Zaman: 23 Ara 2025 01:24

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Çözemediğim tekleme sorunu.
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2014 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
2001 Model eski kasa 1.6 GLX HB otomatik vites aracımı 4 yıldır severek sorunsuz kullanıyordum.Son aylarda tekleme sorunu ile karşılaştım.Sadece hareket halinde tekleme var(Stop etmiyor).Bunun dışında aracımda en ufak bir sıkıntım yok.Hem gazda hem benzinde yapıyor.Sabahları çalışmasında,rolantisinde gaza geçerken hiçbir sorun yok.Arkadaşımın aracından Hava akışmetre,buji kablosu ve bobin denedim aynı.Buji değişti aynı.Arıza lambası yanmıyor.Akü,şarz değerleri çok iyi.Hareket halinde sabit gazda sanki vites 3-2-3 yapıyor gibi.Tam emin değilim 500 devir kadar düşüp çıkıyor.Lpg ci gaz potansiyometresinde(TPS sensörü) olabileceğini söyledi.Elektrik'çiye soket girişini kontrol ettirip,düzelmeyince TPS sensörünün fişini çekip biraz (5km) gezdim.Tekleme olmadı ama vites geçiş devri yükseldi ve arıza lambası yandı.Otomatik şanzımanda vuruntu,geri kaçırma vs hiçbiri yok.Şanzıman yağ ve filitresini değiştirmiştim.Aracımı her gün kullanıyorum.Sadece bahsettiğim problem dışında hiçbir problem yok.Acaba TPS kelebek konum sensörü kesin arızalı diyebilirmiyiz.Yoksa şanzımanla ilgili bir sorun mu var? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2014 01:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Selamun aleyküm ,

Ateşleme modülüne de bir baktırın bence ,

Saygılarımla ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2014 23:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
Sorun Çok şükür çözüldü...Otomatik carismam da hareket halinde tekleme sorunu ateşleme ile ilgili o kadar denemelere rağmen çözülmemişti.Sorun artarak devam ederken geçenlerde arabayı çalıştırıp D konumunda ilerlerken araba 4500 devirde 2 ye geçmeyip büyük bir şanzıman kütürtüsü ile 2 ye geçti.Sonrasında araç 2 de takılı kaldı.Korktum,sağa yanaşıp stop ettim.Arabayı tekrar çalıştırıp devam edince yine 1.vitese yüksek devirle kütürtü sesi ile 2 ye geçti.N yanıp sönmeye başladı.Şunu anladım ki bizim carismalarda(1.6 GLX) şanzıman arızası aracın arıza lambasını yakmıyor.Şanzıman arızasında N yanıp sönüyor.Neyse ertesi gün iyi bir usta aracı denedi ve Kayserideki otomatik şanzıman ustasını aradı ve sorunu anlattı.Kayserideki usta bu araçların şanzımanlarının çok sağlam olduğunu,olsa olsa elektrik tesisatında problem olduğunu Kayseriye gidersem yardımcı olacağını söyledi(Nevşehir'de malesef otomatik şanzımancı yok) .Aracımla bozuk şanzımanla 3.vitese takılı bir şekilde 80 km Kayseri'ye gittim.Otomatik şanzıman ustası Ali Deniz(Deniz otomatik şanzıman servisi) adam 40 yıllık usta,binince anlıyor neyin ne olduğunu.Pos cihazına benzer bir cihazla şanzıman beyninde,şanzıman giriş devir okuyucu sensöründe hata tesbit edildi.İlk sensör söküldü ve sensörü ikiye bölünmüş olduğunu,küflendiğini,japonla tutturulmuş olduğunu(enteresan)görünce yenisi ile değiştirip tekrar denemeye çıktık.Takılma ve kütürtü yine yaptı.Tekrar arıza tespit cihazına bağladı.Bu seferde Çıkış sensör (okuyucu) arızası gösterince ikinci sensör sökülürken sensör soketinde kablolardan birinin kopuk olduğunu gördük.Neyse elektrikçi lehim yaptı,tekrar deneme,sonuç aynı.Değişiklik yok.Yine aynı çıkış sensörü hatası derken,tesisatta sorun tesbit edilip elektrikçi tarafından yapılınca sorun ortadan kalktı.Araba saat gibi oldu.Önceki 3 ayda yaşadığım hareket halinde devir azalıp çoğalması(tekleme) şanzıman devir okuyucu sensör arızasındanmış.Vites D konumunda sürekli kendini değiştirip korumaya alıyormuş şanzımanı.Ben de ateşleme ile ilgili tekleme sanıyordum. Otomatik şanzıman kullanan arkadaşlarda aynı sorun varsa öncelikle Manuel 1-2-3(D de değil)kullanıp teklemenin olup olmadığını kontrol etmek gerekir.Sadece D de tekleme var,manuel kullanımda yoksa otomatik şanzımancıya gidip cihaza bağlamak lazım.Her durumda(D-1-2-3) hareket halinde tekleme varsa o zaman ateşleme sistemi(buji,kablo,kaval,bobin,debimetre) kontrol edilmelidir.Kayseride'ki Ali ustayı(Deniz Şanzıman)şiddetle tavsiye ederim.Şeffaf bir biçimde 330TL ücret(Sensör+Elktçi+İşçilik) ödeyerek(1500-2000 değil)sorunumu çözen Ali usta'ya ve ekibine teşekkür ediyorum.Çok uzun yazdım farkındayım,ama belki bu sorunla karşılaşıp derdine derman olabilecek birileri olduğunu bildiğim için yazdım.Carisma'larımızın kıymetini bilin...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye