Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Air Ride sistemi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=9047
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  Sezdemir [ 27 Eyl 2014 17:21 ]
Mesaj Başlığı:  Air Ride sistemi

arkadaşlar bu air ride sistemi ile ilgili bilgisi olan var mı ?
bi yerden fiyat aldım 3.800 tl olarak 1 yıl garantili montajı 1 hafta diyor.
fiyat yüksek geldi böyle bir niyetim var şimdi olmasada muhakkak yaptıracağım.
fakat bu işlemi hidrolikçilere çok daha uygun fiyatlara yaptıranlar varmış.
hiç duyanınız oldumu ?
Air ride harika bir şey bayılıyorum bu olaya istediğin zaman yükselt aracını istediğin zaman alçalt tek tuşla harika bir şey bence kesinlikle her arabada olması gereken bir şey.

http://www.youtube.com/watch?v=hDmkqdnu ... ncySOw2rzg

Yazar:  4g92p [ 27 Eyl 2014 17:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Yol tutuştan taviz vereceksiniz bu bir.
İkincisi bagajda kompresörle gezeceksiniz bir de muayene için tekrar söktürmek zorunda kalacaksınız.
Alternatif bir sistem daha var. O daha mantıklı geliyor bana amortisör ve yay olduğu için. Fakat daha önce hiç kullanmadım, bilmiyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=0ZICOm33UlU

Yazar:  Sezdemir [ 11 Şub 2015 14:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

çok geç bi cevap olacak kusura bakmayın.
Araştırdım biraz muayeneden geçemedim diyeni yok.
Konfor olayı ise nasıl kullandığınıza bağlı, aracı dibe basarsanız konfor kalmıyor çünki kasılma şansı kalmıyor kütük gibi oluyor.
Ama otobanda felan hız yapılacağı zaman belirli oranda yere yakınlaştırıldığında müthiş güven veriyor ve yol tutuşu artırdığına dair çok sayıda yorum okudum.
Açıkçası pek bi eksisini göremedim bagajdaki komprasör haricinde.
Hidrolik sistemde araca takılan ana ünite ne oluyor ?
Air ride da malum komprasör hidrolikte ana ünite nedir bilgisi olan ?

Yazar:  cagkn [ 11 Şub 2015 15:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

sanayi işi fiyat almışşınız bu işin düzgün yapılanları 5000tl üstünde fiyat verirler.

bırakın muayeneyi çevirmeden geçemezsiniz. Bagajda tüp görüp LPG işli değil diyecek LPG değil air ride dediğinizde işli olmadığı için trafikten men edilecek.

konforlu olur muhtemelen hava yastığı üzerinde gideceksiniz ancak çakma sisteme güvenip gazlanmaz. o daha iyi yol tutuyor diyenler artan body-roll u fazladan yanal-G kuvveti zannediyorlar halbuki süspansiyon aracı desteklemediği için oluyor.

Ayrıca araştırınca sıkıntı yaşayan sanayi işine tövbe eden çok insan olduğunu göreceksiniz. otobanda bir anda basınç kaybedip yere oturandan tutun süspansiyonu iki parça olana dünya kadar şey var.

Can taşınıyor o araçlarda eğer iila yaptırıcam diyorsanız denenmiş, kaliteli, "yaptım oldu" yerine mühendislik çalışması yapılmış parçalar kullanın.

accuair i inceleyin ne demek istediğimi anlarsınız
http://www.accuair.com/late-model/products/vehicle-kits

Yazar:  Sezdemir [ 11 Şub 2015 18:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Fiyat aldığım firmayı reklam olmasın diye yazmamıştım ama belirteyim customworksun fiyatı bu.
Ayrıca bu sistemle muayeneden de çevirmedende geçmiş olan kendi arkadaşım var.
Sanayide 1.500-2.000 tl ye yapan vardır muhakkak.
Customworksle ilgili genelde iyi yorumlar okudum sayfalarında da yaptıkları baya bi çok aracın örnekleri mevcut ayrıca sistemlerine 1 yıl garanti veriyorlar.
Bilmiyorum bana iyi gibi geliyor.

Yazar:  Sezdemir [ 11 Şub 2015 18:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Ayrıca şunuda eklemek istiyorum.
Sanayi işi deyip kenara attığımız sanayilerde öyle ustalar çıkıyorki on tane makine mühendisini cebinden çıkarır ben çok biliyorum yetkili servisin çözemediği işlerin sanayideki emektar ustalar tarafından çözüldüğünü.
Hatta şunu belirteyim kendimin bizzat tanıdığı bir mercedes ustası var ki; bilip bilebileceğiniz en baba yetkili mercedes servisi bile çoğu işinde bu ustayı dışarıdan çağırtıp ücreti karşılığı yardımını alır.

Yazar:  cagkn [ 11 Şub 2015 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

sanayi işinden kastımı anlamamışsınız süspansiyon konusu önemlidir.

sanayilerde dediğiniz ustalar var evet ama sanayilerin %99'unun "çırak" kalitesinde "usta"lar dolu olduğu gerçeğini de değiştirmiyor. Havalı darbeli tabancayı somun sıkmak için kullanan insanlar, tork anahtarını sadece motor toplarken kullanıldığını zannedenler vs.vs.

istiyorsanız yaptırın hayırlı olsun.

Yazar:  Sezdemir [ 11 Şub 2015 22:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

fikirleriniz için teşekkürler

Yazar:  Sezdemir [ 14 Şub 2015 17:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Aslında keşke daha detaylı bilgi alabilsek bu konuyla ilgili.
Şöyle ki bu meretlerin coil overi var coisl springi var bunların sertliği yumuşaklığı var renklere göre farkediyormuş bu olayda.
coiloverların elektronikleri var elle içerden ayarlanıyormuş birde manueli varmış. Manuel olanları ayarlamak için lastiklerin sökülmesi gerekir diyende var aracı lifte kaldırmak gerekir diyende var ikisinede gerek yok direkt anahtarla kendiniz düşürüp yükseltebilirsiniz aracınızı diyende var.
Açıkçası benim amacım yol şartlarına göre aracı istediğim an kaldırıp istediğim an yere basmak.
Havalı süspansiyon bu konuda çok hızlı ve çok pratik ama sizin bahsettiğiniz viraj olayı kafamı kurcaladı aceba elektronik bi coil over sistemi daha mı sağlıklı olur ?

Yazar:  cagkn [ 15 Şub 2015 00:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

konunuza yazmam hoşunuza gitmiyor farkındayım ama dayanamadım çünkü kafanızı fena karıştırmışlar

coilover kitlerin değişken yükseklil için üç çeşidi vardır.

1. yüksekliği yay tablasından değişenler: bunlarda aracı yere yaklaştırdığınızda amortisörin çalışma mesafesinide azaltırsınız.Bu tipler yere yaklaştıkça bottom-out denen pistonun dibe vurması ve sonucunda parçalanmasını önlemek amacıyla giderek sertleşirler ve konfordan ciddi şekilde uzaklaşırlar. Çok pahalı olan KW markasına gitmediğiniz sürece bu böyledir.

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 493941.jpg

2. kovandan ayarlılar: bunlarda yükseklik süspansiyon alt bağlantı noktasının olduğu kovandan ayarlanır.Amortisörün çalışma aralığı en fazla halindedir, siz amortisörün toplam boyunu değiştirirsiniz.ilk seçenekten daha pahalıdırlar daha profesyonel bir sistemdir. Sertlikleri ayarlanabilir (rebound, damping ve pre-load). Yol tutuşu iyileştirmek amacıyla gidilecek yoldur. konfordan kayıp yine söz konusudur.

http://daliracing.com/v666-5/catalog/x- ... ver-4x.jpg

3. coilover üzerine (genelde üst bağlantı noktasına) hidrolik sistem uygulama fabrikadan ciddi yere yakın çıkan spor otomobillerde kullanılır.hız tümseği otopark girişi gibi yerlerde burnu kaldırmaya yarar.

https://www.youtube.com/watch?v=YKFMgY0JOr8
http://www.clublexus.com/gallery/data/5 ... be_008.jpg

coil-spring : aslında bildiğiniz her araçta bulunan yay demektir ancak ülkemizde altta fotoğrafı olan şey için kullanılıyor.Mevcut amortisörlerinizin üzerine geçiriliyor. Amortisörünüzü ilk seçenekteki coilover türüne çeviriyor ancak orj amortisörler genelde dibe yaklaştıkça sertleşmediği için ilk ağır darbede amortisör hasarıyla sonuçlanıyor. Ayrıca amortisör gövdesine sabitlenmediği için çok ciddi tehlike yaratabilir. Custom coil yapanlar bu parçayı en azından gövdeye kaynaklıyorlar ancak herhangi bir dinamo testi yapan olduğunu zannetmiyorum o yüzden onları da güvenli bulmuyorum tavsiye etmiyorum.

http://image5.sahibinden.com/photos/03/ ... 756cyf.jpg

içerden elektronik ayarlı sistemden kasıt muhtemelen Tein'in sistemidir. amortisörün sertlik ayarını otomatik olarak yüke ve hıza göre değiştirir ancak yükseklikle oynamaz

http://www.tein.com/products/edfc.html
https://www.youtube.com/watch?v=bGtTxaHhZi4


Air dişında tüm bu sistemlerde yüksekliği değiştirmek için tekerleri tek tek sökmeli ve özel aletlerini kullanarak elle yüksekliği değiştirmelisiniz. Tamamen yere yaklaştırdığınızda zaten hızlı gidemeyeceğiniz için ve başka dertleriniz olacağından hangi tarafı ne kadar bastığınız fark etmez ancak yükselttiğinizde her teker yere aynı oranda basmalı (bkz. corner weight) yoksa çok ciddi yol tutuş problemleri yaşarsınız ve muhtemelen kazayla sonuçlanır.

Etrafta air uygulayan araçlara bakarsanız genelde şov amaçlı veya zaten yavaş araçlar.Günlük kullanan var mı sormak lazım. Accu-air gibi bir marka almıyorsanız hızlı gitmeyi ve viraj almayı kafanızdan çıkarsnız iyi yaparsınız

iyi akşamlar

Yazar:  Sezdemir [ 15 Şub 2015 01:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
Bu konuda bilgili olduğun belli.
Bilgilerinden yararlanmak isterim ayrıca kesinlikle yazmandan rahatsızlık duymuyorum aman kardeşim böyle yanlış anlaşılmak istemem.
Maksat muhabbet etmek bilgi alış verişinde bulunmak sakın ha böyle düşünme.
Lakin şu an bunları düşünebilecek halde değilim inan.
Takribi 1-2 saat önce e5 de kaza yaptım.
Allah beterinden cümlemizi korusun açıkçası ölümden döndüm.

Yazar:  Sezdemir [ 15 Şub 2015 01:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

ama salim kafaya yeniden eriştiğimde düşünmek üzere sana şunu sormak istiyorum amacıma uygun olarak hangi sistemi kullanmalıyım.
benim istediğim tam olarak şu ailemle bindiğimde yada bozuk yollarda veya ne bileyim tümsekte felan aracı normal yüksekliğinde kullanıp canım istediğinde alçaltabileceğim bana tavsiye edeceğin sistem hangisidir ?
fiyat performans açısından hangi marka ve hangi sistemi tavsiye edersin ?
tekrar belirtiyorum yazmandan dolayı asla bi rahatsızlığım olmadı olmaz :)
ama seni kırdıysam özür dilerim hakkını helal et.

Yazar:  cagkn [ 15 Şub 2015 21:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

geçmiş olsun umarım ağır bir durum yoktur. yazdığım sistemler arasından siz seçin artık hepsinin artısı eksisi var.Sizin isteğinizi karşılayan sistem air ride ancak sanayi işi air-ride ın ne kadar güvenli olduğu aracın ne kadar yol tutacağı muamma.

Yazar:  Sezdemir [ 15 Şub 2015 22:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Air Ride sistemi

Teşekkür ederim.
artık bu olayı biraz erteleyeceğiz mecburen buna ayırdığımız bütçe tamirata gidecek mecbur.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/