Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=703
7. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  umera [ 12 Kas 2012 22:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Direksiyonu cevirip beklediğinizde rolanti devri yükselip kalacak. Oynama olmayacak.
Yanlış anlaşılma olmasın.
Eger oynama oluyorsa rolanti motorunuzda sıkıntı vardır veya rolanti ayar vidası ile oynanmıstır.

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 23:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

anlaşılan sorun rölanti motorunda kesin. peki bunun fiyatı hakkında bilginiz var mı? çıkmacı hariç bulunur mu?

Yazar:  umera [ 12 Kas 2012 23:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Serviste bulursunuz ama fiyatını duyunca afallayıp kalırsınız,alamazsınız.
Mecburen cıkmacıdan alacaksınız.
Komple boğaz kelebeği 200-300 arası bulunuyor.
Geneldede ayrı vermezler. Ayrı verirseler cok isterler.

Rolanti ayar vidası ile oynanmışmı bi kontrol edin.
Eğer oynanmıs ıse once oradan duzeltmeye calısın.

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 23:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

valla lpgci oynadı ama şimdi adamın günahını almayım yine en iyi ayarlayan o oldu. sadece biraz yüksek 950-1000 arası çalışıyor. sorun dalgalanma ve lpgye geçişte stop etmesi. ısınınca yapmıyor tabi.

Yazar:  umera [ 12 Kas 2012 23:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Yapmanız gerekn oncelıkle benzınde sorun kalmayacak sekılde 700-800 devir arasına ayarlamak.
Benzınde sıkıntı kalmadıktan sonra lpg ayarı tekrar yapılır stop etme devam ederse lpg elemanlarına yonelırsınız.
Motor suyu sıcaklık sensörü ipucu her zaman aklınızda bulunsun.

Yazar:  aoguz22 [ 13 Kas 2012 00:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

tamam teşekkürler ederim bahattin bey, ben inşallah boş bi vaktimde uğraşacağım. artık bir gelişme olursa haber veririm.

size son bir şey sorayım: aşağıdaki linklerde iki farklı tekli cam düğmesi var ama acaba hangisi benimkine uyar? malum benimki yeni kasa...

biri bu:
http://www.yedekparcaticaret.com/?urun- ... --Tk-.html

diğeri şu:
http://www.yedekparcaticaret.com/?urun- ... --Tk-.html

Yazar:  umera [ 13 Kas 2012 02:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Cam dugmelerinin dıs kasası farklı içleri aynı.
Sizinki hangisinden ise onu alabilirsiniz.
Kasa farklı gelsede içlerini değiştirip kullanabilirsiniz.

Yazar:  aoguz22 [ 13 Kas 2012 14:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

teşekkür ederim size zahmet verdim. bir değişiklik olursa yazarım. selamlar...

Yazar:  umera [ 13 Kas 2012 14:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Hocam rica ederim.
İns. sorununuzu halledersiniz.
Bu tür halledılemeyen sorunlar insanı sogutuyor aractan.

Yazar:  Ufuk Yalçın [ 14 Kas 2012 19:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

2000 model yeni kasa tek sensör sanıyorumki bu ,bundan sipariş verdim
http://www.worldcarparts.co.uk/Store/ta ... fault.aspx

sitede mitsubishi araçlar için sensörler mevcut

Yazar:  aoguz22 [ 15 Kas 2012 19:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

bahattin hocam haber vermek istedim. aracımda su sıcaklık sensörü (ısı müşürü dediler ama aynı mı bilmiyorum.) değişti. ancak sadece ilk çalışmadaki aşırı rölanti yükselişini azalttı. (eskiden 2400-2500' e kadar çıkıyordu şimdi 1800-1900'de çalışıp hemen düşüyor. tabi aşırı soğukta ne yapar daha bakmadım.)

rölanti programlamayı tekrar yapıp lpgcinin ayar vidasından açtığı rölantimi ustama düzelttirerek rölantiyi benzinde sabitledim. problem sadece lpgde kalmıştı. araba çok ısınana kadar gaza geçince stop ediyordu yada rölanti 100lere düşüyordu. bahattin hocamın dediği gibi benzinde rölantiyi s sabitlediğim için iyi bir lpgcinin yolunu tuttum.

adam daha ben anlatmaya başlamadan lafı ağzımdan aldı ve tabiri caizse problemlerimi bana o anlattı ve dedi ki senin enjektörün atikerin üretilmeyen sıkıntılı enjektörü onu değiştirecez. tamam dedim. ardından baktık kı regülatör de kitleniyor basıncı düşürmüyor. mecburen o da değişti. biraz tuzlu oldu ama rölanti ve gaza geçiş şimdi mükemmel. Allah nazardan saklasın. lpgcinin dediğine göre arabanın eski sahibi devamlı katkılı otogaz kullandığından ve uzun süre gaz kullandığından ömrünü bitirip sana satmış dedi. neyse sorun çözüldü ya arabama rahat birnerim artık :) yardımlarınızdan dolayı tekrar teşekkürler....

Yazar:  umera [ 15 Kas 2012 21:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Devirin değişmesi eski sensörünüzün dogru bilgi gondermedigini gösteriyor.
Devir aynı kalsaydı gereksizmiş diyecektik.
Geçmiş olsun.

Yazar:  nightmare115 [ 16 Kas 2012 00:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Gecmis olsun biraz tuzlu gelmiş olabilir fakat rolanti motoru sorunlu olsa daha büyük bir meblağ cebinizden çıkardı. Artık uzunca bir süre dertsiz tasasiz kullanırsınız İnsallah

Yazar:  aoguz22 [ 16 Kas 2012 16:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

sağolun. Artık rölanti süper oldu. ben de kara kara rölanti motorunu nereden bulurum diye düşünüyordum. Allah yüzüme baktı. arabamdan keyif almaya yeni başladım valla :)

Yazar:  yorgopopos [ 24 Kas 2012 16:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

yorgopopos yazdı:
Herkese merhabalar. Geçen gün benim aracımda da (2001 model 1.6 otomatik) sarı motor ikaz ışığı yandı, hemen yetkili servise gittim. Lambda sensörü arızalı deyip 1000 TL'ye yakın masraf çıkarttılar. İlgilenen kişi biraz tanıdık olduğu için, abi biraz daha böyle idare edebilirsin, ama sonra yaptırman lazım, Bosch marka olanıda dışarıda bulup alabilirsin dedi. Şu anda elimde 2 opsiyon var. Ya Bosch car service'den bu parçayı alıp taktıracağim, yada sizlerin daha önce bahsettiği sparkplugs.co.uk sitesinden Denso Dox-1303 kodlu parçayı İngiltere'den getirteceğim.

Fakat kontrol için orjinal parçaya arabamda baktığımda üzerinde hiçbir yazı yada numara referansı göremedim. Web sitesinde bu parçanın özelliklerine baktığımda bana tam uyumlu gözükmedi. Mesela kablonun uzunluğu 394mm demiş, ama bendeki kablo 250mm civarı, motor kısmına giren parçada boğumlarından dolayı biraz değişik geldi gözüme. Sizlerden birkaç konuda bilgi almak isterim, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada 2 Bosch servisine telefonla bu sensörü sorduğumda 2'side ayrı parça no ve fiyat söyledi; 0258 986 507'ye 150 TL, 0258 986 602'de 170 TL dediler.

1) Gerçekten arabanın üzerindeki orjinal parça Denso DOX-0313'mü? Bu parça'yı yurtdışından (yada yurtiçinden) alıp kullanan var mı, herhangi bir sorun yaşadınız mı?

2) sparkplugs.co.uk sitesinden hiç alışveriş yapanınız oldu mu, güvenilir bir yer midir? Farklı yerlerden alıpta memnun kaldığınız başka siteler var mı?

3) Bosch marka alırsam yukarıdaki hangi parça numarası olanı tercih edeyim, kablo renkleri yada soket'le ilgili bir zorluk yaşar mıyım?

Şimdiden teşekkürler ...




Orjinal Denso (Kodu Dox-0313) ile oksijen sensörünü değiştirdim. Gözlemlerim aşağıda, belki ihtiyacı olanlara yardımcı olur.

# Yapabiliyorsanız yurtdışından sipariş edin. Ben Türkiye'de orjinalini bulamadım, İngiltere'den getirttim, 6 günde geldi. Türkiye siparişlerinde kdv ödemiyorsunuz. Kargo dahil 190 TL civarına geldi. Kargo olarak Royal mail'i seçtim, PTT getiriyor. Yetkili servis ise Bosch muadili ile sensörü değiştiriyor (soketi uyumlu), 900 küsur TL sadece parça fiyatı.

# Bosch car service'de değiştirme işi yapıyor, fakat soket kısmını iptal ederek bağlantıyı yapıyorlar (uyumlu soketli olanını ancak yetkili servis alabiliyor). Bu yapıldığında artık orjinal tesisatın geriye dönme şansı yok, bu yüzden bunu ben şahsen tavsiye etmem, herşeyin orjinal kalması bence önemli.

# Ben kendim eskisini söküp yenisini taktım, bugüne kadar bir arabada ilk defa kaputu açıp bir işlem yapıyorum, benim bile 10 dakikamı aldı. İnternette videolar var, youtube'da mitsubishi eclipse için yapılmış bir tane var, bizim carisma'ya çok benzer bir yapısı var. Bir ingiliz anahtarı, 12'lik anahtar (opsiyonel, koruma kapağı için), 13'lük anahtar (opsiyonel, akü başı için) bütün işlerimi gördü.
Sensörün girdiği kısmın üzerinde sıcaklık koruma kapağı var, 4 tane vidasını söküp bunu çıkartın. Sensörün soket kısmı bir vida ile gövdeye bağlı, bunu rahat sökmek için radyatörün üst kısmındaki büyük siyah kapağı çıkartabilirsiniz, eli yatkın veya daha küçük uygun aletleri olanlar için buna gerek yok. Sonra ingiliz anahtarı ile sensörü çıkartın. Gelen Denso sensör özel yağıyla beraber geliyor sıcaklığa bağlı sıkışmaları önlemek için, bunu sensörün SADECE vida kısmına sürüp yerine takın. Herşeyi yerli yerine geri taktıktan sonra akü'nün eksi kutup başını 3-5 sn sökün, sonra yeniden takın, bu ecu'yu sıfırlıyor. Hepsi bu kadar, sonra güle güle kullanın.

Not: Bazı durumlarda sıcaklık koruma kapağı vidaları veya sensör vidası sıcaklık yüzünden kaynaşıp çıkmakta zorluk çıkartabiliyormuş. Bunun için motoru 1-2 dk ısıttıktan sonra bu sökme işlemini yapmanız veya gerekirse sökücü sprey kullanmanız (görmüştüm, Bauhaus, Tekzen ..vs heryerde var 8-10 TL'ye) gerekebilir.

Yazar:  yorgopopos [ 27 Kas 2012 19:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Siparişi ilk gönderimde bahsettiğim sparkplugs.co.uk adresinden verdim.
Bir de sipariş geçmeden önce doğru ürünü alıp almadığımdan emin olmak için firmayla irtibata geçtim. Orjinal 234'le başlayan Denso numarasını teyit için ve başka konularla ilgili bir süre görüştük. Çok ilgili davranıp bilgi verdiler. Yetkili kişiler Rob Hemsley ve Rebecca Dolan, onlarla sales@sparkplugs.co.uk adresinden irtibata geçip kafanıza takılabilecek sorularlada ilgili bilgi alabilirsiniz.

Yazar:  sanalalem-dar [ 25 Ara 2012 23:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

arabayı ilk aldığmda lpg si yeni takılmıştı ve arıza lambası yanmıyordu.aldığım kişi 1-2 depo kullandıktan sonra ayar yaptırman gerekir demişti. bende dediğini yaptım tabi ve o da ne arıza lambası yandı. neyse Ankara'ya yolum düştü srvise gösterdim fakir yakıt tüketimi olduğunu lpg den kaynaklandığını çözümünün olmadığını söylediler. arızayı södürdüler daha servisin bahçesini çıkmadan geri yandı. eski aracım focusta da birkaç kez yanmıştı memleketteki ustam arabaya binip gezerek ayar yapmıştı ve benim lpg bitip benzinde 30-40 km gidene kadar yanmamıştı. şimdi carismamda 2 aya yakındır lamba yanıyor. pek önemsemiyorum ama forumları okuyunca da insan karamsar oluyor, malüm erken teşhis hayat kurtarır. 1 ay sonra 15 tatil ve memlekete gidip ustama arabayı bi gösterecem bakalım napacak.

Yazar:  umera [ 26 Ara 2012 00:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Merhaba
Lpg ayarı ile lambanız söner.
Ayarın düzgün yapılması gerekir.

Yazar:  Soztekin [ 26 Ara 2012 13:09 ]
Mesaj Başlığı:  Ynt: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Ayni sorun bende de var. Arac ilk calisinca yanmiyor. Bir kac dk sonra yaniyor. Abimde 1.6 comfort vat oda lpg li benim lamba hep yaniyor diyor. Lpg ustama gosterdim cihaza bagladi sorun yok lphden kaynakli dedi.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yazar:  emrah86 [ 14 May 2013 08:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

kurtxman yazdı:
işi nihayet çözdüm buyrun arkadaşlar faydalanın

oksijen sensör kablo renk leri uyuşmazlığına çözüm buldum
orjinalde siyah siyah mavi beyaz uçlar
üniversal bosch da beyaz beyaz gri siyah

orjinaldeki mavi >>>bosch daki siyaha + sinyal 0.45 volt
orjinaldeki beyaz>>>boschdaki gri yr - sinyal
orjinaldeki siyahlar >> boschdaki beyazlara (ısıtıcı uçlar)

bağlanacak
not orjinal sensör denso marka serviste 712 tl hadi geçmiş olsun iyiki varsın BOSCH




Verdiğin bilgiler çok işimize yaradı dostum, çok sağol.

7. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/