Zaman: 23 Ara 2025 00:04

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2013 11:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
Merhaba arkadaşlar.

1999 Model Carisma 1.6 GLX marka aracımda arıza lambası yanıyordu.(Aldım Alalı)

Geçen gün servise götürdüm bilgisayara bağladılar ve Baro.Prs.Sensor isminde hata kodu verdi.

Biraz araştırdım.Bu hatanın açılımının barometric pressure sensor olduğunu buldum.

Yabancı sitelerde barometric pressure sensor e MAP sensörüde diyorlarmış.

Ne kadar doğru.Bu sensörün arızasının bana zararı nedir.Daha doğrusu bu sensör ne işe yarıyor.

ve nerede bulabilirim

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 15:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
Lütfen arkadaşlar biraz bilgi :))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 10:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
Kimse yokmu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 11:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
Bildiğim kadarıyla MAP sensörü kelebek boğazında bulunuyor, bu durumda hava yakıt karışımı ile ilgili durumları ayarlayan sensör olabilir, tam emin değilim.
Arıza kodunu bulan servis yardımcı olmadı mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 14:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
onlarda anlamıyor ne olduğunu çıkaramadılar :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 17:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
araçta kendini belli eden bir sıkıntı varmı ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 22:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2013 00:33
Mesajlar: 24
Şehir: Antalya
İsim: burak demirel
Araç: mitsubishi carisma 1.8 gdi otm. 2002
Meslek: bağımsız denetçi mali müşavir
Kan grubu: 0(-)
Yaş: 36
Benim 2002 1.8 gdi aracımda da arada bir yanıp sönüyor lamba. Ve rolantide alçalıp yükselme var. Ustaya bu sorunu sordum gaz kelebeği dedi. Yani lambanın yanma sebebi büyük ihtimalle gaz kelebeği. Tamiride basit bi olay zaten. Iyi bi ustayla işi halledebilirsin diye tahmin ediyorum. Bende aynı işlemi yapacam.

_________________
ne olursa olsun daima iyisi olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 10:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Selamun aleyküm ,

Bildiğim kadarı ile boğaz kelebeği tamiri o kadar da kolay değildir , içindeki mıknatıslar kopmuş olabilir , içindeki bobin arızalı olabilir , tps sensörü konumu tam olarak iletmiyor kesiklik yapıyor olabilir , tps sensor ayarı düzgün yapılmamış oabilir , tesisatta sıkıntı olabilir , etv beyninde sıkıntı olabilir , kelebek ayar civatası ayarsız olabilir , vs.......

Saygılarımla ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2013 23:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
Arkadaşlar sorun Hava filitlerisinin oradaki Maf Sensöründe imiş. O siyah kutuda.Hiç çalışmıyormuş. Yaşadığım sıkıntılar o yüzdenmiş.

Birkaç yere gittim tamirinin mümkün olmadığını söylediler.Çıkmacılar 500 tl dedi.

Bende işyerindeki Elektronik mühendisi arkadaşımla söktük içini yağsız kontak spreyi (würth) ile ve diş fırçasıyla iyice temizledik.Bazı yerlerde oksitlenmeler vardı onları temizledik.Devreyi incelerken pinlerin oraya giden lehimlerden birinin koptuğunu gördük.Onu lehimledik.Taktık çalıştı.

Artık aracımda hiçbir sorunum kalmadı.Arıza lambası söndü.Rölanti sabitlendi.Yakıtım çok çok iyi.

Allah nazarlardan korusun :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2013 03:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Evet sorun Maf sensöründen kaynaklıydı.
Sorunu çözmenize sevindim. Tekrarlamaması için asla ve asla pis filtre ile dolaşmayınız.
Geçmiş olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2013 12:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2013 10:04
Mesajlar: 102
İsim: Hüseyin
Araç: Lancer - 2007
Meslek: Memur
Yaş: 34
Teşekkür ederim hocam.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2013 02:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2013 00:33
Mesajlar: 24
Şehir: Antalya
İsim: burak demirel
Araç: mitsubishi carisma 1.8 gdi otm. 2002
Meslek: bağımsız denetçi mali müşavir
Kan grubu: 0(-)
Yaş: 36
greenman yazdı:
Arkadaşlar sorun Hava filitlerisinin oradaki Maf Sensöründe imiş. O siyah kutuda.Hiç çalışmıyormuş. Yaşadığım sıkıntılar o yüzdenmiş.

Birkaç yere gittim tamirinin mümkün olmadığını söylediler.Çıkmacılar 500 tl dedi.

Bende işyerindeki Elektronik mühendisi arkadaşımla söktük içini yağsız kontak spreyi (würth) ile ve diş fırçasıyla iyice temizledik.Bazı yerlerde oksitlenmeler vardı onları temizledik.Devreyi incelerken pinlerin oraya giden lehimlerden birinin koptuğunu gördük.Onu lehimledik.Taktık çalıştı.

Artık aracımda hiçbir sorunum kalmadı.Arıza lambası söndü.Rölanti sabitlendi.Yakıtım çok çok iyi.

Allah nazarlardan korusun :)


Problemini gidermene sevindim. Maaşallah.
Bu bahsettiğin işlemi o parçada arıza yoksa da yinede yapsak bi sorun olur mu ve ben aynı temizliği yapamam mı acaba. İlla anlayan birine mi gitmeliyim

_________________
ne olursa olsun daima iyisi olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2013 00:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2013 22:28
Mesajlar: 66
İsim: mustafa
Araç: mitsubishi carisma 2000 glx
Meslek: bilgisayar
Kan grubu: a+
Yaş: 26
bubamitsu yazdı:
greenman yazdı:
Arkadaşlar sorun Hava filitlerisinin oradaki Maf Sensöründe imiş. O siyah kutuda.Hiç çalışmıyormuş. Yaşadığım sıkıntılar o yüzdenmiş.

Birkaç yere gittim tamirinin mümkün olmadığını söylediler.Çıkmacılar 500 tl dedi.

Bende işyerindeki Elektronik mühendisi arkadaşımla söktük içini yağsız kontak spreyi (würth) ile ve diş fırçasıyla iyice temizledik.Bazı yerlerde oksitlenmeler vardı onları temizledik.Devreyi incelerken pinlerin oraya giden lehimlerden birinin koptuğunu gördük.Onu lehimledik.Taktık çalıştı.

Artık aracımda hiçbir sorunum kalmadı.Arıza lambası söndü.Rölanti sabitlendi.Yakıtım çok çok iyi.

Allah nazarlardan korusun :)


Problemini gidermene sevindim. Maaşallah.
Bu bahsettiğin işlemi o parçada arıza yoksa da yinede yapsak bi sorun olur mu ve ben aynı temizliği yapamam mı acaba. İlla anlayan birine mi gitmeliyim


sorun yoksa KURCALAMA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye