Zaman: 01 Eki 2025 17:09

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013 17:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2011 19:21
Mesajlar: 100
İsim: magazinedesigner
Araç: carisma
Meslek: tasarım
Kan grubu: 0rh
Yaş: 34
2000 model eski kasa 1.6 carismamı durduramıyorum. Alıp başını gidiyor. Aracımı değiştirmek istesem tek sebebim bu olurdu. Yan sanayi markasını hatırlamadığım bir balata taktırmıştım. 8000 km kadar oldu ama sürtünme sesi geliyor. Ötme sesi değil. Diske sürtüyormuş gibi perçin. Diski çizmekten korkuyorum. Usta baktı yarı ömründe dei. Ama içime sinmiyor. Bir de frene sert basınca ABS ışığı yanıyor. ABS devreye hemen giriyor ve ışık yanıyor. Bir süre sonra sönüyor. TRW yi sormadım ama BOSCH için çiftine 60 TL dediler. Uygun gibime geldi. Bosch kullanan oldu mu acaba hiç carismasında. Orjinali TRW diye biliyorum ama onun da çin malı olması muhtemel. Japon arabasında japon malı kullanılşır ama bizim arabalar Hollanda da yapıldı. Ne diyorsunuz. Bosch iyi midir bizim carismalarda?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013 10:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
sizin bahsettiğiniz durum bende de vardı. hatta aniden önüme çıkan bi araca hızım düşük olmasına rağmen tıklamıştım. yakın zamanda balataları değiştirdim değiştirdim serviste trw orjinali ile 135 tl ön takım olarak. Şimdi gayet memnunum. Dışarda TRW daha uygunada bulunabiliyormuş sonradan öğrendim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
TRW yumuşak balatadır, ömrü kısadır ama tutuş her türlü Bosch'dan iyidir. Benim arabanın dört diskinde TRW takılı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013 16:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
otostart ta ön balatalar 122 tl clio için kampanya yapmışlar 19 tl marka TRW nasıl olurda bu kadar fark olur aynı marka içinde anlamıyorm


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013 16:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Sanayide Volvo parçası satan yerden, trw balatayı 60 liraya aldım. Carisma diye arayıp günahkar olmayın...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013 16:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Trw kullanabilirsiniz şimdiki kullandığınız balatalardan çok daha iyidir.80-90 liradan fazla vermeyin.Fakat fren yaptığında abs ışıgının yanmaması gerekiyor başka bir problemde olabilir frenle alakalı aracınızda bunuda gittiğinizde bir gösterin derim ben.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2013 00:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2011 19:21
Mesajlar: 100
İsim: magazinedesigner
Araç: carisma
Meslek: tasarım
Kan grubu: 0rh
Yaş: 34
burcinhan yazdı:
Sanayide Volvo parçası satan yerden, trw balatayı 60 liraya aldım. Carisma diye arayıp günahkar olmayın...



Birebir aynı mı diyorsunuz. Muadilini götürmek iyi olur ama.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2013 09:19 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Carismanın fren konusunda bi huzursuzluğu var. Herşeyinin 4/4' lük de olsa aracınızın durma mesafesi aynı segmentteki araçlardan muhakkak daha uzun olacak, öncelikle bunu bilmeniz gerekir.

Ben bunu Carisma kullanırken şehiriçinde ABS' yi devre dışı bırakma yöntemiyle çözmüştüm. Çok düşük hızlarda hafif sert fren yapıldığında Carisma' yı durdurmak mümkün değil. Hemen ABS devreye girer araba da gacırtı gucurtu eşliğinde katetmeye devam eder.

Ben bu konu üzerine o kadar uğraştım ve para harcadım ki, Carisma başlığında arama yaparsanız muhakkak tecrübelerime denk gelirsiniz. İki defa sıfır disk değiştirdim, 3 defa balata, bir defa 4 lastik... Nihayetinde bir nebze iyileşme sağladım hepsi bu.

2001 sonrası p.c kasa haric 15' jantlı ve dört tekeri disk fren olan modeller bir nebze daha iyidir.

Carisma' nın durabilen tek modeli vardır o da 1.8 GDI...

