Zaman: 21 Kas 2025 10:59

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 15:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Daha öncede 1999 model 1.8 GDI elegance otomatik aracımla ilgili sıkıntılarımı yazmıştım ancak maalesef sonuç alamadık tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum sorunlarım şöyle;

1-Araç yakması gerekenden çok çok daha fazla yakıt tüketiyor ortalama (şehir-içi dışı) 100 km. de 11-12 lt.
2-Eksozdan çiğ benzin kokusu geliyor
3-Otomatik araç tecrübem olmamasına rağmen 1800 motordan beklediğim performansı alamıyorum
4-Rolantide çok büyük bir sorun olmasa bile hafif dalgalanmalar va

Çözüm olarak yaptıklarım ve netice alamadığım işlemler ise şöyle

1-Enjektörler temizlendi ve aşırı kirli olduğu anlaşıldı
2-EGR temizlendi ve aynı şekilde aşırı kurumlanma tespit edildi
3-Rolanti ayarı yapıldı ama sorun devam etmekte
4-Bujiler orjinal NGK buji ile değiştirildi


Birde belkide asın sorun burada araca motor yapıldı ,sizlerden yardım ve mneri bekliyorum saygılarımla


En son eturkoglu tarafından 24 Eyl 2012 15:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 15:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
buji ve bobin leri kontrol etmekte fayda var yakıtla doğrudan alakalı parçalar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 15:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
cihan841 yazdı:
buji ve bobin leri kontrol etmekte fayda var yakıtla doğrudan alakalı parçalar.


Üstadım şimdi yapılanlara ekledim bujilerde değişti :(( bu arada ilginize tşk. ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 16:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Selamun Aleyküm ,

80 - 90 km hız ile giderken yakıt değerini sıfırladığınızda normal şartlarda sakin kullanım ile yol bilgisayarında 5 - 6 lt leri görmeniz lazım. Aracı sıkıştırdığınızda düz yolda max kaç km gördünüz , ben düz yolda 190 ı rahat görüyorum ( bu arada lastikler bir boy büyük 205 60 15 gerçek hız göztergedekinden daha fazla hafif meyilli yolda 215 i gördüm , gerçekte kaç km bilmiyorum ama en az 230 diye tahmin ediyorum ) vites 3 de iken 7000 devirde 180 - 190 km yi görmesi lazım , rolanti ile ilgili ben de de aynı sorun var ve sebebi enjektörlerin tam verimli çalışmaması enjektör temizliği ben de yaptırdım ancak eskisinden iyi olsada kurtarmadı bir tanesi rölantide işiyor diğer üçü % 100 performanslı değil ama yüksek devirlerde sorun yok , değiştirmek gerek zira 250000 km de aracım , enjektörlerin tanesi 1000 tl civarı diye duydum ,

İkamet İstanbul ise kartal sanayide a3 blok enver ustayı görmeni tavsiye derim.

Saygılarımla ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 17:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
asıl sorunun da mesajın sonunda yazılmış zaten 8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 21:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
mtekne yazdı:
Selamun Aleyküm ,

80 - 90 km hız ile giderken yakıt değerini sıfırladığınızda normal şartlarda sakin kullanım ile yol bilgisayarında 5 - 6 lt leri görmeniz lazım. Aracı sıkıştırdığınızda düz yolda max kaç km gördünüz , ben düz yolda 190 ı rahat görüyorum ( bu arada lastikler bir boy büyük 205 60 15 gerçek hız göztergedekinden daha fazla hafif meyilli yolda 215 i gördüm , gerçekte kaç km bilmiyorum ama en az 230 diye tahmin ediyorum ) vites 3 de iken 7000 devirde 180 - 190 km yi görmesi lazım , rolanti ile ilgili ben de de aynı sorun var ve sebebi enjektörlerin tam verimli çalışmaması enjektör temizliği ben de yaptırdım ancak eskisinden iyi olsada kurtarmadı bir tanesi rölantide işiyor diğer üçü % 100 performanslı değil ama yüksek devirlerde sorun yok , değiştirmek gerek zira 250000 km de aracım , enjektörlerin tanesi 1000 tl civarı diye duydum ,

İkamet İstanbul ise kartal sanayide a3 blok enver ustayı görmeni tavsiye derim.

Saygılarımla ,



Maalesef en sakin kullanımda dahi(90-100 km/saat ) hızda dahi 7 litrenin altını çok zor görüyorum ,sürat konusunda ise çok fazla sürat yapan biri değilim ancak 120 km/saat gördüm ve araç zorlanmadan dahada gidebilecek izlenimi edindim ,malesef Sinop' ta ikamet ediyorum İstanbul' da yada Ankara'da olsam gidebileceğim yerler var ancak maalesef bulunduğum yer bu araçlar konusunda çok sıkıntılı ve anlayan yok maalesef .İlginize teşekkür eder saygılar sunarım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 21:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Ufuk Yalçın yazdı:
asıl sorunun da mesajın sonunda yazılmış zaten 8)


Üstadım motorla alakalı bir surunum olsa aracı bilgisayara bağlatınca çıkardı diye tahmin ediyorum zira Samsun' da yetkili servise gittim ve aracı bu işlemlerden sadece bu buji değişimi yapıldıktan sonra bilgisayara bağlattım ve enjektörler dahil hiçbir sorun çıkmadı ki o zaman daha enjektör temizliği yapılmamıştı .Saygılarımla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2012 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eyl 2012 22:48
Mesajlar: 14
İsim: Serkan
Araç: Carisma 1.8 GDI Avance
Meslek: Satınalma
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 38
Selamlar,

3 hafta önce bende 2001 1.8 GDI aldım aldığım arabada rolantide hafif bir titreme yapıyor fakat stop etmiyor ,giderken sorun yok,satan arkadaş şöyle dedi;bujileri değiştirdim titreme bayağı azaldı ama tam kesilmesi için 2 şık var 1.si buji bobinlerini değiştirdiğinde %95 kesilecektir bunlarında tanesi 60 tl den 240 tl eder yada 2.ci şık siboblar kurum yapmıştır onlar temizlendiğinde düzelir dedi.Daha doğrusu onada götürdüğü servis demiş elemanda satacağı için uğraşmak istemediğinden bu şekilde sattı tabi fiyatı ona göre düşürerek.Aracım 149.000 de yatmaktan sibopları kurum yapmış demiş motor ustası hattı zatında bunu söyleyen ustada bizim arkadaşımız çıktı kendisine aracı almadan tekrar sorduk doğrumu aracın problemi büyükmü diye aynı şeyleri tekrar etti fakat benim hiç vaktim olmadı ne bobinleri değiştirmeye nede sibopları temizletmeye bırakın bunları yapmayı daha yağına suyuna bile bakamadım tek keyfe keder veren şeyi anlattığım titreme olayı onuda inşaallah çözdümmü sanırım bir sıkıntı olmaz.İstersen sende bobin yada siboplarına baktır belki sorun seninde oralardadır diye yazdım tüm bunları :good: :)))

Kolay gelsin ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2012 19:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
serkanw yazdı:
Selamlar,

3 hafta önce bende 2001 1.8 GDI aldım aldığım arabada rolantide hafif bir titreme yapıyor fakat stop etmiyor ,giderken sorun yok,satan arkadaş şöyle dedi;bujileri değiştirdim titreme bayağı azaldı ama tam kesilmesi için 2 şık var 1.si buji bobinlerini değiştirdiğinde %95 kesilecektir bunlarında tanesi 60 tl den 240 tl eder yada 2.ci şık siboblar kurum yapmıştır onlar temizlendiğinde düzelir dedi.Daha doğrusu onada götürdüğü servis demiş elemanda satacağı için uğraşmak istemediğinden bu şekilde sattı tabi fiyatı ona göre düşürerek.Aracım 149.000 de yatmaktan sibopları kurum yapmış demiş motor ustası hattı zatında bunu söyleyen ustada bizim arkadaşımız çıktı kendisine aracı almadan tekrar sorduk doğrumu aracın problemi büyükmü diye aynı şeyleri tekrar etti fakat benim hiç vaktim olmadı ne bobinleri değiştirmeye nede sibopları temizletmeye bırakın bunları yapmayı daha yağına suyuna bile bakamadım tek keyfe keder veren şeyi anlattığım titreme olayı onuda inşaallah çözdümmü sanırım bir sıkıntı olmaz.İstersen sende bobin yada siboplarına baktır belki sorun seninde oralardadır diye yazdım tüm bunları :good: :)))

Kolay gelsin ...

Bobinlere bakılmadı ama motor yeni yapılalı daha 4000 km. yok yaptım bu sürede kurumlama yaparmı acaba siboplar açıkçası kararsızım ama yinede baktırmakta fayda var ilginize tşk. eder saygılar sunarım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2012 21:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 530
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Merhaba.
Aracınızda kararsız rolanti var, yüksek basınc pompasında bir problem olabilir.aracınız rolantide çalışırken 4,6 barın altına inmemesi gerekir eğer bu değer altına iniyorsa basınç pompanızın değişimi gereklemtedir.Ve dolayısıyla sarhoş çalışma ve ya kararsız rolanti devri olarak nitelendirilir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 03:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Murat-1 yazdı:
Merhaba.
Aracınızda kararsız rolanti var, yüksek basınc pompasında bir problem olabilir.aracınız rolantide çalışırken 4,6 barın altına inmemesi gerekir eğer bu değer altına iniyorsa basınç pompanızın değişimi gereklemtedir.Ve dolayısıyla sarhoş çalışma ve ya kararsız rolanti devri olarak nitelendirilir.



İlginize teşekkür ederim bahsettiğiniz yüksek basınç pompası arızasının tespiti için ne yapılmalıdır acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 17:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
MUT cihazina takip oyle bakacaklar, combustion degerlerini ve enjektorlerin benzin fiskirtma sikligi gibi degerleri gorebilirler. Carisma GDi araclarda yakit basinci yuksesk basinc pompasinda 4-6.9 MPa ve dusuk basincta yaklasik 329 KPa standart degerlerde olamlidir. Bununla birlikte yuksek basinc pompasinin ozellikle rolantide dusuk degerlere hatta 3 bara kadar inmesi her zaman basinc pompasinda bozuklugu gostermeyebilir. Eger benzin filtreniz orjinal degil ve uzun sure degistirilmemis ise yuksek basinc pompasina yeterli benzin gondermeyebilir bu da ozellikle rolantide yuksek basinc pompasinin dusuk barlara dusmesine neden olabilir. Bogaz kelebegi rolanti motoru arizali olabilir. Hava akis metrede hava sicaklik sensoru (25 C olacak) ya da barometrik basinc sensoru (101kPa olacak), belkide yuksesk basinc sensoru arizali olabilir. Bi aracta ozellike motorda arizalar her zaman mekanik bir nedenden degil cogunlukla elektirik problemlerinden kaynaklanir, yuksek miktarlarda paralar odemeden once soketleri hatta soketlerin iclerindeki pinleri dahi kontrol etmek lazim, servis calisanlarina da sormak lazim neler yaptilar diye. Maalesef Turkiye'de ozellikle Mitsubishi servislerinde sorun her zaman en pahali bicimi ile cozulmekte, bunu yapmadan once alternatif nedenleri de dikkate almak lazim.

asagida Carisma GDi servis kitabinda duzensiz devir ibresi, anormal yakit basinc problemi ve anormal yakit sistemi ile ilgi bazi problem cozum onerileri veriyor, belki sorun bu onerilerden birinden kaynaklanabilir.

Resim

Resim

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 19:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
paleolife yazdı:
MUT cihazina takip oyle bakacaklar.......... Bununla birlikte yuksek basinc pompasinin ozellikle rolantide dusuk degerlere hatta 3 bara kadar inmesi her zaman basinc pompasinda bozuklugu gostermeyebilir. Eger benzin filtreniz orjinal degil ve uzun sure degistirilmemis ise yuksek basinc pompasina yeterli benzin gondermeyebilir bu da ozellikle rolantide yuksek basinc pompasinin dusuk barlara dusmesine neden olabilir.


iyi akşamlar Ferhat bey .
Arkadaşa yazdığınız cevapta özellikle alıntıladığım kısım dikkatimi çekti. Benim aracım , normal seyir halindeyken arıza ışığı yakmıyor ama rölantide iken yakıyor. Gaza biraz dokunursanız hemen sönüyor. Mut cihazına bağladığımızda arıza ışığı yanarken ''yakıt basınç hatası'' veriyor.
Ve benden önceki sahibi benzin filtresini iptal ettirip direk bağlamış yanılmıyorsam. Çünkü benim aracın benzin filtresi yok. Çok iyi baktım ve olmadığından eminim. Ya benim carismanın benzin filtresi aslında yok, ya da dediğim gibi sahibi iptal ettirmiş. (Tamircinin dediğine göre de iptal ettirilmiş). Benim filtre olmayınca, araç ''yakıt basınç hatası'' verince ve ardından sizin yazdıklarınızı okuyunca haliyle dikkatimi çekti ve size sorayım dedim. Acaba bunların Yakıt basınç hatası ile bir ilgisi var mı?
Şimdiden teşekkürler.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 21:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Ibrahim bey, Carisma GDi araclarda depodaki benzin yaklasik 329( kPa) gibi dusuk bir barda bezin filtresine gelir, benzin filtresinden gecen benzin yuksek basinc pompasina gider ve orda basinc daha yuksek degerlere pompa tarafindan cikarilir (4 - 6.9 MPa) arasinda enjektorlere gider, bunun nedeni yani yuksek basinca cikmasinin nedeni enjektorlerin direk yanma odasina benzin puskurtmesinden kaynaklanmaktadir, ne kadar yuksek basinca puskurtursa yanma odasinda yuksesk sicaklikta o kadar verim almis olur. Ben mutlaka benzin filtresinin iptal edilmis olusunun bu yakit akisinda duzensizlik yaratacagini dusunuyorum, ayrica benzin filtre edilmedigi icin de yakit pompasinin elegini kirletmis olabilir, birakin filtresiz olusunu muadil 15 liraya satilan filtreler bile yuksek basinc pompasinin calismasinda aksakligia neden olabiliyor, bence siz orjinal benzin filtresini yeniden taktirin, aracin omru uzar. Ayrica benzin filtresi aracin sofor tarafinin onunde kaputun icinde sigorta kutusu ile hava filtresi haznesinin arasinda, canister dedigimiz siyah kutunun altindadir, degisitirilmesi cok zahmetli bir yerdedir, siyah yumruk buyuklugunde bir parcadir, dikkatli bir bakin belki halen orda olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 23:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
paleolife yazdı:
MUT cihazina takip oyle bakacaklar, combustion degerlerini ve enjektorlerin benzin fiskirtma sikligi gibi degerleri gorebilirler. Carisma GDi araclarda yakit basinci yuksesk basinc pompasinda 4-6.9 MPa ve dusuk basincta yaklasik 329 KPa standart degerlerde olamlidir. Bununla birlikte yuksek basinc pompasinin ozellikle rolantide dusuk degerlere hatta 3 bara kadar inmesi her zaman basinc pompasinda bozuklugu gostermeyebilir. Eger benzin filtreniz orjinal degil ve uzun sure degistirilmemis ise yuksek basinc pompasina yeterli benzin gondermeyebilir bu da ozellikle rolantide yuksek basinc pompasinin dusuk barlara dusmesine neden olabilir. Bogaz kelebegi rolanti motoru arizali olabilir. Hava akis metrede hava sicaklik sensoru (25 C olacak) ya da barometrik basinc sensoru (101kPa olacak), belkide yuksesk basinc sensoru arizali olabilir. Bi aracta ozellike motorda arizalar her zaman mekanik bir nedenden degil cogunlukla elektirik problemlerinden kaynaklanir, yuksek miktarlarda paralar odemeden once soketleri hatta soketlerin iclerindeki pinleri dahi kontrol etmek lazim, servis calisanlarina da sormak lazim neler yaptilar diye. Maalesef Turkiye'de ozellikle Mitsubishi servislerinde sorun her zaman en pahali bicimi ile cozulmekte, bunu yapmadan once alternatif nedenleri de dikkate almak lazim.

asagida Carisma GDi servis kitabinda duzensiz devir ibresi, anormal yakit basinc problemi ve anormal yakit sistemi ile ilgi bazi problem cozum onerileri veriyor, belki sorun bu onerilerden birinden kaynaklanabilir.

Resim

Resim

Resim



Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 01:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
paleolife yazdı:
Ibrahim bey, Carisma GDi araclarda depodaki benzin yaklasik 329( kPa) gibi dusuk bir barda bezin filtresine gelir, benzin filtresinden gecen benzin yuksek basinc pompasina gider ve orda basinc daha yuksek degerlere pompa tarafindan cikarilir (4 - 6.9 MPa) arasinda enjektorlere gider, bunun nedeni yani yuksek basinca cikmasinin nedeni enjektorlerin direk yanma odasina benzin puskurtmesinden kaynaklanmaktadir, ne kadar yuksek basinca puskurtursa yanma odasinda yuksesk sicaklikta o kadar verim almis olur. Ben mutlaka benzin filtresinin iptal edilmis olusunun bu yakit akisinda duzensizlik yaratacagini dusunuyorum, ayrica benzin filtre edilmedigi icin de yakit pompasinin elegini kirletmis olabilir, birakin filtresiz olusunu muadil 15 liraya satilan filtreler bile yuksek basinc pompasinin calismasinda aksakligia neden olabiliyor, bence siz orjinal benzin filtresini yeniden taktirin, aracin omru uzar. Ayrica benzin filtresi aracin sofor tarafinin onunde kaputun icinde sigorta kutusu ile hava filtresi haznesinin arasinda, canister dedigimiz siyah kutunun altindadir, degisitirilmesi cok zahmetli bir yerdedir, siyah yumruk buyuklugunde bir parcadir, dikkatli bir bakin belki halen orda olabilir.


Cevabınız için teşekkürler..
Dediklerinizi yapmaya çalışacağım inşaallah (benzin filtresi)
Benzin filtresi benim araçta kesinlikle yok ya da çıkartılmış. Canisterin hemen altında, biliyorum , hatta parçacıdan takmak için bir tane aldım fakat eskisi olmadığı için biz de takmadık. Hala duruyor...
Ama inşaallah takmaya çalışırız...
İyi geceler

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye