Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

aşırı titreyen carisma
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=8061
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  carismatik [ 02 Mar 2014 22:15 ]
Mesaj Başlığı:  aşırı titreyen carisma

herkese slm ben istanbuldan osman siteye yeni üye oldum buradaki degerli arkadaslara ve ustalara bişeysormak istiyorum aracım 2000 carisma 1.6 otomatik vites aracımdaki problem asırı titreme ilk calıştırmada normal ancak vitesi d veya r ye alınca titremeye baslıyo devir 500 lere düşüyo direksiyonu çeverince dahada düşüyor 300 lere ve dahada çok titreme yapıyor sorun sizce neden kaynaklıdır

Yazar:  blackberry06 [ 05 Mar 2014 12:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: aşırı titreyen carisma

Direksiyonu çevirince daha da düşüyorsa rolanti motoru olma ihtimali var.Normalde direksiyon çevrilince devirin yükselmesi lazım yada araçta direksiyon çekme eğilimi vardır.ama cayır cayır ötmesi lazım onun için

Yazar:  nightmare115 [ 05 Mar 2014 14:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: aşırı titreyen carisma

aracın elektirk sistemine yük bindiğinde ki tahminim vitese geçme direksiyon çevirme gibi durumda ihtiyaç duyulan gücü sağlamak için devrin 1300-1500 gibi yükseltilmesi gerekir ki hem ihtiyaç duyulan güç üretilsin hem motor zorda aklmasın kendini ayarlasın. o yüzden güç ihtiyacı olunca rolanti motoru devri yükseltip ihtyiacı karşılar sonra normal seviyesine iner.

Klima açmak, farları yakmak, direksiyonu çevirmek vb durumlarda rolantinin önce yükselmesi sonra normale (700rpm civarı) dönmesi lazım. Yok bu olmuyo derseniz rolanti motoru sağlıklı çalışmıyor...

Yazar:  maydogdu [ 15 Nis 2014 20:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: aşırı titreyen carisma

Konu eski, umarım sorun çözülmüştür. Eğer çözülmediyse benzer bir sıkıntı benim araçta da vardı,öncelikle aracınızı cihaza bağlatın, arıza tespit cihazından p300 ile başlayan hata kodları alınıyorsa (P301,P302 vs. vs.) bu büyük ihtimalle aracın ateşleme bobinin arıza yaptığının göstergesidir.P300 ile başlayan kodlar ateşleme sistem arıza kodlarıdır. P301 bir numaralı silindiri,P302 iki numaralı silindiri,P303 üç numaralı vs. gösterir.Eğer tamir ettireceğiniz bir usta bulamıyorsanız forumda OBD II ELM327 arıza tespit cihazı hakkında bir yazım var onu okuyup bu cihazdan edinip sorunları kendiniz görebilirsiniz,ayrıca eliniz yatkınsa bu tip sorunları rahatlıkla halledebilirsiniz.Gelelim tekrardan sorununuza eğer yukarıda bahsettiğim gibi arıza kodlarından birini aldıysanız hangi silindire ait olduğuna bakın ve bobinizi kontrol ettirin,büyük ihtimalle bobini değiştirmeniz gerekecektir.Benim önerim piyasa 50-130 TL arasında satılan çin veya taiwan malı bobinler yerine 200-300 TL aralığındaki japon NGK (hem ucuz hemde kaliteli) marka olan ile değiştirin derim hatta eliniz değmişken yine NGK marka bujileri de değiştirirseniz daha da güzel olur, performansınız artar.Tekrardan geçmiş olsun dilerim.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/