Size tavsiyem, disk ve balata konusunda TRW olur. Lastikte ise katiyetle tutunma seviyesi AB standardına göre etiket değeri "A" olan bir lastik edinmeniz, mesela Continental.

İlave olarak kampanalarınızı söktürüp temizletin, ayarını da sıktırın, tabi sürtercesine değil ona yakın.

Ayda bir kez de kampana sıkılığını kontrol edin, zaten gevşediğini el freni boşluğundan anlayacaksınız. Bu da kronik bi durumdur, sıklıkla gevşer.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2013 21:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
magazinedesigner yazdı:
burcinhan yazdı:
Sanayide Volvo parçası satan yerden, trw balatayı 60 liraya aldım. Carisma diye arayıp günahkar olmayın...



Birebir aynı mı diyorsunuz. Muadilini götürmek iyi olur ama.


Gerek yok kutunun üzerinde Carisma diye de yazıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2013 00:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2011 19:21
Mesajlar: 100
İsim: magazinedesigner
Araç: carisma
Meslek: tasarım
Kan grubu: 0rh
Yaş: 34
teşekkür ederim. bu arada abs ışığı 2 gündür yanmıyor. sensörlerden olmalı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2013 17:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
magazinedesigner yazdı:
teşekkür ederim. bu arada abs ışığı 2 gündür yanmıyor. sensörlerden olmalı.


Benimkinin derdide yağmur, yağınca ABS yanıyor havalar düzelince lambada sönüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2013 12:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
balata kodu ne? 2003 hatcback 1.6 carisma için


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2013 19:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
Trw bende kullandim jantlar simsiyah oluyordu.. bence bosch da değerlendirilebilir...

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2013 21:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
akerimoglu yazdı:
Carismanın fren konusunda bi huzursuzluğu var. Herşeyinin 4/4' lük de olsa aracınızın durma mesafesi aynı segmentteki araçlardan muhakkak daha uzun olacak, öncelikle bunu bilmeniz gerekir.

Ben bunu Carisma kullanırken şehiriçinde ABS' yi devre dışı bırakma yöntemiyle çözmüştüm. Çok düşük hızlarda hafif sert fren yapıldığında Carisma' yı durdurmak mümkün değil. Hemen ABS devreye girer araba da gacırtı gucurtu eşliğinde katetmeye devam eder.

Ben bu konu üzerine o kadar uğraştım ve para harcadım ki, Carisma başlığında arama yaparsanız muhakkak tecrübelerime denk gelirsiniz. İki defa sıfır disk değiştirdim, 3 defa balata, bir defa 4 lastik... Nihayetinde bir nebze iyileşme sağladım hepsi bu.

2001 sonrası p.c kasa haric 15' jantlı ve dört tekeri disk fren olan modeller bir nebze daha iyidir.

Carisma' nın durabilen tek modeli vardır o da 1.8 GDI...

Size tavsiyem, disk ve balata konusunda TRW olur. Lastikte ise katiyetle tutunma seviyesi AB standardına göre etiket değeri "A" olan bir lastik edinmeniz, mesela Continental.

İlave olarak kampanalarınızı söktürüp temizletin, ayarını da sıktırın, tabi sürtercesine değil ona yakın.

Ayda bir kez de kampana sıkılığını kontrol edin, zaten gevşediğini el freni boşluğundan anlayacaksınız. Bu da kronik bi durumdur, sıklıkla gevşer.



yazılanı tam anlamamışım absyi devre dışı bırakmak için sigortasını çıkarmak yeterlimi.başka bir işleme gerek varmı?


En son Ufuk Yalçın tarafından 21 Haz 2013 18:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2013 22:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Arkadaşlar bende en son balata değişimini TRW olarak yaptım. Önceki balatalarım 45 000 km yaptı. Daha da yapardı disk bitmeseydi.
Diskleri aldığım yer warner mı öyle bir disk taktı. ve onun balatalarını önerdi. Hem TRW'den daha ucuz hem daha dayanıklıdır dedi. Bende memnunum dedim TRW'den. Zaten almıştım balataları. Arkalar için gitmiştim :)
Şu varki TRW jantları mahvediyor, özellikle kışın. Çok toz bırakıyor. Onun dışında ben çok memnunum.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye