Zaman: 21 Kas 2025 10:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2012 16:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
Merhabalar biliyorum öncelikle forumda yazılanları okumam gerekiyor ve okudum. Ama pek anlamadım sadece izmirde bu pompanın tamirini yazmış Başar bey. benim sıkıntım; dün aracımı ( carisma 1.8 gdi ) servise götürdüm tekleme problemi yüzünden, bana motor üzerindeki yüksek basınç pompasının arızalı olduğunu ve tamirinin mümkün olmadığını söyledider, değişmesi gerekiyormuş fiyatı 4200 TL. ama içi tıkanmış ta olabilir dedi temizlicekmiş fakat düzelmeyebilirmiş. Acil bana yardım gerek az para değil sonuçta. Ne yapmam gerekir? bu pompanın tamirini istanbulda yapan ustaların adres ve tel nolarını yazarsanız sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2012 17:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Neye dayanarak yuksek basinc pompasinin arizali oldugunu soylediler? MUT cihazina baglayip basincin dusuk mu geldigini gorduler, yani nasil bir islem sonucu arizayi teshis ettiler, biraz aciklayabilir misiniz, bence servis oyle dedi diye hemen sorunu bu sekilde cozmeye calismayin, belki sorun farkli olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2012 18:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
ben bu araca 160000 km ağır bakım yaptırdım geçtiğimiz ay. 1 hafta önce de uzun yol yaptım araç teklemeye başladı ve gaza bastığım zaman ise motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. ama bu durumu sürekli yapmıyor. bende tekrar aynı ustamı aradım, enjektörler kirlidir, depoda pislik vardır dedi. bende dün en yakın servise götürdüm. bilgisayara bağladı ve bu durumu söyledi. yüksek basınç pompası arızalı dedi. önce bir temizleyelim belki düzelir dedi. düzelmeme ihtimalide var dedi. bende ona burda okuduğum bir kaç şeyi söyledim depo içindeki pompa felan ama usta kontrol ettim herşey sağlam dedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 17:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
yuksek basinc pompasi onemli bir parca ve pahali, bence ona elletmeden once, EGR'yi temizletmenizi, manifoldu temizletmenizi, bogaz kelebegini temizletmenizi, orjinal benzin filtresi takmanizi (96 lira servisteki fiyati) oneririm, ayrica yuksek basinc pompaisna benzin tasiyan hortumlari da kontrol ettirin, herhangi bir tikaniklik olmasina, ayrica agir bakim yapildiktan sonra ve benzin deposunda eger az benzin kalmissa bu yuksek basin pompasina hava girmesine ve uzun sure duzensiz rolantiye ve calismaya neden olabiliyor, o hava bitene kadar bu durum surebiliyor. Agir bakimda neler yaptilar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 17:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Bunlara arti olarak enjektor soketlerinin iyi takilip takilmadigi, bobinlerin duzgun calisip calismadigini da dikkate alin. Sorun elektirik sisteminden, bujilerden de kaynaklanabilir, hangi bujilerden taktilar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 20:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
Usta bilgisayarın yüksek basınç pompası arızalı olduğunu söylüyor. Ağır bakımda triger setti, filtreler, frenler, klima, elden geçti. ama ağır bakım yaptırdığım usta enjektörlerin kirli olduğunu temizlenmesi gerektiğini belirtti. bende servise söyledim aynısı servis enjektörlerde sorun yok dedi. ve yüksek basınç pompasının içindeki filtreyi çıkarıp temizleyeceğini söyledi ve düzelip düzelmemesine bakacak düzelmezse pompa değişecek dedi. bende değiştirmeyin temizleyin sadece dedim. çünkü pompanın tamiri mümkünmüş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 21:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
ben yinede yuksek basinc pompasini cok kurcalatma derim, yapabilecekleri fazla bisey yok, bence EGR, manifold ve bogaz kelebeginde bir kurum temizligi yaptir once, guzelce temizlesinler, baktin halen devam ediyor sorun, hava akis sisteminde delik olup olmadigina da baktir, baktin hala tekleme devam ediyor o zaman basinc pompasinin filtresine baksinlar, benzin filtresini umarim orjinal takmislardir. Bu arada devir saatinde ibre duzensiz mi inip cikiyor, ozellike rolantide duzensiz mi calisiyor, yoksa sadece yuksek devirlerde tekleme mi oluyor?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 23:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
devir saati sabit herhangi bir oynama yok. yüksek devirlere çıktığı zaman gaz yememe ve tekleme yapıyor. ve motor arıza lambası yanıyor. bunlarda bir oluyor bir olmuyor yani süreklilik yok. benzin filtresi orjinal değildir sanırım dışardan ustaya taktırmıştım. yarın servisten verecekler arabayı inşallah sıkıntı olmaz. ben servise herşeyi söylüyorum burda yazanları ama servis ustası illaki bilgisayar diyor yüksek basınç pompası diyor başka bişey demiyor. bende yarın arabayı alınca birde o dediğiniz egr manifold ve gaz kelebeğini temizleteceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 00:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012 23:09
Mesajlar: 14
İsim: deli
Araç: 2000 carisma avance
Meslek: TAMİRCİ
Kan grubu: a r+
Yaş: 29
pompanın üzerindeki basıncı gösteren müşürünüzde arızalı olabilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 10:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
Bakalım hayırlısı bugün belli olacak akşam üzeri. eğer arızalı ise pompa çıkmasını bulmam gerekecek çünkü çok pahalıymış küçük bir parça.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Eger gercekten pompasniz arizali ise Ankara'da Uzman Japon ozel servisidne Ergin ustada var bir tane haberiniz olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 22:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2012 19:42
Mesajlar: 69
İsim: Mustafa
Araç: Carisma 1.8 GDI 1999
Meslek: Astsubay
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
bugün aracımı aldım servisten, depo dahil bütün yakıt sistemini temizlemişler. şuan iyi gibi duruyor henüz tekleme olmadı inşallah olmazda. olursa dedi servis pompa değişmesi gerek. ozaman çıkmasını taktıracağım. ama yinede Ferhat bey sizin dediklerinizi başka bir yerde tekrar kontrol ettireceğim. İlginize sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Saygılarımla..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye