havanin kelebekte ve manifoldda yapacagi kurum onlenmis oldu.
0-40 Mobil 1 yag konuldu
orjinal yag, benzin ve hava filtresi takildi

Aracin ici ile ilgili
koltuklar deri doseme (siyah gri)
tumden kapilar deri ile kaplandi (kapi dosmeleri pres oldugu icin fitil atiyorlar, ben onu sevmedim)
Deri direksiyon
deri vites korugu
deri kolcak kaplama
taban halisi temizlendi
taban ses yalitim dosendi
kapi iclerine ses yalitim dosendi
bagaja ses yalitim dosendi
bagaj kapisina ses yalitim dosendi
on kaputa ses yalitim dosendi
Mitsubishi armali deri direksiyon basi
Mitsubishi armali cakmak

Gostergeler plasma oldu (daha once fotolarini eklemistim)
bir yil once de Monroe amortisorleri takmistim

araba super oldu, ses yalitimi onemli derecede etkiledi, motor yapilanlardan sonra ne bir koku ne bir ses kalmadi, arabayi yolda tutamiyorum, yag gibi kayiyor, darisi sizlerin basina. Araca 1.5 Lanceri olan bir arkadas bindi, abi araclari degiselim dedi :), Hadi len dedim bende :). Ergin ve Onur ustaya, ayrica Mitsubishi uzmani Oktay ustaya, ve zaman zaman yardimlarindan dolayi da IBA Mitsubishi servise tesekkurler.



Üstadım çiğ benzin kokusu ve fazla yakıt tüketimi sorunum var acaba yaptırdığınız işlemlerden hangisi bu sorun için çözüm olur sizce ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2012 20:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
cig benzin kokusunun nedeni hava yakit oranlarinin duzensiz olusu ve aracin zengin yakmasi, oksijen sensorunun ECU'ya saglikli bilgi veremeyisi -sensor bozuklugu-, enjektorlerin orantisiz calismasi ve puskurtmesi, katalitik konvertorun gorev yapmamasi gibi nedenlerden dolayi olabilir, ayrica yakiti tasiyan borularin delik ya da tikanmis olmasi, benzin pompasinda kacak olmasi gibi nedenler de yapabilir. Ancak aracta her zaman sorun mekanik bir nedenden kaynaklanmayabilir, elektirik sorunlari da olabilir, bobinler, enjektor soketleri gibi. Benim aractaki benzin kokusu oksijen sensoru ve katalitik konvektorden muhtemelen de enjektor calisma duzensizligindne kaynaklaniyordu. Ancak bildigim kadari ile Carisma'lar Avrupa'da iki nedenden dolayi fabrika tarafindan geri cagrilmis, benzin pompasindaki kacak ve itici seslerinden. Bu gerekceler ile gidenleri servisler bedava tamir etmis, ancak bu haber Turkiye'ye maalesef TEMSA'nin aziziliginden dolayi hic gelmemis.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2012 00:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Eger Turkiye'de bu parcalari alsaydim dediginiz gibi 5 carisma parasi giderdi, ancak ne yalan soyleyim uzun sure arastirmalarim ve denkgelmeler sonucu tahmin ettiginizden daha dusuk bir fiyata parcalari aldim, aksi takdirde hic bu islere girmezdim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 03:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
paleolife yazdı:
cig benzin kokusunun nedeni hava yakit oranlarinin duzensiz olusu ve aracin zengin yakmasi, oksijen sensorunun ECU'ya saglikli bilgi veremeyisi -sensor bozuklugu-, enjektorlerin orantisiz calismasi ve puskurtmesi, katalitik konvertorun gorev yapmamasi gibi nedenlerden dolayi olabilir, ayrica yakiti tasiyan borularin delik ya da tikanmis olmasi, benzin pompasinda kacak olmasi gibi nedenler de yapabilir. Ancak aracta her zaman sorun mekanik bir nedenden kaynaklanmayabilir, elektirik sorunlari da olabilir, bobinler, enjektor soketleri gibi. Benim aractaki benzin kokusu oksijen sensoru ve katalitik konvektorden muhtemelen de enjektor calisma duzensizligindne kaynaklaniyordu. Ancak bildigim kadari ile Carisma'lar Avrupa'da iki nedenden dolayi fabrika tarafindan geri cagrilmis, benzin pompasindaki kacak ve itici seslerinden. Bu gerekceler ile gidenleri servisler bedava tamir etmis, ancak bu haber Turkiye'ye maalesef TEMSA'nin aziziliginden dolayi hic gelmemis.


İlginize teşekkür ederim,benimde aklıma ilk gelen lambda sensör arızası oldu ama sensör arızası yakıtı bu kadar etkiler mi acaba ama ilk olarak sensörleri değiştireceğim sanırım ama bana ilginç gelen araçta (çok şükür) hiçbir arıza ışığının yanmaması ve bilgisayara bağlandığında da arıza görünmemesi bunlar normalmidir acaba,birde sizin araçtan çıkartmış olduğunuz göğüs ve kapı yanlarındaki kalorifer çıkışlarına talip olmuştum acaba durumları nasıl alma şansım olurmu ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 14:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Benim aracta da hicbir isik yanmiyordu ancak cig benzin kokusu ve son zamanlarda biraz fazla yakmaya baslamisti. Butun bu degisiklikleri yaptiktan sonra koku gitti ve aracta 200-2500 devir arasi 100km hizda duz yolda 4-5lt yaktigini gosteriyor, 3 dustugu bile oluyor, onun disinda yuksek hizlara cikinca elbette yakit yukseliyor. Kendim yurtdisinda oldugum icin araci kardesime birakiyorum, sanirim uzun sure gelmeyecegim yurtdisindan, bu nedenle bazen satmayi da dusunuyorum, hayirlisi bakalim.

Yak havalandirma izgaralari gitti, ancak orta gogus izgaralari halen duruyor, almek isterseniz haber edin.

selamlar,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 10:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
resim görsek :) merak ettim aracı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 10:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arac su anda Izmit'te kardesimde, biraz fotolar ceksin bana gondersin buraya eklerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2012 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2012 11:31
Mesajlar: 4
İsim: Özgür
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8Gdi
Meslek: Sağlık
Yaş: 31
paleolife orta göğüs ızgarasına uygun fiyat söylersen talibim. elden teslim aldırabilirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2013 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2013 21:06
Mesajlar: 10
Şehir: Eskişehir
İsim: lütfi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: işci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 36
merheba banada lazım ortagöğüs ve yan kalölüfer ızgaraları bildiğiniz yer varsa iletişim kurmak için yardımcı olurmusunuz,teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2013 02:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Oca 2013 20:28
Mesajlar: 111
Şehir: Bursa
İsim: Furkan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 19
Hocam ben bişey sorucam 2 ay önce mit. carisma 1.6 comfort aldım araç çok hoşuma gidiyor ve rahat ancak torpido göğüsten ve aracın arka panzot ve arka emniyet kemer çıkış yerinden ses geliyor artık psikolojim bozuldu araca bindiğimde ordan burdan ses gelsin istemiyorum acaba bu problemleri nasıl veya nerde hallettirebilirim ve pahalıya patlar mı sizce

_________________
Carismamla şimdilik az ukalayım , fazla yetenekli


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2013 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Fiyatları neden yazmadınız gizli bilgimi bu...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye