Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Radyatör borusu çıkmış...
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=7514
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  Sulphur [ 28 Kas 2013 11:35 ]
Mesaj Başlığı:  Radyatör borusu çıkmış...

Merhaba arkadaşlar. 99 model GLX Carisma var.

Dün akşam park ederken kaputtan belli belirsiz su buharı geldiğini gördüm. Kaputu açtım baktım radyatör kısmı ıslak. Heralde radyatörde kaçak var dedim. Sabah gün ışığıyla bakarım dedim. Sabah açtım baktım yine bir şey göremedim her yer kuruydu. İşe gideyim orada bakarım su çıkar belki biryerden dedim. İşe geldim ama kaloriferden buz gibi hava geliyordu yani sıcak gelmiyordu neyse park ettim kaputu açtım bir baktım motordan radyatöre giden hortum gevşemiş. (Radyatör üst hortumu).

Elimde yerine oturttum tekrar ama hortumları elimle kontrol ettiğimde hemen hemen bütün hortumların boş olduğunu anladım. Ama hortumlar sıcaktı biraz. Bu noktada birkaç sorum olacak:

1- Motor zarar görmüş olabilir mi? Gözüm hep hararet ibresindeydi ama hep tam ortada durdu ibre. Hararet müşürü direk motor içi suyunu ölçmüyor mu yoksa. Algılamamamış olabilir mi?

2- Hortumu taktım yerine ama hava alma işlemini nasıl yapacağım?


Herkese selamlar iyi forumlar...

Yazar:  İmas [ 28 Kas 2013 11:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

Hortumlarınızın ömrü dolmuş en kısa zamanda değiştirin, aynı sorunlar tekrarlayabilir.
Radyatör havasını almak için motor soğukken radyatör kapağını açıp 10 dk rolantide motoru çalıştırıp kapağı kapatıyorsunuz.

Yazar:  Sulphur [ 28 Kas 2013 13:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

İmas yazdı:
Hortumlarınızın ömrü dolmuş en kısa zamanda değiştirin, aynı sorunlar tekrarlayabilir.
Radyatör havasını almak için motor soğukken radyatör kapağını açıp 10 dk rolantide motoru çalıştırıp kapağı kapatıyorsunuz.


Cevap için teşekkür ederim.

Hortumun sadece kelepçe olan ucu gevşemiş onu taktım mı tamamdır diye düşünüyorum. Yaz gelmeden hortumları değiştiririm.

Boru kelepçesini iyice sıkıp radyatör kapağını açacağım sistemin içindeki hava oraan çıkacak değil mi? Boruları elimle falan sıkmama gerek var mı araç çalışırken. Daha önce hiç böyle bir şey yapmadım o yüzden ayrıntıları merak ettim.



Antifirz de koyayım hazır su eksilmişken diyorum 1 litfe antifriz koysam yeter mi acaba. İzmir'de yaşıyorum.

Yazar:  İmas [ 28 Kas 2013 14:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

Hocam şu anki durumu göremediğim için bilemiyorum ama yapılması gereken şöyle
Eğer soğutma sistemindeki su değişmemişse bunu değiştirmek gerekiyo, ortalama 40,000-60,000 km de bir. Yoksa sistem içinde korozyon ve tortu oluşup tıkanmalara yol açabilir.
Radyatör borularında kaçak vasa kaçak olan borular deforme olmuş demektir ve değişmesi gerekir.
Sizin durumunuzda boru yerinden çıkmış diyorsunuz, bunu kelepçeyle sıksanız tutar ama sık sık kontrol edip kaçak varmı yokmu bakmanız gerekiyo,
Sistemin havasını almak için radyatör kapağı açık 10 dk rolantide çalıştırın, hava kalmışsa çıkar veya hava çıkınca su eksilebilir tekrar ekleyebilirsiniz.

Yazar:  Sulphur [ 28 Kas 2013 16:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

Merhaba. Dışarıda işim vardı tanıdık bir ustaya gösterdim. Radyatöre giden kelepçeyi çıkardı biraz öne doğru takrı sıktırdı. Radyatörün ağzına kadar su doldurdu kapağı kapattı. Motoru çalıştırdı 10-15 dk bekledi fan açılana kadar sonra genleşme kutusuna da su koydu baya. Yarım kutuya yakın da antifriz...

Radyatör kapağını açmaya gerek yok, genleşme kutusundaki tahliye borusundan fazla hava çıkar dedi. Araç ısınınca kutu fokurdadı gerçekten de hava kabarcıkları falan çıktı. "Araç soğuduktan sonra radyatöre yarım çay bardağı kadar su koymak gerekebilir yine de sen bir bak dedi bana" Kalorifer ısıtmaya başladı yeniden. Ancak klimayı sıcağa getirip açtığımda pek sıcak vermedi. Klima ile su sisteminin bir alakası yok sanırım.




İmas yazdı:
Hocam şu anki durumu göremediğim için bilemiyorum ama yapılması gereken şöyle
Eğer soğutma sistemindeki su değişmemişse bunu değiştirmek gerekiyo, ortalama 40,000-60,000 km de bir. Yoksa sistem içinde korozyon ve tortu oluşup tıkanmalara yol açabilir.
Radyatör borularında kaçak vasa kaçak olan borular deforme olmuş demektir ve değişmesi gerekir.
Sizin durumunuzda boru yerinden çıkmış diyorsunuz, bunu kelepçeyle sıksanız tutar ama sık sık kontrol edip kaçak varmı yokmu bakmanız gerekiyo,
Sistemin havasını almak için radyatör kapağı açık 10 dk rolantide çalıştırın, hava kalmışsa çıkar veya hava çıkınca su eksilebilir tekrar ekleyebilirsiniz.

Yazar:  İmas [ 28 Kas 2013 20:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

Hocam dediğim gibi sorun bu şekilde çözülür ama daha önce başka otomobilde başıma geldi, hortumlar zırt pırt kaçırıyordu değiştirmeden kelepçeleri sıktım ilerleyen zamanlarda hortum yırtıldı yolda kaldım, o yüzden değiştirmek iyidir.

Yazar:  blackberry06 [ 29 Kas 2013 11:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Radyatör borusu çıkmış...

conta yakma ihtimali olabilir.Tabiki bu yaptığınız km ile alakalı motor eğerki fazla ısındıysa contayı yakmış olabilir.Bunu hararet ibresinde göremezsiniz.basıncı kaçak olan yerden dışarı attığı için hararet yukarı doğru kalkmaz haliyle sizde anlayamazsınız.Yakın zaman içerisinde su eksiltme vs yaparsa oradan anlarsınız takibini yapmakta fayda var inşallah böyle birşey olmamıştır.Ayrıca eski tip araçlarda hava alma işlemi yapılır sizin aracınızda böyle bir işlem yoktur.Usta zaten doğrusunu söylemiş.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/