Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=5075 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
Yazar: | paleolife [ 25 Eyl 2012 18:27 ] |
Mesaj Başlığı: | Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Merhaba Arkadaslar, duzensiz rolanti, gerekli gucun uretilemeyisi, kurum baglama (EGR), itici sesleri, cig benzin kokusu gibi problemler GDi motorun klasik problemleri arasinda. Bu sorunlarin bazilari benim aracta da vardi, ozellike cig benzin kokusu, yurtdisina gidip gelme firsatimdan dolayi aracin bircok parcasini buldum ve daha ekonomik bir fiyata aldim. Motorun durumu iyiyidi, performans sorunu yoktu, ancak cig benzin kokusu artik bende psikolojik sorunlar olusturmaya baslamisti ve ya bu sorunu cozecektim ya da bu arabayi satacaktim, araci stmaya kiyamadim ben de sorunu cozmeye karar verdim, su islemleri iki hafta once Ankara'da Uzman Japon'da ergin ve Onur usta ile tamamladim, parcalarin hepsi Almanyadan ve 1.8 GDI icin, motorla ilgili (ust kapak icerigi neredeyse tamamen degisti): sifir bogaz kelebegi Sifir enjektorler sifir siboplar sifir iticiler sifir oksijen sensoru sifir katalitik konvektor Sachs baski balata yeni iyi durumda canister ust kapak jonta takimi oil catch tank takildi (yag yakalama haznesi) boylece silindir kapagindan bogaz kelebege uzerinden manifolda giden kirli ve yagli havanin kelebekte ve manifoldda yapacagi kurum onlenmis oldu. 0-40 Mobil 1 yag konuldu orjinal yag, benzin ve hava filtresi takildi Aracin ici ile ilgili koltuklar deri doseme (siyah gri) tumden kapilar deri ile kaplandi (kapi dosmeleri pres oldugu icin fitil atiyorlar, ben onu sevmedim) Deri direksiyon deri vites korugu deri kolcak kaplama taban halisi temizlendi taban ses yalitim dosendi kapi iclerine ses yalitim dosendi bagaja ses yalitim dosendi bagaj kapisina ses yalitim dosendi on kaputa ses yalitim dosendi Mitsubishi armali deri direksiyon basi Mitsubishi armali cakmak Gostergeler plasma oldu (daha once fotolarini eklemistim) bir yil once de Monroe amortisorleri takmistim araba super oldu, ses yalitimi onemli derecede etkiledi, motor yapilanlardan sonra ne bir koku ne bir ses kalmadi, arabayi yolda tutamiyorum, yag gibi kayiyor, darisi sizlerin basina. Araca 1.5 Lanceri olan bir arkadas bindi, abi araclari degiselim dedi ![]() ![]() |
Yazar: | eturkoglu [ 25 Eyl 2012 19:22 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
paleolife yazdı: Merhaba Arkadaslar, duzensiz rolanti, gerekli gucun uretilemeyisi, kurum baglama (EGR), itici sesleri, cig benzin kokusu gibi problemler GDi motorun klasik problemleri arasinda. Bu sorunlarin bazilari benim aracta da vardi, ozellike cig benzin kokusu, yurtdisina gidip gelme firsatimdan dolayi aracin bircok parcasini buldum ve daha ekonomik bir fiyata aldim. Motorun durumu iyiyidi, performans sorunu yoktu, ancak cig benzin kokusu artik bende psikolojik sorunlar olusturmaya baslamisti ve ya bu sorunu cozecektim ya da bu arabayi satacaktim, araci stmaya kiyamadim ben de sorunu cozmeye karar verdim, su islemleri iki hafta once Ankara'da Uzman Japon'da ergin ve Onur usta ile tamamladim, parcalarin hepsi Almanyadan ve 1.8 GDI icin, motorla ilgili (ust kapak icerigi neredeyse tamamen degisti): sifir bogaz kelebegi Sifir enjektorler sifir siboplar sifir iticiler sifir oksijen sensoru sifir katalitik konvektor Sachs baski balata yeni iyi durumda canister ust kapak jonta takimi oil catch tank takildi (yag yakalama haznesi) boylece silindir kapagindan bogaz kelebege uzerinden manifolda giden kirli ve yagli havanin kelebekte ve manifoldda yapacagi kurum onlenmis oldu. 0-40 Mobil 1 yag konuldu orjinal yag, benzin ve hava filtresi takildi Aracin ici ile ilgili koltuklar deri doseme (siyah gri) tumden kapilar deri ile kaplandi (kapi dosmeleri pres oldugu icin fitil atiyorlar, ben onu sevmedim) Deri direksiyon deri vites korugu deri kolcak kaplama taban halisi temizlendi taban ses yalitim dosendi kapi iclerine ses yalitim dosendi bagaja ses yalitim dosendi bagaj kapisina ses yalitim dosendi on kaputa ses yalitim dosendi Mitsubishi armali deri direksiyon basi Mitsubishi armali cakmak Gostergeler plasma oldu (daha once fotolarini eklemistim) bir yil once de Monroe amortisorleri takmistim araba super oldu, ses yalitimi onemli derecede etkiledi, motor yapilanlardan sonra ne bir koku ne bir ses kalmadi, arabayi yolda tutamiyorum, yag gibi kayiyor, darisi sizlerin basina. Araca 1.5 Lanceri olan bir arkadas bindi, abi araclari degiselim dedi ![]() ![]() Üstadım çiğ benzin kokusu ve fazla yakıt tüketimi sorunum var acaba yaptırdığınız işlemlerden hangisi bu sorun için çözüm olur sizce ? |
Yazar: | paleolife [ 25 Eyl 2012 20:17 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
cig benzin kokusunun nedeni hava yakit oranlarinin duzensiz olusu ve aracin zengin yakmasi, oksijen sensorunun ECU'ya saglikli bilgi veremeyisi -sensor bozuklugu-, enjektorlerin orantisiz calismasi ve puskurtmesi, katalitik konvertorun gorev yapmamasi gibi nedenlerden dolayi olabilir, ayrica yakiti tasiyan borularin delik ya da tikanmis olmasi, benzin pompasinda kacak olmasi gibi nedenler de yapabilir. Ancak aracta her zaman sorun mekanik bir nedenden kaynaklanmayabilir, elektirik sorunlari da olabilir, bobinler, enjektor soketleri gibi. Benim aractaki benzin kokusu oksijen sensoru ve katalitik konvektorden muhtemelen de enjektor calisma duzensizligindne kaynaklaniyordu. Ancak bildigim kadari ile Carisma'lar Avrupa'da iki nedenden dolayi fabrika tarafindan geri cagrilmis, benzin pompasindaki kacak ve itici seslerinden. Bu gerekceler ile gidenleri servisler bedava tamir etmis, ancak bu haber Turkiye'ye maalesef TEMSA'nin aziziliginden dolayi hic gelmemis. |
Yazar: | paleolife [ 26 Eyl 2012 00:14 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Eger Turkiye'de bu parcalari alsaydim dediginiz gibi 5 carisma parasi giderdi, ancak ne yalan soyleyim uzun sure arastirmalarim ve denkgelmeler sonucu tahmin ettiginizden daha dusuk bir fiyata parcalari aldim, aksi takdirde hic bu islere girmezdim. |
Yazar: | eturkoglu [ 30 Eyl 2012 03:23 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
paleolife yazdı: cig benzin kokusunun nedeni hava yakit oranlarinin duzensiz olusu ve aracin zengin yakmasi, oksijen sensorunun ECU'ya saglikli bilgi veremeyisi -sensor bozuklugu-, enjektorlerin orantisiz calismasi ve puskurtmesi, katalitik konvertorun gorev yapmamasi gibi nedenlerden dolayi olabilir, ayrica yakiti tasiyan borularin delik ya da tikanmis olmasi, benzin pompasinda kacak olmasi gibi nedenler de yapabilir. Ancak aracta her zaman sorun mekanik bir nedenden kaynaklanmayabilir, elektirik sorunlari da olabilir, bobinler, enjektor soketleri gibi. Benim aractaki benzin kokusu oksijen sensoru ve katalitik konvektorden muhtemelen de enjektor calisma duzensizligindne kaynaklaniyordu. Ancak bildigim kadari ile Carisma'lar Avrupa'da iki nedenden dolayi fabrika tarafindan geri cagrilmis, benzin pompasindaki kacak ve itici seslerinden. Bu gerekceler ile gidenleri servisler bedava tamir etmis, ancak bu haber Turkiye'ye maalesef TEMSA'nin aziziliginden dolayi hic gelmemis. İlginize teşekkür ederim,benimde aklıma ilk gelen lambda sensör arızası oldu ama sensör arızası yakıtı bu kadar etkiler mi acaba ama ilk olarak sensörleri değiştireceğim sanırım ama bana ilginç gelen araçta (çok şükür) hiçbir arıza ışığının yanmaması ve bilgisayara bağlandığında da arıza görünmemesi bunlar normalmidir acaba,birde sizin araçtan çıkartmış olduğunuz göğüs ve kapı yanlarındaki kalorifer çıkışlarına talip olmuştum acaba durumları nasıl alma şansım olurmu ? |
Yazar: | paleolife [ 30 Eyl 2012 14:17 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Benim aracta da hicbir isik yanmiyordu ancak cig benzin kokusu ve son zamanlarda biraz fazla yakmaya baslamisti. Butun bu degisiklikleri yaptiktan sonra koku gitti ve aracta 200-2500 devir arasi 100km hizda duz yolda 4-5lt yaktigini gosteriyor, 3 dustugu bile oluyor, onun disinda yuksek hizlara cikinca elbette yakit yukseliyor. Kendim yurtdisinda oldugum icin araci kardesime birakiyorum, sanirim uzun sure gelmeyecegim yurtdisindan, bu nedenle bazen satmayi da dusunuyorum, hayirlisi bakalim. Yak havalandirma izgaralari gitti, ancak orta gogus izgaralari halen duruyor, almek isterseniz haber edin. selamlar, |
Yazar: | znc [ 01 Eki 2012 10:53 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
resim görsek ![]() |
Yazar: | paleolife [ 01 Eki 2012 10:59 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Arac su anda Izmit'te kardesimde, biraz fotolar ceksin bana gondersin buraya eklerim. |
Yazar: | Rollercoaster [ 14 Kas 2012 12:31 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
paleolife orta göğüs ızgarasına uygun fiyat söylersen talibim. elden teslim aldırabilirim. |
Yazar: | carizma26 [ 27 Şub 2013 22:58 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
merheba banada lazım ortagöğüs ve yan kalölüfer ızgaraları bildiğiniz yer varsa iletişim kurmak için yardımcı olurmusunuz,teşekkürler |
Yazar: | eatsleepjdm [ 03 Mar 2013 02:40 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Hocam ben bişey sorucam 2 ay önce mit. carisma 1.6 comfort aldım araç çok hoşuma gidiyor ve rahat ancak torpido göğüsten ve aracın arka panzot ve arka emniyet kemer çıkış yerinden ses geliyor artık psikolojim bozuldu araca bindiğimde ordan burdan ses gelsin istemiyorum acaba bu problemleri nasıl veya nerde hallettirebilirim ve pahalıya patlar mı sizce |
Yazar: | carizmaevo [ 14 Eki 2013 12:42 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Bu yaz GDI"ima neler yaptim neler :) |
Fiyatları neden yazmadınız gizli bilgimi bu... |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |